بازاریابی و فروش

معرفی 16 ایده کسب و کار با سرمایه کم

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

با توجه به شرایط امروزی کشورمان و فشارهای ناشی از انواع و اقسام تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده است جوانان همواره در فکر شروع کسب و کار با سرمایه کم (راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم) هستند و سوالی که ذهن آنها را مشغول کرده این است که با سرمایه کم چه کنیم (با کمترین سرمایه چه کاری میتوان انجام داد)؟

با توجه به شرایط فعلی کشور حتماً شنیده‌ اید که دیگر دنیا بر اساس پول و پارتی می‌چرخد و اندکی امید خود را از دست داده ‌اید اما در این مقاله قرار است تا شما را با مقوله کارآفرینی با سرمایه کم آشنا سازیم و به شما بگویم که تنها عنصری که می ‌تواند یک کسب و کار با سرمایه کم (راه اندازی کار با سرمایه کم) را رونق بخشد و به یکی از موفق ‌ترین و پر سودترین کسب و کارهای زمان خود تبدیل کند تنها داشتن ذهنی باز و خلاق است و البته نباید عنصر تلاش را نیز فراموش کرد.

گاهی افراد با داشتن ایده‌ هایی ناب و خلاقانه می ‌توانند کارآفرینی با کارگاه تولیدی کوچک با سرمایه کم را تجربه کنند و در شروع کار با سرمایه کم  آغاز کنند و به سودی قابل قبول در این راه برسند حتی اگر این کار با سرمایه 1 میلیون شروع کرده باشند. با توجه به شرایط جامعه افراد زیادی به دنبال داشتن شغل‌هایی با سرمایه کم هستند. در ادامه این مقاله شما را با چندین ایده ناب و کارهایی با سرمایه کم آشنا می‌کنیم.

چه کارهایی می توان با سرمایه کم انجام داد؟

امروزه دسترسی به اینترنت باعث شده تا زمینه ‌های ایجاد یک شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها و آقایان فراهم شود. پس اگر به هر دلیلی از شغل فعلی خود خسته شده ‌اید و یا قصد دارید تا با کار آفرینی با سرمایه کم کسب درآمد کنید دیگر جای نگرانی نیست، زیرا در این بخش از مقاله در مورد راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم (شغل خوب با سرمایه کم) صحبت می‌کنیم و چند ایده کارآفرینی با سرمایه کم (شغلهای با سرمایه کم) را برای شما مطرح خواهیم ساخت که حتی امکان کار با سرمایه یک میلیون را برای شما امکان پذیر می‌کند. برای آشنایی با مشاغلی با سرمایه کم (کار با سرمایه کم) با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید با مدل کسب و کار آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله مدل های کسب و کار اینترنتی را مطالعه نمایید.

بهترین کسب و کار با سرمایه کم

اگر نمیدانید رهبر چه نقشی در کسب و کار دارد و باید چه ویژگی هایی داشته باشد، مقاله رهبری کسب و کار را از دست ندهید.

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

در ادامه پیشنهادهای ما را برای شروع کسب و کار با سرمایه کم را ببینید و سپس با توجه به شرایط و تخصص خودتان یکی از آنها را برای شروع انتخاب کنید.

1. تعمیر و نگهداری گوشی‌ های هوشمند

این یک نوع کار با سرمایه ۵ میلیون و حتی کمتر است که شما پس از گذراندن دوره‌های مربوط به تعمیرات گوشی ‌های هوشمند می‌ توانید بلافاصله وارد بازار کار شوید و اقدام به خرید سخت افزار و یا قطعات دست دوم گوشی‌ ها بکنید. همچنین اگر شرایط رفتن به کلاس ‌های مرتبط با این حرفه را ندارید می ‌توانید فیلم‌ های آموزشی مرتبط با آن را در یوتیوب تماشا کنید، زیرا فیلم‌ های زیادی وجود دارد که نحوه انجام انواع تعمیرات موبایل را برای شما به وضوح توضیح داده است.

از آن جایی که امروزه بازار تلفن ‌های هوشمند از نظر اندازه و گستردگی یکی از بزرگترین بازارهای دنیا است، پس خدماتی از جمله پشتیبانی، نگهداری و تعمیرات آن می ‌تواند جزو کسب و کارهای کوچک پرسود محسوب گردد.

راه ‌اندازی و اداره کردن یک ایده کسب ‌‌و کار موفق در ایران در عصر حاضر، به تخصص بالایی نیاز دارد. کسی که بخواهد شغل موفقی برای خود ایجاد کند، باید از تمام زوایای بازار کار خویش، اعم از نوع مشتریان و بازار هدف شناخت درستی داشته باشد.

2. تولید محتوا

تولید محتوا یکی دیگر از بهترین کسب و کار با سرمایه کم است که می ‌توانید انجام دهید و سود بسیار خوبی برای شما در بر دارد. برای تولید محتوا علاوه بر داشتن استعداد تنها چیزی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد یک عدد کامپیوتر و یا لپ تاپ و نرم افزارهای مرتبط برای انجام انواع و اقسام تولید محتوا است. با داشتن استعداد کمی در نویسندگی می‌توانید با یک سرمایه اندک این حرفه را به عنوان شغل خود انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی:   # هشتگ چیست + 15 هشتگ کاربردی

3. ادمین شبکه های اجتماعی

امروزه با توجه به محبوب شدن شبکه‌ های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام دیگر صاحبین این کسب و کارها به دلیل مشغولیت‌ های فراوان روزانه ‌ای که دارند مدیریت پیج ‌های خود را به افرادی مسلط در این زمینه می ‌سپارند. پس اگر به دنبال مشاغل پردرآمد با سرمایه کم می‌ گردید، مدیریت شبکه‌ های اجتماعی یکی از آن دسته شغل ‌هاست که تنها سرمایه‌ ای که برای شروع این کار به آن نیاز دارید گوشی موبایل است. همچنین می توانید پیجی را مدیریت و بهبود دهید و در نهایت با فروش پیج آماده اینستاگرام کسب درآمد نمایید.

برای آشنایی با نحوه خرید و فروش پیج اینستاگرام مقاله مزایا و معایب خرید پیج اینستاگرام  را از دست ندهید.

4. مربیگری شنا

یک پیشنهاد کار با سرمایه کم دیگر که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم مبحث آموزش است که می‌تواند در خصوص زمینه ‌های مختلفی صورت گیرد. آموزش شنا یکی دیگر از انواع شغل ‌هایی است که شما بدون نیاز به سرمایه اولیه زیاد می‌توانید تنها با داشتن مهارت کافی در انجام این کار مشغول به آموزش این حرفه شوید.

5. تایپ فایل ‌های صوتی

یکی دیگر از بهترین کار با سرمایه کم تایپ است که یکی از محاسن آن این است که شما می ‌توانید به صورت دورکاری و در خانه خود کسب درآمد کنید و پس از گوش دادن به یک فایل صوتی اقدام به تایپ آن نمایید. سایت ‌های زیادی وجود دارند که شما می ‌توانید با مراجعه به آن‌ ها کارهایی در این خصوص پیدا کنید.

در مقاله  مشاوره کسب و کار چیست  توضیح کاملی در مورد مشاوره کسب و کار ها گفتیم که حتما باید بدانید.

شغل پردرآمد با سرمایه کم

اگر کسب و کارتان را تازه راه انداخته اید حتما مقاله مدل کسب و کار کانواس را مطالعه کنید تا بتوانید ارزیابی درستی از کسب و کارتان داشته باشید.

6. مترجمی

یکی دیگر از انواع کسب و کار با سرمایه کم که به شما معرفی می ‌کنیم مترجمی است. مترجمی جزو آن دسته از شغل‌هایی است که در طول تاریخ توانسته منبع کسب درآمد برای بسیاری از افراد باشد و امروز حتی با وجود ابزارهای ترجمه متفاوت باز هم مردم به منظور دستیابی به ترجمه ‌ای دقیق‌ تر به آن احتیاج پیدا می‌ کنند. درست است که شروع این کار به سرمایه زیادی احتیاج ندارد اما برای اینکه در این حرفه مشغول به کار شوید باید دوره‌های زبان را گذرانده باشید و یا مدرک تحصیلی مرتبط با انجام این کار داشته باشید.

7. اینفلوئنسری

اینفلوئنسر کیست؟ این روزها دیگر بازار کار اینفلوئنسری در ایران نیز در حال رونق یافتن است. اگر به خوبی می ‌توانید با مخاطبین خود در شبکه ‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، یوتیوب و فیس بوک ارتباط برقرار کنید این شغل می ‌تواند برای شما بسیار ایده‌ آل باشد. از این رو می ‌گوییم که اینفلوئنسری یک کسب و کار با سرمایه کم است که شما به منظور شروع این کار علاوه بر استعدادی که باید در زمینه برقراری ارتباط با مخاطبین خود داشته باشید تنها کافیست مجهز به گوشی و اینترنت پرسرعت باشید و درواقع یک شغل با سرمایه کم خواهد بود.

8. نگهداری از حیوانات

بسیاری از افرادی که اقدام به نگهداری از حیوانات مختلف می ‌کنند افرادی هستند که شاغلند و به منظور اینکه حیوانشان در ساعات کاری آن‌ ها احساس تنهایی نکند اقدام به استخدام افرادی می ‌کنند تا در این ساعات از حیوانشان نگهداری کنند و این شغل عملا سرمایه خاصی نمی‌خواهد و جزو شغل هایی با سرمایه کم محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی:   12 دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی (ایرانی و خارجی)

9. مربی شخصی

اگر می‌خواهید به کسب درآمد با سرمایه کم برسید مربی شخصی شدن در یک باشگاه می ‌تواند شما را به هدفتان برساند و از جمله شغل های پردرآمد با سرمایه کم است. به منظور این که بتوانید به عنوان همچنین مربی استخدام شوید تنها کافیست تا در دوره‌ های مرتبط با این کار ثبت نام کنید و مدرک تخصصی این کار را دریافت نمایید. همچنین شما با یاد گرفتن آموزه‌ های مرتبط با زیبایی و تناسب اندام می‌ توانید زندگی خود را نیز تحت تاثیر مثبت قرار دهید.

10. عکاسی

شاید عکاسی جزو آن دسته از مهارت ‌ها باشد که امکان انجام آن کار با سرمایه یک میلیون وجود نداشته باشد اما یک شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم‌ها محسوب می‌گردد. تنها کافیست تا یک دوربین مناسب برای انجام این کار تهیه کنید و یک دوره تخصصی آموزش عکاسی را نیز بگذرانید. پس از یاد گرفتن اصول و فنون انجام این کار می‌توانید به کسب درآمد از این شغل بپردازید.

اگر میخواهید در مورد کسب‌ و کارهای کوچک پرسود خانگی بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله شغل خانگی پرسود را مطالعه کنید.

شغل پردرآمد با سرمایه کم برای آقایان

اگر با کسب و کار و انواع آن آشنایی ندارید، قبل از راه اندازی کسب و کارتان مقاله انواع کسب و کار تجاری را مطالعه کنید.

11. خدمات مد و خیاطی

همانطور که می ‌دانید از زمان ‌های قدیم تجارت مد بسیار پویا بوده و همیشه مورد توجه مردم بوده است. خیاطی یکی دیگر از کسب و کارهایی است که تنها هزینه ای که برای شما در بر دارد هزینه گذراندن دوره‌ های آموزش خیاطی است و علاوه بر آن داشتن سلیقه شخصی و درک صحیحی از مد و فشن نیز ضروری است. شما می‌ توانید با داشتن این استعداد در یکی از مراکز مربوطه مشغول به کار شوید و یا به صورت اینترنتی اقدام به فروش طراحی ‌ها و لباس ‌هایی که دوخته ‌اید کنید.

12. ساخت و فروش جواهرات

در دنیای امروزی و خصوصاً این دوره ‌ای که ویروس کرونا تا مدتها باعث خانه نشین شدن مردم شده بود، اکثر مردم خریدهای خود را از طریق رسانه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام انجام می ‌دادند. اگر شما توانایی ساخت و طراحی جواهرات و بدلیجات مختلف را دارید می ‌توانید آثار خود را در پیج اینستاگرامتان قرار دهید تا مخاطبین اقدام به خرید این محصولات کنند.

13. دکوراسیون داخلی

به منظور انجام این کار به بهترین نحو ممکن تنها کافی است تا خلاقیت و سلیقه بی‌نظیری در در این راستا داشته باشید. و این شغل از جمله کارهای پردرآمد با سرمایه کم است.

 

اگر دوست دارید در کسب و کار خود موفق باشید اما راه آن را نمیدانید، مقاله روش موفقیت در کسب و کار را از دست ندهید.

شغل با سرمایه کم

قبل از شروع کسب و کار برای آشنایی با توسعه فردی و راه توسعه فردی و سازمانی حتما مقاله نقشه راه توسعه فردی را مطالعه کنید.

14. رزومه نویسی

همانطور که از نام این شغل پیداست شما باید توانایی نوشتن رزومه افرادی که به دنبال یافتن شغل هستند را داشه باشید و این کار به هیچ وجه به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد و قطعا یک شغل با سرمایه کم است و درآمدزایی با سرمایه کم خواهد بود.

15. بیرون بر غذای خانگی

اگر دست پخت خوبی در طبخ غذاهای مختلف دارید تاسیس یک بیرون بر می‌تواند جزو بهترین شغل با سرمایه کم برای شما باشد. این کار بسیار مناسب برای خانم‌های خانه دار است. با استفاده از توانایی خود در آشپزی می‌توانید به راحتی کسب درآمد کنید.

16. فعالیت در بازار بورس و بیت کوین

این روزها بازار بورس و خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار رونق یافته است پس اگر فکر می ‌کنید که می‌ توانید از عهده این کار بر بیاید ممکن است وارد شدن به این صنعت درآمد خوبی کسب کنید و از جمله شغل های پردرآمد با سرمایه کم محسوب می گردد.

17. مشاوره اینترنتی

می‌توانید به راحتی از طریق اینترنت و مشاوره کسب درآمد کنید. ابتدا پیدا کنید که در چه زمینه‌ای تخصص دارید. بعد از رسیدن به نکته‌ای مناسب برای راه اندازی کسب و کار خود از طریق اینترنت اقدام کنید.

مطالب پیشنهادی:   استراتژی یا راهبرد چیست + معرفی بهترین استراتژی برای رشد کسب و کار

18. طراحی گرافیکی

اگر از آن دسته افرادی هستید که مهارت و توانایی لازم برای انجام کارهای گرافیکی را دارند، می‌توانید کسب و کار پول سازی برای خود را راه اندازی کنید. تمام مشتریان برای کسب و کارهای خود نیازمند طراحی لوگوهای حرفه‌ای هستند؛ لذا با داشتن این توانایی می‌توانید به راحتی بدون داشتن سرمایه‌ای خاص کسب و کار خود را راه اندازی کنید. به طور کلی طراحی گرافیکی یکی از مشاغل با سرمایه کم محسوب می‎‌شود.

19.  فروش اجناس دست دوم

انجام این فعالیت در بازارهای محلی بسیار پرطرف‌دار است. می‌توانید از بازارهایی مانند جمعه بازارها و سمساری‌ها اجناس با ارزش را پیدا کنید و در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور به ارزش واقعی آنها را بفروشید.

20. خدمات رسانه‌ های اجتماعی

با توجه به این که امروزه رسانه‌های اجتماعی نقش پر رنگی در کسب و کار دارند، رسیدگی به خدمات رسانه‌های اجتماعی دنبال کنندگان خاص خود را دارد. می‌توانید مقاله نویسی کنید یا مطالب را در بلاگ‌ها و صفحات فیسبوک منتشر کنید. این یکی از چندین شغل موجود در لیست شغل‌ ها با سرمایه کم است.

21. بازاریابی شبکه‌ ای

امروزه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای فرصت‌های شغلی مناسبی برای افراد فراهم کرده‌اند. اگر شما شخصی هستید که از روابط عمومی بالایی برخوردار بوده و توانایی و تسلط کافی در بازاریابی دارید و به دنبال کار پر در آمد با سرمایه کم هستید می‌توانید به راحتی بدون نیاز به سرمایه در این کار به کسب درآمد بپردازید.

نتیجه ‌گیری

در این مقاله سعی کردیم تا به شما چند کسب کار با سرمایه کم را معرفی کنیم که ممکن است به عنوان راهنمای انتخاب شغل به دانستن آن‌ ها نیاز پیدا کنید. همانطور که می ‌دانید شرایط کشور به گونه‌ ای شده است که دیگر هر فرد باید قادر باشد تا با ایده‌ هایی جدید و بکر اقدام به ایجاد کار تولیدی با سرمایه کم کند و این موارد از جمله شغل پردرآمد با سرمایه کم برای آقایان و همچنین خانم ها هستند.

امیدواریم تا مطالب ارائه شده در این مقاله در خصوص کسب درآمد با سرمایه کم مورد استفاده و علاقه شما دوستان قرار گیرد و توانسته باشیم چند ایده کار با سرمایه کم  را با شما به اشتراگ گذاشته باشیم تا به سوال با سرمایه کم چی تولید کنیم؟(راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم) شما پاسخ داده باشیم.

برخی از سوالات متداول:

آیا راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم ممکن است؟

امروزه دسترسی به اینترنت باعث شده تا زمینه ‌های ایجاد یک شغل پردرآمد با سرمایه کم برای خانم ها و آقایان فراهم شود. پس اگر به هر دلیلی از شغل فعلی خود خسته شده ‌اید و یا قصد دارید تا با کار آفرینی با سرمایه کم کسب درآمد کنید ( کار با سرمایه کم ) دیگر جای نگرانی نیست، زیرا در این مقاله ما ایده ‌هایی را برای شما مطرح کردیم که حتی امکان کار با سرمایه یک میلیون را برای شما امکان پذیر می‌کند .

سه تا از بهترین کسب و کار با سرمایه کم کدامند؟

تعمیر و نگهداری گوشی‌های هوشمند، تولید محتوا، ادمین شبکه های اجتماعی

بازگشت به لیست

8 دیدگاه در “معرفی 16 ایده کسب و کار با سرمایه کم

  1. کاربر میهمان گفت:

    چند روز پیش یکی از دوستان من پکیج کسب درآمد بدون سرمایه ای به من معرفی کرده من خواستم ببینم اینجا کسی درباره این پکیج جدید که بدون سرمایه میتونه یک کسب و کار اینترنتی با یک کسب درآمد خوب تولید کنه اطلاع دارید شما. وب سایتی که به من معرفی کرده از شرکت تولید کننده این پکیج: همین آدرس هست که البته من به سایت شرکت مکس مارکتینگ مراجعه کردم فقط میخواستم از روش کار مطمعن بشم.

  2. سلام ضمن تشکر و قدردانی بابت مطالب خوب و مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *