دیجیتال مارکتینگ, تبلیغ نویسی

تیزر تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ + 3 نمونه

تیزر تبلیغاتی چیست

تیزر تبلیغاتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ امروزه تیزرهای تبلیغاتی متعددی را مشاهده می‌کنیم که توسط برندهای مختلف ارائه می‌شوند؛ اما آیا همهاین تیزرهای تبلیغاتی تاثیرگذار هستند؟ یک تیزر تبلیغاتی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ یک تبلیغات مناسب برای تاثیرگذاری بیشتر باید به صورت هدفمند انجام شده و از طریق یک رسانه صحیح و مناسب به مخاطبین ارائه شود.

تبلیغات اینترنتی هدفمند، نوعی تبلیغاتی است که قصد دارد به صورت برنامه ریزی شده پیامی را به مخاطب خود انتقال دهد. تبلیغات تلویزیونی بهترین و موثرترین روش برای انجام تبلیغات هدفمند است. اما تبلیغ در رسانه‌هایی مانند تلویزیون به تنهایی کافی نیست و برای تبلیغ بهتر باید یک تیزر تبلیغاتی متناسب با محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید، بسازید. در این مقاله ما به این سوال که تیزر تبلیغاتی چیست؟ پاسخ خواهیم داد و شما را با مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی و نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا خواهیم کرد و در پایان یک نمونه سناریو تبلیغاتی را به شما نشان خواهیم داد.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

ویژگی های مهم تیزر تبلیغاتی

رفتاری که ضمن نمایش یک موضوع خاص حس کنجکاوی را در بینندگان ایجاد کند را اصطلاحا تیزر تبلیغاتی می‌گویند. به طور کلی تیزر تبلیغاتی نوعی تکنیک است که خدمات و محصولات خاصی را از طریق رسانه‌های دیجیتالی به مخاطبان نشان می‌دهد که سبب برندسازی نیز می شود.( برای آشنایی بیشتر با این مبحث مقاله ” هدف از برندینگ ” را مطالعه نمایید. ) این تیزرها باید در نگاه اول بینندگان را نسبت به محتوای تیزر کنجکاو کنند و مخاطب را به این فکر وا دارند که پیام و هدف این تیزر چیست؟ آیا این تیزر می‌خواهد یک کالای فروشی را به بینندگان معرفی کند؟ چه برندی این محصول را تبلیغ می‌کند و…

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزرهایی تبلیغاتی فرایندی پیچیده و پر هزینه است که حتما باید دارای استراتژی مشخص باشد. در نتیجه در ساخت این تیزرها باید تلاش کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوان با حداکثر میزان خلاقیت مقصود و پیام خود را به بینندگان انتقال داد. مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی را می‌توان در سه مرحله زیر خلاصه کرد:

  • مرحله پیش از تولید
  • مرحله تولید
  • مرحله پس از تولید

 

در صورتی که آشنایی با واژه استراتژی یا راهبرد ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله  تعریف راهبرد  را مطالعه نمایید.

نکات مهم در ساخت تیزرهای تبلیغاتی کدامند؟

از مهمترین نکاتی که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی باید مورد توجه قرار داد، انتخاب یک سناریوی موفق، بازیگران مناسب و فیلم برداری و تدوین خوب و مناسب است. از جمله مهمترین فاکتورهای موفقیت یک تیزر تبلیغاتی جذاب می‌توان به استراتژی یا روش انتقال پیام به مخاطب، نحوه اجرای نمایش و نحوه نوآوری و خلاقیت در ساخت تیزر و انتقال پیام اشاره کرد. از جمله سایر نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انتخاب قالب‌های متنوع یا لحن و سبک‌های متفاوت در ساخت تیزرهای تبلیغاتی
  2. انتخاب مخاطبین هدف و ساخت تیزر متناسب با شرایط و نیازهای این مخاطبین
  3. استفاده از قالب‌های پرطرفدار تیزر مانند قالب‌های نمایشی، فکاهی، طنز، تاییدی، داستانی و…
  4. نمایش تیزر برای تعداد کمی از مخاطبین هدف و دیدن بازخورد نمایش تیزر برای این دسته از مخاطبین
  5. اصلاح و بهبود تیزر متناسب با بازخورد و سلیقه مخاطبین

اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟

اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی

اصلی‌ترین و مهمترین هدف از ساخت تیزرهای تبلیغاتی، انتقال پیام‌های تبلیغاتی به مخاطبین است. گاه ممکن است تیزرهای تبلیغاتی یک پیام داشته باشند و گاه امکان دارد که این تیزرها چند پیام مختلف را به مخاطبین خود منتقل کنند. تیزرهای که تنها یک پیام تبلبغاتی دارند، تمام توجه و دقت بیننده را به سوی همان یک پیام مشخص هدایت می‌کنند و در قابل تیزرهای دارای چند پیام تبلیغاتی حساس‌تر هستند و در ساخت آن‌ها باید به طرز خلاقانه‌تری پیام‌های خود را به مخاطبین منتقل کرد.

یک تیزر تبلیغاتی موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

تیزرهای تبلیغاتی باید به نحوی ساخته شوند که بیشترین تاثیرگذاری را روی مخاطبین خود داشته باشند و بتوانند آن‌ها را برای دریافت پیام تیزر ترغیب کنند. در نتیجه این تیزرها را باید قوی و کاملا حرفه‌ای ساخت و تمامی نکاتی را که در ساخت یک تیزر تبلیغاتی موفق موثر هستند، در ساخت آن‌ها رعایت کرد. از جمله نکاتی که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی موفق باید رعایت شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌گیری از خلاقیت در ساخت تیزرها
  • ساخت تیزرهایی که به قدر کافی برای بینندگان جذابیت داشته باشند.
  • انتقال پیام تبلیغاتی تیزر به مخاطبین با یک سرعت مناسب
  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی متناسب با سلیقه و نیازهای مخاطب هدف و دخالت ندادن سلیقه شخصی در ساخت آن

کاربرد تیزر تبلیغاتی چیست؟ و این تیزرها در چه مکان‌هایی نمایش داده می‌شوند؟

تیزرهای تبلیغاتی به منظورهای مختلفی ساخته می‌شوند و پیام‌های مختلفی را به مخاطبین خود منتقل می‌کنند. بعضی از متداول‌ترین محل‌های نمایش تیزرهای تبلیغاتی عبارتند از:

  1. ساخت این تیزرها برای نمایش در رسانه‌هایی همانند تلویزیون، رادیو و…
  2. نمایش این تیزرها در نمایشگاه‌های مختلف
  3. اکران تیزرها به عنوان پخش آگهی در سمینارها، جلسات و کنفرانس‌ها
  4. نمایش تیزرهای تبلیغاتی در سالن انتظار بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و سایر سازمان‌ها
  5. پخش این تیزرها به عنوان میان برنامه مابین سریال‌ها، فیلم‌ها یا برنامه‌های پرطرفدار تلویزیونی
  6. نمایش تیزرها در رسانه‌های عمومی
  7. پخش تیزرها در وب سایت‌های مختلف
  8. پخش و نمایش تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده در شبکه‌های اجتماعی مختلف
  9. استفاده از این تیزرهای تبلیغاتی مابین قسمت‌های مختلف یک فیلم آموزشی
  10. پخش و نمایش این تیزرها در مانیتورهای صنعتی که در قسمت‌های مختلف شهر نصب شده‌اند
  11. پخش تیزرهای تبلیغاتی در سالن‌ها، تالارها و هتل‌ها

نمونه سناریو تیزر تبلیغاتی

نمونه سناریو تیزر تبلیغاتی

برای آشنایی بیشتر با نمونه های موفق می‌توانید نمونه سناریو تیزر تبلیغاتی را به عنوان الگو یا نمونه کار مشاهده کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بهتر و بیشتر با ساخت این تیزرها آشنا شوید. پیشنهاد می شود مقاله ویدیو مارکتینگ را مطالعه نمایید .

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با پاسخ سوالاتی مانند تیزر تبلیغاتی چیست؟ مهمترین ویژگی‌های یک تیزر تبلیغاتی چیست؟ مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟ و… آشنا کنیم و نکاتی را در رابطه با ساخت این تیزرها به شما آموزش دهیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله توانسته باشید بیشتر و بهتر مفهوم تیزر تبلیغاتی را درک کنید و اطلاعات مفیدی در این رابطه آموخته باشید. برای ساخت تیزر تبلیغاتی در رابطه با معرفی خدمات یا محصولات خود می‌توانید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید.

 

برخی سوالات متداول :

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

رفتاری که ضمن نمایش یک موضوع خاص حس کنجکاوی را در بینندگان ایجاد کند را اصطلاحا تیزر تبلیغاتی می‌گویند. به طور کلی تیزر تبلیغاتی نوعی تکنیک است که خدمات و محصولات خاصی را از طریق رسانه‌های دیجیتالی به مخاطبان نشان می‌دهد که سبب برندسازی نیز می شود.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی چیست ؟

مرحله پیش از تولید مرحله تولید مرحله پس از تولید

نکات مهم در ساخت تیزرهای تبلیغاتی کدامند؟

انتخاب قالب‌های متنوع یا لحن و سبک‌های متفاوت در ساخت تیزرهای تبلیغاتی انتخاب مخاطبین هدف و ساخت تیزر متناسب با شرایط و نیازهای این مخاطبین استفاده از قالب‌های پرطرفدار تیزر مانند قالب‌های نمایشی، فکاهی، طنز، تاییدی، داستانی و... نمایش تیزر برای تعداد کمی از مخاطبین هدف و دیدن بازخورد نمایش تیزر برای این دسته از مخاطبین اصلاح و بهبود تیزر متناسب با بازخورد و سلیقه مخاطبین

اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟

اصلی‌ترین و مهمترین هدف از ساخت تیزرهای تبلیغاتی، انتقال پیام‌های تبلیغاتی به مخاطبین است. گاه ممکن است تیزرهای تبلیغاتی یک پیام داشته باشند و گاه امکان دارد که این تیزرها چند پیام مختلف را به مخاطبین خود منتقل کنند. تیزرهای که تنها یک پیام تبلبغاتی دارند، تمام توجه و دقت بیننده را به سوی همان یک پیام مشخص هدایت می‌کنند و در قابل تیزرهای دارای چند پیام تبلیغاتی حساس‌تر هستند و در ساخت آن‌ها باید به طرز خلاقانه‌تری پیام‌های خود را به مخاطبین منتقل کرد.

کاربرد تیزر تبلیغاتی چیست؟

ساخت این تیزرها برای نمایش در رسانه‌هایی همانند تلویزیون، رادیو و... نمایش این تیزرها در نمایشگاه‌های مختلف و....

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “تیزر تبلیغاتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ + 3 نمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *