بازاریابی و فروش

بهترین ایده کسب و کار موفق در ایران + معرفی تجارت های موفق در ایران

کسب و کار موفق در ایران

کسب و کار موفق در ایران قطعاً هدف کلیه اشخاص در زندگی است اما بعضی حرفه ها به این جهت دچار شکست می شوند که فرآورده نهایی آنها با سطح انتظاری که از آن داشتند مغایرت بسیاری دارد. بعضی نیز به علت مسائل مالی دچار مشکل می شوند، بعضی به علت اینکه به سرعت نمی توانند رشد درآمدی داشته باشند دچار شکست می شوند اما هیچ یک از این علل به‌ صورت صحیح معلوم نمی کند که دلیل عمده ناکامی یک حرفه در دوران حیات آن چه بوده است. پس در این صورت این سؤال پیش می آید که رمز کسب و کار موفق در ایران چیست؟

اکثر ما بر این موضوع واقف هستیم که به هیچ عنوان هیچ راه میانبری برای داشتن یک کسب و کار موفق (کسب و کار های موفق) وجود ندارد. به عبارتی هنوز هیچ قاعده ی جادویی برای کسب یک حرفه موفق و شکست ناپذیر کشف نشده است. به گفته ایمن ماندن : ۹۰ درصد شکست حرفه ها، تشویش و اضطراب هر کارآفرینی است.
با این وجود رسیدن به یک حرفه ایده آل و پیروز فقط در یک مشخصه توصیف می شود: مدیریت به راه انداختن کسب و کار.

اشخاصی هستند که با توجه به اینکه توان مالی و ایده ای منحصر به فرد دارند تمایل به راه اندازی یک حرفه مطلوب را دارند که با گذشت زمان دوست دارند آن را گسترش دهند و به این وسیله درآمد مناسبی به دست آورند و در کنار آن سبب افزایش مهارت در نقشه راه توسعه فردی خود شوند . خلاقیت و اشتغال زایی حرفه های متنوع اثربخشی به سزایی در نشان دادن و به بلوغ رساندن اقتصاد یک کشور را بر عهده دارند.

در طی این سال ها نیز کارآفرینانی بوده اند که به مقصود خود رسیده و توانسته اند از یک حرفه کوچک به یک برند معروف مبدل شوند. در ادامه این مطلب می خواهیم بهترین لیست ایده کسب و کار موفق در ایران را معرفی نماییم که با توجه به این ایده ها و مقداری سرمایه می توان یک کسب و کار موفق و مناسبی را برای خود وضع نمود. پیشنهاد می شود مقاله عوامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی را نیز مطالعه نمایید.

بهترین ایده کسب و کار موفق در ایران

ایده های تجاری موفق در ایران

اگر میخواهید با سرمایه کم یک کسب و کار مخصوص خودتان را راه اندازی کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را مطالعه کنید.

برای ارائه‌ی یک لیست از کسب و کار موفق در ایران که درآمد خوبی دارند و قابل اجرا هستند، می‌توان به چندین حوزه اشاره کرد که به طور معمول بازدهی بالایی دارند و با اضافه شدن اینترنت به زندگی مردم از بیزینس های موفق در ایران به حساب می آیند. در ادامه به معرفی این مشاغل میپردازیم:

  • فناوری اطلاعات و نرم‌افزار:

با توجه به رشد دنیای دیجیتال و دیجیتالی شدن خدمات، کسب و کارهای مرتبط با IT مانند توسعه‌ی نرم‌افزار، اپلیکیشن‌های موبایل، وب‌سایت‌ها و خدمات میزبانی وب درآمدزایی خوبی دارند و جزو ایده های تجاری موفق در ایران هستند.

  • تجارت الکترونیک:

فروشگاه‌های آنلاین، پلتفرم‌های فروش محصولات خاص مانند لباس، لوازم خانگی، و غذا، به دلیل گسترش استفاده از اینترنت و تلفن‌های هوشمند، فرصت‌های خوبی برای کسب درآمد هستند که به سرمایه زیادی نیاز ندارند و میتوان آنها را با سرمایه کم هم انجام داد

  • خدمات آموزشی آنلاین:

با توجه به افزایش تمایل به یادگیری آنلاین، ارائه‌ی دوره‌های آموزشی، وبینارها و محتوای تخصصی در حوزه‌های مختلف می‌تواند بسیار سودآور باشد.

راه اندازی کسب و کار موفق در ایران

اگر دوست دارید در کسب و کار خود موفق باشید اما راه آن را نمیدانید، مقاله راه موفقیت در کسب و کار را از دست ندهید.

  • گردشگری و اقامت:

ایران با داشتن جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی فراوان، پتانسیل بالایی در صنعت گردشگری دارد. راه‌اندازی تورهای گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌ها می‌تواند یکی از بیزینس های موفق در ایران برای جذب توریست و سفرهای داخلی باشد.

  • صنایع غذایی و رستوران‌داری:

با توجه به علاقه‌ی زیاد ایرانیان به غذا و تنوع غذایی، راه‌اندازی رستوران‌ها، کافه‌ها، و خدمات پخت و پز خانگی از جمله کسب و کار موفق در ایران است.

  • صادرات کالا:

به دلیل وجود منابع طبیعی فراوان و محصولات کشاورزی و دست‌ساز، صادرات محصولات مانند زعفران، پسته، فرش دستباف و صنایع دستی می‌تواند بسیار سودآور باشد و تبدیل به یکی از بیزینس های موفق در ایران شود.

  • خدمات سلامت و زیبایی:

با توجه به افزایش توجه به سلامت و زیبایی، کلینیک‌های تخصصی پوست و مو، سالن‌های زیبایی، و مراکز تناسب اندام فرصت‌های خوبی برای کسب درآمد به عنوان کسب و کار موفق در ایران هستند.

این لیست تنها نمونه‌هایی از کسب و کار موفق در ایران است و بسته به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، سرمایه‌ی اولیه، تخصص و علاقه‌ی فردی، ممکن است فرصت‌های دیگری نیز وجود داشته باشد.

مطالب پیشنهادی:   مراحل بازاریابی چیست؟ + 14 مراحل بازاریابی موفق

آیا میدانید چند نوع کسب و کار وجود دارد؟ برای آشنایی با کسب و کارهای ایرانی و خراجی مقاله  انواع کسب و کار را مطالعه کنید.

آشنایی با 6 کسب و کار موفق در ایران

کسب و کار جدید و موفق در ایران از حیث اینکه همواره بازار کار آن ها گنجایش بسیاری برای افزایش و جذب نیرو دارند معمولاً مورد عنایت اشخاص واقع می شوند. اکثر حرفه های نوین در ایران وجود خود را مدیون بسط فن آوری و اینترنت هستند. تغییر و تحول تقاضا ها و احتیاجات اشخاص نیز در ایجاد شغل های جدید بی تأثیر نیست. به عنوان مثال می توان به فروشگاه های اینترنتی اشاره نمود که به دلیل راحتی و آسودگی اکثر اشخاص راه اندازی شده و هم اکنون به یکی از مشاغل پر درآمد تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تعدادی از سودآورترین کسب و کار موفق در ایران که معمولاً مدت زمان کمی از ایجاد آن ها می گذرد بیشتر آشنا شوید. بهتر است شما نیز از این فعالیت ها و کسب و کارها ایده گرفته و اگر شرایط مناسبی دارید مبادرت به راه انداختن این گونه مشاغل کنید و آینده درخشانی را برای خود رقم بزنید. همچنین می توانید از مقاله مشاوره کسب و کار  جهت کمک بیشتر در این زمینه استفاده نمایید.

     1. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

یکی از کسب و کارهای موفق در ایران (سه کسب و کار موفق در ایران) فروشگاه اینترنتی دیجی کالاست. این فروشگاه اسم یکی از سایت های کار آمد در حیطه تجارت الکترونیک در کشور است. این فروشگاه اینترنتی در حیطه فروش غیر حضوری و آنلاین کالا های دیجیتالی نقش به سزایی دارد. معمولاً این وب‌سایت در هر روز بیشتر از ۴۰۰۰۰۰ مخاطب دارد.و همچنین یکی از ایده های تجاری موفق در ایران در ایران به شمار می رود.

بیزینس های موفق در ایران

     2. تاکسی آنلاین اسنپ یا تپسی

یکی دیگر از کسب و کار موفق در ایران تاکسی های آنلاین تپسی و اسنپ هستند که با آنها فقط با یک کلیک می توان به نزدیک ترین خودرو دسترسی پیدا نمود. با این ایده منحصر به فرد می توان به سفرها و گردش های داخل شهری خود رنگ و بویی تازه داد. بدون توجه به اینکه در منزل یا خیابان واقع هستید تنها با نصب این نرم افزار بر روی تلفن همراه می توانید در هر ساعت و در هر مکان با درخواست خودرو به راحتی به محل مورد نظر خود رسید. تنها لازم است نرم افزار اسنپ را باز نموده مبدأ و مقصد خود را تعیین نموده و بعد از دیدن هزینه ها آپشن تقاضای اسنپ را انتخاب نمایید. بدین جهت اسنپ همانند یک واسط میان شخص و رانندگان عمل خواهد کرد.

    3. نوتلا بار

یکی دیگر از  ایده های تجاری موفق در ایران می تواند همین مورد باشد. نوتلا بار یکی از فروشگاه های آنلاین اغذیه جدیدی است که چند سالی است در ایران به ارائه اقسام گوناگونی شکلات های داغ در مزه های مختلف می پردازد و به راحتی توانسته هواداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. نوتلا گونه ای شکلات خوشمزه با شهرت جهانی است. این محصول با مزه و طعم ویژه خود توانسته به یکی از مشهور ترین فرآورده شکلاتی در تمام دنیا مبدل شود و توجه به آن به مقداری زیاد بوده که نوتلا را در پیرامون محصولات موفق مواد غذایی در جهان قرار داده اند.

ایده کسب و کار موفق

    4. فلافل سلف سرویس مامان جون

یکی از ۸۰ ایده ناب کسب و کار موفق در ایران فلافل سلف سرویس مامان جون است. این ایده به منظور ایجاد و پخت فلافلی سالم در مکانی کاملاً تمیز و بهداشتی در سال ۱۳۹۳ آغاز به فعالیت نمود. به علت استقبال بسیار در عرضه روش های مدرن به واسطه تدبیر مشتری، این برند به سرعت توانست شعبات خود را در سراسر کشور به ۱۲۶ عدد برساند.

   5. مستر دیزی

مستر دیزی اسم یک رستوران مدرن است که به روش امروزه تأسیس شده تا فست فودی باشد که تنها دیزی به فروش می رساند و این غذای خوشمزه را به آدرس مورد نظر شما ارسال خواهد کرد.

   6. زود فود

زود فود یک برنامه عرضه خدمات در عرصه فست فود ها و رستوران ها می باشد. این سایت توانسته فرصت خرید به‌ صورت غیر حضوری از رستوران های پیرامون خود را برای شما فراهم نماید. کافی است شما این اپلیکیشن را بر روی گوشی همراه خود نصب نموده و جایگاه خویش را معلوم نمایید تا زود فود نزدیک ترین رستوران ها را به شما معرفی نماید و بنابراین می توانید خیلی زود به منوی غذای رستوران مدنظر دسترسی پیدا کرده و سفارش خود را به‌صورت آنلاین ثبت نمایید.

مطالب پیشنهادی:   بازاریابی شبکه اجتماعی چیست؟ + کاربرد smm

نکات ایده‌ های تجاری موفق در ایران در تجارت اینترنتی

یکی از انواع ایده‌های تجاری موفق در ایران، تجارت اینترنتی نام دارد. سؤالی که در این زمینه ذهن تاجران و صاحبان کسب و کار را درگیر خود کرده، این است که چه عاملی باعث ایجاد یک تجارت اینترنتی موفق می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال می‌توانیم بگوییم: به طور حتم تجارتی موفق است که فکر خوبی پشت آن باشد، مطالب آن روشن و واضح بیان شود و از ساختاری منطقی و اصولی برخوردار باشد. برای ایجاد یک تجارت موفق اینترنتی باید به نکاتی توجه کنید که در این مقاله آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

این نکات عبارت‌اند از:

  • تابع قانون بودن

تجارت به طور کلی یعنی کار با کالا و افراد. تا زمانی که شما با کالا سروکار دارید همه چیز مرتب انجام می‌شود، اما زمانی که می‌خواهید با افراد کار کنید باید تابع قوانینی باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که قانون همیشه طرف شما نیست.

  • سئو، یک بازاریابی بی صدا

اگر تجارت آنلاین را یک سه پایه در نظر بگیریم، یکی از پایه‌های مهم آن سئو است. بدون سئو شما و تجارتتان به هیچ وجه دیده نمی‌شوید. اگر سایت شما توسط موتورهای جست و جو شناخته شود، شما به طور حتم راه زیادی را برای موفقیت کسب و کار خود طی کرده‌اید.

  • بازاریابی با کمک موتورهای جست و جو

بسیاری از تجارت‌های آنلاین، موتورهای جست و جو را امتحان می‌کنند. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی، سایت خود را در رتبه‌های بالای جست و جو نمایش دهید. در این زمینه رقابت اصلی بر سر کلمات کلیدی است. برای داشتن یک تجارت اینترنتی موفق باید کمپین‌های خودتان را با دقت برنامه ریزی کنید.

  • تولید محتوای قوی

با وجود این که کار کردن روی سئو می‌تواند تجارت شما رو به صورت موفق نمایش دهد، اما کار کردن روی کلمات کلیدی و تولید محتوای قوی تأثیر زیادی روی تجارت اینترنتی شما دارد. پس به یاد داشته باشید که روی تولید محتوای ارزشمند و از همه مهم‌تر هدفمند زمان بگذارید.

  • آگهی بدهید

یک تکنیک دیگر که می‌تواند برای شما بازدید کننده جذب کند و تأثیر زیادی روی تجارتتان بگذارد نمایش هدفمند آگهی است. شما با خرید فضای تبلیغات وب‌سایت‌های حرفه‌ای می‌توانید مخاطب خاص خود را به صورت هدفمند داشته باشید.

  • با ایمیل بازاریابی کنید

ایمیل و تجارت اینترنتی مثل دو سر طناب به هم گره خورده‌اند. طبق آمارهای جهانی ایمیل شخصی‌سازی‌شده می‌تواند به میزان زیادی در پاسخ دهی از سوی مخاطبان تأثیر مثبت داشته باشد.

آشنایی با نکات مهم برای راه اندازی کسب و کار موفق در خانه

در این مبحث قصد داریم در خصوص کسب و کار موفق در ایران که در منزل می توان با حداقل امکانات انجام داد بپردازیم. معمولاً هر گونه امور اقتصادی در محل زندگی که با توجه به لوازم خانگی راه اندازی می شود، کسب و کار خانگی می گویند. در حال حاضر این نوع کسب و کارها از دپارتمان های مهم و اساسی امور اقتصادی کشورهای توسعه یافته به شمار می آید. کسب و کار خانگی از لحاظ تأسیس شغل، نوآفرینی در ارائه فرآورده یا فعالیت سبب تغییر و گوناگونی بسیاری در جامعه و اقتصاد هر کشوری می شوند.

نکات کسب و کار موفق در ایران

این گونه مشاغل معمولاً بهترین روش کسب درآمد برای اکثر اشخاصی که از فعالیت با دیگران درمانده شده اند به حساب می آید. مشاغل خانگی امروزه هواداران بسیاری دارد و سبب پایین آوردن فقر و ناکامی همچنین بسط پایدار می شود. علل خصوص برای جوانان این گونه کسب و کارها مبدأ مطلوبی برای به راه انداختن کسب و کاری شخصی است، چون به راه انداختن آن در قیاس با سایر اقسام کسب و کار راحت و ساده است.

برای مثال هر شخصی می تواند به وسیله یک سیستم رایانه و خط تلفن یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی نماید و فعالیت و کارهای متنوعی را به مردم ارائه و به واسطه این امر برای خود درآمدی ایجاد نماید.

12 نکته اصولی مهم که برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک پرسود خانگی بایستی دانست به شرح زیر است:

  1. در خصوص ایده کسب و کار موفق قبل از هر چیزی بایستی به انجام تحقیقاتی بپردازید.
  2. در خصوص فرآورده یا فعالیت خود معلوماتی را دریافت نمایید.
  3. جایگاه مناسبی را برای فعالیت خود مشخص نمایید.
  4. سایر اعضای خانواده را برای همکاری تشویق نمایید.
  5. یک نام مطلوب را برای کار خود برگزینید.
  6. وسایل و لوازم مناسبی برای فعالیت خویش فراهم نمایید.
  7. پوشش مطلوب و شایسته برای کسب و کار خود تهیه نمایید.
  8. یک صندوق پستی ویژه برای فعالیت خود قرار دهید.
  9. با آشنایان و اطرافیان بی تعارف و صادق باشید.
  10. یک حساب بانکی جدا به کسب و کار خود اختصاص دهید.
  11. سعی کنید با دیگران مراوده بیشتری داشته باشید.
  12. به هیچ عنوان از اینکه یک کسب و کار خانگی دارید ترس یا خجالت نداشته باشید بلکه به خود و کارتان افتخار نمایید. با توجه و رعایت امور گفته شده می توان به راحتی در منزل یک کسب و کار موفق در ایران برای خود راه اندازی نمود.
مطالب پیشنهادی:   بازاریابی ویروسی چیست؟ + معایب و مزایا بازاریابی ویروسی

آشنایی با 7 نکته مهم در راه اندازی کسب و کار موفق در ایران

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار موفق در ایران داشته باشید مهم ترین مسئله که حکم سنگ بنای آن را دارد داشتن ایده مطلوب است که این ایده بایستی مدرن، ویژه و خلاقانه باشد. برای به راه انداختن یک حرفه ایده آل و پرسود بایستی نکات مهمی را رعایت نمود تا با اعتماد بیشتر و فرصت ناکامی کمتر، یاری به سایرین و رسیدن به آرزوهای خود گامی بزرگ بردارید.

1. به این اعتماد برسید که به راه انداختن کسب و کار آرزوی قلبی و حقیقی شما است.

اگر به پیروزی اشخاص برگزیده فکر می کنید، اخیراً کار خود را از دست داده اید، یا اینکه در محیط نامطلوبی مشغول به فعالیت هستید، این ها دلایلی موثق برای وارد شدن به مسیر کارآفرینی نیست. دقت داشته باشید که کسب درآمد ثابت از ایجاد کسب و کار از سرگرم شدن به یک فعالیت پیچیده تر است و اگر در پی مستمری زود هنگام هستید به نفع شما است که به دنبال یک کار ساده باشید. اگرچه با دقت به وضعیت هر شخصی امکان دارد این مسئله درست یا غلط باشد ولی در هر صورت آغاز یک تجارت احتیاج صرف هزینه چه از لحاظ مالی چه زمانی است و در وضعیت اضطراری آغاز یک حرفه و کسب و کار مسلماً عاقلانه نمی باشد.

2. تعیین مبنای تجارت که قصد دارید در آن شروع به کار نمایید می باشد.

تمایل به عرضه خدمات یا ایجاد یک فرآورده را دارید؟ قصد دارید به صورت مستقل یا به‌ صورت مشارکتی با دیگران شروع به کار نمایید؟ تمایل به ایجاد کسب و کار با خرید محل مورد نظر، اجاره یا آغاز فعالیت به شکل غیر حضوری را دارید؟ اقسام متنوع پیشه و حرفه وجود دارد که هر یک از این مورد ها اسباب و اقدامات خاص خود را دارند. قاعده و مسئله کسب و کار در تعیین گونه آن بایستی مورد توجه قرار گیرد. امکان دارد برای دسته ای آغاز به کار با اجاره یک محیط فیزیکی مطلوب باشد ولی دسته دیگر با دقت به چگونگی کار خود، تجربه غیر حضوری برای آن ها مطلوب تر باشد. برخی اوقات عرضه خدمات برای بعضی سودآور و راندمان مطلوب تری دارد.

معرفی کسب و کار موفق در ایران

3. ایده خود را حتماً مورد بررسی قرار دهید.

دقت کنید برای ایجاد یک کسب و کار موفق حتماً بایستی ایده خویش را مورد پژوهش قرار دهید. به این موضوع نیز توجه کنید که ایجاد حرفه یک مسابقه نیست. تعجیل در وضع کسب و کار برخلاف تصور افزون بر اینکه سبب پیش روی نمی شود بلکه باعث پس روی می شود. سعی برای برتر بودن بدون اینکه به خلاقیت و سطح کیفی توجه شود فقط سبب اتلاف منابع می شود و رقبا با توجه به دانستن خطا های شما می توانند نمونه های بهتری را ارائه نمایند.
بهترین راهکار این است که قبل از ورود به جهان کار آفرینی، ایده خود را ارزیابی نمایید. بررسی ایده و پیدا نمودن نقاط مثبت و منفی آن سبب کاهش قابل توجهی از هزینه ها و خطا ها در روزهای آتی خواهد شد.

4. نوشتن یک برنامه پیشرفت کسب و کار

همان ‌طور که همه می دانید برای رفتن به یک مکان ناشناس به یک راهنما احتیاج دارید، برای وارد شدن به دنیای کار نیز بایستی یک برنامه پیشرفت رسم نمود. منابع آموزشی بسیاری برای درج یک برنامه کسب و کار وجود دارند که خیلی راحت می توان از آن ها ایده گرفت. آگاه نبودن از مسائل و نداشتن یک پروگرام سبب تشویش در مسیر ترقی می شود.

5. از دیگر نکاتی که بایستی در هنگام ایجاد کسب و کار موفق در ایران به آن توجه شود انتخاب یک ساختار تجارت است.

نوع فرم تجارت به اجراشدن و هزینه های آن اثر می گذارد. تعین یک ساختار غیر واجب و عظیم می تواند هزینه های بسیاری را به دنبال داشته باشد. پیش از اینکه یک حرفه را شروع نمایید بهتر است به نوع تجارت آن دقت نمایید. هر گونه ساختار معمولاً پروگرام مالیاتی متمایزی دارد و این مسئله ای نیست که آن را به روزهای آتی سپرد. بهتر است به قوانین مالیاتی هر کدام از این بنیاد دقت نمایید. امکان دارد یک بنیاد کوچک سد راه رشد حرفه شما شود.

6. سازمان دهی گروه حاضر در کسب و کار

با پیشرفت کسب و کار و بالا رفتن شمار پرسنل افزون بر نیروی کار، به اشخاص مشاور، نظارت کننده و هدایت کننده برای ترقی نیازمند است.

7. دقت به مبادرت قانونی و حقوقی

با گذشت زمان توجه همه به سمت شما متمایل و بیشتر شده و با حضور در جامعه، وظایف قانونی و حقوقی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند و بایستی با این قوانین بیشتر آشنا شده و مبادرت های حقوقی لازم را حتماً به انجام برسانید.

برخی از سوالات متداول 

بهترین ایده های کسب و کار موفق در ایران کدامند؟

فناوری اطلاعات و نرم افزار، تجارت الکترونیک، آموزش آنلاین، گردشگری، صنایع غذایی، صادرات و خدمات زیبایی و سلامت

سه کسب و کار موفق در ایران کدامند؟

برای این مورد نمیتوان لیست دقیقی ارائه داد اما مطمئنا دیجی کالا، اسنپ و نوتلا بار از موفقترین کسب و کارها در ایران هستند.

بازگشت به لیست

12 دیدگاه در “بهترین ایده کسب و کار موفق در ایران + معرفی تجارت های موفق در ایران

  1. بازتاب: اشنایی با انواع کسب و کارهای ایرانی و خارجی (اذر 99) - پردیسا یوسفی
  2. سلام ممنون بابت توضیحات خوبتون خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *