تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات نتیجه محور چیست؟ + کاربرد آن

تبلیغات نتیجه محور

تبلیغات نتیجه محور یکی از انواع روش‌های بازاریابی نوین است که در حال حاضر بسیار پرکاربرد است. از آنجایی که استفاده از فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های دیجیتال گسترش یافته است و همه افراد از کوچک و بزرگ در طول روز زمان زیادی را مشغول استفاده از آن‌ها هستند. از این رو استراتژی‌های تبلیغات و بازاریابی نیز به این سمت روی آورده است.

در گذشته نه چندان دور بازاریابی و تبلیغات دیجیتال برای فرآیند بازاریابی و فروش، معرفی برند‌ها و آگاه کردن مردم استفاده می‌شد و به دنبال آن عملکرد و تاثیر این نوع بازاریابی از قبل مشخص نبوده و شاید کارآمد نیز نباشد.

اما امروزه تبلیغات به روش نتیجه محور روی کار آمده که به تبلیغ کنندگان کمک می‌کند تا از بازاریابی روی آگهی‌های دیجیتال و کلیک روی آن‌ها، به اشتراک گذاری پوستر و ویدیو یا دانلود برنامه‌های مختلف نتیجه تبلیغات خود را در لحظه مشاهده کنند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که تبلیغات نتیجه گرا چیست و چه کاربردی دارد، CPA چیست یا مزایای تبلیغات نتیجه گرا شامل چه مواردی است در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

تبلیغات نتیجه محور چیست؟

تبلیغات نتیجه محور به مجموعه استراتژی‌های بازاریابی اطلاق می‌شود که کارفرما به جای اینکه برای انجام کار، زمان اختصاص داده شده و اقدامات صورت گرفته هزینه تبلیغات را پرداخت کند به ازای نتیجه فعالیت‌‌های تبلیغاتی صورت گرفته هزینه پرداخت می‌کند.

تبلیغات نتیجه گرا معمولا روی اطلاعات قابل مشاهده و اندازه‌گیری مثل تعداد کلیک‌ها و دانلود‌ها در اینترنت و فضاهای مجازی تمرکز کرده و به طور مستقیم اقدام به تولید سرنخ فروش می‌پردازد. در این نوع تبلیغات مجموعه‌ای از ابزارهای و فناوری‌ها برای رسیدن به یک شاخص جامع که از آن نتایج قابل اندازه‌گیری استخراج می‌شود استفاده می‌کنند.

مزایای تبلیغات نتیجه محور

مزایای تبلیغات نتیجه محور

از جمله کاربردی‌ترین مزایا تبلیغات نتیجه محور البته اگر این تبلیغات به درستی و در جهت صحیح پیش برود می‌توان موارد زیر را نام برد :

  • شخصی سازی کردن برنامه‌های بازاریابی

استفاده از این نوع بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که مشتری‌های خود را بر اساس نوع محصولاتی که به آن نیاز دارند در گروه‌بندی‌های مختلف قرار داده و تبلیغ مناسب آن‌ها را در زمان مناسب ارائه دهید. شخصی سازی کردن تبلیغات باعث می‌شود که هر مخاطب با توجه به علایق و سلیقه خود بازاریابی شده و به خدمات و محصولات توجه بیشتری شود زیرا مخاطب نسبت به آن احساس نیاز می‌کند. از این تکنیک در روش های تبلیغات اینترنتی نیز استفاده می شود.

  • تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر نتایج و داده‌های تبلیغات

از آنجایی که تمرکز بازاریابی CPA بر روی داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده از مشتری‌ها و مخاطبان است تیم بازاریابی و همین‌طور شما به عنوان صاحب کسب و کار می‌توانید با استفاده از داده‌های موجود و تعامل بیشتر و بهتر با مشتری تصمیمات کارآمدتری برای تبلیغات و نوع محصولات و خدماتی که ارائه می‌شود بگیرید.

  • یکپارچه سازی تجربه‌های کاربر در کانال‌های بازاریابی

در این نوع بازاریابی اگر مشتری یا مخاطب یکی از شبکه‌ها یا راه‌های ارتباطی با شما را مورد استفاده قرار دهد این امکان را دارید که به وسیله آن با توجه به مشخصات و نیاز مخاطب در زمینه‌های مختلف پیام‌ها و تبلیغات بیشتری به او ارائه دهید و همچین از وضعیت فعالیت او در اپلیکیشن یا سایت فروشتان آگاه شوید.

  • ارتقاء و بهبود محصولات ارائه شده

ارتقاء و بهبود محصولات به کمک تبلیغات نتیجه محور

همان‌طور که گفتیم در تبلیغات نتیجه محور از داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده مخاطب استفاده می‌شود که علاوه بر تبلیغات یک منبع قابل اعتماد جهت ارتقاء و بهبود محصولات یا خدماتی است که ارائه می‌شود. همچنین به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا عوامل ریزش مخاطبان خود را شناسایی کرده و راه‌حل مناسبی برای رفع آن پیدا کنند. تمامی این مراحل از قبل در بوم مدل کسب و کار اینترنتی دیده می شود.

  • استفاده از تجربه مشتری‌ها

یکی از داده‌های جمع‌آوری شده برای انجام تبلیغات نتیجه محور نظرات و پیشنهادات مشتریانی است که در سایت یا نظرسنجی‌ها وجود دارد که به وسیله آن‌ها می‌توانید محصولات خود را در زمینه‌های خاص با توجه با تجربیات مخاطب تغییر داده و ارتقاء دهید. در نهایت به کمک این مورد می توانید سبب افزایش بازدید سایت واقعی برای سایت خود شوید.

  • شفاف‌سازی

شفاف‌سازی داده‌ها و اطلاعات مربوط به مشتریان در یک پایگاه داده جامع سبب می‌شود تا تصمیمات بهتر و دقیق‌تری را برای اهداف پیش روی خود بگیرید و دلایل آن‌ها را به طور واضح برای شرکا یا سرمایه‌گذاران خود بیان کنید.

سازمان‌ها برای داشتن یک تبلیغات نتیجه محور عالی چه مواردی را باید رعایت کنند؟

  • تعهد به برنامه‌ها

در همه زمینه‌ها برای اینکه از فعالیت‌های انجام شده نتیجه بگیرید لازم است نسبت به برنامه‌ریزی که مشخص کرده‌اید تعهد داشته باشید و آن را به صورت دقیق انجام دهید در تبلیغات نتیجه محور نیز رعایت این امر لازم و ضروری است. از طرفی به دلیل اختصاص زمان و منابع برای انجام تبلیغات در هر صورت برای دریافت نتیجه بهتر باید به برنامه ریزی‌ها عمل کنید.

  • یکپارچه سازی و اتوماسیون

از آنجایی که این نوع تبلیغات بر اساس داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده صورت می‌پذیرد باید برای دسترسی بهتر و آسان‌تر همه این اطلاعات دسته بندی و یکپارچه سازی شوند. جهت انجام این کار استفاده از سیستم‌های اتوماسیون بسیار کارآمد بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا داده‌های مورد نظرتان را در زمان کوتاهی پیدا کنید.

افزایش فروش به کمک تبلیغات نتیجه محور

  • تشکیل یک تیم کارآمد

وجود یک تیم متشکل از افراد متخصص که در زمینه‌های مختلف اطلاعات دارند برای انجام تبلیغات موفق لازم است پس به دنبال افرادی باشید که علاوه بر تخصص خودشان در زمینه‌های دیگر نیز اطلاعات کافی دارند. فراموش نکنید که افراد تیم باید بتوانند داده‌های خام موجود را تحلیل کرده و رفتار آینده مشتری را پیش‌بینی کنند.

  • همکاری در بخش‌های مختلف

اعضای یک تیم برای نتیجه بهتر در بخش‌های مختلف قرار می‌گیرند پس باید بتوانند به آسانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین وجود تعامل و همکاری میان اعضای تیم بازاریابی و سایر بخش‌های شرکت امری ضروری است.

  • توجه به کسب و کار سایر رقبا

درست است که تلاش هر روز شما و اعضای شرکت موفقیت برندتان را در پی دارد اما نباید سایر رقبای خود را فراموش کنید زیرا آن‌ها نیز در حال تلاش و به کاربردن استراتژی‌های جدید برای رسیدن به اهدافشان هستند پس آن‌ها را زیر نظر داشته باشید و از موفقیت‌ها و اشتباهات‌شان درس بگیرید.

  • رصد و بهینه‌سازی داده‌ها به صورت مداوم

یادتان باشد که داده‌ها و اطلاعات خود را به صورت مداوم بررسی کرده و در صورت لزوم نتایج را تغییر دهید زیرا تبلیغات باید بر اساس این اندازه‌گیری‌ها بهینه‌سازی شوند تا بازاریابی اثر بخش باشد.

  • CPM را فراموش نکنید

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که CPM چیست؟ CPM همان تبلیغات کلیکی است که در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید که در رصد و بهینه‌سازی ترافیک دریافتی سایت اهمیت دارد. برای آشنایی بیشتر با تبلیغات کلیک می توانید مقاله ” تبلیغات کلیکی چیست ” را مطالعه نمایید.

نتیجه‌گیری

تبلیغات نتیجه گرا

با توجه به تمام مطالب بیان شده درباره تبلیغات نتیجه محور اگر به دنبال بازاریابی هستید که عملکرد آن را قبل از پرداخت هزینه مشاهده کنید و اثر بخشی آن را در لحظه ببینید این نوع تبلیغات مناسب شما است. چرا که نتیجه محور بودن آن باعث می‌شود که روی بازاریابی‌ها بلند مدت که نتایج نامعلومی نیز در پی دارند سرمایه گذاری نکنید.

البته در استفاده از این روش کامل و جامع بودن اطلاعات کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و هر گونه کمبودی سبب شکست در تبلیغات می‌شود. بنابراین جمع‌آوری یک تیم قوی و کارآمد که اطلاعات را کاملا رصد کرده و آن‌ها را به درستی تحلیل می‌کنند از اصول مهم این نوع تبلیغ است که باید آن را رعایت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که این نوع تبلیغات کارآمد در بستر اینترنت انجام می‌شود پس کسب و کار خود را به روز کنید. پیشنهاد می شود مقالات مرتبط با تیزر تبلیغاتی و تبلیغات کلیکی گوگل را بخوانید.

 

برخی سوالات متداول :

تبلیغات نتیجه محور چیست؟

تبلیغات نتیجه محور به مجموعه استراتژی‌های بازاریابی اطلاق می‌شود که کارفرما به جای اینکه برای انجام کار، زمان اختصاص داده شده و اقدامات صورت گرفته هزینه تبلیغات را پرداخت کند به ازای نتیجه فعالیت‌‌های تبلیغاتی صورت گرفته هزینه پرداخت می‌کند.

مزایای تبلیغات نتیجه محور چیست ؟

شخصی سازی کردن برنامه‌های بازاریابی تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر نتایج و داده‌های تبلیغات و...

سازمان‌ها برای داشتن یک تبلیغات نتیجه محور عالی چه مواردی را باید رعایت کنند؟

تعهد به برنامه‌ها یکپارچه سازی و اتوماسیون و ....

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “تبلیغات نتیجه محور چیست؟ + کاربرد آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *