دیجیتال مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ چیست؟ + انواع ویدئو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی به معنای استفاده از ویدیو‌ به منظور تبلیغ، بازاریابی محصول و یا معرفی خدمات یک شرکت است. این ویدیوها می‌توانند به منظور افزایش تعامل با مشتریان و یا آموزش شیوه مصرف محصولات در راستای جذب مخاطب تولید شوند. بازاریابی ویدیویی به عنوان استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. استقبال مردم از ویدیو مارکتینگ و ویدیوهای تبلیغاتی به قدری بالا است که این روزها به منظور ساخت یک تبلیغ با کیفیت دیگر صاحبین تجارت‌ها حاضراند هزینه‌های بسیار گزافی را پرداخت کنند. با توجه به تأثیر ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیویی بر مردم ما تصمیم گرفتیم تا در طول این مقاله با شما در خصوص اینکه ویدیو مارکتینگ چیست و چه مزایا و معایبی دارد با شما صحبت کنیم.

ویدیو مارکتینگ چیست

اگر میخواهید بیشتر در زمینه smm بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله بازاریابی شبکه اجتماعی را مطالعه کنید.

ویدیو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که در آن از ویدئو برای ترویج و فروش محصولات یا خدمات استفاده می‌شود. این شیوه بازاریابی می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد، از جمله تبلیغات تلویزیونی، ویدئوهای آموزشی، ویدئوهای معرفی محصول، ویدئوهای نقد و بررسی و داستان‌سرایی از طریق ویدئو. استفاده از ویدئو مارکتینگ می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، جذب مشتری و تقویت فروش کمک کند، چرا که ویدئوها به راحتی قابل توجه هستند و امکان انتقال پیام‌های پیچیده را در زمان کوتاه فراهم می‌کنند. امروزه، با گسترش شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدئویی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک، ویدئو مارکتینگ به یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی در دنیای دیجیتال تبدیل شده است.

مطالب پیشنهادی:   پادکست چیست و چگونه پادکست بسازیم؟

اهمیت ویدئو مارکتینگ چیست؟

این روزها دیگر تنها مشاغل نیستند که تمایل دارند تا از ویدیو به‌عنوان وسیله‌ای برای بازاریابی و معرفی برندشان به مردم استفاده کنند، مشتریان نیز بیشتر تمایل دارند تا پیام‌های بازاریابی را به صورت ویدیوی تماشا کنند. بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته بیش از ۵۰ درصد از مشتریان تبلیغات ویدیویی را به انواع دیگر محتواهای یک مارک تجاری ترجیح می‌دهند. طبق یک نظرسنجی در خصوص دلیل اهمیت ویدیو مارکتیگ نتایج جالب زیر به دست آمده است:

  •  76٪ از مشاغلی که از ویدیو در بازاریابی خود استفاده کرده‌اند می‌گویند که این امر منجر به ROI (نرخ بازگشت سرمایه) مناسبی می‌شود.
  •  93٪ مشاغل معتقد بودند که استفاده از ویدیو مارکتینگ باعث افزایش درک کاربران از محصول یا خدمات آن‌ها می‌شود.
  •  72٪ از مشاغل دیگر که از این نوع بازاریابی استفاده کرده بودند نیز می‌گویند که این امر نرخ تبدیل وب سایت آن‌ها را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است.

ویدئو مارکتینگ اهمیت زیادی دارد، به خصوص در عصر دیجیتال امروزی که مصرف محتوای ویدئویی به شدت افزایش یافته است. در اینجا برخی از دلایل اهمیت ویدئو مارکتینگ آورده شده است:

  1. افزایش تعامل کاربران
  2. مصرف گسترده ویدئو در فضای آنلاین
  3. تاثیرگذاری بر تصمیم خرید
  4. بهبود بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  5. ایجاد اعتماد و وفاداری
  6. دسترسی به مخاطبان متنوع
  7. قابلیت اندازه‌گیری و تحلیل نتایج

بنابراین، ویدئو مارکتینگ به عنوان یک ابزار قدرتمند در بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود که می‌تواند به رشد و موفقیت کسب‌وکارها در دنیای آنلاین کمک کند.

اهمیت ویدیو مارکتینگ چیست

انواع ویدیو مارکتینگ

به منظور ساخت ویدئو مارکتینگ دیگر لازم نیست که حتماً یک متخصص و خالق محتوای ویدیویی باشید. با توجه به کیفیت بالای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند در عصر جدید دیگر ساخت چنین ویدیوهایی کار اصلا سخت و دشواری نیست.شما به منظور ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی دیگر نیازی به استفاده از دوربین‌های پیشرفته، نورپردازی حرفه‌ای و یا حتی یک گروه فیلمبرداری تخصصی ندارید و تنها کافی است روی محتوای فیلم‌های‌تان تمرکز کنید تا بتوانید ذهن مخاطبین را مشغول به خود نگه دارید.

انواع مختلف ویدئو مارکتینگ شامل موارد زیر هستند:

  • ویدئوهای آموزشی یا چگونگی انجام کاری (How-To Videos)

در عصر تکنولوژی که ما در آن زندگی می‌کنیم دیگر دانستن و کسب مهارت‌های جدید مسئله‌ای است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فیلم‌های آموزشی می‌توانند همانند کلاس‌های خصوصی مطالب مفید را به خوبی به ما بیاموزند. تولید فیلم‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ به منظور بازاریابی ویدیویی باعث ایجاد نوعی اعتماد بین شما و مخاطب‌تان می‌شود، زیرا شما با تولید این گونه فیلم‌ها در حال معرفی خود به‌عنوان یک متخصص در صنعت مورد نظر هستید.

مطالب پیشنهادی:   8 ایده برای هایلایت اینستاگرام + ایده اسم هایلایت
  •  فیلم‌ هایی در خصوص معرفی شرکت

این‌گونه فیلم‌ها به نمایش هرچه بهتر شخصیت شرکت شما کمک می‌کنند. این نوع از ویدیوهای بازرگانی می‌توانند به راحتی بین یک کسب و کار با سرمایه کم  و مردم اعتماد ایجاد کنند به ویژه اگر بتوانید به خوبی در این فیلم‌ها نشان دهید که کمپانی و یا شرکت شما همواره به ارزش‌های خود متعهد است. استفاده از این نوع فیلم‌ها حتی برای استخدام نیروهای جدید نیز بسیار عالی عمل می‌کند.

  • ویدئوهای معرفی محصول یا خدمات

این گونه تبلیغات ویدیویی به شما کمک می‌کنند تا علاوه‌بر به نمایش گذاشتن محصولاتتان بتوانید علاقه‌مندان در این زمینه را نیز به خود جذب کنید. فیلم‌های آزمایشی تهیه شده از محصولات می‌توانند به بینندگان کمک کنند تا از نحوه کار کرد محصول شما آگاه شوند و خیلی بهتر بتوانند محصولاتتان را درک کنند.

در واقع در این فیلم‌ها شما باید بر روی ویژگی‌های محصولاتتان تمرکز کنید و به مخاطبان نشان دهید که این محصولات چه کارهایی می‌توانند انجام دهند.شما می‌توانید از فیلم‌هایی بدون هرگونه روایت و یا فیلمی با نقد و بررسی استفاده کنید. برای مثال نخستین‌بار نسپرسو برای توضیح ویژگی‌های دستگاه قهوه ساز جدید خود از یک فیلم کوتاه بدون هر گونه روایت استفاده کرد.

  • ویدئوهای داستانی یا Storytelling

در این نوع از  استراتژی بازاریابی ویدیویی شما باید گواهی‌هایی را به مردم نشان دهید که به آن‌ها ثابت کنید شرکت و یا تجارت شما میان مردم محبوب است. این نوع فیلم‌ها می‌توانند به طرز چشمگیری باعث اعتماد مشتریان به تجارت شما گردند. این گونه ویدیوها کمک می‌کنند تا برای مثال اگر شخصی در حال تحقیق در مورد محصولاتی از شما و رقیب‌تان است هنگام مشاهده این تبلیغات و مشاهده گواهی‌های اطمینان مردم از کسب و کار شما تجارت شما را برگزیند.

  • ویدئوهای تبلیغاتی
  • ویدئوهای نقد و بررسی محصول
  • ویدئوهای مصاحبه یا گفت‌وگو
  • ویدئوهای زنده (Live Streaming)
  • ویدئوهای انیمیشن یا موشن گرافیک

هر یک از این انواع ویدئوها برای مقاصد خاصی مناسب هستند و می‌توانند به شیوه‌های مختلف به بهبود استراتژی بازاریابی کمک کنند.

انواع محتواهای ویدیویی

اگر میخواهید در مورد استراتژی اطلاعات بیشتری داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله معنی راهبرد چیست را مطالعه کنید.

مزایای ویدیو مارکتینگ

حال که دیگر با مفهوم ویدیو مارکتینگ و انواع آن آشنا شدید دیگر زمان آن است تا شما را از مزایای شگفت‌انگیز این نوع از بازاریابی آگاه سازیم. برخی از مزایای ویدیو مارکتینگ عبارتند از:

مزایای ویدئو مارکتینگ عبارتند از:

  1. افزایش درگیری: ویدئوها می‌توانند توجه بینندگان را بیشتر از متن یا تصاویر ساده جلب کنند. ویدئوهای جذاب می‌توانند مخاطبان را درگیر کرده و مدت زمان بیشتری را بر روی صفحه نگه دارند.
  2. ارتقاء یادگیری و درک مخاطب: ویدئوها می‌توانند اطلاعات پیچیده را به شکل ساده و قابل فهم ارائه دهند، که این امر به درک بهتر مخاطب کمک می‌کند.
  3. بهبود سئو: وب‌سایت‌هایی که ویدئو دارند معمولا در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌های بهتری کسب می‌کنند. همچنین ویدئوها می‌توانند ترافیک ورودی به وب‌سایت را افزایش دهند.
  4. اشتراک‌پذیری بالا در شبکه‌های اجتماعی: ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و احتمال اشتراک‌گذاری آن‌ها بیشتر است.
  5. افزایش اعتبار برند و اعتمادسازی: ویدئوها می‌توانند به نمایش داستان برند و ارزش‌های آن کمک کنند، که این امر به ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان کمک می‌کند.
  6. تاثیر بر تصمیم خرید: ویدئوهایی که محصول یا خدمات را به طور موثر نشان می‌دهند، می‌توانند بر تصمیم خرید مشتریان تاثیر بگذارند.
  7. قابلیت دسترسی در دستگاه‌های مختلف: ویدئوها را می‌توان در دستگاه‌های متنوعی مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و کامپیوترها مشاهده کرد، که این امر دسترسی گسترده‌ تری به مخاطبان فراهم می‌کند.
  8. تقویت احساسات و پیوند انسانی: ویدئوها می‌توانند احساسات را بهتر منتقل کنند و به ایجاد یک پیوند انسانی بین برند و مشتری کمک کنند.

مزایای ویدیو مارکتینگ چیست

نتیجه‌ گیری

ما در این مقاله با شما در خصوص ویدیو مارکتینگ صحبت کردیم. با توجه به گرایش مردم به محتوای تبلیغاتی ویدیویی این روزها دیگر اکثر کسب و کارها به دنبال بازاریابی ویدیویی هستند و این نوع از بازاریابی را نسبت به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. ما در این مقاله سعی کردیم تا علاوه‌بر توضیح اهمیت ویدیو مارکتینگ و معرفی مزایای آن، انواع محتواهای ویدیویی را نیز به شما معرفی کنیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله در خصوص ویدیو مارکتینگ مورد پسندتان واقع شود در آینده مورد استفاده‌تان قرار گیرد.

اگر نمیدانید پبامک تبلیغاتی چه نوع بازاریابی است، حتما مقاله اس ام اس مارکتینگ را مطالعه نمایید.

مطالب پیشنهادی:   بازاریابی ویروسی چیست؟ + معایب و مزایا بازاریابی ویروسی

سوالات متداول:

ویدئو مارکتینگ چیست؟

به زبان بسیار ساده‌تر هنگامی که شما از یک ویدیو به منظور بازاریابی مارک، محصول و یا خدمات استفاده می‌کنید ارتباط قوی با مردم برقرار می‌سازید زیرا در طول این ویدیوها همواره در حال ارائه آموزش‌هایی در خصوص کسب و کارتان هستید و به نوعی با مردم تعامل برقرار می‌کنید.

مزایا ویدیو مارکتینگ چیست؟

افزایش درگیری - ارتقا یادگیری - بهبود سئو - اشتراک‌پذیری بالا در شبکه‌های اجتماعی - افزایش اعتبار برند -

بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “ویدیو مارکتینگ چیست؟ + انواع ویدئو مارکتینگ

  1. مجید محمدی گفت:

    تولید محتوای ویدیویی کار دشواری هستش. اما در رشد کسب و کار تاثیر بسیار زیادی دارد. ویدیو مارکتینگ رو شرکت ها باید در اولویت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی قرار بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *