دیجیتال مارکتینگ

12 روش تست شده برای افزایش بازدید سایت (100% تضمینی)

روش‌های بسیاری برای افزایش بازدید سایت ‌ها که یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال است وجود دارند که هریک می‌توانند توسط مدیران وبسایت‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. اما بهره‌گیری از این روش‌ها، تا حدی به زمینه کاری و نوع محتوای سایت‌ها نیز مربوط می‌شود.

در اینجا سعی داریم تا 12 مورد از راه‌های افزایش بازدید سایت را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. هرکس می‌تواند از یک یا چند مورد از این روش‌ها بهره بگیرد و در مسیر پیاده سازی آن‌ها، شاهد نرخ تبدیل بالای محصولات و خدماتش باشد.

طبیعتاً شما نیز می‌توانید در بین روش‌های موجود، گزینه‌های متناسب با زمینه کاری و محتوای خود را انتخاب کرده و سپس آن را برای افزایش ترافیک صفحات‌تان، به مرحله اجرا درآورید.

اگر نمیدانید بازاریابی دیجیتال چیست و چگونه انجام میشود، مقاله شاخه های دیجیتال مارکتینگ را از دست ندهید.

12 روش عالی برای افزایش بازدید سایت‌ها

در بین ده‌ها روش متفاوتی که برای افزایش بازدید سایت وجود دارد، 12 مورد زیر در اولویت قرار داشته و می‌توانند جزو بهترین راه های افزایش بازدید سایت باشند که افراد در هر زمینه کاری می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند:

  • بهینه سازی یا SEO

بهینه سازی محتوا براساس الگوریتم‌های گوگل، مانند تعیین کلمات کلیدی مرتبط با هر محتوا، رعایت اصول نگارشی و خوانایی متون، استفاده از لینک‌های داخلی و داخلی، توضیحات متا و ….. می‌تواند تا حد زیادی افزایش بازدید سایت به صورت ارگانیک را در پی داشته باشد.

وقتی شما قوانین بهینه‌سازی یا سئو را رعایت می‌کنید، بهینگی محتوای شما ماندگار خواهد بود و همیشه درصدی از مخاطبین هدف از طریق نتایج جستجوی شما در گوگل به سمت صفحه شما سوق داده می‌شوند. می‌توان گفت که سئو اولین و بهترین عامل افزایش بازدید و ترافیک وبسایت‌ها به صورت ارگانیک است.

  • تبلیغات کلیکی (PPC)

PPC یا بازاریابی موتورهای جستجو می‌توانند بهترین مکمل برای سئو و دریافت نتایج آنی در کمپین‌ها باشند. بارزترین نمونه تبلیغات کلیکی، سرویس گوگل ادز Google AdWords است که افراد با پرداخت هزینه، می‌توانند براساس موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و …. مخاطبین هدف خود را انتخاب کرده و شاهد افزایش سریع ترافیک وبسایت خود باشند. تا زمانیکه هزینه تبلیغات کلیکی پرداخت شود، همچنان سایت‌ها از بالاترین ترافیک برخوردار خواهند بود.

اگر نمی‌دانید PPC چیست، مقاله تبلیغات کلیکی چیست را از دست ندهید.

  • ایجاد بک لینک

چگونگی افزایش بازدید سایت، به ایجاد بک‌ لینک نیز بستگی دارد که یکی از زیر مجموعه‌های سئو هم به حساب می‌آید. در واقع وقتی لینک صفحات شما در سایر وبسایت‌ها قرار می‌گیرد و کاربران از طریق کلیک کردن روی آن‌ لینک‌ها به صفحه شما هدایت می‌شوند، سیگنال ارزشمند بودن محتوای شما به گوگل ارسال می‌شود و طبیعتاً وقتی گوگل تشخیص دهد که محتوای شما برای کاربران ارزشمند است، رتبه بالاتری برای آن در نظر می‌گیرد.

ایجاد بک‌ لینک یکی از راه‌های افزایش بازدید سایت به صورت رایگان است که اگر به صورت اصولی آن را اجرا کنید، هیچ هزینه‌ای در پی نخواهد داشت. بک‌ لینک‌ها می‌توانند ترافیک بسیار خوبی را به سمت سایت شما سرازیر کنند.

  • تولید محتوای مستمر

یکی از دلایل گوگل برای ارزش دادن به سایت شما، این است که از تازگی محتوای شما آگاه باشد. وقتی شما به صورت مستمر و روزانه مطالب جدیدی در وبسایت خود قرار دهید، طبیعتاً سیگنال تازگی محتوای شما به گوگل می‌رسد و رتبه بهتری پیدا می‌کند.

علاوه بر آن، تازگی محتوا سبب می‌شود تا کاربران نیز هربار چیزهای تازه‌ای برای دیدن در صفحات شما داشته باشند و هربار رغبت آن‌ها برای بازدید از محتوایتان بیشتر شود. بهرحال فعالیت اینترنتی نیز مانند فعالیت فیزیکی برای رشد و پیشرفت به تلاش و زمان نیاز دارد.

  • انتشار پادکست

اخیراً پادکست‌ها و فایل‌های صوتی اهمیت فراوانی در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی پیدا کرده‌اند. این فایل‌ها سَبُک هستند، به راحتی دانلود می‌شوند و می‌توان با هندزفری در ماشین یا هر مکان دیگری از آن‌ها استفاده کرد.

بنابراین کاربران علاقه زیادی به پادکست‌ها نشان داده‌اند و افراد زیادی نیز به تولید محتوای صوتی جذاب پرداخته‌اند. شما نیز می‌توانید مطالب خود را در چنین قالبی به مخاطبین خود ارائه دهید. مطمئن باشید گروهی از مخاطبین شما پادکست‌ها را با اشتیاق دنبال خواهند کرد.

  • اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

اکثر مردم بیشتر وقت خود را در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام، لینکدین و …. می‌گذرانند. بنابراین شما می‌توانید از این بستر برای افزایش نرخ تبدیل خود بهره بگیرید. با ایجاد صفحات متصل به وبسایت‌تان و اشتراک‌گذاری محتوای روزانه خود در تمام اپ‌های پیام‌رسان، سهم بیشتری از بازار کاری خود خواهید برد.

اگر میخواهید با SMS مارکتینگ آشنا شوید، پیشنهاد می شود که مقاله اس ام اس مارکتینگ چیست را مطالعه کنید .

  • ایمیل مارکتینگ

شما می‌توانید ثبت‌ نام یا خرید محصول از سایت خود را وابسته به دریافت ایمیل از کاربران کنید. آنگاه پس از مدتی یک بانک از ایمیل‌های ارزشمند خواهید داشت که می‌توانید با ارسال لینک مطالب و محصولات تازه خود به آن‌ها، شاهد استقبال مشتریان پیشین خود باشید.

  • به‌روزرسانی مطالب قدیمی

الگوریتم‌های بهینه‌سازی گوگل دچار تغییر می‌شوند، بنابراین ممکن است مطالب قدیمی شما با الگوریتم‌های حال حاضر گوگل سازگار نباشند. شما می‌توانند محتوای کاربردی و قدیمی خود را با کلمات کلیدی بهتر و ایجاد بک‌ لینک‌های بیشتر به‌ روز رسانی کرده و دوباره به صدر نتایج گوگل برگردانید.

  • مقالات طولانی

مقالات طولانی که به آن‌ها «مگا مقاله» نیز می‌گویند، می‌توانند نظر کاربران زیادی را جلب کنند. شاید با خودتان فکر کنید که برخی از کاربران اصلاً حوصله خواندن متون طولانی را ندارند؛ این موضوع صحیح است، اما اگر محتوای شما کامل و همه‌جانبه باشد، شاید کاربران آن را تا آخر نخوانند، اما حتماً برای اینکه بعداً دوباره بتوانند از آن استفاده کنند، آن را به کمک دکمه‌های اشتراکی، در دیگر رسانه‌ها به اشتراک خواهند گذاشت. چراکه هیچکس دوست ندارد یک مطلب فوق‌العاده و کامل را گم کند!

  • تولید محتوای ویدئویی

ویدئوها طرفداران زیادی در سطح اینترنت دارند. شما نیز می‌توانید از علاقه وافر کاربران به ویدئوها استفاده کرده و بخشی از محتوای خود را به صورت ویدئوهای کوتاه (دو تا 10 دقیقه‌ای) در سایت و دیگر صفحات مجازی خود منتشر کنید.

همچنین اشتراک ویدئو در رسانه‌های اختصاصی مانند آپارت و یوتیوب نیز نتایج خوبی در پی خواهد داشت (هرچقدر کاربران شما را در محیط‌های متفاوت‌تری ببینند، نرخ تبدیل شما بالاتر می‌رود!)

  • توجه به رقبا

شما در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، مطمئناً تعدادی رقیب کاری هم در آن زمینه دارید. یکی از شیوه‌های افزایش بازدید سایت واقعی، توجه و تحلیل رفتار رقیبان است. برای افزایش بازدید سایت در گوگل باید سایت رقبای خود را تحلیل کنید و بدانید تا منبع افزایش ترافیک دریافتی در سایت آن‌ها چیست. راز موفقیت رقبای خود را پیدا کنید و از آن برای پیشرفت خود استفاده کنید.

  • بهینه‌سازی محتوا

اگرچه ممکن است هنگام نوشتن محتوا توجه شما به کلمات کلیدی و استفاده از کلمات کوتاه باشد، اما نباید از تأثیر کلمات بلند در متن نیز غافل شد. شاید دانستن این موضوع برای شما جالب باشد که استفاده از برخی کلمات بلند می‌تواند در افزایش بازدید سایت واقعی مؤثر باشد. با توجه به اینکه این‌گونه از کلمات جزو کلمات خاص محسوب می‌شوند، شانس بیشتری هم برای رتبه گرفتن دارند. علاقه شما به استفاده از این روش برای افزایش بازدید از سایت زمانی بیشتر می‌شود که بدانید، بسیاری از رقبای شما برای افزایش بازدید از سایت به سراغ این روش نرفته‌اند. رتبه گرفتن در استفاده از کلمات کلیدی بلند علاوه بر ساده بودن، امکان حدس زدن قصد جستجو کننده را نیز آسان‌تر می‌کند.

اگر متناسب با قصد جستجو کننده تجربه کاری سایت خود را تنظیم کنید، سبب می‌شود تا محتوای شما متناسب با موضوعاتی باشد که کاربر به دنبال آن‌ها است. بنابراین استفاده از این روش جزو بهترین روش‌ها برای افزایش بازدید سایت واقعی محسوب می‌شود. این روش در جذب کاربران گروه هدف ( افرادی که محتوا‌ها متناسب با نظر آن‌هاست) خیلی خوب جواب می‌دهد.

  • محتوای اختصاصی

اگر به دنبال بازدید فیک برای سایت خود نیستید و می‌خواهید افزایش بازدید سایت در گوگل داشته باشید یکی دیگر از راه‌های پیشنهادی ما به شما تولید محتوای اختصاصی است. منظور از محتوای اختصاصی محتواهایی است که کاربر آن را فقط در سایت شما ببیند و در دیگر سایت‌ها مطالب مشابهی ندیده باشد. به عنوان مثال می‌توان به برگزاری دوره‌های رایگان در سایت اشاره کرد. این‌گونه محتواهای اختصاصی می‌توانند احتمال بازگشت کاربر به سایت موردنظر را بیشتر کند.

  • برگزاری آزمون

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند به جذابیت سایت شما بیفزاید، برگزاری آزمون و انتشار نتایج در سایت است. با استفاده از این پیشنهاد دیگر نیازی به استفاده از بازدید فیک برای سایت نیست. برای این منظور شما می‌توانید طی زمان‌ بندی مشخصی اقدام به برگزاری آزمون در سایت کنید. لازم به ذکر است که بهتر است موضوع آزمون‌ها مرتبط باشد و برای کاربر جذابیت داشته باشد. اعلام نتایج در سایت یک دلیل دیگر برای بازگشت کاربر به سایت است.

علاوه بر این اگر آزمون‌ها برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد ممکن است سایت را به دیگران هم معرفی کنند. به‌ منظور سهولت اشتراک گذاری مطالب موجود در سایت بهتر است دکمه اشتراک‌ گذاری در شبکه‌های اجتماعی را به سایر محتواهای سایت خود اضافه کنید. این قابلیت به کاربران توانایی آن را می‌دهد تا به آسانی سایت مورد نظر را به دیگران معرفی کنند. این خود یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغ سایت است و با این وجود دیگر نیاز به بازدید فیک سایت نیست.

  • شرکت در گروه‌ها

یکی دیگر از راه‌های پیشنهادی که شما را از بازدید فیک سایت بی‌نیاز می‌کند، شرکت در گروه‌ها و انجمن‌های آنلاین است‌‌‌. با استفاده از این روش شما می‌توانید در بحث‌های شکل‌گرفته شرکت کنید، علاوه بر این هر جا که نیاز باشد و لازم بدانید می‌توان لینک سایت خود را ارسال کنید تا دیگران هم با آن آشنا شوند.

یکی دیگر از کارهای مشابه با این کار که می‌توانید برای افزایش بازدید واقعی سایت انجام دهید، همکاری با دیگر افرادی است که در این عرصه فعالیت دارند. در این روش یک همکاری و تبلیغ متقابل رخ می‌دهد‌. شما می‌توانید محتوای سایت آن‌ها را منتشر کنید و بالعکس آن‌ها هم از همین طریق سایت شما را تبلیغ کنند. این کار برای هر دو سایت بازدیدکنندگانی را به همراه دارد‌.

  • برگزاری وبینار

یکی از ترفندهای افزایش بازدید سایت، برگزاری کلاس‌های آنلاین یا وبینار است. اگر محتوای شما آموزشی باشد، به‌راحتی می‌توانید در طی ایجاد یک کمپین تبلیغاتی عالی و استفاده از سرویس تبلیغات کلیکی برای ترند کردن محتوای خود، مخاطبین بسیاری جذب کنید. افراد زیادی هستند که مایلند با پرداخت هزینه از محتوای وبینار شما استفاده کنند.

برای آشنایی بیشتر با وبینار مقاله وبینار چیست را مطالعه کنید.

  • ربات و نرم ‌افزار افزایش بازدید سایت

ربات افزایش بازدید سایت و نرم‌افزار بازدید سایت به وفور توسط صاحبان وبسایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماهیت ربات و نرم ‌افزار های افزایش بازدید سایت به‌صورتی است که از آن‌ها می‌توان برای ارزیابی عملکرد کلیک‌ها، تعیین واژگان کلیدی مناسب، دور زدن گوگل، کلیک‌های فیک و …. استفاده کرد.

البته برخی‌ها معتقدند که افزایش بازدید سایت با ربات یا نرم‌افزار می‌تواند تأثیر مخربی بر روی سئو داشته باشد. اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که ربات‌ها و نرم‌افزارها نیز انواع مختلفی دارند که برخی‌ها مفید و برخی‌ها هم غیرمفید هستند. بهرحال هرکس می‌تواند بسته به نیاز خود، ربات یا نرم‌افزار موردنظرش را به کار بگیرد.

سخن نهایی

علاوه بر انواع نرم افزار افزایش بازدید سایت رایگان و پولی، انواع سامانه افزایش بازدید سایت نیز ایجاد شده که افراد می‌توانند بسته به نیازهای خود از آن‌ها استفاده کنند. اما به صورت کلی، وقتی شما محتوای ارزشمند و کاربردی را به صورت مستمر تولید کنید و در آن اکثریت قوائد سئو را رعایت کنید، حتماً  دریافت ترافیک طبیعی خوبی را به سمت وبسایت خود سرازیر خواهید کرد.

در زمان تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و برگزاری وبینار و کمپین‌های فروش نیز می‌توانید از گوگل ادز و دیگر سرویس‌های تبلیغات کلیکی استفاده کنید تا در آن ایام، ترافیک چند برابری را جذب کرده باشید. یادتان باشد که همواره اولویت با تولید محتوای ارزشمند است و دیگر گزینه‌ها در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند.

برخی سوالات متداول 

ترفندهای افزایش بازدید سایت چه هستند ؟

بهینه سازی یا SEO –  تبلیغات کلیکی (PPC) – ایجاد بک‌لینک – تولید محتوای مستمر – انتشار پادکست – اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و …

مشاهده دیدگاه ها

نوشته های اخیر

  • محصول

معرفی استعدادیابی ژنتیکی ورزشی + انواع روش‌ها

استعدادیابی ژنتیکی ورزشی یکی از حوزه‌های نوظهور و جذاب در علم ژنتیک و علوم ورزشی… ادامه مطلب

22 ساعت پیش
  • محصول

معرفی انواع تست استعدادیابی برای انتخاب رشته

در عصر حاضر، انتخاب رشته‌ی تحصیلی و شغلی یکی از مهم‌ترین و در عین حال… ادامه مطلب

2 روز پیش
  • شبکه‌های اجتماعی

هشتگ چیست ؟ + چگونه هشتگ بسازیم ؟

همان‌طور که اطلاع دارید استفاده از هشتگ در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به دو… ادامه مطلب

3 روز پیش
  • محصول

بازاریابی هیاهو چیست + معرفی انواع آن

در دنیای پر سرعت و پیچیده امروز، بازاریابی دیگر تنها به تبلیغات سنتی و روش‌های… ادامه مطلب

1 هفته پیش
  • بازاریابی و فروش

بازاریابی درونگرا چیست؟ انواع ابزار Inbound marketing

بازاریابی زوشهای مختلفی دارد و یکی از مهترین این روشها بازاریابی درونگرا است. اما بازاریابی… ادامه مطلب

1 هفته پیش
  • بازاریابی و فروش

0 تا 100 کسب درآمد از یوتیوب + میانگین در آمد یوتوبرها

موضوع کسب درآمد از یوتیوب برای بسیاری از افراد تبدیل به یک بحث داغ شده… ادامه مطلب

1 هفته پیش