بازاریابی و فروش

بلاگر کیست + آموزش بلاگر شدن کاملا رایگان

انواع بلاگر

میلیون‌ ها انسان در سراسر دنیا در تلاش هستند که از طریق بلاگر شدن به کسب درآمد بپردازند. البته رقابت شدیدی هم در این بین وجود دارد. بعضی از این افراد با استفاده از ترفندهایی که پیاده‌ سازی کرده ‌اند توانسته ‌اند شهرت زیادی را برای خود به دست بیاورند و درآمد خوبی داشته باشند. همین عوامل باعث شده است که افراد زیادی علاقه ‌مند باشند که به این زمینه وارد شوند، اما این به معنای موفقیت همه آن ها نیست. در این مقاله صفر تا صد بلاگر شدن را بررسی می کنیم.

تعداد زیادی از بلاگرها بارها و بارها شکست را تجربه می ‌کنند و کنار می ‌کشند، اما عده‌ ای هم به صورت مداوم اهداف خود را پیش می ‌برند و روزانه بر تعداد طرفداران خود اضافه می ‌کنند. بلاگر در گذشته ‌های نه چندان دور به افرادی اطلاق می ‌شد که یک وبلاگ را اداره کرده و متناسب با موضوع سایت اقدام به تولید محتوا به اشکال مختلف متنی، تصویری، ویدئویی و اینفوگرافیک می‌ کرده است؛ اما امروزه معنای بلاگر شدن کمی متفاوت ‌تر از قبل شده است.

در حال حاضر، اکثر کاربران فضای مجازی این واژه را برابر با مدیریت اینستاگرام می ‌دانند. البته این تصور هم تا حدودی غلط است؛ زیرا یک وبلاگ تنها به شبکه اجتماعی اینستاگرام محدود نمی‌ شود و می ‌تواند شامل تولید محتوا برای یک وب ‌سایت یا کانال هم باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با صفر تا صد تبدیل شدن یک بلاگر حرفه ‌ای برای رسیدن به درآمدی مناسب راهنمایی کنیم. پس اگر شما هم جزو افراد خلاق، با اعتماد به نفس، توانمند و البته بلند پرواز هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.  پیشنهاد می شود مقاله ” طراحی گیمیفیکیشن ” را بخوانید.

بلاگر کیست و چه‌ کاری انجام می ‌دهد؟

به صورت کلی بلاگر کسی است که یک وبلاگ را اداره می‌ کند. وبلاگ هم می ‌تواند ژورنالی آنلاین مثل اینستاگرام، تلگرام و کانال یوتیوب باشد و یا یک وب ‌سایت اطلاعاتی محسوب شود که داده ‌هایی درباره فعالیتی خاص را در بازه‌ های زمانی معکوس از انتها به ابتدا به نمایش می ‌گذارد. داوطلبان زیادی برای بلاگر شدن وجود دارد، اما تنها تعداد اندکی از افراد در این زمینه موفق هستند.

چگونه بلاگر شویم

مطالب پیشنهادی:   17 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام + نکات مهم سال 2024

هدف اصلی یک بلاگر از طریق وبلاگ، اتصال کسب ‌و کارها با مخاطبین مربوط به آن‌ ها است. بلاگرها زمانی که از دانش تخصصی خود برای ایجاد پست های آموزنده و البته جذاب استفاده می‌ کنند، باعث ایجاد کشش در مخاطب شده و می ‌توانند آن‌ ها را به سمت وبلاگ خود بکشانند و فرد را به یک دنبال‌ کننده تبدیل کنند. یک بلاگر موفق می ‌تواند برای کسب ‌و کاری خاص اعتبار زیادی به دست بیاورد. این مسئله خصوصا برای برندهای نوپا از اهمیت زیادی برخوردار است. برای آشنایی با نحوه بلاگر شدن در اینستاگرام، مقاله مرتبط را مطالعه کنید.

انواع بلاگر

بلاگرها بسته به تخصص خود انواع گوناگونی دارند که با توجه به استراتژی ‌های خود، چگونگی رسیدن به اهداف وبلاگ را نشان می‌دهند. در ادامه انواع بلاگر را برای شما توضیح خواهیم داد تا با آن‌ ها آشنا شوید

1. بلاگر مد

این نوع بلاگرها که به فشن بلاگر شهرت دارند، در زمینه مد فعال هستند. افرادی که به این نوع بلاگری علاقه‌ دارند، با مهارت‌های ارتباطی و زیبایی شناختی خود در زمینه مد، فشن و پوشاک فعالیت می‌کنند تا بتوانند توانمندی‌های مختلف و محصولات جذاب را تبلیغ کنند. برای بلاگر شدن در زمینه مد باید هم ‌زمان هم نویسنده محتوا باشید هم یک عکاس حرفه ‌ای، استایلیست و حتی بازاریاب یا شاید هم میکاپ آرتیست.

2. بلاگر زیبایی

این سری بلاگر که به آن بیوتی بلاگر گفته می ‌شود در زمینه زیبایی و آرایشی فعالیت می ‌کنند. کسانی که علاقه‌ منداند در زمینه زیبایی بلاگر شوند، می ‌توانند با نقد، بررسی و معرفی محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی در کنار ارائه تجربیات کارساز و آموزش‌ های مناسب دنبال‌ کنندگان خاص خود را داشته باشند تا از این طریق هم بتوانند درآمد زایی کنند و هم به معرفی برندها آرایشی و شناخت محصولات آن ‌ها کمک کنند.

3. بلاگر سفر و گردشگری

برای بلاگر شدن می ‌توانید به سفر بروید. این نوع بلاگرها به تراول بلاگر یا توریسم بلاگر شهرت دارند. توریسم بلاگرها به نقاط مختلف کشور خود یا دنیا سفر می‌کنند و تجربیات جالب، جذاب و شگفت ‌انگیز سفر خود را از ابتدا تا انتها با دنبال ‌کنندگان به اشتراک می‌ گذارند.

روش بلاگر شدن

4. بلاگر غذا

بلاگر غذا یا همان فود بلاگرها به افرادی گفته می‌شود که در زمینه غذا، دسر و نوشیدنی و به طور کلی خوراکی ‌ها فعالیت می ‌کنند و تجارب خود را با مخاطبین در میان می ‌گذارند. یک فود بلاگر صرفا نیاز نیست یک آشپز باشد. فود بلاگرها در حال تبلیغ یک رسپی غذایی خاص یا مقصد شکم‌ گردی (رستوران) هستند.

5. بلاگر طنز

این روزها مردم بیش از هر چیزی به کلیپ‌های طنز و تصاویر بامزه واکنش نشان می ‌دهند، بنابراین بلاگر شدن در این زمینه می ‌تواند مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. این بلاگرها با استفاده از سوژه‌ های مختلف و ترکیب آن‌ ها با خلاقیت، می‌توانند تصاویر و فیلم‌ های خنده‌دار، بامزه و مخاطب پسند را تولید کنند. از سایر بلاگرهای مشهور می‌توان به بلاگر خودرو، دکوراسیون و بازارهای مالی اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی:   هشتگ های پربازدید فارسی و جهانی + معرفی پر بازدیدترین هشتگ های اینستاگرام

آموزش بلاگری

تبدیل شدن به یک بلاگر موفق کاری نیست که از پس هر کسی برآید، اما به این معنا هم نیست که دستیابی به این هدف میسر نخواهد بود. به عبارتی می‌توان گفت فردی که توانایی خوبی برای برقراری ارتباط با مردم داشته باشد و البته بتواند سختی مسیر بلاگری را به جان بخرد، می ‌تواند در این زمینه موفق باشد؛ اما برای بلاگر شدن در قدم اول باید با اصطلاحات این حوزه به شکل کامل آشنایی داشته باشید؛ بنابراین باید آموزش بلاگری را بگذرانید. در ادامه به شرح مهم ‌ترین اصطلاحات این حوزه می ‌پردازیم تا با آن ‌ها آشنا شوید

امروزه در بیشتر کسب و کارها بحث برندینگ و برند سازی بسیار به گوش می خورد و بیشتر افراد اطلاعات خاصی در این خصوص ندارند. بسیاری از سازمان ها خودسرانه و بدون هیچ گونه استراتژی خاصی اقدام به ایجاد برند کرده اند و وارد بازار کسب و کار شده اند این کار شاید در کوتاه مدت سودآور باشد اما اگر برند تقویت نشود و از تکنیک های مؤثر و کارآمدی پیروی نکند با شکست مواجه می شود. برای آنکه با مفهوم این دو آشنا شویم بهتر است مقاله ” برندینگ چی هست” و ” برند سازی شخصی ” را مطالعه کنید.

اصطلاحات حوزه بلاگری

1. اینفلوئنسر

اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسرها در واقع افرادی هستند که با استفاده از تجارب و ترفندهای خود تاثیرات خوبی را در بین مردم دارند. یک اینفلوئنسر در فضای اینستاگرام می ‌تواند هر کسی باشد، از یک بازیگر مشهور گرفته تا یک بیوتی بلاگر یا حتی یک فرد عادی با فن بیان عالی و تاثیر گذار. به طور کلی اینفلوئنسرها به راحتی می‌توانند مخاطبان خاص خواسته خود را جذب کنند، چون راه و رسم ارتباط با مردم را به خوبی درک کرده ‌اند.

بلاگر شدن

2. اینفلوئنسر مارکتینگ

احتمالا می‌ دانید که مارکتینگ به معنای بازاریابی است، پس ابینفلوئنسر مارکتینگ هم به فریلنسرهایی اطلاق می‌شود که با استفاده از انواع روش‌ های بازاریابی مختلف در حال جذب مخاطبین و معرفی کسب ‌و کارها به آن‌ ها هستند. برای مثال ویدیو مارکتینگ یکی از شیوه‌ های اینفلوئنسر مارکتینگ محسوب می ‌شود که به بازاریابی ویدئویی اشاره دارد.

3. تولید محتوا

مهم‌ترین اصل برای بلاگر شدن، تولید محتوای کارآمد است. تولید محتوا به صورت کلی به ایجاد یک محتوا به اشکال مختلف صوتی، تصویری و متنی اشاره دارد؛ بنابراین یک کارگردان، یک گرافیست و یک نویسنده کتاب هم می‌ توانند تولید محتوا کنند، اما بلاگرها باید با استفاده از امکانات مختلف مثل قلم خوب، توانایی کار با ابزارهای گرافیکی موبایلی و کامپیوتری در کنار سایر ابزارها، محتوایی اثربخش و مخاطب ‌پسند تولید کنند.

4. وایرال

یکی از راه ‌های موفقیت در اینستاگرام وایرال ‌کردن یک محتوا است. وایرال در اصل به معنای ویروس است و در فضای مجازی به محتوایی اشاره دارد که به سرعت مثل یک ویروس در بین مخاطبین به اشتراک گذاشته می‌ شود. پس اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که به سرعت وایرال شود، می ‌توانید خود را به یک بلاگر موفق تبدیل کنید.

چگونه بلاگر شویم؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه بلاگر شویم؟ باید متذکر شد که برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق در قدم اول باید یکسری ویژگی‌ های خاص داشته باشید. پس هر کسی به راحتی نمی‌ تواند به یک بلاگر خوب تبدیل شود. یک بلاگر حرفه‌ ای فردی است که از اعتماد به نفس، توانایی متقاعد سازی دیگران و مهارت ‌های اجتماعی بالایی برخوردار باشد.

چنین شخصی اگر ظاهری شیک و امروزی و صورتی تأثیرگذار و فن بیانی قدرتمند داشته باشد، به مراتب موفق ‌تر هم خواهد بود. شما برای بلاگر شدن باید بسیار فعال، اکتیو، خلاق و ایده‌ پرداز باشید. در کنار موارد بالا یک بلاگر باید بتواند با ابزارهای تولید محتوا مثل دوربین عکاسی حرفه ‌ای و موبایلی، دوربین فیلم‌ برداری و شیوه ‌های ترکیب و تدوین آن‌ ها آشنا باشد و استفاده درست از فضای مجازی را نیز به خوبی بداند.

به طور کلی برای تبدیل شدن به یک بلاگر حرفه ‌ای نیاز نیست مدرک دانشگاهی داشته باشید، بلکه تخصص در یک زمینه پرمخاطب در کنار سایر ویژگی ‌هایی که ذکر کردیم، می‌ تواند راهی برای موفقیت شما محسوب شود.

مطالب پیشنهادی:   12 دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی (ایرانی و خارجی)

برای بلاگر شدن از کجا شروع کنیم؟

در رابطه به سوال برای بلاگر شدن از کجا شروع کنیم در قسمت قبل توضیح دادیم که برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق باید یکسری ویژگی داشته باشید. مطمئنا همه افراد تمامی این ویژگی‌ ها را ندارند، پس اگر حتی چند مورد از آن ‌ها را درون خود می‌بینید، می‌توانید برای به ‌دست ‌آوردن مهارت ‌های دیگر تلاش کنید. در گام اول باید ببینید در چه حوزه‌ ای سررشته دارید و اطلاعات شما درباره چه مباحثی به‌‎دردبخور هستند. حتی اگر در هیچ زمینه‌ا ی متخصص نیستید هم می ‌توانید با مطالعه زیاد و جستجو حرفه‌ ای به‌علاوه کمک گرفتن از رقبا، مسیر بلاگر شدن را طی کنید. در نهایت نیاز است که مراحل زیر را طی کنید.

برای بلاگر شدن از کجا شروع کنیم

  1. ایجاد پیج، تکمیل پروفایل و بیو به شکل حرفه ‌ای و تجاری
  2. مشخص ‌کردن یک استراتژی مشخص + برنامه‌ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه طبق یک تقویم محتوایی بلندمدت
  3. سوژه‌ یابی و تولید محتوا، استفاده از ایده‌های خاص، خلاقانه، متنوع و آموزنده
  4. صبوری، پیگیر بودن، روابط خوب با دنبال ‌کنندگان و پاسخ به کامنت ها
  5. مشاوره گرفتن از بزرگان
  6. آشنا بودن به تمام زوایا و ترفندهای وبلاگ
  7. پست‌ گذاری مداوم در یک بازه زمانی مشخص
  8. تبلیغات هدفمند و اثربخش + ارتباط با وبلاگ‌ های مرتبط

نتیجه ‌گیری

در این مطلب از صفر تا صد تبدیل شدن به یک بلاگر را برای شما شرح دادیم. از آشنایی با اصلاحات این حوزه گرفته تا انواع مختلف بلاگری، آموزش و نحوه شروع به کار. اگر احساس می ‌کنید که در این راه می‌توانید موفق شوید، کافی است که با یک برنامه ‌ریزی حرفه‌ ای کار خود را شروع کنید. برای بلاگر شدن نیاز به صرف وقت زیاد و کسب تجربه دارید، شما باید با استفاده از تکنیک‌ های روانشناسی مخاطبان خود را بشناسید تا بتوانید جزو بلاگرهایی شوید که ماهانه چندین میلیون درآمد دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید کسب درامد دلاری در ایران  را مطالعه نمایید.

برخی سوالات متداول : 

بلاگر کیست؟

بلاگر کسی است که یک وبلاگ را اداره می‌ کند. وبلاگ هم می ‌تواند ژورنالی آنلاین مثل اینستاگرام، تلگرام و کانال یوتیوب باشد و یا یک وب ‌سایت اطلاعاتی محسوب شود که داده ‌هایی درباره فعالیتی خاص را در بازه‌ های زمانی معکوس از انتها به ابتدا به نمایش می ‌گذارد

انواع بلاگر کدامند ؟

بلاگر مد - بلاگر زیبایی - بلاگر سفر و گردشگری - بلاگر غذا - بلاگر طنز و ..

بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “بلاگر کیست + آموزش بلاگر شدن کاملا رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *