بازاریابی و فروش

لیست پردرآمدترین شغل های ایران و دنیا سال 1403 + درآمد بالای 10 میلیون ماهانه

لیست شغل های پردرآمد در ایران

به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی که در ایران وجود دارد، افراد همیشه به دنبال راه های درآمد پرسود هستند. لیست شغل های پردرآمد در ایران، تعداد قابل توجهی از مشاغل خوب با درآمد بالای 10 میلیون به شما پیشنهاد می دهد. نکته مهم این است که جهان به سمت کارآفرینی و راه اندازی کسب ‌و کارهای شخصی پیش رفته  است؛ ایران نیز چنین است.

بنابراین در این لیست، شغل های کمی پیدا خواهید کرد که وابسته به استخدام در یک ارگان یا شرکت باشد. شغل هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد مستلزم تلاش، پشتکار و صبر است. درآمدزایی بالا بدون صبر و شکیبایی حاصل نمی شد، بنابراین در ضمن معرفی شغل ها به مهات های مرتبط با آن ها نیز اشاره خواهیم کرد. پیش بینی ما از لیست شغل  های پردرآمد در ایران در سال 1400 به شرح زیر است.

شغل های پردرآمدی وجود دارند که ما حتی تاکنون به آن‌ ها فکر نیز نکرده ‌ایم و به کلی از آن‌ ها غافل هستیم. یکی از نکاتی که برخی از افراد را متوجه این گونه مشاغل می ‌کند این است که اکثر افراد دوست دارند سراغ شغلی بروند که درآمد خوبی داشته باشند و بتوانند با استفاده از این مشاغل به اهداف خود برسند.

این مقاله به تمام افراد کمک می ‌کند تا با لیست شغل ‌های پردرآمد دنیا آشنا بشنود و کسب و کار مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در این مقاله از تمام زوایا برخی از مشاغل که زندگی شما را زیر و رو می ‌کند را بررسی خواهیم کرد و کار شما را برای چه شغلی انتخاب کنم کمی آسان ‌تر می ‌کنیم.
بهتر است این مقاله را تا آخرین کلمه بخوانید تا اطلاعات خودتان را در رابطه با برخی از مشاغلی که درآمد خوبی دارند بالا ببرید.

لیست پردرآمدترین شغل های دنیا

  1. مهندسی نرم‌ افزار
  2. پرستاری
  3. معمار سیستم
  4. مدیر فروش
  5. مدیران کارخانه
  6. مدیر تحلیل و برنامه ‌ریزی مالی
  7. مهندس نفت
  8. متخصص اسکرام
  9. مدیران فناوری اطلاعات
  10. حوزه رباتیک
  11. مشاوران شرکت ‌ها
  12. خلبان
  13. صنعت گردشگری

اگر می‌خواهید با افراد ثروتمند ایرانی آشنا شوید مقاله ثروتمندترین افراد ایران را بخوانید.

لیست شغل های پردرآمد

به طور کلی مواردی که نام برده شد تنها چند نمونه از مشاغل پر درآمد دنیا هستند که همواره اشخاص بیشتری به این مشاغل روی می ‌آوردند. این مشاغل اکثراً نیاز به سرمایه زیادی ندارند و تنها باید به کسب مهارت بپردازید تا ببتوانید در حرفه مورد نظر خود بدرخشید. اگر هنوز شغل مورد نظر خود را پیدا نکرده ‌اید پس از مطالعه این مقاله به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هر کدام از مشاغلی که نام برده‌ ایم باشید و پس از کسب مهارت اقدام به راه ‌اندازی کسب و کار مورد علاقه و پردرآمد خود نمایید.

مطالب پیشنهادی:   سوشیال سیگنال چیست؟ تاثیر سوشیال سیگنال بر برندینگ

لیست شغل های پردرآمد در ایران

در ایران نیز مانند هر کشور دیگری مشاغلی وجود دارد که درآمد بالایی دارند و افراد با روی آوردن به این مشاغل می ‌توانند زندگی خود را سر و سامان دهند. در ادامه به معرفی پردرامد ترین شغل ها در ایران که از آن‌ها بی خبر هستید خواهیم پرداخت.

1. کشاورزی و دامپروری نوین

کشاورزی از همان ابتدا یکی از شغل‌ های پردرآمد دنیا بود. امروزه نیز با پیشترفت تکنولوژی، افزایش جمعیت و آشنایی با روش‌های نوین کشاورزی به یکی از مشاغل پردرآمد و مهم جهان تبدیل شده است. ایران نیز بخاطر داشتن زمین ‌های حاصل خیز فراوان و آب و هوایی مطلوب می‌تواند در کشاورزی پیشرفت ‌های چشمگیر بیشتری نماید.

اگر شخصی علاقمند به رشته کشاورزی و پرورش گیاهان است می‌تواند با افزایش دانایی خود در رابطه با انواع گل و گیاه و نکات کشاورزی و همچنین با استفاده از علوم جدید جهان درآمد خوبی از این شغل به دست بیاورد.

بعضی ایده ها را باید در جای مخصوص به خودش استفاده کرد. در مقاله ایده های پولساز در امریکا با برخی از این ایده ها آشنا شوید.

شغل های پردرآمد دنیا

اما این حرفه و شغل نیز مانند هر شغل دیگری ممکن است مشکلاتی داشته باشد برای مثال در ایران کمبود آب و خشکسالی وجود دارد اما این مسئله به معنی این نخواهد بود که امکان گسترش حرفه کشاورزی نیست زیرا با بکارگیری روش‌ های نوین و مدیریت درست می‌توان به این مشکلات خاتمه داد. برای مثال کافیست نگاهی به مصرف گوشت در ایران بیندازیم، تولید گوشت گاو و گوسفند یکی از دسته شغل‌ های زیر مجموعه کشاورزی است که در هر چقدر نیز تولید شود و گران شود بازار فروش آن وجود دارد.

مطالب پیشنهادی:   اتوماسیون بازاریابی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

2.توریسم درمانی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما می ‌توان این شغل را یکی از اصلی ‌ترین شغل های ساده اما پر درآمد دانست. هزینه ‌های درمانی در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پپایین است به خصوص هزینه‌ های جراحی زیبایی و دندان‌ پزشکی، به همین خاطر بسیاری از مردم کشورهای خارجی به ایران برای انجام این قبیل کارها سفر می‌ کنند.

جراحی زیبایی در سراسر دنیا طالبان بسیاری دارد و تنها جراحی به حساب می ‌آید که نیازی به تشخیص پزشک یا دستور پزشک ندارد و فرد با میل خود می ‌تواند اقدام به جراحی نماید.

اگر به دنبال ارتقا در زندگی کاری خود هستید، مقاله پیشرفت شغلی به شما کمک میکند.

پردرآمدترین مشاغل ایران

3. صنعت گردشگری

کشور ایران جزو کشورهایی است که مناطق دیدنی بسیاری دارد از همین رو می ‌تواند در صنعت گردشگری بسیار موفق شود. در گذشته توجه زیادی به این صنعت نمی ‌شد. چیزی که باعث شد صنعت گردشگری در لیست شغل‌ های پردرآمد ایران قرار بگیرد ویژگی ‌های این شغل در عصر حاضر است.

ایران خوشبختانه یکی از کشورهایی است که مکان‌های دیدنی بسیاری دارد. در ایران همه ساله از کشورهای مختلفی گردشگر می ‌آید. و اغلب این افراد دوست دارند که حتماً در هتل‌ های چند ستاره اقامت کنند و توجه ویژه ‌ای به بوم گردی دارند که این شرایط نیز در ایران فراهم است. هر چقدر قیمت دلار بیشتر شود برای شمایی که گردشگر خارجی وارد کشور می ‌کنید شرایط بهتر خواهد بود.

اگر می خواهید در مصاحبه شغلی شرکت کنید مقاله نکات مهم در مصاحبه کاری به شما کمک میکند.

پردرامد ترین شغل ها در ایران

تنها عنصری که می ‌تواند یک کسب و کار با سرمایه کم را رونق بخشد و به یکی از موفق ‌ترین و پر سودترین کسب و کارهای زمان خود تبدیل کند تنها داشتن ذهنی باز و خلاق است و البته نباید عنصر تلاش را نیز فراموش کرد.

در مقاله  راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم در مورد ایده هایی که با سرمایه کم می توانید انجام دهید صحبت کردیم. حتما آن را مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی:   هشتگ های پربازدید فارسی و جهانی + معرفی پر بازدیدترین هشتگ های اینستاگرام

4. وکالت

وکالت یکی از مشاغل جالب و کمی سخت اما هیجان ‌انگیز است. رشته تحصیلی حقوق یا وکالت در تمام دانشگاه‌ ها یکی از پر طرفدارترین رشته ‌های دانشگاهی است و در ایران نیز وکالت از شغل ‌های پردرآمد به حساب می‌آید. اکثر افراد که به سمت این رشته می ‌آیند هدفشان پولدار شدن است ولی باید همیشه یادتان باشد که این شغل به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید حق پایمال شده دیگران را بگیرید و عدالت را ایجاد نمایید.

5. شغل های وابسته به تکنولوژی های کامپیوتری

کافی است یک گوشی هوشمند یا یک کامپیوتر و دانش استفاده از آن را داشته  باشید. در این صورت دیگر نباید نگران درآمدزایی باشید. مجموعه شغل های وابسته به تکنولوژی، در دسته شغل های پردرآمد با سرمایه کم محسوب می شوند. این روزها همه ما از گوشی های هوشمند استفاده می کنیم و این مسئله کار را تا حد زیادی ساده می کند. تعداد بسیاری از جایگاه ها در لیست شغل های پردرآمد در ایران به این حوزه اختصاص دارند و جزو شغل های پردرآمد در کرونا هستند.

  • کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی به بستر بسیار خوبی برای راه اندازی کسب ‌و کار تبدیل شده اند. آن چه در این شغل نیاز است، داشتن یک توانایی و ارائه آن در شبکه های اجتماعی است. فروش کالا، آموزش یک مهارت و انتشار محتوای پر مخاطب از فعالیت هایی است که در شبکه های اجتماعی پولساز می شوند. چنان چه تعداد زیادی دنبال کننده بدست آورید یا این که با وجود تعداد کم افرادی که شما را می شناسند بتوانید با جلب رضایت آن ها و ارائه خدمات مناسب مشتری دائمی به دست آورید؛ در آن صورت از روش های مختلف مانند تبلیغات و فروش می توانید به درآمد بالای 10 میلیون در ماه برسید.

 

اگر به دنبال کسب درامد با گوشی هستید، مقاله سایت های کسب درامد با گوشی به شما کمک می کند با سایتهای کسب درامد آشنا شوید.

 

پردرآمدترین شغل در ایران

آن چه در این چنین کسب‌ و کارهایی اهمیت دارد این است که بدانید یک شبه به درآمد نمی رسید. در ابتدا باید مسیر خود را مشخص کرده، و پس از شناخت ساز و کار شبکه مورد نظر شروع به فعالیت کنید. درآمدزایی با این روش به حداقل سه ماه تلاش نیاز دارد. این شغل یکی از بی دردسرترین ها در لیست مشاغل پردرآمد در ایران است.

  • کسب درآمد از تولید محتوا

شاید شنیده باشید که می گویند، محتوا پادشاه است. امروزه با همه گیری استفاده از شبکه های مجازی و وب سایت ها بسیاری از افراد برای کار خود به دنبال افرادی با توانایی تولید محتوا در انواع زمینه ها و انواع رسانه ها هستند. بسیاری به دنبال محتوای متنی برای وب  سایت خود هستند. محتوای تصویری نیز با توسعه اینستاگرام مشتری های بسیاری دارد.

این شغل یکی از شغل های پردرآمد بدون سرمایه در منزل است که برای شما درآمدزایی خواهد کرد. نکته مهم این است که شما باید دانش خوبی درمورد قواعد زبانی که در آن محتوا تولید می کنید داشته باشید تا بتوانید یک متن بی نقص تولید کنید. همچنین برای تولید محتوا در حوزه تصویر، دانش کار با نرم افزارهایی مانند خانواده ادوبی لازم است. فراموش نکنید که خلاقیت در این زمینه حرف اول را می زند. برای کارفرما مهم است که با ایده های نو بتوانید او را در میان رقبا متمایز کنید.

شغل ‌های پردرآمدی وجود دارند که ما حتی تاکنون به آن‌ ها فکر نیز نکرده ‌ایم و به کلی از آن‌ ها غافل هستیم. یکی از نکاتی که برخی از افراد را متوجه این گونه مشاغل می ‌کند این است که اکثر افراد دوست دارند سراغ شغلی بروند که درآمد خوبی داشته باشند.

  • برنامه  نویسی

برنامه  نویسی نیز از شغل  های پردرآمد بدون سرمایه است. در این شغل سرمایه ای که نیاز دارید، دانش برنامه نویسی در فیلد موردنظر است. طراحی و راه اندازی وب سایت، ساخت اپلیکیشن موبایل و طراحی نرم افزارهای دسکتاپ از فیلدهای برنامه نویسی است. برای موفقیت در این شغل کافی است مهارت مربوط به هریک را به دست آورید.

  • طراحی وب سایت به بخشی از کار گفته می شود که شما ظاهر سایت را می سازید. مهارت هایی که باید برای این شغل فرابگیرید عبارتند از: HTML، CSS، JavaScript و افزونه های هریک از این موارد.
  • برنامه نویسی وب سایت به ساخت پشت پرده وب سایت ها گفته می شود، یعنی ارتباط درخواست های کاربر با سرور. مهارت هایی که باید برای این شغل فرابگیرید عبارتند از: زبان های سمت سرور مثل PHP، Python، Asp.NET و سایر زبان های تحت وب؛ البته برای طراحی یک وب سایت CMSهای وردپرس، دروپال و سایر سامانه های راه اندازی وب  سایت، دردسترس هستند.
  • برای ساخت اپلیکیشن موبایل نیز باید با برنامه  نویسی برای اندروید، IOS و ویندوزفون آشنا باشید. زبان های برنامه  نویسی مختلفی برای ساخت اپلیکیشن وجود دارد که بسته به هدفی که دارید می توانید یک یا چند مورد را برحسب نیاز انتخاب کنید. این مورد در لیست شغل  های پردرآمد در ایران، بسیار مورد علاقه فعالان برنامه  نویسی است. چرا که می توانند با فروش اپلیکیشن خود کسب درآمد کنند، یا به صورت پرداخت های درون برنامه به درآمد میلیونی برسند.
  • طراحی نرم افزارهای دسکتاپ نیز تا حدزیادی مشابه مورد قبلی است. سیستم عامل هایی که باید درمورد آن ها اطلاعات کسب کنید شامل ویندوز، لینوکس و مک است.

شغل های پردرآمد در ایران

  • بهینه سازی وب سایت ها برای موتور جستجو

ممکن است اصطلاح سئو را شنیده باشید. به مجموعه فعالیت هایی که برای بهینه سازی سایت و بالا آمدن آن در نتایج جستجو انجام می شود، سئو گفته می شود. این شغل یکی از پردرآمدترین شغل در ایران و وابسته به تکنولوژی است. بسیاری از سایت ها با وجود این که در ظاهر بسیار خوب عمل می کنند، اما در زمان جستجو ضعف های خود را نشان می دهند. در این زمان شما به‌عنوان یک متخصص در زمینه بهینه سازی می توانید وب سایت را نجات دهید. در این زمینه تسلط به الگوریتم ها و روش های بهینه سازی بسیار مهم است.

  • آموزش در بستر اینترنت

سامانه های آموزش آنلاین هرروز در حال توسعه هستند و به همین میزان به مدرس نیاز دارند. بنابراین اگر از دانش خوبی در زمینه مورد نیاز آن ها برخوردار هستید، می توانید با این سامانه ها وارد مذاکره شده و کلاس آنلاین بگیرید. مجموعه های آموزشی چنانچه کیفیت خوبی داشته  باشند با قیمت خوب به فروش می رسند و جزو پردرآمدترین شغل های ایران هستند.

6. شغل های وابسته به صنایع غذایی

در لیست پردرامد ترین شغل ها در ایران صنایع غذایی یکی از بهترین ها است. غذا و مواد خوراکی همیشه مشتری دارند. در این بین افرادی که با کیفیت بالاتری محصول تولید می کنند، موفق خواهند شد. در ایران کارخانه های بزرگی در حوزه صنایع غذایی فعالیت می کنند؛ بنابراین اگر بتوانید کسب ‌و کاری مکمل کار آن ها مثل بسته بندی مواد غذایی برپا کنید، به درآمد بسیار بالا خواهید رسید.

همچنین پخت و پخش غذا از جمله  شغل های پردرآمد خانگی است که می تواند مشتری زیادی جذب کند. در شغل های مرتبط با تکنولوژی از انتشار محتوا در شبکه های مجازی صحبت کردیم. شما می توانید با نشر آموزش آشپزی و تجربیات خود از پخت غذاهای مختلف نیز به درآمد خوبی برسید. چنان که امروزه غذا و موارد مربوط به آن از بیشترین جستجوهایی است که در بستر اینترنت صورت می گیرد.

مطالب پیشنهادی:   تست نئو چیست + پرکاربردترین تست شخصیتی دنیا

7. شغل های مجموعه پزشکی

مجموعه پزشکی همیشه در لیست شغل های پردرآمد در ایران و جهان جای دارند. با وجودی که رسیدن به درآمد در این رشته نیاز به سال ها مطالعه و تلاش دارد، یکی از بهترین ها است. تخصص هایی مانند جراحی زیبایی در سال های اخیر به پردرآمدترین شغل جهان تبدیل شده است.

پولدارترین افراد دنیا چه شغل هایی دارند؟ در مقاله شغل های میلیاردی جهان به این سوال پاسخ دادیم.

شغل های میلیاردی در ایران

کسب و کار موفق قطعاً هدف کلیه اشخاص در زندگی است اما بعضی حرفه ها به این جهت دچار شکست می شوند که فرآورده نهایی آنها با سطح انتظاری که از آن داشتند مغایرت بسیاری دارد

8. معامله در بازار بورس

بورس یکی از شغل‌های پردرآمد دنیا به حساب می‌آید. بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس سکه و ارز آینده روشنی خواهند داشت. در همین 5 سال گذشته بورس ایران رشد بالا 200 درصد را تجربه کرده است و این امر شاید از دید عموم مردم پنهان مانده است. عموماً بورس در تمام جهان شغل پردرآمد و محلی برای ثروتمند شدن است.

بازار بورس برای افرادی که آن را می شناسند و با تحلیل تکنیکال آشنا هستند، می تواند درآمد خوبی داشته باشد. تا به حال افراد پول خود را در بانک گذاشته و از سود آن استفاده می کردند. امروزه اما سودهای بانکی به اندازه کافی نیست؛ به همین دلیل افراد تمایل دارند تا برای چند برابر کردن سرمایه خود از راه پرسودتری استفاده کنند. بنابراین می توان به بازار بورس به چشم یک منبع درآمد عالی نگاه کرد. باتوجه به رشد بازار سرمایه، انجام معاملات بورسی به یکی از شغل های پردرآمد در لیست پردرآمدترین مشاغل ایران ( شغل های ساده اما پر درآمد ) تبدیل شده است.

9. آرایشگری و میکاپ آرتیست

آرایشگری همیشه در بین شغل های پردرآمد قرار داشته است و گاهی حتی جزو شغل های میلیاردی در ایران طبقه بندی می‌شود. خدمات زیبایی در سالن های زیبایی به ویژه در بین بانوان مشتری های زیادی دارد. امروزه کار در سالن های زیبایی تخصصی شده و نیاز نیست شما تمام خدمات را بیاموزید. می توانید یکی از فیلدها مثل شینیون، کوتاهی، میکاپ، طراحی و کاشت ناخون و … را انتخاب کرده و در آن فیلد متخصص شوید. امروزه این شغل به یکی از موارد پرطرفدار در لیست شغل های پردرآمد در ایران تبدیل شده است. حتماً دیده اید که در اینستاگرام و یوتیوب صفحات و کانال های بسیاری توسط میکاپ آرتیست ها اداره می شود. این افراد از انتشار ویدیوهای آموزشی آرایشی و معرفی برندها و محصولا پوستی کسب درآمد می کنند.

یکی از شغل هایی که در خانه شما را به سود میرساند، تولید محتوا در یوتیوب است. در مقاله کسب درآمد از یوتیوب می توانید با شیوه های کسب درامد در یوتیوب آشنا شوید.

پردرآمدترین مشاغل ایران

در مقاله  کسب و کار موفق در ایران نکاتی را در مورد کسب و کار موفق گفتیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

 

مطالب پیشنهادی:   کسب و کار چیست؟ معرفی انواع کسب و کار 1403

 با مطالعه مقاله کسب درآمد دلاری روزانه راه های کسب درامد دلاری را یاد بگیرید.

نتیجه گیری

با توجه به شرایط امروز مردم ایران و جهان برخی از مشاغلی که نام برده شد موقتاً امکان گسترش ندارد. اما همین محدودیت خود جرقه‌ ای است که افراد بیشتر در مورد شیوه ‌های نوین کسب و کارهای پردرآمد فکر نمایند و به آن روی بیاورند.

شما حتی اگر در این زمینه‌ ها تحصیلات خوبی نیز نداشته باشید می ‌توانید با شرکت در برخی ورکشاپ‌ها و کلاس ‌های حضوری و مجازی اطلاعات مفید و به درد بخوری در رابطه با شغل پردرآمد مورد نظر خود کسب نمایید و سپس اقدام به راه ‌اندازی یا برنامه ریزی در رابطه با هدفتان کنید.

بهترین کسب و کارهای خانگی، کسب و کارهایی هستند که شامل درآمد خوب، یک برنامه انعطاف پذیر، تعادل زندگی کاری، هزینه راه اندازی کم، متناسب با سطح مهارت و دانش و تخصص فرد، علاقه و عواملی نظیر این‌ها باشند.

برخی سوالات رایج:

لیست شغل های پردرآمد در ایران کدام است ؟

1. شغل های وابسته به تکنولوژی های کامپیوتری 2. شغل های وابسته به صنایع غذایی 3. شغل های مجموعه پزشکی 4. معامله در بازار بورس 5. آرایشگری و میکاپ آرتیست

پردرآمدترین شغل های دنیا کدامند؟

مهندسی نرم‌ افزار، پرستاری، معمار سیستم، مدیر فروش، مدیران کارخانه

بازگشت به لیست

9 دیدگاه در “لیست پردرآمدترین شغل های ایران و دنیا سال 1403 + درآمد بالای 10 میلیون ماهانه

  1. بازتاب: آشنایی با انواع کسب و کارهای ایرانی و خارجی (اذر 99) - پردیسا یوسفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *