دیجیتال مارکتینگ

کمپین بازاریابی محتوا چیست + بررسی 5 اصل مهم کمپین بازاریابی محتوا

کمپین بازاریابی محتوا

راه‌اندازی کمپین بازاریابی محتوا نیازمند محتوایی است که بازدیدکننده را ترغیب کند و موجب بازگشت آن‌ها شود. الزامی نیست فعالیت‌های بازاریابی شما موجب ترغیب تمام افراد شود. این فعالیت‌ها باید اشخاص مناسبی که به کسب‌وکار شما اهمیت می‌دهند را ترغیب کند. این افراد در نهایت به مشتریان خاص شما تبدیل می‌شوند. چه در زندگی عادی و چه در زندگی دیجیتال محتوا حرف اول را می‌زند. در صورتی که شما یک کسب‌وکار آنلاین دارید محتوا اولین و مهم‌ترین تعامل شما با مخاطبان و مشتریان شما است. امروزه کسب‌وکارهای بزرگ فقط به انتشار محتوا در سایت بسنده نمی‌کنند. دنیای فعال دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر با کمپین بازاریابی محتوا سروکار دارد.

تولید محتوای مناسب

هر کسی برای بازاریابی محتوا از شیوه‌های منحصربه‌فردی استفاده می‌کند. بنابراین، معمولا می‌توان با مطالعه‌ شیوه‌های دیگر افراد از دلایل موفقیت آن‌ها تجربه کسب کرد. دو روش استراتژی می‌توانید برای بازاریابی انتخاب نمایید؛ روش اول این است که شرکت‌های مشابه خود را انتخاب نمایید و استراتژی آن‌ها را شبیه‌سازی کنید. روش دوم، مطالعه شیوه‌ها و تکنیک‌های شرکت‌هایی که کسب‌وکار آن‌ها شبیه شما نیستند که در این روش هر دو استراتژی‌ها ارزشمند هستند. در مورد اهداف بازاریابی محتوایی بیشتر بدانید.

بررسی 5 اصل مهم و نکات کمپین بازاریابی محتوا

  • ایده‌ های محتوا را توسط پلتفرم‌ های آنلاین به دست آورید

محتوا پیش از این ‌که بتواند با مسائل یا سوژه‌هایی به موفقیت برسد، مردم باید او را دوست داشته باشند. به همان شیوه، شما باید محتوای قوی ایجاد کنید که بتواند توجه مشتریان شما را به خود جذب کند. بهترین منبع برای تامین این اطلاعات، پلتفرم‌های آموزشی آنلاین هستند.

یادگیری آنلاین یکی از سریع‌ترین بازارهای در حال رشد در صنعت هستند. برای تامین ایده‌های محتوا برای یک کمپین بازاریابی محتوا توسط پلتفرم‌های یادگیری آنلاین، شما نیاز به داشتن یک درک خوب از این دارید که مخاطبان هدف شما چه کلمات کلیدی را در آن پلتفرم‌های آنلاین جست‌وجو می‌کنند و یا این ‌که چه موضوعاتی را تمایل به یادگیری دارند.

شاید شما حدس بزنید چه کلمات کلیدی مهم هستند، یا این‌ که خود شما در بحث‌های آنلاینی که مخاطبان شما دارند، شرکت نمایید و آن کلمات کلیدی را خود شما مشاهده کنید. شما می‌توانید کلمات کلیدی منحصربه‌فردی را در رسانه‌های اجتماعی و در سراسر وب دنبال کنید و متوجه شوید چه بحث‌هایی در رابطه با این کلمات کلیدی انجام می‌شود؛ حتی احساسات و هیجانات که پشت این کلمات کلیدی مخفی است را ارزیابی کنید.

اگر میخواهید بدانید دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به شما پیشنهاد میکنیم مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

نکات مهم کمپین بازاریابی محتوا

یک کلمه کلیدی پایه‌ای که کاملا به کسب‌وکار شما مرتبط است انتخاب کنید و با آن شروع کنید. آن را در نظر بگیرید، بحث‌های مرتبط به آن را تجزیه و تحلیل کنید، مفهوم آن را درک نمایید و کلمات کلیدی مرتبط دیگری را که در مفهوم مشابه آن ظاهر می‌شوند، یادداشت کنید. پس از این‌که کلمات کلیدی خود را پیدا نمودید، به یک پلتفرم یادگیری آنلاین بروید و کلمات کلیدی موردنظر خود را جست‌وجو کنید. نتایج جست‌وجو سرنخ‌هایی از انواع دوره‌های موجود در رابطه با کلمات کلیدی را به شما می‌دهند.

  • برگزاری کمپین بازاریابی محتوا با خرده تأثیر گذارها

به طور کلی بازاریابی تاثیرگذار بحث جدیدی نیست؛ اما با این حال، یک زیرمجموعه از بازاریابی تاثیرگذار وجود دارد که از طریق بسیاری از بازاریابان محتوا استفاده نشده و دست نخورده مانده است. زمانی که شما در رابطه با افراد تاثیرگذار فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، افرادی هستند که به طرز عجیبی دنبال‌کننده‌های بسیاری دارند؛ ولی ریز تاثیرگذارها چطور؟ ریز تاثیرگذارها کسانی هستند که چیزی بین 1000 الی 10000 دنبال‌کننده دارند. شاید این عدد در نظر برخی از مردم فوق‌العاده نباشد؛ ولی آن چیزی که شما باید در نظر بگیرید تاثیرگذاری آن‎ها همانند اینفلوئنسر است.

در صورتی که مجموعه طرفداران یک خورده تاثیرگذار ویژه آن قدری وفادار و متعهد هستند، که حدود 70% از اعضای آن به پست‌های او پاسخ می‌دهند می‌تواند برای شما یک موفقیت بزرگ باشد. با این تاثیرگذارن منحصربه‌فرد ارتباط برقرار نمایید و راه‌های جالب برای همکاری با آن‌ها پیدا نمایید. تاثیرگذاری آن‌ها به کمپین بازاریابی محتوا شما شانس دیده شدن و امکان دسترسی به چیزی که به آن نیاز دارید را می‌دهد.

اگر میخواهید در مورد اینفلوئنسر ها بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله اینفلوئنسر کیست را مطالعه کنید.

  • شاخص‌ های عملکرد کلیدی خود را معین کنید

یکی از نکات کمپین بازاریابی محتوا می توان به تعیین شاخص‌های عملکرد کلیدی اشاره کرد. شاخص‌های عملکرد کلیدی، مقیاس اندازه‌گیری مالی و غیرمالی هستند که به منظور مشخص کردن کیفیت اهداف و انعکاس کارکرد استراتژیک یک سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر میخواهید در مورد فیلیپ کاتلر و نوع بازاریابی او بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله  بازاریابی فیلیپ کاتلر را مطالعه کنید.

برگزاری کمپین بازاریابی محتوا

برای آشنایی با کمپین دیجیتال مارکتینگ مقاله ویژگی های کمپین دیجیتال مارکتینگ را به شما پیشنهاد میکنیم.

این شاخص‌ها موقعیت کنونی شرکت را ارزیابی و راهکاری مناسب برای هوشمند ساخت کسب ‎و کار ارائه می‌دهد. با تجزیه و تحلیل دقیق فعالیت‌های گذشته خود را در حوزه بازاریابی دیجیتال و تهیه طراحی دقیق از هر آنچه انتظار دارید به دست آورید می‌توانید این مرحله را با موفقیت سپری کنید.

  • تولید محتوای مناسب

یکی از اصول کمپین بازاریابی محتوا، تولید محتوای مناسب است. پس از شناسایی مخاطبان هدف، باید مجموعه‌ای از نوشته‌های مرتبط و هدفمند را تدوین یا جمع‌آوری و سپس ارائه نمایید. برای تولید محتوای مناسب، باید سری به آرشیو محتوایی خود بزنید و با یک ممیزی محتوا، بروشور، تحقیق، گزارش، سرمقاله، سخنرانی، مقالات و تمام محتواهای مناسبی را که از پیش داشته‌اید پیدا نمایید.

برخی اوقات بازنویسی مطالب موجود در یک فرم جدید، می‌تواند ارتباط موثرتری با مخاطب هدف برقرار کند. برای کمپین‌های در حال اجرا نیز بهتر است محتوای جدیدی تولید نمایید. کار تهیه محتوای جدید را می‌توانید به روش برون‌سپاری به تهیه‌کنندگان حرفه‌ای بسپارید و تنها بر فرآیند تولید خود، نظارت داشته باشید.

اگر میخواهید در مورد استراتژی بازاریابی بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین استراتژی بازاریابی را مطالعه کنید.

  • کمپین شبکه‌ های اجتماعی خود را سازماندهی کنید و به جریان بیندازید

برای کمپین بازاریابی محتوا، شبکه ‎های اجتماعی حکم یک کاتالیزور را دارند. چرا که شما به صورت مستقیم با مخاطب خود در ارتباط هستید. یک محتوای متناسب با رویداد موردنظر شما می‌تواند تاثیر به سزایی روی ذهن مخاطبان نسبت به محصولات و برند شما داشته باشد. انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی اغلب یک محفل شخصی هستند، ارتباط برقرار کردن با کاربران بسیار ساده است.

اصول کمپین بازاریابی محتوا

بنابراین باید بدانید چه‎ طور محتوای خود را به دست مخاطبین هدف خود برسانید و چگونه با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید. این نکته را در نظر بگیرید که کمپین شبکه‎‌های اجتماعی زمانی نتیجه درست می‌دهد که تعامل دوطرفه بین شما و مشتریان و مخاطبان خود برقرار کنید. به سوالات مخاطبین خود پاسخ دهید.

نظرات مشتریان و مخاطبان خود را بپذیرید و با آن‎ها رابطه صادقانه و محترمانه داشته باشید. برندسازی در اصول کمپین بازاریابی محتوا بسیار مهم است. برندهای بزرگ دنیا، تعاملی دوطرفه بین کاربران خود دارند و از این روش هم در Content Marketing Campaigns استفاده می‎کنند و هم میزان فروش خود را افزایش می‌دهند.

برخی سوالات متداول :

استراتژی کمپین بازاریابی محتوا کدامند ؟

دو روش استراتژی می‌توانید برای بازاریابی انتخاب نمایید؛ روش اول این است که شرکت‌های مشابه خود را انتخاب نمایید و استراتژی آن‌ها را شبیه‌سازی کنید. روش دوم، مطالعه شیوه‌ها و تکنیک‌های شرکت‌هایی که کسب‌وکار آن‌ها شبیه شما نیستند که در این روش هر دو استراتژی‌ها ارزشمند هستند.

راه‌اندازی کمپین بازاریابی محتوا نیازمند چیست ؟

راه‌اندازی کمپین بازاریابی محتوا نیازمند محتوایی است که بازدیدکننده را ترغیب کند و موجب بازگشت آن‌ها شود. الزامی نیست فعالیت‌های بازاریابی شما موجب ترغیب تمام افراد شود. این فعالیت‌ها باید اشخاص مناسبی که به کسب‌وکار شما اهمیت می‌دهند را ترغیب کند. این افراد در نهایت به مشتریان خاص شما تبدیل می‌شوند. چه در زندگی عادی و چه در زندگی دیجیتال محتوا حرف اول را می‌زند

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “کمپین بازاریابی محتوا چیست + بررسی 5 اصل مهم کمپین بازاریابی محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *