بازاریابی و فروش

پرسونای مشتری چیست؟ + نکات مهم در پرسونال برندینگ

برندسازی شخصی [Personal branding]

پرسونا چیست؟

قبل از آنکه به توضیح مفصلی درباره پرسونال برندینگ بپردازیم باید با پرسونای مشتری آشنا شویم. بازاریابان و مدیران فروش برای فروش بیشتر کسب‌وکارها، دست به جمع‌آوری اطلاعات پایه‌ای اما مهمی می‌زنند. این اطلاعات گرچه بسیار ساده و معمولی به نظر می‌رسند، اما در تشکیل پرسونای مشتریان نقش زیادی دارند. به‌طورکلی برای ساخت پروفایل پرسونای مشتریان به اطلاعات زیر احتیاج خواهیم داشت:

 

  • جنسیت مخاطب: یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید در اختیار مدیران کسب‌وکار قرار گیرد، جنسیت مشتریان آن‌ها است. البته ناگفته نماند که بسیاری از محصولات و خدمات بصورت هم‌زمان برای آقایان و بانوان در نظر گرفته می‌شوند؛ این نوع اطلاعات تنها برای کسب‌وکارهایی است که جنسیت برای آن‌ها عامل کلیدی به‌حساب می‌آید. در واقع صاحبان کسب‌وکارها باید باتوجه‌ به محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند، مشخص کنند که جنسیت مشتریان برای آن‌ها اولویت بالایی دارد یا خیر. به‌عنوان‌ مثال مخاطب هدف کسب‌وکاری که پوشاک بانوان را به فروش می‌رساند، به‌هیچ‌ عنوان آقایان نبوده و نباید بر روی جلب‌ توجه آقایان سرمایه‌گذاری کند.
  • سن مخاطب: اطلاعات بعدی که در پرسونای مشتریان اهمیت بالایی دارد، سن آن‌ها است. سن مشتریان به‌ صورت مستقیم بر روی نیازها، خواسته‌ها، اهداف، منافع فردی، قدرت خرید و… آن‌ها تأثیر گذاشته و عامل مهمی تلقی می‌شود. به‌ عنوان‌ مثال فروشنده‌ای که به فروش لوازم‌خانگی مشغول است، هیچگاه به دنبال جلب‌ توجه نوجوانان و دانش‌آموزان نبوده و بیشتر به دنبال فروش محصولات خود به جوانان متأهل خواهد بود. با توجه‌ به این مثال، می‌توانیم به اهمیت سن مشتریان در ساخت پرسونای آن‌ها پی ببریم.
  • شغل: به طور حتم شغل افراد در تصمیم‌گیری نهایی آن‌ها برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات تأثیر زیادی دارد. فرض کنید کسب‌وکاری مشغول به فروش محصولاتی حرفه‌ای و تخصصی باشد؛ مطمئناً افرادی که تخصصی در آن زمینه مشخص ندارند نمی‌توانند از محصولات آن کسب‌وکار بهره ببرند. در نتیجه شغل افراد نیز اطلاعات مهمی است که در پرسونای مشتریان می‌بایست از آن مطلع شویم.
  • امور مالی: یکی از مهم‌ترین رکن‌های ساخت پروفایل پرسونای مشتری، به همین مورد باز می‌گردد. در واقع کسب‌وکارها باید به ارزش‌های مشتریان آگاه بوده و بدانند که آیا مشتری تمایل دارد برای محصول یا خدماتی مشخص، مقدار معینی هزینه را بپردازد یا خیر. به‌ عنوان‌ مثال مشتریانی که قصد خرید کالاهای لوکس را دارند، نمی‌توانند به دنبال قیمت‌های پایین بوده و همچنان انتظار لوکس بودن کالا را داشته باشند. در نتیجه مخاطب هدف کسب‌وکارها با توجه‌ به مسائل مالی نیز قابل‌ تشخیص است.

انواع پرسونا

  • اوقات فراغت مشتریان: یکی دیگر از اطلاعاتی که در ساخت پروفایل پرسونای مشتریان نقش زیادی دارد، اوقات فراغت مشتریان است. اینکه به‌عنوان مدیر کسب‌وکار بدانید مشتریانتان در اوقات فراغت خود به دنبال چه چیزی بوده، عادت‌های آن‌ها چگونه است و… می‌تواند بر روی فروش خدمات و محصولات شما تأثیر زیادی داشته باشد.
  • عادات مشتریان در هنگام خرید: جالب است بدانید که اصولاً همه مردم از روی احساس خریدهای روزمره خود را انجام می‌دهند. همین عادت یکی از اطلاعاتی است که کسب‌وکارها از آن برای فروش راحت‌تر محصولات و خدمات به مشتریان خود بهره می‌برند. در واقع انواع عادت‌های خرید، یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی است که در پرسونای مشتریان وجود دارد. بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان از همین یک مورد برای فروش هرچه بیشتر محصولات و خدماتشان استفاده کرده و همیشه هم موفق بوده‌اند.
  • نیازها و خواسته‌های مشتری: در ساخت پروفایل پرسونا می‌بایست درباره نیازهای مشتری و میل و خواسته نهایی او نیز اطلاعاتی را بنویسیم. با تطبیق‌دادن نیازهای چندین مشتری می‌توانیم متوجه نیازهای مخاطب هدف خود شده و در راستای رفع نیازهای آن‌ها گام برداریم. در نتیجه این بخش از پروفایل پرسونا نیز اهمیت بسیاری دارد و بهتر است با تمرکز زیادی به آن بپردازیم.

 انواع پرسونا در بازاریابی

حال که با اطلاعات موجود در پرسونای مشتریان آشنا شده‌ایم باید درباره انواع پرسونا نیز سخن بگوییم. در واقع کسب‌وکارها مشتریان یا مخاطبان مختلفی دارند که باید توجه آن‌ها را جلب کنند. برای این کار می‌بایست پرسونای مجزایی برای هر یک از گروه‌ها در نظر بگیرند.

 

 پرسونای خریدار: 

پرسونای مشتریان خریدار، مستقیماً شامل ویژگی‌ها و اطلاعات خریداران شما یا همان مخاطبان هدف است. این افراد مستقیماً درآمد کسب‌وکار را شکل می‌دهند و نباید از آن‌ها غافل شد.

 پرسونای وبسایت: 

این پرسونا افرادی را شامل می‌شود که و بسایت کسب‌وکار برای خدمت‌رسانی به آن‌ها طراحی شده است. در واقع این افراد مشخص می‌کنند که فعالیت کسب‌وکار در و بسایت به چه صورت باید انجام شود. افرادی مثل مصرف‌کنندگان فعلی، سرمایه‌گذاران، رسانه‌ها و… تحت پوشش پرسونای و بسایت قرار می‌گیرند.

 پرسونای کاربر: 

این پرسونا نشان‌دهنده افرادی است که هم اکنون از محصول یا خدمت یک کسب‌وکار بهره می‌برند یا در آینده این کار را می‌کنند. کسب‌وکارها می‌توانند از این پرسونا برای بهبود خدمات و محصولات خود برای جلب‌توجه بیشتر کاربران استفاده کنند.

مردم اغلب از تمایل به بهبود برندسازی شخصی خود صحبت می‌‌کنند. شما بدون شک می‌‌دانید که یک مارک تجاری یا برند چیست. ما هر وقت بحث بازاریابی را انجام می‌‌دهیم به طور مرتب به مارک‌‌ها و برندها مراجعه می‌‌کنیم و داستان آن‌‌ها را می‌‌خوانیم. اما احتمالاً خودمان زیاد به داشتن برند فکر نمی‌‌کنیم. ایده «برندسازی شخصی» برای اکثر مردم غیر معمول است. اما در این دوره‌‌ای که ما در آن زندگی می‌‌کنیم، که همه چیز، چه خوب و چه بد، برای همیشه در اینترنت ماندگار هستند، می‌‌توان برند شخصی را بیش از هر زمان دیگری مهم دانست. در این مقاله به این موضوع می‌‌پردازیم که برندسازی شخصی چیست و چگونه انجام می‌‌شود.

 

پرسونای مشتری چیست؟

قبل از هر چیز می‌بایست به این سؤال کلی اما مهم پاسخ دهیم. در حقیقت پرسونای مشتری مجموعه کاملی از اطلاعاتی است که از مشتریان خود در اختیار دارید. این اطلاعات جامع به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا دقیقاً مطابق خواست و نیاز مشتریانشان عمل کرده و خدمات و محصولات موردنیاز آن‌ها را تأمین کنند. در واقع اطلاعاتی که کسب‌وکارها از مشتریانشان در اختیار دارند، تصویری واضح از شخصیت و خواسته‌های مشتری را به آن‌ها نشان می‌دهد؛ در نتیجه مدیران کسب‌وکارها تصمیم می‌گیرند که با توجه‌ به این تصویر کلی، چه‌ کارهایی در جهت فروش بهتر و پاسخ به نیازهای مشتری انجام دهند.
اگر میخواهید درمورد راه‌ های موفقیت در کسب‌ و کار بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله راه موفقیت در کسب و کار را مطالعه کنید.

انواع پرسونای مشتری

اهمیت پرسونای مشتری در چیست؟

جالب است بدانید که مشتریان برای محصولات یا خدمات فروشندگان اهمیتی قائل نیستند، بلکه بیشتر به خواسته و نیازهای خود اهمیت می‌دهند. با توجه‌ به همین نکته می‌توانیم دریابیم که پرسونای مشتری تا چه حد برای فروش بیشتر از محصول و خدمات اهمیت دارد. چرا که از طریق آن می‌توانیم به نیاز، میل و خواسته مشتریان پی ببریم؛ سپس به رفع نیازهای آن‌ها بپردازیم. نمونه پرسونای مشتری باید شامل تمامی اطلاعاتی باشد که در بخش‌های قبل به آن‌ها پرداختیم. همچنین باید انگیزه مشتری، نیازها و خواسته‌های آن‌ها را نیز در نمونه پرسونای مشتری جای دهیم. برای انجام بهتر این کار می‌توانیم با طرح پرسشنامه‌ای ساده، اطلاعات لازم را از مشتریان قبلی و فعلی خود کسب کنیم.

پرسنال برندینگ چیست؟

برندینگ شخصی چیست ؟ برندینگ آن چیزی است که شما سعی می‌‌کنید از خود نشان بدهید. ترکیبی از مهارت‌‌ها، شخصیت، گفته‌ها و ناگفته‌‌ها و تجربیات شما می‌‌توانند این برند را برایتان بسازند. افراد از برندسازی شخصی برای متمایز کردن خود از دیگران استفاده می‌‌کنند. به عبارت دیگر در پاسخ به سؤال “برندسازی شخصی چیست” می‌توان این‌گونه بیان کرد که افراد، گروه‌ها، شرکت‌ها و یا مؤسسات کوچک و بزرگ بر اساس علاقه، توانایی و زمینه فعالیت اقدام به تولید کالا یا خدمات به صورت انحصاری می‌نمایند.

ازآنجایی‌که خدمت یا محصول نهایی و به دست آمده کلاً توسط یک فرد یا افراد خاص به وجود آمده، برند شخصی یا پرسونال برند نامیده می‌شود. البته به یاد داشته باشید که موفقیت در این راه به منظور پیشبرد اهداف سبب شده تا نام تجاری یا برند شخصی شما به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین برندهای موجود در بازار شناخته شود. از همه مهم‌تر اینکه فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای قصد تولید پرسونال برند دارید. شما باید سعی کنید محصول یا خدمتی جدید و با کیفیت از هر نظر در اختیار مصرف کننده و مخاطبین خود قرار دهید. اگر با این رویکرد وارد عرصه برند سازی شخصی شوید، قطعاً موفق خواهید شد.

اگر میخواهید بدانید رهبری کسب‌ و کار چیست به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی رهبر کسب و کار را مطالعه کنید.

پرسنال برند

اگر در کار برندسازی موفق عمل کنید، می‌‌توانید آن را با کسب و کار خود گره بزنید. از نظر حرفه‌‌ای، نام تجاری شخصی شما تصویری است که مردم از شما می‌‌بینند. این می‌‌تواند ترکیبی از نحوه نگاه آن‌‌ها به شما در زندگی واقعی، نحوه نمایش رسانه‌‌ها از شما و برداشتی باشد که مردم از اطلاعات موجود در مورد شما در اینترنت کسب می‌‌کنند. در سال‌‌های گذشته پرسنال برند افراد به کارت ویزیت آن‌‌ها خلاصه می‌‌شد، اما در دنیای امروز که هر کار کوچکی بحثی بزرگ در دنیای مجازی ایجاد می‌‌کند، افراد راحت‌‌تر و بیشتر شناخته می‌‌شوند.

چرا افراد می‌‌ خواهند برند شخصی داشته باشند؟

داشتن برندی برای خود، به شما کمک می‌‌کند حرفه‌‌ای عمل کنید. برند شخصی شما را آن طور که می‌خواهید به دیگران می‌‌شناساند. به این ترتیب خواهید توانست نقاط قوت و احساسات خود را برجسته کنید. مردم به افرادی اعتماد می‌‌کنند که فکر می‌‌کنند می‌‌شناسند.

برای مثال در زمان انتخابات، کاندیدها سعی می‌‌کنند خود را آن گونه که می‌‌خواهند بشناسانند. بنابراین در زمان رأی‌‌گیری افراد به آن چه حس کرده‌‌اند توجه می‌‌کنند، تا جهت‌‌گیری‌‌های سیاسی کاندیدها.  به علاوه با ساختن یک پرسنال برندینگ به نام خود می‌توانید علم، توانایی و مهارت‌های خود را به صورت انحصاری در اختیار دیگران قرار دهید. به طوری که مخاطب با دیدن یا شنیدن نام برند شما به شناختی جامع درباره زمینه فعالیت، توانایی، تخصص و دیگر خصوصیات شما دست می‌یابد.

امروزه اکثر مخترعان، صاحبان شرکت‌ها و مشاغل خاص قصد دارند با طراحی و تولید برند شخصی محصول خود را با نام و نشانی مشخص در اختیار مصرف کننده قرار دهند و همچنین برند سازی شخصی مدیران هم حائز اهمیت است. نکته قابل توجه اینکه رعایت اصول و نکات در مورد کاربرد برند شخصی تا حد زیادی در میزان فروش و جذب مخاطب تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین اگر در این زمینه قصد فعالیت دارید، حتماً از افراد متخصص و با تجربه در حوزه برند سازی کمک بگیرید.

پرسونال برند

ساخت برند شخصی

اگر به بحث آموزش پرسنال برندینگ نگاه کنیم، با مباحث متعددی روبه‌رو خواهیم شد که نیاز به تلاش بسیار دارند. اما اگر بخواهیم این مورد را به صورت موردی معرفی کنیم گام‌‌های زیر از اصلی‌‌ترین موارد نحوه برند سازی شخصی هستند.

گام 1: کدام ارزش ‌‌ها برای شما مهم هستند؟

ارزش‌‌های شما زمانی خود را نشان می‌‌دهند که می خواهید درمورد مسائل مختلف تصمیم‌‌گیری کنید. در واقع مسائلی که ذهن شما را درگیر می‌‌کنند و خط قرمز شما هستند، ارزش محسوب می‌‌شوند. مواردی مانند خانواده، مسائل اخلاقی، پول و غیره از این دست هستند. در این راستا قبل از هر چیز با پاسخ به سؤال ” پرسونال برند چیست” و مدنظر قرار دادن اهداف و ارزش‌ها می‌توانید زمینه لازم را برای تولید پرسونال برند فراهم سازید. زیرا تا ارزش و معیار مشخصی برای زمینه فعالیت خود مشخص نکنید، نمی‌توانید در مسیر آن حرکت کرده و به نتیجه نهایی دست یابید.

اگر میخواهید درمورد ارزش برند بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ارزش گذاری برند را مطالعه کنید.

اهمیت برندسازی

گام 2: ارزش‌‌ ها را اولویت ‌‌بندی کنید

وقتی ارزش‌‌هایتان را استخراج کردید خواهید دید که همگی به یک اندازه مهم نیستند. بنابراین باید آن‌‌ها را براساس اهمیت اولویت‌‌بندی کنید. برای این کار خود را در شرایط مختلف تصمیم‌‌گیری قرار دهید و از خود بپرسید که کدام ارزش اول به ذهن شما می‌‌رسد. اولویت بندی ارزش‌ها یکی از نکات مهم و ارزشمند برای برند سازی شخصی است.

همواره چندین ارزش را مدنظر قرار دهید و با توجه به علاقه و زمینه فعالیت آن‌ها را طبقه بندی کنید. زیرا در طول مسیر برند سازی ممکن است با یک سری موانع و مشکلات روبرو شوید. از این رو می‌توانید ارزش‌های بعدی را جایگزین ارزش اولیه نموده و در مسیر آن نسبت به برند سازی اقدام کنید. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت داشتن چندین ارزش به طبع بهتر از یک ارزش است و گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف شما محسوب می‌گردد.

گام 3: علاقه‌‌مندی ‌‌های خود را دنبال کنید

کارهایی که بدون خستگی و با علاقه انجام می‌‌دهید کدام است. نکته اصلی برندسازی شخصی همین مورد است. شما باید بتوانید اهداف خود را در راستای علاقه‌‌مندی‌‌های‌تان تنظیم کنید. این‌‌ها کارهایی هستند که حتی اگر برای شما عایدی مالی نداشته باشند، آنها را با اشتیاق انجام می‌‌دهید. . همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، اگر افراد با توجه به علاقه و توانایی خود نسبت به برند سازی شخصی (پرسونال برند) اقدام کنند، قطعاً زودتر به نتیجه می‌رسند و موفق خواهند شد. اما بالعکس اگر برند سازی شخصی صرفاً به منظور داشتن یک نام و نشان انحصاری باشد، مسلماً نتیجه مطلوب و مناسبی نخواهد داشت.

گام 4: شخصیت خود را بشناسید

شاید تصور کنید همین که اخلاق و رفتار خود را می‌‌شناسید کافی است. بحث شخصیت شناسی بسیار پیچیده است و پیش از هر اقدامی باید خود را کامل و به خوبی بشناسید و به برنامه توسعه فردی خود بپردازید. پس از این که از دید خود به شناخت رسیدید، خود را جای دیگران گذاشته و از بیرون به خود نگاه کنید. با نگاهی گذرا به زندگی و شخصیت کارآفرینان موفق و صاحبان برندهای مشهور خواهید دید که این افراد ابتدا خود را شناخته‌اند و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و مهارتی نسبت به برند سازی شخصی اقدام نموده‌اند.

گام 5: هدف خود را مشخص کنید

منظورمان از این هدف، آن کسی است که شما می‌‌خواهید به او تبدیل شوید. درواقع باید جایگاهی که می‌خواهید به آن برسید را مشخص کنید. بنابراین تمرکز خود را معطوف این موضوع کنید که در زندگی‌‌ حرفه‌‌ای و شخصی به دنبال چه چیزی هستید. . قطعاً بدون هدف هیچ کاری مثمر ثمر نخواهد بود. در زمینه برند سازی شخصی نیز می‌بایست برای خود یک هدف مشخص کنید و بر اساس آن در زمینه ساخت یک پرسونال برند گام بردارید.

البته به یاد داشته باشید که هرچه اهداف شما به روز تر و با نیاز جامعه هم‌خوانی بیشتری داشته باشد، زودتر به نتیجه خواهید رسید. در این راه ممکن است با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شوید؛ امید خود را از دست ندهید و با بررسی نقاط ضعف و موانع در مسیر برند سازی، آن‌ها را حذف کنید و به راه خود ادامه دهید.

اگر میخواهید در مورد استعداد و انواع آن بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله انواع استعداد را مطالعه کنید.

پرسونال برند چیست

گام 6: شغل ایده‌‌آل شما چیست

حال باید مشخص کنید که در کدام حوزه می‌‌خواهید فعالیت کنید. به این ترتیب کار پرسنال برندینگ به مرحله جدی‌‌تری وارد می‌‌شود، چرا که شغلی که انتخاب می‌‌کنید، کاری است که باید در آن خود را به جهان نشان دهید. در این زمینه می توان از بیل گیتس با نام تجاری مایکروسافت نام برد. این شخص با داشتن پشتکار و مهارت امروزه یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای تولید کننده نرم افزار و سخت افزار در دنیا به شمار می‌آید.

شما نیز می‌توانید با بررسی و مشخص نمودن شغل ایده آل خود نسبت به ساخت یک برند شخصی اقدام نمایید. البته به یاد داشته باشید شغل ایده آل حتماً نباید مرتبط با رشته تحصیلی باشد، شما می‌توانید بر اساس علاقه، مهارت و تخصص خود یک شغل مشخص و مناسب برای خود برگزینید.

گام 7: تطبیق آینده دلخواه با ارزش‌‌ ها

به یاد بیاورید که در گام‌‌های قبلی، ارزش‌‌های خود را اولویت‌‌بندی کردید. حال با در دست داشتن اطلاعات مربوط به شغل ایده‌‌آل و انطباق این دو با هم به نتیجه برسید که این دو موضوع نسبت به هم چه جایگاهی دارند. برای مثال اگر خانواده اولویت اول شما است، باید در شغل شما جایی برای استراحت کافی و وقت‌گذرانی با آن‌‌ها وجود داشته باشد.

پرسنال برندینگ

گام 8: رابطه‌‌ های جدید ایجاد کنید

شما باید با افراد جدید ارتباط بگیرید تا بتوانید خود را به دیگران بشناسانید. ارتباطات اجتماعی بخشی از زندگی است و در زندگی کاری افرادی که به دنبال پرسنال برندینگ هستند، اهمیت بیشتری دارد.

گام 9: یک وب سایت شخصی بسازید

حال وقت آن رسیده است که وارد عمل شوید. با راه‌‌اندازی وب سایت می‌‌توانید خود را به دیگران نشان داده و افکار، عقاید و کار خود را به اشتراک بگذارید. به این ترتیب در یادها نیز خواهید ماند. شما می‌توانید با طراحی و ساخت وب سایت محصول و خدمات خود را در معرض دید مخاطبین قرار دهید. از آنجایی که امروزه اکثر افراد به‌وسیله گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر در اینترنت و فضای مجازی فعالیت دارند، زودتر به نتیجه خواهید رسید.

علاوه بر این می‌توانید نام و نشان تجاری یا پرسونال برند خود را در زیر عکس‌ها و مطالب ارائه شده در سایت قرار دهید. در این صورت با انتشار مطالب و تصاویر، نام برند شخصی شما نیز در اختیار مخاطبین بیشتری قرار می‌گیرد.

گام 10: در شبکه ‌‌های اجتماعی فعال باشید

شبکه‌‌های اجتماعی به دلیل این که کاربران زیادی دارند، بستری خوب برای معرفی شما هستند. با چنین فعالیت‌‌هایی می‌‌توانید وب سایت خود را نیز تبلیغ کرده و به افزایش ترافیک آن کمک کنید.

گام 11: امضای ایمیلی داشته باشد

برای برندسازی و ترویج برند خود ممکن است نیاز باشد با بازاریابی ایمیلی چیست آشنا باشید و از آن استفاده کنید. ارسال کمپین‌‌ها از طریق ایمیل روشی مرسوم است. اگر بتوانید در ایمیل خود آدرس سایت، شماره تلفن و راه‌‌های ارتباطی دیگر را قرار دهید، در برقراری ارتباط مشتری بالقوه با شما مؤثر خواهد بود.

سخن پایانی

اگر می‌‌خواهید روی پای خود بایستید و شغل مستقلی داشته باشید، باید با پرسونای مشتری آشنا باشید و شناخته شوید. به این منظور بهترین کار ساخت برندی است که مختص شما باشد، در آن به نیاز مشتری توجه شده باشد و بتوانید با استفاده از آن برای خود بازاریابی کرده و افراد دیگر را به کار خود علاقه‌‌مند کنید. آن چه در این مقاله در توضیح “پرسونال برندینگ چیست” مطالعه کردید، می‌‌تواند درمورد هر کسب و کاری که می‌‌خواهید راه‌‌اندازی کنید به شما کمک کند. خود را بشناسید، هدف خود را بشناسید و سپس برای ساخت برندتان شروع به کار و تلاش کنید.

برخی سوالات رایج

انواع پرسونای مشتری کدامند؟

پرسونای خریدار، پرسونای وبسایت، پرسونای کاربر

پرسونال برندینگ یا برند سازی شخصی چیست؟

افراد، گروه‌ها، شرکت‌ها و یا مؤسسات کوچک و بزرگ بر اساس علاقه، توانایی و زمینه فعالیت اقدام به تولید کالا یا خدمات به صورت انحصاری می‌نمایند. از آنجایی‌که خدمت یا محصول نهایی و به دست آمده کلاً توسط یک فرد یا افراد خاص به وجود آمده، برند شخصی یا پرسونال برند نامیده می‌شود

بازگشت به لیست

10 دیدگاه در “پرسونای مشتری چیست؟ + نکات مهم در پرسونال برندینگ

  1. بازتاب: داستان برند چیست + 3 نکته مهم | اموزش قدم به قدم ساخت داستان برند - پردیسا یوسفی
  2. بازتاب: اموزش 0 تا 100 برندسازی مجدد به بهترین روش - پردیسا یوسفی
  3. بازتاب: صدای برند چیست + 13 نمونه خارجی | بررسی تاثیر صدای برند - پردیسا یوسفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *