شبکه‌های اجتماعی

8 ایده برای هایلایت اینستاگرام + ایده اسم هایلایت

ایده برای هایلایت اینستاگرام

 با توجه به این مسئله که امروزه اینستاگرام در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین روش‌های خرید و فروش و تجارت است پس مهم است که ما بتوانیم با ارائه ایده‌های خلاقانه، جذابیت حساب اینستاگرام تجاری خود را برای مخاطبینمان بیشتر کنیم. حتماً تا کنون پیج‌های تجاری زیادی را در شبکه های اجتماعی دیده‌اید. برای بهتر بودن در شبکه های اجتماعی بهتر است تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی را بدانید. این پیج ها توانسته‌اند تنها با ارائه چندین و چند ایده برای هایلایت اینستاگرام، پست‌ها و استوری‌های خود دل مخاطبین را بربایند و علاوه بر کسب فالوورهای بیشتر در تجارت نیز بسیار موفق ظاهر شوند.

در واقع با توجه به این مسئله که هایلایت اینستاگرام چیزی است که در پیج شما به یادگار باقی خواهد ماند از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید با انتخاب بهترین ایده برای اسم هایلایت اینستاگرام آن را برای همیشه در ذهن مخاطبینتان جاودانه کنید. چه اسمی برای هایلایت اینستاگرام مناسب است؟ چگونه اسم برای هایلایت استوری انتخاب کنیم؟

همچنین شما با استفاده از آیکون‌ها، نام‌ها و کاورهای جذاب برای هایلایت‌ها می‌توانید جذابیت حساب تجاری خود را چندین و چند برابر کنید. حال با توجه به این مسئله ما تصمیم داریم تا در مقاله امروز در خصوص چند ایده برای هایلایت اینستاگرام و اینکه چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم با شما به طور مفصل صحبت کنیم.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

بهتر است قبل از اینکه چند ایده برای هایلایت اینستاگرام به شما معرفی کنیم ابتدا به شرح این مسئله بپردازیم که اصلاً هایلایت اینستاگرام چیست؟ و چه کاربردی دارد. احتمالاً دیگر همه می‌دانند که طول مدت ماندگاری یک استوری در اینستاگرام تنها ۲۴ ساعت است.

این یعنی اینکه پس از گذشت بیست و چهار ساعت از گذاشتن یک استوری در اینستاگرام ، به طور خودکار توسط این شبکه پاک خواهد شد. حال اینستاگرام آپشنی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که با استفاده از آن و هایلایت سازی و برجسته کردن یک استوری دیگر کاربران این برنامه می‌توانند داستان‌ها و استوری‌های خود را به جای ۲۴ ساعت برای همیشه در قالب استوری در پیج خود هایلایت و نگهداری کنند. اما نکته جالب دیگر در خصوص این هایلایت‌ها این است که نام و یا عنوان انتخابی برای آن‌ها تنها می‌تواند تا 10 کاراکتر داشته باشد.

اگر میخواهید در مورد برندسازی شخصی اطلاعاتی داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله پرسونال برندینگ چیست را مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی:    آزمون استعدادیابی چیست + معرفی انواع تست استعدادیابی

به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که طول عنوان‌های هایلایت‌های خود را همواره زیر ده کاراکتر نگه دارید تا مطمئن شوید که تمامی حروف قابل خواندن هستند و فالوورهای شما چیزی را از دست نخواهند داد. حال شاید برای شما سوال باشد که اگر یک هایلایت در اینستاگرام دارای چندین و چند عکس باشد کدام یک به عنوان کاور هایلایت‌ها انتخاب خواهد شد؟

در پاسخ به این سوال نیز باید به شما بگویم که در این حالت اینستاگرام به طور خودکار از تصویر اولین استوری هایلایت شده شما به عنوان کاور استفاده می‌کند. البته شما باید توجه کنید که انتخاب خودکار اولین عکس یک آلبوم از هایلایت‌ها به عنوان کاور اصلی زیاد مخاطبین را به محتواهای شما جذب نمی‌کند و برای همین بهتر است تا از کاورهای مخصوص و زیبا در این خصوص استفاده کنید.

اگر می خواهید در مورد smm اطلاعاتی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله اهمیت بازاریابی شبکه اجتماعی را مطالعه کنید.

معرفی چند ایده برای هایلایت اینستاگرام

معرفی چند ایده برای هایلایت اینستاگرام

در این بخش از مقاله ما قرار است تا با ارائه چندین و چند ایده برای هایلایت اینستاگرام به شما آموزش دهیم که چگونه هایلایت اینستاگرام را زیبا کنیم. همانطور که در بالاتر برایتان توضیح دادیم اینستاگرام به تازگی آپشنی را برای کاربران خود تحت عنوان هایلایت استوری ایجاد کرده است که شما می‌توانید به منظور زیباسازی آن‌ از جلدهای سفارشی استفاده کنید تا نمایه اینستاگرام خود را از سایر رقیبانتان متمایز سازید.

هایلایت‌های استوری برای هر تجارت و یا شرکت می‌تواند یک ابزار قدرتمند بازاریابی محسوب شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این بخش از مقاله به شما چندین و چند ایده در زمینه زیباسازی این هایلایت‌ها معرفی کنیم:

  •  زیبایی شناسی برند خود را به نمایش بگذارید

یکی از اولین مواردی که باید در ساخت کاور هایلایت اینستاگرام و یا محتوای موجود در هایلایت‌های استوری رعایت کنید سنخیت بین رنگ‌ها، قلم، حروف و برخی شکلک‌ها مرتبط با برند و نوع تجارت شما و به طور کلی با در نظر گرفتن انواع استراتژی شما است. بهتر است همواره از مواردی در این راستا استفاده کنید که از لحاظ زیبایی شناسی با یکدیگر سنخیت داشته باشند و یکدیگر را کامل کنند.

  •  از آزمایش کردن موارد جدید نترسید

همانطور که می‌دانید شما با استفاده از جدیدترین و خلاقانه‌ترین ایده برای هایلایت اینستاگرام خود می‌توانید چندین گام از رقیبان خود جلوتر بیفتید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که تمامی برند‌های معروف و جهانی که این روزها توانسته‌اند جایگاه خاص خود را در قلب مردم پیدا کنند ابتدا با آزمایش کردن موارد جدید و خلاقانه وارد بازار تجارت شدند. پس اگر ایده‌ای کاملا مبتکرانه و جدید دارید از آزمایش کردن آن نترسید.

  • استوری‌ هایی را که اهمیت بالایی برایتان دارند را هایلایت کنید

بهتر است همواره از خود بپرسید که چه چیزی بیشترین اهمیت را برای مخاطبین شما دارد؟ مردم برای چه چیزی به صفحه اینستاگرام شما رجوع می‌کنند؟ در تجارت شما چه کاری در طولانی مدت و یا کوتاه مدت می‌تواند بازده مناسبی داشته باشد؟ هنگامی که توانستید به این سوال‌ها پاسخ دهید خودتان دیگر متوجه خواهید شد که کدام استوری‌ها برای مخاطبینتان از اهمیت بالاتری برخوردارند و باید آن‌ها را هایلایت کنید.

مطالب پیشنهادی:   4 روش برای پیشرفت شغلی به بهترین شکل + مسیر پیشرفت شغلی
  • محصولات خود را به نمایش بگذارید

هایلایت اینستاگرام یکی از منابعی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا از آن به منظور ارتقا و تبلیغ محصولات و خدمات خود بهره ببرید. طبق آمار گزارش شده ۷۵ درصد از کاربران اینستاگرام پس از بازدید از سایت یا خرید یک محصول اقدام به مشاهده اینستاگرام آن برند می‌کنند. پس شما با هایلایت کردن محصولات خود در قالب استوری می‌توانید تمامی محصولات خود را به مشتریانتان معرفی کنید.

  •  وقایع را تبلیغ کنید

رسانه‌های اجتماعی مکانی عالی به منظور تبلیغ رویدادها و ایجاد آگاهی از برند هستند. شما با تبلیغ رویدادهایی که قرار است در آینده برایتان اتفاق بیفتد مانند محصول جدیدی که قرار است به زودی وارد فروشگاه خود کنید و یا اقدام به تولید آن نمایید می‌توانید به افزایش آگاهی مشتریان کمک کنید.

اگر به بلاگری علاقه دارید، مقاله بلاگر شدن در اینستاگرام را مطالعه کنید.

ایده برای اسم هایلایت اینستاگرام

  • آموزش استفاده از محصولات

شما می‌توانید در بخش هایلایت اینستاگرام تجاری خود یک آلبوم ایجاد کنید که در آن به راهنمایی و آموزش استفاده از محصولات و خدمات خود بپردازید و سهولت استفاده از این محصولات را به مخاطبین نشان دهید. انجام چنین کاری باعث می‌شود تا مخاطبین نگاهی عمیق‌تر به عملکرد محصول و خدمات شما داشته باشند.

  • نظرات و رضایت مشتریان خود را هایلایت کنید

حتماً تا کنون پیج های اینستاگرام زیادی را دیده‌اید که رضایت خریداران از محصولاتشان را استوری کرده‌اند. باید به شما بگویم که اگر افرادی در پیج شما وجود دارند که نسبت به خرید محصول و خدمات شما دودل هستند با دیدن این استوری‌ها به خرید از شما ترغیب می‌شوند. پس هرگز هایلایت کردن این نوع از استوری‌ها را فراموش نکنید.

  • اعلام تخفیفات در هایلایت استوری

یکی از موثرترین راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام و جذب فالوور ارائه تخفیف و یا فروش ویژه است. انجام این کار باعث می‌شود تا مشتری حس بهتری پیدا کند و به خرید از شما ترغیب شود. تخفیف یا هدیه دادن به طور طبیعی باعث جلب توجه مشتریان می‌گردد. پس بهتر است برای تجارت خود حتماً از اینکه شگرد استفاده کنید.

اضافه کردن استوری به هایلایت برای اینستاگرام

چگونه به هایلایت استوری اضافه کنم؟ اغلب افراد، هایلایت‌هایی را که ایجاد می‌کنند که مختص به یک موضوع خاص است و قصد دارند استوری‌های مرتبط به آن هایلایت را هر بار به آن هایلایت خاص اضافه کنند. در این صورت می‌توانند از روش زیر استفاده کنند.

ابتدا هایلایت را باز کنید و کلید More را که در گوشه پایین سمت راست صفحه، قرار دارد، لمس کنید. اکنون منویی پیش روی شما ظاهر می‌شود که باید Edit Highlight را انتخاب کنید. اکنون قسمت Archive را باز کنید و استوری‌هایی مورد نظر را انتخاب نمایید و درنهایت Done را لمس بکنید.

چگونه کاور را انتخاب کنم یا تغییر دهم؟

انتخاب کاور هایلایت رضایت مشتری در اینستا اهمیت بسیار زیادی دارد. اینستاگرام معمولاً یک کاور را از میان استوری‌های موجود در هایلایت به صورت پیش فرض انتخاب می‌کند. اما ایده کاور هایلایت برای اینستاگرام زیاد است که کاربران می‌توانند به ‌راحتی کاور خوب انتخاب کنند. ابتدا شما بایستی به قسمت هایلایت مراجعه کنید و در گوشه پایین سمت چپ تصویر، دکمه More را انتخاب کنید. اکنون اجازه دارید گزینه Edit Highlight و بعد از آن Edit Cover را لمس نمایید. در این قسمت لیست کاورهای موجود پیش روی شما قرار دارد که به انتخاب خود یکی از آن‌ها را می‌توانید انتخاب کرده و علامت Image را نیز لمس کنید.

عکس‌های مود در گالری شما، لیست تصاویری است که شما کاربران گرامی باید به عنوان ایده هایلایت اینستاگرام از آن استفاده کنید. با لمس دکمه Done کار را به پایان برسانید.

چگونه هایلایت اینستاگرام را حذف کنم؟

در بسیاری از مواقع اغلب افراد می‌خواهند پس از انتخاب هایلایت برای اینستاگرام آن را حذف کنند حتی اگر کاور هایلایت رضایت مشتری باشد. که در این صورت همان‌گونه که ایده هایلایت اینستاگرام را در اختیار شما قرار داده‌ایم ایده حذف آن را نیز به شما نشان خواهیم داد. برای حذف هایلایت اینستاگرام، ابتدا انگشت خود را روی هایلایت نگه دارید که با این کار منویی ظاهر می‌شود. اکنون می‌توانید گزینه Delete Highlight را انتخاب کنید که با این کار به راحتی هایلایت مورد نظر شما حذف خواهد شد‌.

اما اگر زمانی قصد داشتید، چند استوری خاص را از یک هایلایت حذف کنید برای این کار هم روشی مناسب وجود دارد. شما باید هایلایت را باز کنید و به استوری مورد نظر دسترسی پیدا کنید. از این قسمت باید گزینه Remove from Highlight را انتخاب کرده و در نتیجه جهت تائید، Remove را بزنید. اگر ایده هایلایت اینستاگرام که انتخاب کرده اید و قصد حذف آن را دارید، فقط شامل یک استوری باشد و شما قصد حذف همان استوری را داشته باشید، هایلایت به طور کامل حذف خواهد شد.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم؟

ما در این مقاله اقدام به ارائه چندین ایده برای هایلایت اینستاگرام به شما کردیم که رعایت آن‌ها می‌‌تواند به یک تجارت کمک کند تا با هایلایت کردن مواردی خاص در مسیر رشد و شکوفایی قدم بردارد.

حال در این بخش قرار است به شما آموزش دهیم که چگونه کاور هایلایت اینستاگرام درست کنیم. همانطور که در بالا نیز برایتان توضیح دادیم کاور هایلایت یکی از مواردی است که در نگاه اول باعث جذب مشتری به تجارت شما می‌گردد پس ساخت و استقاده از آن در یک پیج تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

  •  مرحله 1

برای رفتن به نمایه خود روی دکمه پایین صفحه سمت راست ضربه بزنید.

  • مرحله 2

برای ایجاد Highlight Story  جدید روی دکمه “+” ضربه بزنید. سپس شما به بخش بایگانی اینستاگرام خود منتقل خواهید شد. جایی که می‌توانید تمام استوری‌های گذشته خود را ببینید.

  •  مرحله 3

با ضربه زدن روی دایره در گوشه پایین سمت راست یکی از استوری‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر با بازاریابی آشنا هستید برای دیدن مراحل آن به مقاله مراحل بازاریابی چیست مراجعه کنید.

اسم برای هایلایت اینستاگرام

  • مرحله 4

روی «next» ضربه بزنید.

  •  مرحله 5

برای Highlight خود نامی انتخاب کنید.

  •  مرحله 6

به طور معمول در اینجا شما می‌توانید پوشش و کاور سفارشی هایلایت Instagram خود را انتخاب کنید.

انتخاب اسم برای هایلایت اینستاگرام

همانطور که برایتان توضیح دادیم انتخاب یک اسم مناسب برای هایلایت‌های اینستاگرام می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. اتخاذ خلاقانه‌ترین ایده اسم هایلایت اینستاگرام می‌تواند تاثیر چشمگیری در جذب مخاطب به محتوای شما داشته باشد. در وهله اول شما باید به سنخیت نامی که انتخاب می‌کنید با توجه به محتواهایی که قرار است اقدام به هایلایت کردن آن‌ها کنید بپردازید. سپس باید این نکته را در نظر داشته باشید که اسمی که قرار است برای یک آلبوم از هایلایت‌ها استفاده کنید باید کوتاه، مفید، مختصر و جذاب باشد.

همچنین فراموش نکنید که شما از جملات خیلی طولانی نمی‌توانید به عنوان نام یک استوری هایلایت شده استفاده کنید و در این زمینه اینستاگرام برای شما محدودیت قائل شده است. شما عزیزان میتوانید با مراجعه به پیج های تجاری رقیب یا مشابه به خود و مطالعه نام‌های انتخابی آن‌ها اندکی ایده بگیرید.

رابطه استوری و هایلایت در اینستاگرام

هایلایت، یکی از جدیدترین ویژگی‌های اینستاگرام است که به تازگی آن را به استورهای آن افزوده‌اند. استوری گذاشتن در اینستاگرام بسیار رایج است و بیشتر جهت به اشتراک گذاشتن مطالب و محتواهای خاص این کار را انجام می‌دهند. استوری قابلیت‌های زیادی دارد و برترین آن مدت زمانی است که می‌توانید استوری را در صفحه نگه ‌دارید. دقیقاً از زمانی که استوری ارسال می‌شود فقط برای مدت بیست و چهار ساعت در صفحه فعال می‌ماند. این قسمت حتی دارای بایگانی نیز هست که می‌توانید مطالبی را که به آن‌ها احتیاج دارید، در قسمت بایگانی ذخیره کنید. اما هایلایت تا زمانی که شما خود آن را از صفحه پاک نکنید در صفحه به اشتراک گذاشته خواهد شد.

اما باید گفت که هایلایت همان استوری مهم در پیج شما است که با هایلایت کردن آن برای همیشه دسترسی کاربران به استوری هایلایت شده وجود دارد.
دیگر تفاوت‌های مهم استوری و هایلایت عبارتند از:

• طول عمر
طول عمر یعنی همان مدت زمان ماندگاری استوری یا کاور هایلایت که معمولا استوری پس از گذشت ۲۴ ساعت حذف خواهد شد‌. طول عمر از اصلی‌ترین تفاوت‌های استوری و هایلایت در اینستاگرام است. این قابلیت به شما در جداسازی پست معمولی از پست ویژه کمک می‌کند که درصورت به هایلایت تبدیل شدن تبدیل به پست ویژه می‌شود.

• اطلاع‌ رسانی استوری‌ های جدید به کاربران
یکی دیگر از تفاوت‌های استوری و هایلایت در اطلاع رسانی آن‌ها است. چرا که در صورت به اشتراک گذاشتن استوری جدید سریعاً کاربران مطلع خواهند شد اما درصورتی که هایلایت این‌گونه نیست.

• تفاوت در اسم‌ گذاری
هایلایت‌ها به‌ گونه‌ای هستند که می‌توان برای آن‌ها اسم انتخاب کرد، اسم برای هایلایت‌های اینستاگرام را خود کاربران انتخاب میکنند. اما انتخاب یک اسم خوب برای هایلایت اینستاگرام نیز باید سنجیده بوده و متناسب با محتوا انتخاب شود. چراکه این اسم‌گذاری تأثیر زیادی در افزایش بازدید نیز دارد و کاربران را به هیجان وامی‌دارد.

چگونه هایلایت اینستاگرام را زیبا کنیم؟

در این بخش به منظور زیبا سازی هایلایت‌ها یک راهنمای گام به گام برای ایجاد کاور با استفاده از Canva آورده شده است. اگر قصد دارید یک آیکون هایلایت اینستاگرام زیبا بسازید موارد زیر را باید مو به مو اجرا نمایید.

  • مرحله 1

به برنامه Canva بروید و با کلیک بر روی نماد + طراحی کردن تصویر مورد نظر خود را شروع کنید.

  • مرحله 2

الگوی Instagram Story را انتخاب کنید.

  •  مرحله 3

برای مشاهده گزینه افزودن تصاویر یا رنگ‌ها روی گزینه (blank template) کلیک کنید.

  • مرحله 4

رنگ مورد نظر خود را به طرح خود اضافه کنید.

چگونه هایلایت اینستاگرام را زیبا کنیم؟

  •  مرحله 5

اکنون بر روی نماد + کلیک کنید تا گرافیک، آیکون هایلایت اینستاگرام، تصاویر و غیره اضافه شوند.

  • مرحله 6

از لیست گزینه‌های نمایش داده شده گزینه “Illustrations” و سپس “Icon” را انتخاب کنید.

  • مرحله 7

نمادی را به دلخواه خود اضافه کرده و اندازه و رنگ آن را به دلخواه تغییر دهید.

  •  مرحله 8

تصویر را در دستگاه خود ذخیره کرده و به عنوان استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید. به همین سادگی شما قادر خواهید بود برای خودتان کاور و یا آیکون شخصی طراحی کنید.

مطالب پیشنهادی:   بلاگر کیست + آموزش بلاگری رایگان

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ما سعی کردیم تا علاوه بر توضیح اینکه هایلایت اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد برای شما دوستان و مخاطبین عزیز چند ایده برای هایلایت اینستاگرام معرفی کنیم؛ شما با مطالعه این مقاله دیگر خواهید فهمید که چه مواردی را باید هایلایت کنید و از چه کارهایی در هایلایت اینستاگرام خود بپرهیزید.

امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله در خصوص هایلایت اینستاگرام و زیباسازی آن مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد. در صورتی که علاقمند به این حوضه می باشید پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام  را نیز مطالعه نمایید.

برخی سوالات متداول :

انتخاب یک اسم خوب برای هایلایت اینستاگرام چگونه است ؟

هایلایت‌ها به‌ گونه‌ای هستند که می‌توان برای آن‌ها اسم انتخاب کرد، انتخاب اسم برای هایلایت‌های اینستاگرام به عهده خود کاربران است. اما انتخاب یک اسم خوب برای هایلایت اینستاگرام نیز باید سنجیده بوده و متناسب با محتوا انتخاب شود. چراکه این اسم‌گذاری تأثیر زیادی در افزایش بازدید نیز دارد و کاربران را به هیجان وامی‌دارد.

چند نمونه ایده برای هایلایت اینستاگرام کدامند ؟

زیبایی شناسی برند خود را به نمایش بگذارید از آزمایش کردن موارد جدید نترسید استوری‌هایی را که اهمیت بالایی برایتان دارند را هایلایت کنید و...

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “8 ایده برای هایلایت اینستاگرام + ایده اسم هایلایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *