بهبود فردی

0 تا 100 انتخاب شغل مناسب به بهترین شیوه (100% تضمینی)

انتخاب شغل مناسب

همانطور که می‌دانید امروزه مقوله انتخاب شغل مناسب بسیار دشوار‌تر از سابق می‌باشد. تعداد متعدد کار‌ها و ضرورت‌های غیر قابل باور هر یک، افراد زیادی را محدود کرده و موجب شده است که نتوانند شغل مناسبی برای خود به دست آورند. با وجود این شرایط تنها کاری که می‌بایست به درستی انجام شود این است که عوامل متعددی که شما را در انتخاب شغل یاری می‌کنند را به خوبی بشناسید و بر اساس آنها دست به عمل بزنید؛ شناخت و آگاهی به همگان این امکان را می‌دهد تا حتی بدون داشتن مدرک لازم، مشغول به طیف گسترده‌ای از کار‌ها شوند.

در این مقاله قصد داریم چند راهکار انتخاب شغل را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و به سوال چه شغلی انتخاب کنم پاسخ بدهیم تا بتوانید با استفاده از آنها به بهترین شیوه ممکن شغل مناسب خود را بیابید و به درآمد‌زایی و پیشرفت شغلی برسید. اگر به دنبال پیدا کردن شغل بوده و تا کنون موفق به یافتن موردی مناسب نشده‌ و یا شاهد نتیجه مورد انتظارتان‌ نبوده‌اید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید… پیشنهاد می شود که مقاله مراحل انتخاب شغل را مطالعه نمایید.

انتخاب شغل مناسب به بهترین شیوه

به دنبال علاقه باشید

شاید بتوان گفت: اصلی‌ترین موردی که شما را در فرآیند شغل‌یابی و کار کردن موفق می‌سازد این است که نسبت به شغل خود علاقه زیادی داشته باشید. مطمئنا هیچ فردی از کاری که به اجبار مشغول انجام دادن آن شده است، لذت لازم و کافی را نخواهد برد؛ بنابراین بهترین راهنمایی انتخاب شغل، پیدا کردن کار مورد علاقه‌تان می‌باشد.

مطمئن باشید اگر نتوانید علاقه‌ای نسبی نسبت به شغل‌تان به وجود آورید، قادر به ادامه دادن نخواهید بود و با این وجود قطعا هر شغلی که داشته باشید از دست خواهید داد. در حقیقت علاقه‌مند بودن به کاری که در حال انجام دادن آن هستید انرژی مضاعفی را در وجود‌تان قرار داده و موجب لذت‌بخش‌تر شدن آن می‌شود؛ اما در صورتی که علاقه‌ای به شغل خود نداشته باشید، این انرژی دقیقا به صورتی منفی بر روی افکار و کردارتان تاثیر می‌گذارد و شما را از احساس رضایتی که یک شغل مناسب در اختیارتان می‌گذارد محروم خواهد ساخت.

برای آشنایی با استعدادیابی و روشهای آن مقاله استعداد یابی چیست را بخوانید.

راهکار انتخاب شغل

پیشرفت شغلی یکی از مواردی است که همه ما به آن علاقه داریم. در مقاله مراحل مسیر پیشرفت شغلی با انواع آن آشنا شوید.

آموختن مهارت نیمی از شغل ‌یابی است!

این نکته را هیچگاه فراموش نکنید که اگر در کاری مهارت لازم را داشته و از آن به بهترین روش ممکن بهره ببرید، بدون شک به درآمدزایی خواهید رسید. مهارت به شما این اجازه را می‌دهد که با جلوه دادن تجربیاتی که از یک کار به دست آورده‌اید قادر باشید در مکان‌های مرتبط با آن، شغل قابل قبولی را به دست آورید؛ بدین منظور اگر بخواهیم میان این فاکتور اساسی و مورد قبلی که به آن اشاره شد نقطه اشتراکی بیابیم، می‌توانیم بگوییم که تلاش برای یادگیری مهارت‌های جدیدی که به آنها علاقه دارید، شما را به یک متخصص کارآمد تبدیل می‌کند.

داشتن مهارت‌ بالا در انجام کار‌های مختلف موجب می‌شود که شرکت‌ها و یا سازمان‌هایی که در حال جذب نیروی ماهر هستند به کمک‌تان احتیاج داشته باشند و شما نیز می‌توانید به راحتی در آنها استخدام شده و مشغول به کار شوید.

مطالب پیشنهادی:   شغل های میلیاردی در ایران 1403 + پردرآمدترین شغل های ایران

مشورت کنیم یا نه؟!

بگذارید اینگونه برایتان شرح دهم که مشورت کردن، هر شخصی را به یک متخصص بی سابقه تبدیل می‌کند؛ به عبارتی دیگر هنگامی که فردی با شخصی با سابقه بالا و سطح دانش گسترده درباره شغل یا کاری مشورت می‌کند بدون اینکه چیزی را تجربه کرده باشد می‌تواند به درک کاملی از آن برسد و به تحلیل بپردازد.

بنابراین مشورت کردن در انتخاب شغل یکی از بهترین راهکار‌های ممکن در این زمینه می‌باشد؛ اما این نکته مهم را به یاد داشته باشید: (کسی که به دنبال خرید ملک است، هیچگاه با یک بی‌خانمان مشورت نمی‌کند)؛ این جمله به این منظور اشاره دارد که شخص مد نظرتان برای مشورت کردن می‌بایست دانایی و اطلاعات کافی را درباره شغل مورد نظر داشته باشد تا موجبات پیشرفت را برایتان فراهم سازد؛ در غیر این صورت داده‌هایی اشتباه به افکارتان منتقل خواهند شد و شما را از مسیر شغل‌یابی درست منحرف خواهند کرد.

 راهنمای انتخاب شغل

افکارتان را بروزرسانی کنید

با ورود دنیایی از تکنولوژی به تمامی شغل‌ها، فرصت‌های بسیاری برای شغل‌یابی به وجود آمده‌اند که تنها کافیست به آنها بیش از پیش توجه شود. مطمئن باشید که امروزه نمی‌توانید مانند سابق از روزنامه‌ها و سایر منابع فیزیکی به شغل مناسبی را برای خود برگزینید؛ با این تفاسیر لازم است که افکارتان را عوض کرده و به عرصه تکنولوژی نگاه عمیقی بیاندازید. در حال حاضر فضای مجازی و به طور کلی شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای انتخاب شغل مناسب به حساب می‌آیند و حتی این امکان را فراهم کرده‌اند که افراد تنها با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند و یا رایانه، به درآمد‌های بالایی دست پیدا کنند.

اصولا جوانان و بزرگسالان این دوره علاقه زیادی به گذراندن وقت در فضای مجازی دارند؛ این اتفاق بهترین فرصت برای انتخاب شغل محسوب می‌گردد، چرا که تمامی افراد قادرند تنها با آموختن چند مهارت ساده، در سایت‌های مختلف موجود در فضای مجازی شغل‌های پاره‌وقتی را پیدا کرده و به راحتی هرچه تمام مشغول به کار کردن شوند. ناگفته نماند که یافتن شغل در شبکه‌های اجتماعی برای نوجوانان نیز بسیار مفید و کارآمد می‌باشد؛ پاره‌وقت بودن کار مجازی و همچنین مهارت‌های ساده آن‌‌ها بهترین فرصت برای نوجوانانی است که در کنار درس به دنبال کسب درآمد نیز هستند.

مطالب پیشنهادی:   مصاحبه شغلی چیست + 8 نکات مهم در مصاحبه کاری

اطلاعات بیشتر، شغل بهتر!

داشتن اطلاعات در هر کاری غیر قابل انکار است و تاثیرات فوق‌العاده به همراه خواهد داشت. سطح بالای اطلاعات موجب می‌شود که آمادگی لازم را در هنگام بروز مشکلات متفاوت داشته باشید و بتوانید با تک‌تک آنها مواجه شوید. اگر به دنبال یادگیری اطلاعات هستید، بهترین پیشنهاد برایتان شرکت کردن در دوره‌های آنلاین می‌باشد که مزیت‌های بسیاری را شامل می‌شود؛ این دوره‌های مجازی نیازی به وقت آزاد نداشته و در مدت زمان طولانی اطلاعات منحصر‌به‌فردی را در اختیارتان می‌گذارند.

اهمیت انتخاب شغل در زندگی

به طور معمول در پاسخ به سؤال، چرا انتخاب شغل مهم است؟ می‌توانیم بگوییم به این دلیل که همه ما نصف زمان بیداری‌مان را صرف شغل خود می‌کنیم. یعنی بیشتر از این که با اعضای خانواده در ارتباط باشیم با شغلمان سروکار داریم؛ بنابراین آرامش روانی در شغل برای همه افراد بسیار اهمیت دارد. با توجه به این موضوع می‌توانید از راهنمای انتخاب شغل استفاده کنید. در مورد ” معیارهای انتخاب شغل ” بیشتر بخوانید.

عوامل زیادی در رضایت شغلی شما تأثیر گذار هستند. مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • غرق شدن در کار
  • معنای کمک کردن به دیگران
  • پیشرفت سریع در شغل
  • همکارانی که در کنار آن‌ها آرامش روانی دارید
  • نبود عوامل منفی قوی

بنابراین نتیجه می‌گیریم شغلی که انتخاب می‌کنیم در رضایت ما از زندگی تأثیر بسزایی دارد.

دیدگاه تونلی نسبت به شغل نداشته باشید:

در این که انتخاب شغل یک تصمیم سرنوشت ساز است، شکی نیست. اما این اشتباه است که به آن به عنوان یک تونل بدون بازگشت نگاه کنید. بهتر است آن را شبیه یک جزیره بدانیم. زمانی که حس کنیم مسیر ورود به جزیره را اشتباه انتخاب کرده‌ایم می‌توانیم برگردیم و مسیر درست را انتخاب کنیم.

این که یک شغل و حرفه را تا پایان بازنشستگی داشته باشید، در گذشته بسیار اهمیت داشته است. اما امروزه این‌جور نیست. شما نیازی نیست تا پایان بازنشستگی یک شغل را داشته باشید. امروز سرعت تغییر در دنیای کسب و کار بیشتر و بیشتر می‌شود؛ بنابراین باید آماده باشید تا در طول مسیر شغلی چندین بار شغل و محل کارتان را تغییر دهید.

مجموعه‌ای از نقطه‌ها در مسیر شغلی

مسیر یک شغل مانند تونل نیست، بلکه مجموعه‌ای از نقطه‌ها است. هر شغل شما می‌تواند یک نقطه در این مسیر باشد و نقطه‌های بعدی شغل‌های آینده شما هستند. با وصل کردن این نقطه‌ها به هم مسیر شغلی شما مشخص می‌شود. این موضوع به این معنی است که اگر یک نقطه را بد بازی کردید کل آینده و سرنوشتتان خراب نمی‌شود.

به دنبال شغل مورد علاقه خود بروید

همه ما باید به دنبال شغل‌هایی بگردیم که علاقه‌ای به انجام آن داشته باشیم. باید بتوانیم از انجام آن کار لذت ببریم. در این شرایط فقط کافی است که به دنبال علاقه خود بروید و پس از آن مشاهده می‌کنید که پول و اعتبار به دنبالش می‌آید.

داشتن اطلاعات بالا شما را قادر می‌سازد تا شغل مختص به خود را تاسیس کرده و به فروش محصولات مختلف و ارائه خدمات بپردازید و یا در شرکت‌هایی که به دنبال نیروی انسانی ماهر می‌گردند استخدام شوید. در آخر باید گفت که انتخاب شغل با توجه به موارد زیادی امکان‌پذیر است و اگر به دنبال شرایط کاری بهتری هستید می‌بایست دست به کار شده و با زحماتی که در این زمینه می‌کشید، شاهد نتایج مطلوبی باشید.

برای آگاهی از اصول مصاحبه شغلی و رسالت شغلی، می توانید مطالب مرتبط را مطالعه نمایید همچنین لیستی از شغل های پردرآمد در ایران برای شما آماده کرده ایم .

بازگشت به لیست

12 دیدگاه در “0 تا 100 انتخاب شغل مناسب به بهترین شیوه (100% تضمینی)

  1. سلام ضمن تشکر و قدردانی بابت مطالب خوب و مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *