بهبود فردی

شغل پولدارترین افراد جهان + معرفی 10 مورد

شغل پولدارترین افراد جهان چیست

در سرتاسر دنیا اشخاصی هستند که از لحاظ نحوه کسب درآمد و میزان دارایی از بقیه انسان‌ها در سطح بالاتری قرار دارند. البته نه در سطح شهر، استان یا حتی کشور، بلکه در سطح جهانی؛ آری درست متوجه شدید، منظور ما پولدارترین افراد جهان است. البته از لحاظ نحوه کسب درآمد و حوزه فعالیت شغل پولدارترین افراد جهان متفاوت است. یکی در حوزه املاک و مستغلات فعالیت دارد، یکی در حوزه صنایع شیمیایی و دیگری در حوزه بورس و اوراق بهادار و … .

در ادامه با تشریح شغل پولدارترین افراد جهان (شغل های میلیاردی جهان) به بررسی شغل‌های پردرآمد و رازهای موفقیت صاحبان این مشاغل می‌پردازیم. به شما توصیه می‌کنیم برای پاسخ به سؤالاتی که در ذهنتان مجسم شده، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

اگر می خواهید با ثروتمندان ایرانی آشنا شوید مقاله 10 مرد ثروتمند ایران را بخوانید.

 شغل پولدارترین افراد جهان

نحوه کسب درآمد پولدارترین افراد جهان (شغل پولدارترین افراد جهان)

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در این بخش اطلاعاتی جامع درباره پولدارترین شخص در هر کشور و نحوه کسب و کار آن فرد جمع آوری کرده‌ایم. این اشخاص عبارت‌اند از:

  •  جف بزوس از آمریکا: بنیانگذار و مدیرعامل سابق آمازون در سال 2024 به عنوان پولدارترین فرد جهان معرفی شد. او قبل از آمازون یک سرمایه گذار بود و با تاسیس آمازون در سال 1994 به یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین جهان تبدیل شد.
  •  برنارد آرنو از فرانسه: او از دهه 1970 به خرید و توسعه برندهای مختلف پرداخت و لویی ویتون و دیور دو برند معروف هستند که او مالک آنهاست.
  • امانسیو اورتگا از اسپانیا: بنیانگذار Inditex که زارا یکی از زیر مجموعه های آن است و از سال 1960 با تولید پوشاک شروع کرد و در سال 1975 اولین فروشگاه زارا را افتتاح نمود.
  • ما هواتنگ از چین: مدیر عامل شرکت Tencent از شرکت های فناوری و سرگرمی معروف جهان که کار خود را در سال 1998 با یک پیام رسان اینترنتی به نام OICQ شروع کرد.
  • موکش انبانی از هند: رئیس شرکت ریلاینس اینداستریز و یکی از بزرگترین افراد در زمینه پتروشیمی و نفت و گاز و تلکام در هند.
  • جینا راینهارت از استرالیا: او که وارث شرکت Hancock Prospecting است، ثروت خود را از طریق معادن مختلف به ویژه آهن و زغال سنگ افزایش داده است.
  • دیوید تامسون از کانادا: وارث شرکت اطلاعاتی تامسون رویترز که در بخش های نشر، رسانه و تکنولوژی فعالیت دارند.
  • ولادیمیر پوتانین از روسیه: بنیانگذار شرکت Interros Company که یکی از بزرگترین شرکت های خوشه ای خصوصی روسیه است و در بخش های مختلفی مانند معدن و فلزات فعالیت دارد.
  • ژرژ پائولو لمان از برزیل: این فرد در زمینه بانکداری و صنایع مختلف از جمله مواد غذایی و نوشیدنی فعالیت دارد.
  • استفان پرشون از سوئد: بنیانگذار شرکت Tetra Laval که در صنعت بسته بندی مواد غذایی فعالیت دارد و برای اختراع بسته بندی نگهداری شیر و مایعات به مدت طولانی معروف شد.

مطالب پیشنهادی:   رهبری کسب و کار چیست؟ + 10 ویژگی رهبر کسب‌ و کار

اگر به دنبال اشنایی با شغل های پر درامد هستید، مقاله شغل های پر درآمد در ایران را از دست ندهید.

شغل پولدارترین ها

ثروتمند شدن؛ آزرویی بزرگ و البته دست یافتنی

ثروتمند شدن آرزویی است که همتی بلند و سری پر شور می‌خواهد. به عبارتی می‌بایست با کفش‌هایی آهنین و عظمی راسخ در جهت موفقیت و دست یابی به آرزوها تلاش کرد. البته در این راه پستی و بلندی، پیروزی و شکست‌های فراوانی وجود دارد. تنها افرادی در این راه موفق خواهند شد که نه تنها از شکست‌ها ناامید نشوند، بلکه با پیروزی نیز دچار غرور نگردند و با تلاشی مضاعف و بینشی آینده نگر با بررسی همه جانبه بازار موردنظر در جهت پیشرفت کسب و کارشان گام بردارند.

با نگاهی گذرا به زندگانی و شغل پولدارترین افراد جهان خواهید فهمید که آنان راه پرفراز و نشیبی را طی کرده‌اند و اکنون به انتهای مقصد رسیده‌اند. شاید بپرسید بهترین شغل برای پولدار شدن چیست؟ مسلما نمی‌توان از شغل خاصی نام برد چرا که بازار و کسب و کار نقطه ابتدا و انتها ندارد. به همین جهت می‌بایست با تلاش و کوشش و همین طور داشتن ذهنی پویا و خلاق در کنار ایده پردازی نسبت به گسترش کسب و کار در زمینه‌های مختلف اقدام کرد. به عبارت دیگر ثروتمند شدن کار آسانی نیست؛ اما آزرویی دست نیافتنی هم نخواهد بود.

پولدارترین افراد جهان

10 ثروتمند اول دنیا چه کسانی هستند؟

  1. جف بزوس با 177 میلیارد دلار سرمایه از ایالات متحده آمریکا با فعالیت در زمینه تکنولوژی
  2. ایلان ماسک با سرمایه 151 میلیارد دلار و موسس شرکت‌هایی چون اسپیس ایکس، تسلا، و بورینگ کمپانی در آمریکا
  3. برنارد آرنو با 150 میلیارد دلار سرمایه از فرانسه با فعالیت در زمینه اقلام مصرفی و مورد نیاز مردم و مالک برند لویی ویتون و دیور
  4. بیل گیتس با 124 میلیارد دلار سرمایه از ایالات متحده آمریکا با فعالیت در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات و هم بنیانگذار مایکروسافت
  5. مارک زاکربرگ با 97 میلیارد دلار سرمایه از ایالات متحده آمریکا با فعالیت در زمینه تکنولوژی و بنیانگذار فیسبوک
  6. وارن بافت با 96 میلیارد دلار سرمایه از ایالات متحده آمریکا با فعالیت در زمینه‌های مختلف
  7. لری الیسون با 93 میلیارد دلار سرمایه از ایالات متحده آمریکا با فعالیت در زمینه تکنولوژی و هم بنیانگذار اوراکل
  8. لری پیج با 91/5 میلیارد دلار سرمایه از ایالات متحده آمریکا با فعالیت در زمینه تکنولوژی و هم بنیانگذار گوگل
  9. سرگئی برین با 89 میلیارد دلار سرمایه از ایالات متحده آمریکا در همکاری با لری پیج و هم بنیانگذاری گوگل
  10. موکش امبانی با 84/5 میلیارد دلار سرمایه و رئیس و بزرگترین سهامدار ریلاینس اینداستریز در هند

مطالب پیشنهادی:    معرفی بهترین مرکز استعدادیابی کودکان در تهران و غرب تهران

اگر به کارهای پولساز علاقه دارید مقاله شغل های پردرآمد را از دست ندهید.

پولدارترین فرد جهان

آشنایی با جف بزوس پولدار ترین فرد جهان در 2024

جفری بزوس در 12 ژانویه 1964 در نیومکزیکو آمریکا به دنیا آمد. او از کودکی به علم و تکنولوژی علاقه زیادی داشت. در نوجوانی همراه خانواده به هیوستون مهاجرت کرد و بعد از فارغ التحصیلی دبیرستان به دانشگاه پرینستون رفت و در رشته های مهندسی برق و کامپیوتر تحصیل کرد. بعد از فارغ التحصیلی در چند شرکت فناوری و مالی در وال استریت کار کرد و به سرعت پیشرفت کرد.

اما در سال 1994 تصمیم گرفت شغل پر درامد خود را رها کند و از نیویورک به سیاتل برود تا یک شرکت اینترنتی راه اندازی کند.  ایده ابتدایی او فروش آنلاین کتاب بود و از گاراژ خانه اش شروع شد. اما او به چیزهای بیشتری فکر می کرد و دوست داشت آمازون را تبدیل به فروشگاهی کند که هر چیزی در آن پیدا می‌شود.

در سال های ابتدایی کار آمازون، چالش ها و انتقادات زیادی وجود داشت. اما به مرور با تمرکز بر رضایت مشتری و نوآوری های مداوم، شرکت آمازون از یک استارتاپ کوچک به بزرگترین پلتفرم خرده فروشی جهان تبدیل شد. در حال حاضر انواع خدمات و لوازم در آمازون به فروش میرسند.

علاوه بر آمازون، جف بزوس به عنوان پولدارترین فرد جهان، فعالیت های دیگری را نیز شروع کرد که یکی از آنها شرکت هوافضای بلو اوریجین در سال 2000 با هدف سفر به فضا و توسعه زیر ساخت های لازم برای زندگی در فضا، و دیگری خرید روزنامه واشنگتن چست در سال 2013 برای تبدیل آن به یک رسانه پیشرو در عصر دیجیتال بود.

جف بزوس با داشتن چشم‌اندازی بلند پروازانه و روحیه کارآفرینی، نه تنها ثروت قابل توجهی را انباشته است بلکه تأثیر عمده‌ای بر صنایع مختلف، از خرده‌فروشی آنلاین گرفته تا فناوری اطلاعات و کاوش‌های فضایی، گذاشته است.

 

در مقاله کسب درآمد دلاری، راه های کسب درامد به دلار را برایتان توضیح دادیم.

شغل پولدارترین افراد

بیل گیتس؛ رئیس و مؤسس شرکت مایکروسافت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رونق روز افزون فناوری اطلاعات شاهد گسترش این تکنولوژی در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار هستیم. آقای بیل گیتس نیز با تأسیس و راه اندازی یک شرکت فعال و مؤثر در این حوزه به عنوان یکی از افراد ثروتمند در جهان شناخته شده است. تا جایی که هر جا سخن از شغل پولدارترین افراد جهان است، پای بیل گیتس به میان می‌آید. از زندگانی و نحوه کسب و کار ایشان چه می‌دانید؟

ایشان در سال 1955 در یک خانواده معمولی در شهر سیاتل ایالات متحده آمریکا به دنیا آمدند. از همان دوران کودکی عاشق رقابت بودند و همواره سعی می‌کردند تا در هر زمینه‌ای نسبت به دوستانش جلوتر باشند. بعد از پایان تحصیلات ابتدایی با توجه به علاقه‌ای که به کامیپوتر داشت وارد این رشته شد. توانایی و استعداد وی تا حدی بود که در سن 13 سالگی اولین نرم افزار خود که یک بازی ساده بود را نوشت. در سال 1973 با ورود به دانشگاه هاروارد به شخصی به نام استیو بالمر آشنا شد. اما دیری نپایید که دانشگاه و تحصیل را رها کرد و با شعار «در هر خانه یک کامپیوتر» شرکت مایکروسافت را به کمک چند تن از دوستان دوران کودکی‌اش راه اندازی کرد.

بیل گیتس در سن 19 سالگی شرکت نوپای خود را مدیریت می‌کرد. او همواره به دنبال پیشرفت بوده و با بررسی همه جانبه نیاز جهانی و ایده پردازی توانسته به موفقیت‌های بزرگی در این زمینه دست پیدا کند. تا جایی که امروزه در اکثر خانه‌ها، ادارات، مؤسسات، بانک‌ها و … از کامپیوتر، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای تولیدی این شرکت استفاده می‌گردد. نام او نه تنها در آمریکا، بلکه در سراسر جهان شهره عام و خاص شده است. او هم اکنون یکی از سرمایه داران و ثروتمندان جهان است و با خانواده در شهر واشنگتن زندگی می‌کند. انسان‌ها می‌توانند با الگو گرفتن از نحوه زندگی و پشتکار ایشان در جهت محقق شدن آرزوهایشان گامی مؤثر بردارند.

سخن آخر

به طور کلی برای دستیابی به یک موفقیت چشمگیر در زمینه کسب و کار در ابتدا می‌بایست با بررسی همه جانبه شغل موردنظر و همچنین ارزیابی پستی و بلندی و نوسانات موجود در این راه نسبت به راه اندازی آن اقدام کرد. به هیچ عنوان بدون تحقیق، مشورت و نداشتن تخصص و مهارت لازم دست به کاری نزنید. زیرا نه تنها به موفقیت دست نمی‌یابید، بلکه همان اندک سرمایه‌ای که برای راه اندازی کسب و کارتان فراهم کرده‌اید، از دست خواهید داد. این مقوله جدای از شکست و ناامیدی است؛ چرا که اگر با داشتن مهارت و تخصص لازم و در اختیار داشتن نیروی مجرب دست به کاری زدید و موفق نشدید؛ باید علت شکست را پیدا کرده و با رفع آن به راه خود ادامه دهید. علاوه بر این می‌توانید با الگوپذیری از شغل پولدارترین افراد جهان درصد موفقیت خود و دیگر اعضای مجموعه را افزایش دهید.

برخی از سوالات رایج :

شغل های میلیاردی جهان که پولدارترین افراد جهان به آنها مشغول هستند کدامند؟

خرید و فروش اینترنتی، تاسیس برندهای لوکس، فروش پوشاک برند، فناوری و سرگرمی، پتروشیمی و ...

پولدارترین فرد جهان در سال 2024 چه کسی است؟

طبق آمارها در حال حاضر جف بزوس با سرمایه 177 میلیارد دلار پولدارترین فرد جهان است.

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “شغل پولدارترین افراد جهان + معرفی 10 مورد

  1. Great post, you have pointed out some superb points, I also conceive this s a very great website.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *