دیجیتال مارکتینگ

پادکست چیست و چگونه پادکست بسازیم؟

پادکست

این روزها دیگر به سختی می‌توان افرادی را یافت که ندانند پادکست چیست یا تا اینکه تاکنون واژه پادکست را نشنیده باشند. پادکست‌ها فایل‌های صوتی هستند که این روزها از آن‌ها در زمینه‌های مختلف زندگی مانند تحصیلات، سرگرمی، سیاست و غیره استفاده می‌کنند.

فناوری پادکست برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ پدیدار گشت و گفته می‌شود که اولین کسی که آن را پادکست نامید روزنامه نگاری انگلیسی به نام بن همرسلی یک روزنامه نگار انگلیسی بود که در روزنامه گاردین انگلیس از این واژه برای نخستین بار استفاده کرد. به طور کلی اسم پادکست از دو قسمت تشکیل شده است.

قسمت اول که شامل کلمه پاد (Pod) می‌شود به معنای انبار یا مخزن یا دستگاه پخش کننده صوتی همانند آیپاد است. کلمه دوم نیز CAST میباشد که به معنی پخش کردن است. اگر معنای این دو واژه را کنار یکدیگر بگذارید تا حدودی می‌توانید به محتوا و نوع کاربرد پادکست پی ببرید.

در واقع قبل از سال ۲۰۰۵ بود که اپل به طور رسمی از پادکست در برنامه آیتونز خود پشتیبانی کرد. قبل از مطرح شدن نام پادکست توسط کمپانی اپل این شرکت رونق چندان زیادی نداشت و این عملکرد اپل سبب افزایش محبوبیت فناوری پادکست میان مردم شد.

حال با توجه به محبوبیت و تاثیر چشمگیر پادکست‌ در زمینه بازاریابی، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله با شما در خصوص اینکه پادکست چیست و چگونه می‌توان از این شغل پردرآمد با سرمایه کم استفاده کرد، صحبت کنیم.

پادکست چگونه کار می‌کند؟

پادکست چیست؟

به طور کلی کلمه پادکست از کلمات “Broadcast” و “iPod” گرفته شده است. اصلی ترین ویژگی پادکست که سبب محبوبیت ان در بین مردم گشته است این است که پادکست را می‌توان در هر زمان که شنونده بخواهد بشنود، دقیقا برخلاف ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی که محتوایی که قرار است در آنها پخش شود از قبل برنامه ریزی شده است. پادکست‌ها بسیار متنوع هستند و در انواع درام، کمدی، ورزشی، تحلیل سیاسی، تجارتی، روانشناسی و موارد دیگر تولید می‌شوند.

شما می‌توانید پادکست‌های صوتی را در سایت‌های مختلف یا توسط انواع برنامه‌های پخش موسیقی مانند Apple podcasts ، Google podcasts، Pocket actors و Castbox گوش کنید. البته لازم است بدانید که بیشتر پادکست‌ها در قالب فایل صوتی هستند اما پادکست‌های ویدیویی نیز وجود دارند.

مطالب پیشنهادی:   همکاری در فروش چیست + درآمد همکاری در فروش

پادکست شکل خاصی از یک فایل صوتی است که می‌تواند شما را سرگرم کند، به شما آموزش دهد یا در زمینه‌های خسته کننده و یا روتین دیگر الهام بخش شما باشد به عنوان مثال شما می‌توانید به این فایل‌های صوتی در اتومبیل یا هنگام انجام کارهای نه چندان دقیق خود گوش کنید.

 مقاله ” سوشیال سیگنال چیست ” و گیمیفیکیشن را مطالعه نمایید.

پادکست چگونه کار می‌کند؟

تولید پادکست چیست ؟ در خصوص آموزش تولید پادکست باید به شما بگویم که اینگونه نیست که تمامی پادکسترها تنها در استودیو خاص اقدام به ضبط و انتشار کارهایشان کنند. یک تهیه کننده برنامه‌های پادکست و یا شاید هر شخص مبتدی یا حرفه‌ای دیگر می‌تواند حتی در خانه خود قسمت‌های مختلف یک پادکست را ضبط و منتشر کند. این افراد که غالباً از آن‌ها تحت عنوان پادکستر نام برده می‌شود می‌توانند این فایل‌های صوتی آماده شده را در یک سرور اختصاصی به صورت دوره‌ای منتشر کنند.

بهترین برنامه ها برای گوش دادن به پادکست کدامند؟

در صورت دسترسی به اینترنت شما می‌توانید صدها برنامه مخصوص برای گوش دادن به پادکست دانلود کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک پلتفرم پادکست یا برنامه مناسب برای پخش پادکست پیدا کنید و سپس به واسطه آن از هزاران پادکست ساخته شده در سراسر جهان لذت ببرید.

حال که دیگر می‌دانید پادکست چیست و چگونه کار می‌کند دیگر زمان آن است تا به شما بهترین برنامه‌های موجود به منظور گوش دادن پادکست را معرفی کنیم. با توجه به اینکه گوشی هوشمند شما از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند و یا ios شما می‌توانید برنامه‌های بسیار متفاوتی را به این منظور دانلود و استفاده کنید.

برای مثال اگر شما کاربر اندروید هستید می‌توانید از برنامه فوق العاده BeyondPod برای گوش دادن پادکست استفاده کنید. همچنین افرادی هم که دارای گوشی‌های ios هستند می‌توانند از برنامه Overcast استفاده کنند. همچنین پلتفرم‌هایی مانند اسپاتیفای، آیتونز، Stitcher و Apple Podcasts نیز وجود دارند که شما در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

مزایا پادکست چیست

اگر میخواهید با روشهای کسب درامد از پادکست آشنا شوید، مقاله کسب درآمد از کست باکس را از دست ندهید.

مزایای پادکست چیست؟

پادکست‌ها ویژگی‌های بسیار زیادی دارند که برای شنونده‌ها و مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار است. در چند وقت اخیر استفاده از پادکست به عنوان وسیله‌ای در بازاریابی دیجیتال بسیار رونق یافته است که رعایت مراحل فرایند بازاریابی بسیار مهم است و این روزها بسیاری از افراد و شرکت‌ها به دلیل ویژگی‌ها و مزایای پادکست از آن در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

برای اینکه بهتر بتوانید متوجه شوید که پادکست چیست بهتر است با دقت مزایای حاصل از استفاده پادکست را در این قسمت مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی:   لیست بهترین سیستم همکاری در فروش(ایرانی و خارجی)

مزایای استفاده از پادکست برای مشاغل:

  • پادکست‌ها مشتریانی را درگیر خود می‌کنند
  • با استفاده از پادکست می‌توانید اعتماد مشتری به تجارت خود را افزایش دهید
  •  پادکست‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید شنوندگان مخصوص به خود را با کمترین هزینه ممکن به دست آورید.
  •  با استفاده از پادکست می‌توان به کسب مهارت سخنرانی و یادگیری در جمع و حتی توسعه روش‌های فردی پرداخت.

ویژگی‌های برجسته پادکست عبارتند از:

  •  شروع کار با آن آسان است
  •  پادکست یک روش بازاریابی مقرون به صرفه است
  •  پادکست‌ها به منظور جستجوی صوتی بهینه شده‌اند و همانطور که می‌دانیم جستجویی صوتی آینده امیدوار کننده‌ای دارد و از این جهت است که بسیاری از شرکت‌های فناوری به این موضع علاقه خاصی دارند.
  •  قابلیت استفاده مجدد از پرونده‌های صوتی در قالب‌های دیگر مانند فیلم، مقاله و غیره
  •  استفاده از پادکست برای سئو وب سایت شما می‌تواند بسیار عالی باشد.
  •  پادکست‌ها می‌توانند به شما در افزایش بازدید وب سایتتان کمک کنند.

ویژگی های پادکست چیست

مزایای استفاده از پادکست برای شنوندگان:

  • پادکست‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید مهارت‌های زیادی را تنها با گوش دادن به آن‌ها بیاموزید و بر اساس آموخته ها اقدام به کسب درآمد از پادکست کنید.
  •  پادکست ها اطلاعات موجود در مغزتان را فعال می‌کنند
  • برخی از پادکست‌ها به شما کمک می‌کنند تا آرام باشید و تأمل کنید.
  • با استفاده از پادکست می‌توانید موسیقی و فایل‌های صوتی را در حال حرکت بشنوید.
  •  سبب گسترش افق‌های فکری می‌شوند.
  •  از آنها به عنوان ابزاری مفید برای آموزش شخصی استفاده می‌گردد.

چگونه پادکست تولید کنیم؟

در ابتدا و برای تولید و انتشار پادکست می‌توانید از گوشی همراه خود استفاده کنید. برای این کار باید صدای خود را با گوشی تلفن همراه ضبط نمائید. البته ممکن است کیفیت صدا با توجه به نوع و مدل گوشی چندان جالب نباشد. در این صورت می‌بایست با استفاده از میکروفن‌های خوب و با کیفیت نسبت به ضبط صدا اقدام کنید. در مرحله بعد با استفاده از برنامه و اپلیکیشن‌هایی که در بالا به آنها اشاره نمودیم، محتوای صوتی را ویرایش نموده و در اینترنت جهت استفاده مخاطبین و دیگر کاربران بارگذاری نمائید.

چه تفاوتی بین پادکست و فایل‌ های صوتی وجود دارد؟

اگر شما نیز یکی از طرفداران پروپاقرص گوش دادن به پادکست هستید احتمالاً تا کنون این سوال را زیاد از خود پرسیده‌اید که چه تفاوتی بین پادکست و فایل های صوتی وجود دارد؟

باید به شما بگویم که اگر تنها قصد گوش دادن به این فایل‌های صوتی و پادکستی را دارید و قصد ساخت پادکست ندارید دانستن این تفاوت برای شما مسئله چندان مهمی نیست. اما اگر در فکر راه‌اندازی یه پادکست برای خود هستید بهتر است تا این تفاوت را به خوبی درک کنید.

پیچیده ترین جنبه پاسخ به سوال پادکست چیست این است که توضیح دهیم تفاوت بین یک فایل صوتی ساده و یک پادکست دقیقا در چه چیزهایی است. یک فایل صوتی و پادکست از نظر فنی کاملاً یکسان هستند. برای مثال اگر شما یک قسمت پادکست را از یک سایت پادکستی بارگیری کرده‌اید باید بدانید که شما در حال بارگیری یک فایل صوتی هستید.

تفاوت اصلی میان فایل صوتی و پادکست از آن‌جا پدیدار می‌شود که گزینه اشتراک را به این فایل های صوتی اضافه کنیم. بنابر این اگر از یک سرویس میزبانی پادکست استفاده می‌کنید که به واسطه ی آن افراد می‌توانند در مجموع فایل های صوتی شما مشترک شوند شما در واقع یک فایل صوتی ساده را به یک پادکست تبدیل کرده‌اید. به طور خلاصه در پاسخ به سوال پادکست یعنی چه می‌توان گفت که در واقع پادکست‌ها همان فایل‌های صوتی هستند که قابلیت اشتراک دارند.

تفاوت بین فایل صوتی و پادکست چیست

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ما سعی کردیم تا به صورت بسیار ساده و راحت برای شما دوستان توضیح دهیم که پادکست چیست، چه مزایایی دارد، چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد که منجر به پیشرفت شغلی شما شود و فرق آن با فایل صوتی چیست.

همچنین در ادامه تعدادی از برنامه‌های محبوب در حال حاضر در دنیا را به منظور گوش دادن به پادکست معرفی کردیم که بنا بر سلیقه خود و امکانات در دسترستان می‌توانید مناسبترین گزینه را به این جهت دانلود کنید و مورد استفاده قرار دهید.

مطالب پیشنهادی:   وبینار چیست؟ | انواع و مزایای بارگذاری وبینار

اگر از خود می‌پرسید که مزایای استفاده از پادکست چیست؟ باید بار دیگر موارد زیر را به شما معرفی کنم.

  1. دستیابی و جذب مشتری بیشتر
  2.  افزایش اعتماد مشتری به تجارت شما
  3. مشارکت و ایجاد جوامع پیرامون مارک‌ها
  4.  جلب شنوندگان با کمترین هزینه ممکن
  5. کسب مهارت سخنرانی در جمع و یادگیری و توسعه روش‌های تحویل

امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشند

پیشنهاد میکنیم مقالات در حوزه سیستم همکاری در فروش و سیستم همکاری در فروش بازار را مطالعه نمایید.

برخی سوالات متداول:

راه تولید پادکست چیست ؟

در خصوص آموزش تولید پادکست باید به شما بگویم که اینگونه نیست که تمامی پادکسترها تنها در استودیو خاص اقدام به ضبط و انتشار کارهایشان کنند. یک تهیه کننده برنامه‌های پادکست و یا شاید هر شخص مبتدی یا حرفه‌ای دیگر می‌تواند حتی در خانه خود قسمت‌های مختلف یک پادکست را ضبط و منتشر کند. این افراد که غالباً از آن‌ها تحت عنوان پادکستر نام برده می‌شود می‌توانند این فایل‌های صوتی آماده شده را در یک سرور اختصاصی به صورت دوره‌ای منتشر کنند.

پادکست یعنی چه ؟

اصلی ترین ویژگی پادکست که سبب محبوبیت ان در بین مردم گشته است این است که پادکست را می‌توان در هر زمان که شنونده بخواهد بشنود، دقیقا برخلاف ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی که محتوایی که قرار است در آنها پخش شود از قبل برنامه ریزی شده است. پادکست‌ها بسیار متنوع هستند و در انواع درام، کمدی، ورزشی، تحلیل سیاسی، تجارتی، روانشناسی و موارد دیگر تولید می‌شوند.

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “پادکست چیست و چگونه پادکست بسازیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *