بازاریابی و فروش

اهداف بازاریابی محتوایی چیست؟ + نمونه بازاریابی محتوایی

اهداف بازاریابی محتوایی

همانطور که می‌دانید، امروزه بسیاری از کسب و کارها به سمت بازاریابی محتوایی در حال حرکت هستند. با گذشت زمان، بسیاری از بازاریابی‌های سنتی کارکرد خود را از دست داده است. به همین دلیل است که افراد برای رونق کسب و کار، از بازاریابی سنتی فاصله گرفته‌اند. بازاریابی محتوایی یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است.

اگر قصد دارید که این نوع بازاریابی را بشناسید، در گام اول باید اهداف بازاریابی محتوایی را به خوبی بدانید و در این‌باره اطلاعات کاملی را به‌دست آورید.

اهمیت بازاریابی محتوایی در کسب و کارها

طبیعتا هر کسب و کاری، برای اینکه به موفقیت برسد، در ابتدا نیازمند این است که توسط افراد و مشتریان شناخته شود. حالا برای این شناخته شدن، نیاز دارد تا بازاریابی را در این جهت انجام دهد. در گذشته بازاریابی سنتی مانند: تبلیغات رادیو و تلویزیون، تبلیغات در بیلبورد شهرهای بزرگ و بروشورها، بیشتر مورد توجه آحاد جامعه بود. اما با گذشت زمان، مردم دیگر به این نوع بازاریابی واکنش مثبت نشان نمی‌دهند.

اگر دقت کرده باشید، امروزه هر فردی که بخواهد در ارتباط با یک کالا اطلاعاتی را به‌دست بیاورد، شروع به جستجو در گوگل می‌کند. همین امر اهمیت بازاریابی محتوا را می‌رساند. در واقع، بازاریابی محتوا در مقابل بازاریابی سنتی قرار گرفته است اما به مرور زمان، بازاریابی محتوایی خود را برتر نشان داده است.

زمانی که شما شروع به بازاریابی محتوایی برای کسب و کار خود می‌کنید، در واقع اطلاعات کاملی از محصول خود را در اختیار فروشنده قرار می‌دهید. در این حالت ارائه اطلاعات به مشتری هدف اول شما و فروش کالا هدف بعدی شما در بازاریابی محتوا است. در این حالت، مشتری یا مخاطب دید بهتری نسبت به کالای شما پیدا می‌کند و خرید خود را راحت‌تر انجام خواهد داد.

پس مهم‌ترین دلیل اهمیت بازاریابی محتوا برای کسب و کارها، ارتباط بهتر کالا با مشتری است که اگر این نوع بازاریابی به‌درستی صورت گیرد، به مرور زمان تحول بزرگی در کسب و کار شما به وجود خواهد آورد. اهداف بازاریابی محتوایی، کلید اصلی در موفقیت شما در کسب و کار به شمار می‌رود.

اگر میخواهید در مورد بازاریابی محتوایی بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله بازاریابی محتوایی چیست را مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی:   اتوماسیون بازاریابی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

نمونه هایی از اهداف بازاریابی محتوایی

با یکی از جدیدترین روشهای بازاریابی و ویژگیها و اصول آن در مقاله بازاریابی نسل چهارم چیست آشنا شوید.

اهداف بازاریابی محتوایی کدامند؟

⦁ پاسخ به سوالات مشتریان

زمانی که شما یک تبلیغات را در صفحه تلویزیون می‌بینید، قطعا نمی‌توانید ارتباط معناداری با محصول بگیرید و به همین دلیل سوالات شما برطرف نمی‌شود و در نتیجه بازدهی بازاریابی افت معناداری پیدا می‌کند. با روی کار آمدن بازاریابی محتوا، این مشکل به‌صورت کلی برطرف شد. زیرا یکی از اهداف بازاریابی محتوا، این است که سوالات شما در ارتباط با محصول را پاسخ دهد تا شما را به خرید محصول ترغیب کند. همواره در بسیاری از سایت‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعی راه‌های ارتباط زیادی بین مشتری و شرکت مربوطه وجود دارد.

اگر میخواهید بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.

⦁ اعتبار سازی برای برند

یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوایی، اعتبارسازی برای برند است. طبیعتا هرچه اطلاعات بیشتری از یک برند و محصول در موتور جستجوی گوگل موجود باشد، موجب خواهد شد تا اعتماد در ذهن مشتری شکل بگیرد و راحت‌تر به سمت خرید محصول شما بیاید. این نکته بسیار مهمی است که اگر محتوای ارزشمندی از برند شما در جستجوهای گوگل پیدا نشود، بسیار سریع کسب و کار خود را از دست خواهید داد.

⦁ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری

در ابتدا باید سعی کنید که با یک تولید محتوای خوب، افراد را جذب مطلب خود کنید. پس از آن‌که ترافیک بازدیدکنندگان سایت بالا رفت، در واقع باید با اعتمادسازی، بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید. به‌طور مثال بسیاری از برندها دارای سایت مجزا هستند و این خود موجب افزایش اعتماد در کاربران خواهد شد. همچنین با ارائه اطلاعات کامل از محصولات خود برای مخاطبان، به راحتی افراد را برای خرید محصول، ترغیب کنید.

مطالب پیشنهادی:   بازاریابی برونگرا : چه تاثیری بر فروش دارد + معایب

⦁ بهینه‌ سازی موتور‌های جستجو

اگر دقت کرده باشید، زمانی که یک کالا را در گوگل جستجو می‌کنند، اطلاعات زیادی از آن در صفحه‌های گوگل منتشر می‌شود. اما معمولا کاربران تنها جذب سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل موجود هستند می‌شوند. پس باید با استفاده از اصول سئو، حتما بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهید تا محتوای شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. بهینه سازی موتورهای جستجوی گوگل یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوایی به شمار می‌رود که نباید از آن غافل شد.

⦁ افزایش بک لینک به محتوای تولید شده

حتما توجه کنید که اگر محتوای شما از هر نظر دارای کیفیت بالایی باشد و استاندارهای سئو را پشت سر گذاشته باشد، در سایت‌های دیگر برای محتوای شما بک لینک گذاشته خواهد شد که با کلیک بر روی آن، ترافیک سایت و محتوای شما را بالا خواهد برد. همین موضوع باعث خواهد شد تا یکی از اهداف بازاریابی محتوا به وقوع بپیوندد. توجه کنید، مواردی که تا به اینجای کار گفته شد، نمونه ‌هایی از اهداف بازاریابی محتوایی به شمار می‌رود.

⦁ صرف هزینه کمتر

توجه کنید که بازاریابی محتوایی در مقایسه با بازاریابی‌های سنتی دارای هزینه بسیار پایین‌تری هستند و به راحتی می‌توانید با کمترین هزینه، بازاریابی را در حوزه کسب و کار خود انجام دهید.

⦁ خرید آسان توسط مشتری

اگر تولید محتوای استانداردی را در زمینه ارائه اطلاعات از محصول خود به مشتری انجام دهید و سفارش آنلاین را در سایت خود راه‌اندازی کنید، به مشتری این امکان را می‌دهید که دیگر مشکلات خرید حضوری را نداشته باشد و با یک دکمه، اقدام به خرید آنلاین محصولات شما کند. در سال‌های گذشته بازاریابی محتوایی توسط فروشگاه‌ها، در این زمینه ضعیف عمل می‌کردند و با ارائه کالای بی‌کیفیت، مشتریان خود را از دست می‌داند، اما با گذشت زمان، ارتباط میان برندها و مشتریان توسط بازاریابی محتوایی افزایش پیدا کرده است و سفارشات آنلاین روز به روز در حال افزایش است.

اگر میخواهید بیشتر در مورد کمپین هایی که در مورد بازاریابی محتواست اطلاعات کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله کمپین بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

اهداف بازاریابی محتوا

بازاریابی درونگرا یکی از روشهای بازاریابی است که در مقاله مزایا بازاریابی درونگرا بیشتر به آن پرداختیم.

مطالب پیشنهادی:    مهم‌ ترین تفاوت استعداد و هوش چیست + 10 تفاوت بزرگ

یکی از انواع بازاریابی، بازاریابی همهمه ای است. برای آشنایی بیشتر با این نوع بازاریابی مقاله بازاریابی همهمه ای چیست را مطالعه کنید.

و در آخر…

بازاریابی محتوایی یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است. امروزه هر فردی که بخواهد در ارتباط با یک کالا اطلاعاتی را به‌دست بیاورد، شروع به جستجو در گوگل می‌کند. همین امر اهمیت بازاریابی محتوا را می‌رساند. زمانی که شما شروع به بازاریابی محتوایی برای کسب و کار خود می‌کنید، در واقع اطلاعات کاملی از محصول خود را در اختیار فروشنده قرار می‌دهید. در این حالت، ارائه اطلاعات به مشتری هدف اول شما و فروش کالا هدف بعدی شما در بازاریابی محتوا است. یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوایی، اعتبارسازی برای برند است. همچنین بهینه سازی موتورهای جستجوی گوگل یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوایی به شمار می‌رود که نباید از آن غافل شد.

بازگشت به لیست