بازاریابی و فروش

10 ثروتمندترین افراد ایران + شغل ثروتمندترین افراد ایران در 2023

The richest people1

به نظر شما ثروتمندترین افراد ایران چه کسانی هستند؟ جالب است بدانید که 90% از سرمایه دنیا در اختیار تنها 10% از افراد دنیا قرار دارد. اگر شما می خواهید جزء ثروتمند ترین افراد ایران باشید باید علاوه ‌بر تلاش و استمرار در کاری که انجام می‌ دهید عاشق کارتان باشید. با شغل ثروتمندان ایرانی آشنا شوید و ببیند آن‌ ها چگونه پله های ترقی را با به سرعت طی کرده ‌اند. البته باید بدانید برای اینکه یک فرد ثروتمند شوید می بایست سرمایه اولیه داشته باشید. علاوه بر آن با به کارگیری هوش اقتصادی و شناخت نیاز بازارهای داخلی و خارجی نسبت به گسترش کار و افزایش سرمایه اقدام نمائید.

در این میان افرادی با شغل‌ های گوناگون وجود دارند اما چیزی که تقریبا در بین همه آن ها مشترک است این است که همه آن ها به خارج از کشور رفت‌ و آمده داشته ‌اند و پتانسیل های لازم برای تجارت را کشف کرده اند. مطمئنا همه افراد حاضر در لیست علاوه‌ بر تلاش و استمرار در کارشان دارای هوش مالی بالایی نیز بوده ‌اند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با ثروتمندترین افراد ایران (اولین مرد ثروتمند ایران) و همچنین شغل پولدارترین افراد ایران  و شغل افراد ثروتمند آشنا شوید.

لیست ثروتمندترین افراد ایران در سال 2023

اسامی ثروتمندترین افراد ایران به شرح زیر است:

1. اسدالله عسگر اولادی

صدرنشین لیست پولدارترین فرد ایران (ثروتمندترین مرد ایران) آقای «اسدالله عسگراولادی» است. شخصی که شاید نام او را در اخبار و رسانه ها زیاد شنیده باشید. آقای «عسگراولادی» که به سلطان پسته معروف بود در سال 98 درگذشت‌؛ اما حتی پس از مرگ، همچنان ثروت ایشان در صدر لیست ثروتمندترین افراد ایران 2020 قرار دارد. ثروت آقای «عسگراولادی» چیزی بالغ بر 11 میلیارد دلار برآورد شده است. آقای «عسگراولادی» متولد 15 اسفند بود در محله چهارراه سیروس تهران دوران کودکی خود را گذراند. «اسدالله عسگراولادی» ،( ثروتمند ترین ایرانی) در تمام سال های پس از انقلاب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین بوده است.

جالب است بدانید که آقای عسگراولادی خود را سرمایه گذار می دانست و نه سرمایه دار! ایشان می گفتند پول دارم، ولی نه آن اندازه که می گویند. به گفته خودشان غنی بودند و نه ثروتمند؛ ثروتی که به معنای عدم احتیاج به دیگران است. از لحاظ اعتقادی و مذهبی نیز ایشان بسیار قوی بودند. به طوری که هر روز نیم ساعت قبل از اذان صبح بیدار بودند و پس از نماز و عبادت نمی خوابیدند و سرکار می رفتند.

از رازهای موفقیت آقای عسگراولادی می توان به پشتکار و فعالیت زیاد ایشان اشاره کرد. وی هر روز 7 صبح از خانه بیرون شده و مشغول به کار و فعالیت می گردیدند. ایشان حتی تا قبل از مرگ نیز دست از کار و تلاش بر نداشتند. وی را می توان یکی از ثروتمندترین افراد ایران به شمار آورد. البته باید توجه داشت که آقای عسگراولادی نه تنها در منطقه، بلکه در سطح جهانی مشغول به فعالیت در زمینه تجارت و صادرات بودند. این امر در زمینه افزایش سرمایه ایشان تأثیر چشمگیری داشته است.

جالب است بدانید آقای «عسگراولادی» هیچ ‌گاه خود را فرد میلیاردری نمی‌دانست بلکه فقط خود را بازرگان کوچکی خطاب می کرد. آقای «عسگراولادی» کار خود را با صادرات زیره ابتدا به سنگاپور و سپس به نیویورک شروع کرد، سپس به کار صادرات پسته و کشمش نیز روی آورد. نرخ شرکت ایشان با نام شرکت “حساس” تعین‌کننده نرخ زیره در بازار جهانی است. چیزی که باعث جهش آقای «عسگراولادی» به صدر ثروتمندترین افراد ایران شد بازرگانی و صادرات نبود بلکه خرید دلار در قیمت پایین و فروش آن هنگام گران شدن بود.

اگر میخواهید در مورد شغل های پر درامد بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله شغل پولدارترین فرد جهان را مطالعه کنید.

پولدار ترین فرد ایران

2.حسین ثابت بکتاش

حسین ثابت بکتاش، کارآفرین ایرانی و سازنده و همچنین مالک پیشین هتل بزرگ داریوش می‌باشد. آقای ثابت بکتاش در سال‌های گذشته در جزایر قناری صاحب ۹ هتل بود و همچنین در ایران نیز هتل بزرگ که تحت عنوان هتل داریوش نام‌گذاری شده بود را به سبک تخت‌جمشید در شهر زیبای کیش ساخته است.

اگر میخواهید درمورد شغلهای پردرامد بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مشاغل پردرآمد ایران را مطالعه کنید.

افراد ثروتمند ایران:حسین ثابت بکتاش

اگر میخواهید درامد دلاری داشته باشید، مقاله راه های درآمد دلاری به شما کمک میکند.

علاوه‌بر این هتل‌ها که به‌عنوان سرمایه و ثروتی عظیم برای او به‌شمار می‌رود، سازندۀ چهار هتل دیگر در کیش می‌باشد که تحت عناوین هتل هلیا، لاله، تماشا و پانیذ نام‌گذاری شدند. او صاحب 25درصد از سهام هتل لاله را نیز دارا بود که بعدها به مالک شرکت هواپیمایی زاگرس واگذار گردید. در ادامه او اقدام به خرید هتل‌های لالۀ واقع در تهران، سرعین و یزد کرد.

لازم به ذکر است که شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و همچنین مجموعۀ پارک دلفین‌های کیش نیز متعلق به او بود که او هتل داریوش و دلفیناریوم یا همان پارک دلفین‌ها را نیز به مالک هواپیمایی زاگرس فروخت. حال به نظر شما شخصی همچون آقای حسین ثابت بکتاش، با این حجم از تبادلات مالی، از ثروت کمی برخوردار است؟

3. خانواده معروف قرمزیان

خانواده «قرمزیان» خانواده معروفی است که به کانادا سفر کردند و ثروت خود را از طریق ساخت ‌و ساز در کانادا به دست آوردند. بزرگ ‌ترین مراکز خرید در «بلومینگتون» آمریکا ساخت خانواده «قرمزیان» است و از این طریق به شهرت فراوانی دست پیدا کرده ‌اند. «یعقوب قرمزیان» پدر خانواده، همراه چهار پسرش امپراطوری 4 میلیارد دلاری ساخت‌ و ساز خانواده قرمزیان در آمریکا را اداره می ‌کنند.

البته ایشان در سال 2000 میلادی از دنیا رفته اند؛ ولی پسران وی به نام های اسکندر، نادر، بهمن و رافائل راه پدر را ادامه داده اند. به طوری که با بنیانگذاری گروه تریپل فایو در راستای معاملات املاک و مستغلات هم اکنون نزدیک به 400 شعبه در کشورهای کانادا، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ژاپن، تایوان و منطقه خاورمیانه دارند. از نحوه عملکرد پسران یعقوب قرمزیان می توان این طور نتیجه گرفت که هرگز نباید با مرگ و کناره گیری یکی از اعضاء، کار و توسعه اقتصادی متوقف شود.

بلکه باید با قدرت بیشتر و انگیزه مضاعف در جهت دستیابی به اهداف بالاتر تلاش کرد. تلاش همه جانبه و بی وفقه پسران قرمزیان سبب شده تا آنها در زمره ثروتمندترین افراد ایران قرار گیرند. علاوه بر این شهرت آنان نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است.

4. فرهاد مشیری

«فرهاد مشیری» یکی از ثروتمندترین افراد ایران (ثروتمند ترین مرد ایران) است که متولد ایران و بزرگ شده انگلیس است. «مشیری» در امر برندسازی شخصی موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرده است. «فرهاد مشیری» از سرمایه ‌گذاران اصلی شرکت های فولاد و انرژی در روسیه است. درواقع بخش اعظمی از ثروت آقای «مشیری» از راه خرید سهام شرکت های فولاد و انرژی روسیه بوده است. آقای «مشیری» اکنون بخشی از سهام تیم فوتبال «اورتون» را خریداری کرده است. ثروت خالص آقای «مشیری» بالغ بر 2.1 میلیارد دلار برآورد شده است.

 علاوه بر این سرمایه گذاری 175 میلیون پوندی فرهاد مشیری در باشگاه انگلیسی اورتون سبب شده تا به گفته مسئولین این باشگاه، بهترین آینده برای اورتون رقم بخورد.

مطالب پیشنهادی:   بازاریابی فردی چیست؟ Account Based Marketing

ثروتمندترین افراد ایران 2020

5. امید کردستانی

«امید کردستانی» متولد سال 1343 در ایران و شهرستان پیرانشهر و یکی از پولدارترین افراد ایران است. آقای «کردستانی» در سن 14 سالگی همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت کرد. او توانست در سال 1991 فوق لیسانس بازرگانی خود را در دانشگاه استانفورد کسب کند. «کردستانی» در زمان فعالیت خود در شرکت« Netscape» توانست ظرف 18 ماه درآمد شرکت را از 88 میلیون دلار به 200 میلون دلار برساند. آقای «کردستانی» رئیس بخش اجرایی توییتر بوده است. آقای «کردستانی» همچنین یکی از بنیان‌گذاران شرکت گوگل است.

مجله «تایم» در سال 2006 از او به‌عنوان یکی از صد نفری که به دنیای ما را رنگ دیگر بخشیده‌ است نام برد. لقب آقای دیپلمات توسط همکاران او در گوگل به او داده شد. «امید کردستانی» با ایده تبلیغات خود برای ترافیک گوگل باعث شد که 99 درصد از درآمد گوگل از همین راه باشد.

6. حسن خسرو شاهی

«خسرو شاهی» تاجر ایرانی_کانادایی است که مدرک اقتصاد و حقوق خود را در دانشگاه تهران دریافت کرد؛ او به خاطر تجارت توسط فروشگاه « Future Shop» به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد ایران به شمار می‌رود و این فروشگاه دارای 90 شعبه و بیش از 8000 کارمند است. آقای «خسروشاهی» بیش از صدها فروشگاه در سراسر کانادا دارد.

او قبل از راه ‌اندازی فروشگاه های زنجیره‌  ای « Future Shop» همراه با خانواده خود شرکت « persis Holdings» را تاسیس کرد که در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می کرد. «حسن خسروشاهی» میراث ‌دار «علی خسروشاهی» مالک کارخانه ‌جات «مینو» است. بعد از انقلاب و در جریان مصادره، کارخانه ها و دیگر اموال وی مصادره شد به همین دلیل او پس از مدتی کشور را به مقصد کانادا ترک کرد. «خسروشاهی» یکی از ثروتمندترین افراد ایرانی و هفتمین فرد ثروتمند کانادا نیز به شمار می رود.

شغل ثروتمندان ایرانی

7. خانواده میراژ

خانواده «میراژ» جزء ثروتمندترین خانواده های یهودی ایران است. این خانواده اکنون در کالیفرنیا آمریکا ساکن است. دو پسر این خانواده «پاول»و «دیوید» پس از مهاجرت به آمریکا شرکت « Chef America» را تاسیس کردند. پس از موفقیت شرکت، آن را به مبلغ 2.6 میلیارد دلار به شرکت «نستله» فروختند. پس از آن این دو برادر با سرمایه خود در « MIG Capital» به سرمایه ‌گذاری پرداختند. پس از پیشرفت سرمایه‌گذاری خود در این کار «پاول میراژ» اکنون رئیس شرکت « MIG Capital » است. پسر دیگر خانواده میراژ یعنی «دیوید میراژ» اکنون گروه سرمایه‌گذاری تلفیقی خود را هدایت می ‌کند.

8. دیوید آلیانس

«دیویدآلیانس» متولد 1311 از خانواده یهودی در کاشان است. خانواده «آلیانس» تا 13 سالگی در کاشان ماندند ولی پس از آن به تهران رفتند و پسر آن‌ها در بازار مشغول به کار شد. «دیوید آلیانس» پس از مدتی در سال 1329 و با دست خالی به انگلستان رفت. او پس از 5 سال یک کارخانه پارچه‌بافی در آن‌ جا خرید و دامنه فعالیت تجاری‌اش را به بیش از 65 کشور دیگر گسترش داد. «آلیانس» یک تاجر فعال در زمینه پوشاک و یکی از ثروتمندترین افراد ایران است. او دارای مدرک دکترا از دانشگاه «هریوت وات» است. «آلیانس» مالک 32% از سهام شرکت «براون » است و همچنین موسس شرکت های «هری جنوگلی» است.

9. مانی مشعوف

«مانی مشعوف» تاجر ایرانی‌تبار ساکن آمریکا و یکی از ثروتمندترین افراد ایران است. او در نوجوانی به آمریکا مهاجرت کرد و فارغ ‌التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو است. آقای «مشعوف» موسس شرکت «بوتیک Bebe » است. این فروشگاه دارای بیش از 312 شعبه در سراسر آمریکای شمالی است.

شغل پولدارترین افراد ایران

او قبل از افتتاح این فروشگاه های زنجیره‌ای صاحب یک استیک ‌فروشی بوده است. فروشگاه های « Bebe» که «مانی مشعوف» راه‌اندازی کرده است دارای طیف وسیعی از لوازم آرایشی و زیورآلات است. افتتاح فروشگاه های « Bebe» همواره با حضور هنرمندان همراه بوده است و بارها «کیم کارداشیان» در بازگشایی فروشگاه های « Bebe» حضور داشته است. سایت خرده ‌فروشی «مانی مشعوف» جزء قدیمی ‌ترین سایت ها است. این سایت ها شامل عرضه هزاران نوع از وسایل بهداشتی بانوان، زیورآلات، پوشاک زنانه و … است. این سایت همچنین برای خریدهای بالای 100 دلار ارسال رایگان در نظر گرفته است.

پیشنهاد می شود مطلب ” کشف استعداد ” را مطالعه نمایید.

10. اسحاق لاریان

«اسحاق لاریان» یکی از ثروتمندان ایرانی یهودی است که در کاشان به دنیا آمده است. او در سن 17 سالگی و پس از پایان تحصیلات دبیرستان خود در مدرسه خوارزمی تهران به آمریکا رفت. «لاریان» برای تامین مخارج زندگی و تحصیل خود در یک رستوران کار می کرد. او در حال حاضر یکی از موفق‌ترین مدیران است.

آقای «لاریان» مالک شرکت « MGA Entertainment» است، این شرکت بزرگ ‌ترین شرکت خصوصی اسباب‌بازی جهان است. شعار او “آینده مال جسوران است” در سراسر ساختمان MAG نمایش داده شده است. «لاریان» در سال 2007 عنوان کارآفرین سال ملی را توسط «ارنست اند» دریافت کرد و به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد ایران 2020 شناخته شد.

اگر میخواهید در مورد استعداد بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله استعداد چیست را مطالعه کنید.

جمع بندی

قطعاً با کمی بررسی اجمالی بر زندگی و فعالیت‌های هریک از ثروتمندترین افراد ایران، به روزنه‌ای از درخشش آنان دست خواهیم یافت. درخششی که سرچشمه در کودکی آنان داشته و در دنیای امروزی آن را استعداد می‌نامند. همان‌طور که در مقالات دیگر گفته شد، استعداد بخشی از وجود هر فرد می‌باشد که افراد با پی بردن به آن، به عرصۀ جدیدی از زندگی گام خواهد نهاد.

همان‌طور که مشهود است، هر یک از این افراد با توجه به موقعیت شغلی و یا مشاغلی که در آن فعالیت می‌کنند، در جایگاه خود ثروت بسیار زیادی در دست دارند. حتی برخی از آنان در زندگی‌نامۀ خود گفته‌اند که از هیچ به جایگاه فعلی و ثروتی عظیم دست یافته‌اند.

اگر میخواهید در مورد استعداد یابی نوجوانان بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله استعدادیابی در نوجوانی را مطالعه کنید.

هدف: هدف از ارائه این مقاله، اثبات آن است که افراد بی‌شماری در کشورمان وجود دارند که به نبوغ و همچنین ثروتی بسیار عظیم دست یافته‌اند در حالی که در بسیاری موارد دیگر استعداد خاصی ندارند و یا به کل استعدادی نداشته‌اند و با پشتکار به آن رسیده اند.

قرار گرفتن در مسیر استعدادهایمان، دقیقاً مانند قرار دادن واگن قطار در حال حرکت بر روی ریل است. افراد با کشف و برگزیدن استعدادهایشان تحت عنوان مسیر زندگی خود، قطعاً مسیری هموارتر و همچنین نتیجه‌بخش‌تری را خواهد داشت.

اگر میخواهید در مورد استعداد و پشتکار بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله استعداد یا پشتکار را مطالعه کنید.

ثروتمندترین افراد ایران در سال 2020 چه کسانی هستند ؟

اسدالله عسگراولادی - پیرمراد امیدیار - خانواده معروف قرمزیان - فرهاد مشیری و ...

ثروتمند ترین ایرانی کیست؟

«اسدالله عسگراولادی» ،( ثروتمند ترین ایرانی) در تمام سال های پس از انقلاب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین بوده است.

انواده معروف قرمزیان از اسامی ثروتمند ایران هستند؟

خانواده «قرمزیان» خانواده معروفی است که به کانادا سفر کردند و ثروت خود را از طریق ساخت ‌و ساز در کانادا به دست آوردند. بزرگ ‌ترین مراکز خرید در «بلومینگتون» آمریکا ساخت خانواده «قرمزیان» است و از این طریق به شهرت فراوانی دست پیدا کرده ‌اند

بازگشت به لیست

35 دیدگاه در “10 ثروتمندترین افراد ایران + شغل ثروتمندترین افراد ایران در 2023

  1. سلطان گفت:

    آدم های فهیم و باهوش مثل من لیاقت بهترین دارن و بهش میرسن خدایا شکرتس

  2. سلطان گفت:

    آدم های فهیم و باهوش مثل من لیاقت بهترین دارن و بهش میرسن خدایا شکرت

  3. don گفت:

    روزی میاد که اسم منم تویه این لیسته🙂✌

    1. pardisayousefi گفت:

      چرا که نه دوست عزیز؟!

  4. استاد امید صالحی گفت:

    سال ۱۴۳۲ میشم تنها رئیس جمهوری که ثروت مند ترین فرد تو جهانه و یک ایران گلستانی رو میسازم (ریشه فقر و فساد) را میسوزونم تنها با توانایی های خودم ۱۴۳۲ رئیس جمهور (امید صالحی) امید خلیج فارس امید ایران.

    1. محمد ماکان گفت:

      مگه چنسالته که ۱۴۳۲😐 چرا انقد دیر؟ منم میخوام رئیس جمهور شم ولی طبق حساب کتابام انقد طول نمیکشه ها😶

      1. صابرباقری گفت:

        صابر باقری

        1401/04/13 – 10:58

        00

        پاسخ

        سلام بزرگوا جانباز ۳۰درصدم بنیادی هستم انگشتان دست راست ندارم کمک معیشتی بگیرم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم با مدرک رفتم کمسیون حالت اشتغال ردم کردن گفتن باید انگشتانت در نیاد ۴۰ساله در نیومده و بیمه بنیاد هستم جای نمیتونم کار کنم حق پرستاری هم نمیگیرم واقعا ۲تومان نون بچه هام نمیشه تلفن۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

  5. استاد امید صالحی گفت:

    تو میخندی ولی من دارم برا ریاست ۸ سالم برنامه ریزی میکنم ایرانی پر از ثروت خواهم ساخت تاریخ ساز میشیم.🇮🇷🇮🇷🌍💪🎇🇮🇷🇮🇷

    1. Jinx گفت:

      انشالله ک ب حدفتون برسین 🖐️🌸هر چقدرم شکست بخورین ناامید نشین قطعا یه روزی موفق میشین اگ جا نزنین✨

    2. محمد ماکان گفت:

      بعد یه چیزی الان غیر اون آقایی که اول لیست بود همشون مهاجرت کردن و پولدار شدن محض رضای خدا یه نفر تو ایران نمونده ینی انقد پیشرفت داخل کشور سخته؟🥲 من نمیخوام برم خوب😕 کاش بتونم به رویام برسم داخل کشور خودم🙂 زنده باد وطنم 🇮🇷❤

  6. عباس محمدی گفت:

    من به آسانی وباعزت به عنوان یکی از پولدارترین مرد ایرانی در جهان خواهم شد.خدایا شکرت

  7. پوریا گفت:

    پوریا بیات نگفتید الان تا این لحظه بالغ بر 60 هزار تومان موجودی دارد

  8. سجاد گفت:

    روزی میرسه که به عنوان ثروت مند ترین شخص ایرانی در جهان شناخته میشوم . مطمئنم چون پشتکار دارم و تلاش و زحمت میکشم و و از طریق راه حلال
    جلو میرم و باور دارم که بهش میرسم ( ادم هر چی رو باور داشته باشه بهش میرسه ) .

  9. ابوالفضل گفت:

    یا حق مردم رو خوردند
    یا از باباشون رسیده یه روز میرسه اسم منم تو ایناس و با خوردن حق بهم رسیده توی ایران میخوام تک باشم😎

  10. chame گفت:

    هر کی بهرچی باور داشته باشه همون میشه بنظر من باور روشنایی و امید زندگی هر ادمیه😍

  11. سیدعارف امامی گفت:

    سلام و عرض ادب
    تلاشم را میکنم تا من هم ثروتمندترین مرد جهان بشوم و باشم ::: ان شاءالله .۱۴۰۰/۱۰/۰۶

  12. مجتبی گفت:

    اکثر ثروتمندان ایران یهودی بودن که اول انقلاب حکومت اموالشون رو به اسم بنیاد مستضعفان غارت کرد ‌و همه از ایران رفتن

  13. مجتبی گفت:

    پس چی میگفتن اون موقع ما بچه بودیم رفسنجانی ثروتمندترین فرد ایرانه

  14. هادی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من
    بعد از آقای عسگراولادی خودم رکورد پولدارترین انسان ایران را میزنم منتظر من باشید( هادی مومنی )

  15. سیده گفت:

    انشاالله ب امید خدا ب زودی اسم منم میره تو این لیست خداجونم شکرت مرسی ک هستی وهوامون رو داری 🙏 🙏 🙏

  16. امیر گفت:

    منکه حساب کردم با شغلم بعد ٢ سال انقد ثروت دارم ک خوردش درمقابل ثروتمند ترین فرد جهان مثل فیل و فنجونه
    😀

  17. خانم سپیده گفت:

    چه عالی من هم دوست دارم چند موسسه زبان ویک مرکز تربیتی پرورشی برای کودکان بی سرپرست داشته باشم که آنها را به خوبی پرورش داده به اهدافشان برسانم.🌺🌺🌺

  18. خانم سپیده گفت:

    چه عالی.

  19. Pooya گفت:

    من همین دیروز حسین ثابت رو دیدم خداوکیلی

  20. مهدی گفت:

    کسایی که میخوان داخل ایران ثروتمند بشن بهشون راه کار میدم کاملا رایگان یه کسب و کار روبه توسعه رو بهشون معرفی میکنم که اکثر مردم دارن اونجا موفق میشن به این شمارم واتساپ بدید 09373671766

  21. سعید گفت:

    یک روز میرسد که اسم من در خردمند ترین مرد ایران ثبت بشود و جزو نفر اول باشم سعید نجاتی نوجه ده

  22. $ گفت:

    خوشبحالشون

  23. Farzane aghaee گفت:

    و در نهایت انسان شبیه رویاهای باور کرده اش میشود
    مطمئنم یروزی ثروتمندترین دختر ایرانی میشم
    صد در صد همه به چیزی که باورش کردن و براش تلاش میکنن میرسن❤💪

  24. ارش گفت:

    خدايا شكرت.. منم روزي به اين اضافه ميشم انشالاه✅❤

  25. سامان گفت:

    یه سوال چرا همه فکر میکنن که موفق میشن پولدار میشن رئیس جمهور میشن؟خیلی میخندم به این کامنتا

  26. علی گفت:

    آرزو بر جوانان عیب نیست ، با سعی و تلاش و پشتکار ،ان شاءالله هر کسی به اهدافی که دارد برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *