بازاریابی و فروش

10 ایده راه اندازی کسب و کار در دبی + حقوق کار در دبی

کسب‌ و کار در دبی
 همان‌طور که می‌دانید، دبی یکی از بهترین و پردرآمدترین شهرها برای راه‌اندازی کسب‌وکار به‌حساب می‌آید. کسب‌ و کار در دبی برای افراد ایرانی و حتی خارجی، یکی از بهترین فرصت‌ها بشمار رفته و نباید آن را از دست داد؛ چرا که روزبه‌روز تعداد توریست‌های دبی بیشتر شده و فرصت‌ها در حال محدودشدن هستند. در این مطلب قصد داریم درباره چند ایده کسب‌ و کار در دبی سخن گفته و موقعیت‌های مناسب افراد ایرانی را به شما معرفی کنیم. اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید در دبی را دارید و می‌خواهید در این باره اطلاعات کسب کنید، تا انتها همراه ما باشید.
ایده کسب‌ و کار در دبی

 معرفی ۱۰ ایده کسب‌ و کار در دبی

یکی از مهم‌ترین مسائل در هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار، میزان سرمایه اولیه موردنیاز منطقی و مناسب است. در نتیجه می‌خواهیم درباره ایده‌هایی صحبت کنیم که به سرمایه معقولی برای راه‌اندازی احتیاج دارند. مشاغل ایرانی‌ ها در دبی تنها به موارد زیر محدود نشده و در اینجا صرفاً به معرفی چند مورد از بهترین گزینه‌ها می‌پردازیم که عبارت‌اند از:
  • عکاسی: مطمئناً می‌دانید که امارت دبی از جاذبه‌های گردشگری متعدد و زیبایی برخوردار بوده و در نتیجه تمامی توریست‌ها و حتی شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ، از عکاسان خوب استقبال می‌کنند. کسب‌ و کار در دبی برای عکاسان حرفه‌ای و حتی نیمه‌حرفه‌ای گزینه مناسب و کم هزینه‌ای است که می‌توان با آن به درآمدهای خوبی دست پیدا کرد.

اگر میخواهید درمورد استعدادیابی ورزشی کودک بیشتر بدانیدبه شما پیشنهاد می کنیم مقاله تست استعدادیابی ورزشی کودکان را مطالعه کنید.

  • کافی‌شاپ: صنعت غذا و نوشیدنی همیشه و همه‌جا طرف‌دار دارد. دبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ایرانی‌ها می‌توانند با دریافت مجوز، کافی‌شاپ خود را در دبی مدیریت کنند. برای این کار نیازی به خرید ملک تجاری نداشته و می‌توانید مکانی را اجاره کنید. همچنین در اوایل کار احتیاجی به مکان با مساحت بالا نخواهید داشت؛ در نتیجه می‌توانید کافی‌شاپ خود را به‌مرورزمان گسترش داده و بزرگ‌تر کنید. هزینه‌های این کار به اجاره مکان، دستمزد کارکنان و خرید وسایل و ابزار موردنیاز تقسیم‌بندی می‌شود. فراموش نکنید که با گسترش‌دادن کافی‌شاپ می‌توانید درآمدهای بیشتری نیز از این کار جذاب داشته باشید.
  • پرورش گل‌وگیاه آپارتمانی: سومین مورد لیست به پرورش گیاهان آپارتمانی باز می‌گردد. اگر به پرورش این گیاهان علاقه داشته و می‌توانید شرایط نگهداری آن‌ها را در دبی فراهم کنید، این کار نیز گزینه خوبی به شمار می‌رود. کافی است این گیاهان را پرورش داده و به‌صورت مجازی یا حضوری، به مشتریان عادی یا حتی شرکت‌ها بفروشید. همچنین این کار جزو مشاغلی است که به سرمایه زیادی احتیاج نداشته و ازاین‌جهت، گزینه خوبی برای ایرانیان است.
  • مشاور املاک: اگر به شغل مشاور املاک علاقه داشته و درعین‌حال از زبان انگلیسی یا عربی خوبی نیز برخوردار هستید، این شغل گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. این کار را می‌توانید با سرمایه حدودی ۳۰ هزاردلاری راه‌اندازی کرده و سپس گسترش دهید. ناگفته نماند، کمیسیون‌های بالای این کار سرعت رشد مشاوران املاک را بالا برده و اگر توانایی‌های لازم برای انجام این کار را دارید، قطعاً آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر میخواهید بدانید سیستم‌ سازی کسب‌ و کار چیست به شما پیشنهاد می کنیم مقاله سیستم سازی چیست را مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی:   0 تا 100 بوم مدل کسب و کار چیست + نمونه بوم مدل کسب‌ و کار

مزایای کسب‌ و کار در دبی

  • دیجیتال مارکتینگ: ازآنجایی‌که دبی در موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی از لحاظ تجاری قرار دارد، شغل دیجیتال مارکتینگ و تمامی مشاغل مربوط به این عرصه، گزینه مناسبی برای افراد به شمار می‌روند. از مزیت‌های این کار می‌توان به هزینه‌ها و سرمایه اولیه کم آن اشاره کرد. البته توجه داشتید باشید که برخورداری از فنون بازاریابی و… از لازمه‌های اصلی این کار بوده و نباید بدون تجربه دست به عمل بزنید.
  • دیزاین و کارهای گرافیکی: کارهای گرافیکی به‌عنوان بهترین مشاغل ایرانی‌ ها در دبی شناخته می‌شوند؛ چرا که برای انجام این کارها به سرمایه اولیه بسیار کمی احتیاج داشته و می‌توانیم در سریع‌ترین زمان به درآمدهای خوب دست یابیم. انجام هرگونه دیزاین پوسترهای دیجیتال و فیزیکی، طراحی پست‌های فضای مجازی و به طور کل هر نوع طراحی دیجیتال، از مشاغل پرطرف‌دار ایرانی‌ها در دبی به‌حساب می‌آیند. البته توجه داشته باشید که انجام این کارها بدون دفتر کار فیزیکی برای یک سال اول در دبی آزاد بوده و پس از آن باید به دنبال اجاره دفتر کار باشید.
  • فروشندگی: دبی مملو از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و… است که به دنبال فروشندگانی با مهارت‌های اجتماعی و مهارت فروش هستند. ایرانی‌هایی که به شغل فروشندگی علاقه دارند می‌توانند در این دسته از فروشگاه‌ها مشغول به کار شده و در آینده فروشگاه خود را داشته باشند. همچنین خرده‌فروشی نیز از مشاغل ساده‌ای است که از طریق فروش اجناس به توریست‌ها و سرمایه‌گذاران، درآمد خوبی را به ارمغان می‌آورد.
  • راه‌اندازی سالن زیبایی: صنعت زیبایی از صنعت‌های پرطرف‌دار در سراسر جهان است. خوشبختانه این فرصت در دبی نیز فراهم بوده و می‌توان از آن استفاده کرد. در واقع راه‌اندازی سالن زیبایی یکی از بهترین و پردرآمدترین گزینه‌های لیست به شمار می‌رود که بانوان ایرانی می‌توانند از آن بهره ببرند. این کار را می‌توان با سرمایه اولیه‌ای در حد ۳۰ تا ۷۰ هزار دلار راه‌اندازی کرد. ناگفته نماند که در اوایل کار نیازی به استخدام کارکنان زیاد و پرداخت اجاره مکان‌های بزرگ نیست.
  • صنایع‌دستی و هنری: به طور حتم کسب‌ و کار در دبی تنها به مردم محلی آن محدود نشده و توریست‌های زیادی را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه یکی از بهترین فرصت‌های کاری، ارائه آثار هنری و صنایع‌دستی به توریست‌های دبی است. تنها کاری که باید انجام دهید، تولید این محصولات و بازاریابی برای فروش آن‌ها است. این کار می‌تواند به ساده‌ترین روش نیز انجام شود. به‌عنوان‌مثال نقاش‌های خیابانی که از آثار هنری خود برای کسب درآمد استفاده می‌کنند، در همین دسته از مشاغل قرار می‌گیرند.
  • استخدام به‌عنوان منشی و انجام کارهای دفتری: شرکت‌های متعدد و بسیاری در دبی وجود دارند که به دنبال جذب نیروی کار برای انجام کارهای دفتری و منشی‌گری هستند. با استخدام در این شرکت‌ها می‌توانید حقوق و مزایای خوبی را تجربه کنید. ناگفته نماند که باگذشت زمان می‌توانید با قوانین و روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار آشنا شده و کار مستقل خودتان را راه‌اندازی کنید.

اگر میخواهید درمورد زبان بدن در مصاحبه کاریتان بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ارتباط غیر کلامی چیست را مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی:    مهم‌ ترین تفاوت استعداد و هوش چیست + 10 تفاوت بزرگ
حقوق کسب‌ و کار در دبی

حقوق کار در دبی به چه صورت است؟

 تاکنون با چند مورد از بهترین فرصت‌های شغلی برای ایرانیان حاضر در دبی آشنا شده‌اید. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که حقوق و مزایای مشاغل دبی به چه صورت است؟ در واقع حقوق کار در دبی قواعد مشخصی نداشته و به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از:
 ● سن افراد
 ● میزان سابقه کار
 ● مدرک تحصیلی
 ● توانایی‌ها
 ● مهارت‌های تخصصی
 ● و…
 در نتیجه نمی‌توان عدد مشخصی را برای حقوق کسب‌ و کار در دبی در نظر گرفت. اما فراموش نکنید که به طور کل، حقوق افراد در دبی نسبت به سایر شهرهای پرجمعیت بسیار بالاتر است. همچنین قانون مالیات به درآمد در دبی وجود نداشته و صرفاً قوانین مالیات بر ملک و مالیات بر ارزش‌افزوده اجرا می‌شوند. البته ناگفته نماند که هزینه‌های زندگی در دبی نیز بالا بوده و به همین دلیل حقوق افراد نسبت به سایر شهرها بالاتر است. امیدواریم اطلاعات ذکر شده در این مطلب برایتان مفید واقع شده باشند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *