شبکه‌های اجتماعی

هشتگ چیست ؟ + چگونه هشتگ بسازیم ؟

همان‌طور که اطلاع دارید استفاده از هشتگ در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به دو منظور انجام می‌شود، یکی این‌که هدف شما از به اشتراک گذاشتن مطلب معلوم شود و دوم این‌که هشتگ گذاری روی عکس‌ها و پست‌هایتان باعث می‌شود کاربران مختلفی پست‌های شما را ببینند. در این مقاله در نظر داریم در مورد نحوه ساخت هشتگ (چطوری هشتگ بزنیم؟) و چگونه هشتگ آبی بسازیم  اطلاعاتی مفیدی را به شما ارائه دهیم. با ما با اموزش هشتگ گذاری در اینستا همراه باشید.

هشتگ چیست؟

امروزه هشتگ در طبقه‌بندی موضوعات و عنوان‌ها کاربرد دارد. می‌توان آن را مدل ساده‌تر یک موتور جستجو به حساب آورد که اگر واژه دقیق هَشتگ شده را در رسانه‌های اجتماعی جستجو کنیم، موضوعات مرتبط با آن عبارت را برای ما لیست می‌کند. در واقع Hashtag باعث می‌شود تا بتوانیم مطالب و محتوای موردنظر خود را با راحتی بیشتری پیدا کنیم. هشتگ کاربردی مانند برچسب دارد که از آن برای گروه‌بندی و به اشتراک گذاشتن پست‌های شبکه اجتماعی و نظرات افراد مختلف درباره موضوعات متفاوت در دنیا استفاده می‌شود، هشتگ‌ها در ابعاد وسیع‌تر از لیست فالوورها و دوستانتان استفاده می‌شود و باعث تعامل کاربران مختلف در سرتاسر جهان باهم می‌شوند.

اپلیکیشن اینستاگرام همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی دارای ویژگی هشتگ گذاری است، این قابلیت در اینستاگرام علاوه بر اینکه بسیار کاربردی است، دارای حائز اهمیت زیادی نیز است. برای ایجاد Hashtag تنها کافیست عبارت موردنظر خود را پس از «#» قرار دهید. مثلاً در نظر بگیرید شما دارای پیج فروش زیورآلات تزئینی هستید و عکس یا ویدئویی را مربوط به هنر و کسب‌وکار خود به اشتراک می‌گذارید، برای اینکه بتوانید پست خود را با موضوع مرتبط با پیج‌های مشابه در یک دسته قرار دهید باید از هشتگ‌های مربوط به پست خود استفاده کنید، در این مثال باید از هشتگ‌هایی مانند # زیورآلات_ دست ساز، # زیورآلات_ خاص، #زیورآلات_ شیک استفاده کنید تا پیج شما در این دسته از پیج‌ها قرار بگیرد.

در هَشتگ‌گذاری عبارات، فاصله یا «Spase» تعریف نشده است. یعنی برای هَشتگ‌گذاری یک جمله یا یک عبارت چند حرفی، باید تمام کلمات پشت سر هم نوشته شوند و هیچ فاصله‌ای بین آن‌ها نباشد. قرار ندادن فاصله در بین کلمات انگیسی کار راحتی است، اما با توجه به درهم شدن کلمات فارسی در صورت استفاده نکردن از علامت فاصله، از آندرلاین «_» در بین کلمات فارسی استفاده می‌شود.

اگر میخواهید درمورد انواع هشتگ ها بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می شود مقاله هشتگ های پربازدید اینستاگرام  را بخوانید.

چرا باید از هشتگ استفاده کنیم؟

هرساله تعداد کاربران وب و رسانه‌های اجتماعی بیشتر می‌شود. امروزه میلیون‌ها حساب کاربردی فعال در برنامه‌هایی مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و …. وجود دارد. پیدا کردن افراد هم‌راستا، هم هدف و هم عقیده با ما در میان این خیل عظیم از کاربران، کار بسیار سختی است! تصور کنید که شخصی در زمینه تولید محصولات ارگانیک فعالیت کرده و در این زمینه به تولید محتوا در اینستاگرام پرداخته است. این فرد می‌خواهد افرادی که مانند خودش به مصرف محصولات سالم علاقه‌مند هستند را پیدا کرده و فالو کند. اگر # وجود نداشت، کار این فرد بسیار سخت می‌شد، اما حالا تنها با یک هَشتگ‌گذاری شبیه به «#ارگانیک #محصولات_گیاهی یا ….» در بخش جستجوی اینستاگرام، می‌تواند مخاطبین مورد نظر خود را پیدا کند!

بنابراین برای اینکه بتوانیم در بین میلیون‌ها کاربر اینترنت که هریک عقیده، هدف و سلیقه متفاوتی دارند، افراد شبیه خود را پیدا کرده و نظرات خود را ایشان به اشتراک بگذاریم، به # نیاز داریم! همینطور با هشتگ می توانیم به کسب درآمد دلاری در منزل برسیم، البته اگر پس از قرار دادن هر پُست تازه، در کپشن آن از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنیم. اگر در رابطه با مد و فشن فعالیت می‌کنیم از هَشتگ‌های #fation، #مُد و …. استفاده کنیم یا اگر پُستی درباره یک رابطه عاشقانه قرار دادیم، هَشتگ‌های #love، #عشق و …. را به کار ببریم.

اگر میخواهید در توییتر هشتگ بزنید، مقاله هشتگ توییتر را بخوانید.

اگر نمیدانید از چه اسمی برای هایلایت اینستای خودتان استفاده کنید، مقاله اسم برای هایلایت اینستا را از دست ندهید.

چگونه هشتگ بسازیم؟

در ادامه با آموزش نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام (نحوه هشتگ زدن در پست اینستاگرام) با شما هستیم. برای این‌که بتوانید در اینستاگرام برای پست خود هشتگ بسازید باید به ترتیب مطابق مراحل پایین عمل کنید:

  1. وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و روی علامت + در قسمت پایین صفحه ضربه بزنید.
  2. بعدازاین که تصویر موردنظرتان را انتخاب کرده و فیلترهای مورد علاقه‌تان را بر روی تصویر اعمال کردید، در بخش write a caption می‌توانید متن و هشتگ دلخواه خود را بنویسید. برای این کار باید با استفاده از علامت # در کیبورد، کلمه موردنظرتان را تایپ کنید، در نظر داشته باشید برای این کار بین # و کلمه هیچ فاصله‌ای نگذارید. برای مثال #Contenic
  3. اگر می‌خواهید از تعداد بیش‌تر از هشتگ در پست خود استفاده کنید، برای درج هشتگ بعدی باید یک‌فاصله گذاشته و آن را بنویسید. برای مثال #contenic #content
  4. اگر کلمه موردنظرتان برای هشتگ به‌گونه‌ای است که دارای چندین کلمه است، برای تولید هشتگ باید از علامت Underline یا همان زیرخط بدون گذاشتن فاصله استفاده کنید. برای مثال#contenic_content

نکته: هشتگ‌ها می‌توانند جزو کلمات عادی روزانه شما باشند یا به‌ صورت مخفف شده یا ترکیبی از حروف و اعداد باشند. بعضی مواقع نیز بسته به سلیقه صاحب پیج از هشتگ‌های استیکری نیز استفاده می‌شود، همچنین بین کلماتی که در هشتگ استفاده می‌کنید نباید هیچ‌گونه فاصله‌ای را بگذارید.

امروزه از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای همه رخدادهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، سرگرمی، ورزشی، حوادث و غیره استفاده می‌شوند.

چگونه برای خودمان هشتگ بسازیم؟

آیا می‌دانید ساخت هشتگ اختصاصی در اینستاگرام چگونه است؟ (چجوری هشتگ بسازیم؟) و اصلاً این امکان به چه دردی می‌خورد؟ هشتگ اختصاصی به هشتگی می‌گویند که معمولاً صفحات محبوب، اینفلوئنسرها یا همان چهره‌های تأثیرگذار، فروشگاه‌های مجازی و در برخی مواقع توسط سلبریتی برای شروع کمپین یا نظرسنجی‌های مختلف استفاده می‌شود؛ اما سؤالی که در اینجا مطرح است این است که چطور هشتگ بسازیم که مخصوص خودمان باشد؟ یا چگونه هشتگ پربازدید بسازیم؟ برای جواب دادن به این سؤالات چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید که در ادامه متن آن‌ها را به طور کامل برایتان توضیح می‌دهیم. با استفاده کردن از این نکات به‌راحتی می‌توانید هشتگ مخصوص خود را ایجاد کنید.

  1. در مرحله اول لازم است یک فکر بکر و نو برای ساخت هشتگ در اینستا داشته باشید، نحوه ساخت هشتگ در اینستاگرام به‌گونه‌ای است که دارای محدودیت نیست و شما می‌توانید با ایده‌های خلاقانه خود، هشتگ‌های پربازدید و مخصوص به خود را ایجاد کنید.
  2. در مرحله بعدی لازم است مطمئن شوید قبلاً از آن هشتگ استفاده‌نشده باشد.
  3. درنهایت می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی در مورد هشتگی که ایجاد کرده‌اید با مخاطبان خود صحبت کنید.
  4. نحوه استفاده کاربران از هشتگ‌های اختصاصی‌تان را کنترل کنید و بفهمید که آن‌ها در چه پست‌ها و با چه موضوعاتی از هشتگ شما استفاده می‌کنند و درصورتی‌که لازم شد در این باره با آن‌ها گفتگو کنید.

شیوه استفاده صحیح از هَشتگ در شبکه‌ های اجتماعی چگونه است؟

اگرچه شیوه هش‌تگ‌گذاری در رسانه‌های مختلف تفاوت‌هایی با هم دارند، اما آگاهی از یک سری نکات و قوانین هشتگ گذاری کلی می‌تواند برای هتشگ‌گذاری در تمام رسانه‌ها به شما کمک کند. این نکات کلی به قرار زیر هستند:

  • هشتگ‌ گذاری با تحقیق

هرگز از # به‌صورت تصادفی در کپشن یا متون اشتراک‌گذاری شده‌ی خود استفاده نکنید. به‌جای آن تنها در کنار کلمات کلیدی و مهم خود # قرار دهید. یادتان باشد که اگر به صورت تصادفی یا غیرمرتبط از # استفاده کنید، هیچ نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت.

  • هَشتگ در بایو

شما در بایو و توضیحات حساب کاربری خود در بیشتر رسانه‌ها مانند اینستاگرام و توییتر می‌توانید از # استفاده کنید. اگر شما نویسنده، هنرمند، صنعتگر یا صاحب هر تخصص دیگری هستید، می‌توانید آن را همراه با هشتگ قرار دهید: مانند (#هنرمند #دندانپزشک #بیوتی #مُد)

  • تَگ‌ های جغرافیایی

اگر پُست شما مرتبط با اتفاق یا مکان خاصی در شهر یا کشور خودتان است، بهتر است هشتگ آن را قرار دهید تا افراد بتوانند آن را راحت‌تر پیدا کنند. تگ‌هایی که با لوکیشن همراه هستند، بیش از 70 درصد بیشتر توسط کاربران دیده می‌شوند: مانند (#ایران #تهران #گلستان #کیش)

  • ساخت هشتگ‌ های طولانی ممنوع

از گذاشتن هشتگ‌های طولانی مانند «#thataretoolongorcomplicated» یا «#روز_جهانی_مبارزه_با_مواد_مخدر» پرهیز کنید؛ چراکه مخاطبین چنین تگ‌های طولانی را به خاطر نمی‌سپارند و کمتر نیز آن‌ها را جستجو می‌کنند. بنابراین تنها در کنار اصلی‌ترین کلمات متن خود این عبارت را قرار داده و از هشتگ‌گذاری جملات جلوگیری کنید.

  • تعداد مناسب هَش‌ تَگ

معمولاً در بیشتر رسانه‌های اجتماعی امکان قرار دادن 20 یا 30 هشتگ وجود دارد، اما این به معنی نیست که باید از حداکثر این قابلیت استفاده کنید. اگر به صورت افراطی از # استفاده شود، نه تنها خوب نیست، بلکه بسیار خطرناک است و ممکن است خود این رسانه‌ها، پُست شما را محدود کنند. آمارها نشان داده است که پُست‌های 2 هشتگی در توییتر، 21٪ بیشتر از پُست‌های 3 هشتگی دیده شده‌اند! پس تفریط در استفاده از این عبارت به معنی بهتر دیده شدن نیست. شما تنها باید اصلی‌ترین کلمات کلیدی متن خود را نشانه بگیرید و بس.

  • هشتگ مخصوص خود را بسازید

اگر شما صاحب یک برند هستید، بهتر است براساس شعاری که برای برندتان دارید، یک Hashtag مخصوص برای خود بسازید که روان و کوتاه باشد. برای مثال، سایت ارائه بلیط هواپیمای علی‌بابا، با راه‌اندازی یک کمپین از مخاطبین خود خواست تا تصاویر بال را با هشتگ #بلندپروازی به اشتراک بگذارند که در نتیجه آن، تبلیغ خوبی برای خدمات این سایت انجام شد.

همچنین شرکت لبنیات کاله برای معرفی یکی از محصولات جدید خود از هشتگ #میلکی استفاده کرد. کاله از اینفلوئنسرهای معروف ایرانی و افراد فعال در رسانه‌های اجتماعی خواست تا از این هَش‌تَگ استفاده کنند. سپس به 100 کاربر اولی که به این هشتگ پیوستند، یک پک میلکی جایزه داد!

اگر میخواهید درمورد اینفلوئنسرها بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله اینفلوئنسر کیست را مطالعه کنید.

  • استفاده از هشتگ در کامنت دیگران ممنوع

برخی از کاربران تصور می‌کنند که اگر در هنگام کامنت گذاشتن زیر پُست دیگران هم از # استفاده کنند، کامنت آن‌ها در نتایج جستجوی آن تگ دیده می‌شود؛ اما اینگونه نیست. بنابراین در هنگام کامنت گذاشتن از # استفاده نکنید.

  • هشتگ شما باید آبی باشد

برای پاسخ به این سوال که چگونه هشتگ آبی بسازی ؟ باید بگوییم وقتی در کنار کلمه‌ای #‌ می‌گذارید، آن کلمه به رنگ آبی درآمده و به یک لینک قابل کلیک تبدیل می‌شود. پس اگر متن شما حین هشتگ‌گذاری تغییر رنگ پیدا نکرد، بدانید که # را اشتباه قرار داده‌اید! برای چک کردن هشتگ مناسب از سرچ اینستا کمک بگیرید.

چگونه هشتگ بگذاریم ؟ : هشتگ در تلگرام

کاربرد هشتگ در تلگرام با کاربرد آن در اینستاگرام متفاوت است، هشتگ گذاشتن در تلگرام هنگامی به کار می‌آید که افراد صاحب گروه یا کانال تلگرامی برای راحتی ممبرهای خود قصد دسته‌بندی مطالب خود را با استفاده از هشتگ داشته باشند. برای مثال در کانال تلگرام خاصی اگر دنبال مطلب یا فایل خاصی هستید می‌توانید با استفاده از هشتگ به مطلب موردنظرتان دسترسی پیدا کنید مثلاً در یک کانال تلگرامی کنکوری احتمالاً می‌توانید با کمک هشتگ فایل‌های پی‌دی‌اف و فیلم‌های آموزشی مختلف را به‌راحتی پیدا کنید فقط کافی است در قسمت سرچ کانال با اضافه کردن # به ابتدای موضوع موردنظرتان اقدام به پیدا کردن آن بکنید اگر هشتگ مربوط به کلمه سرچ شده وجود داشته باشد به رنگی آبی درمی‌آید.

اگر با این روش نتوانستید مطلب موردنظرتان را پیدا کنید به این معنی است که هشتگی برای آن مطلب تعیین نشده است. ساخت هشتگ در تلگرام همانند اینستاگرام بسیار راحت و کاربردی است، اگر صاحب کانال یا گروه تلگرامی هستید برای اضافه کردن هشتگ به مطالب کانال یا گروه و دسته‌بندی کردن آن‌ها در گروه خاص، کافی است در پایین متن هشتگ مربوط به آن مطلب را بنویسید، بعد از انجام دادن این کار آن مطلب با هشتگ اختصاصی خود قابلیت سرچ شدن در کانال یا گروه را خواهد داشت.

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؟

حتماً قبلاً اصطلاح «ترند شدن هشتگ» را شنیده‌اید. باید بگوییم این اصطلاح در بیش‌تر مواقع برای توییتر استفاده می‌شود. زمانی یک هشتگ ترند می‌شود که کاربران با تعداد بسیار بالایی از یک هشتگ خاص در پیام‌ها یا توییت‌های خود استفاده کنند. کمپانی‌ها، شرکت‌ها و تجارت‌های مختلف به وفور از این قابلیت هشتگ برای اهداف تجاری و تبلیغاتی خود بهره می‌گیرند. مثلاً اگر وارد توییتر شوید و هشتگ معروف #justdoit را سرچ کنید به طور واضح می‌توانید متوجه شوید که شرکت نایکی از این هشتگ برای رایج کردن و معرفی برند خود استفاده می‌کند و می‌توان گفت با این هشتگ به اهداف خود در این باره رسیده است.

  • برای ترند کردن یک هشتگ از اینفلوئنسرها استفاده کنید.
  • از مهم‌ترین علت‌های ترند شدن یک هشتگ، محتوا و مفهوم مطلب آن است. محتوای شما باید قدرت به چالش کشیدن و علاقه و انگیزه کاربران برای بحث و گفتگو راجع به آن را داشته باشد.
  • یکی دیگر از راه‌های ترند شدن برگزاری مسابقه‌های خاص است. برخی مواقع نفرات اول این مسابقه در رویدادهای مختلف خبری، اجتماعی، سیاسی، برنامه تلویزیونی و غیره نمایش داده می‌شوند همین امر باعث‌ ترند شدن هشتگ شما میان مردم می‌شود.
  • همچنین برای شروع ترند کردن یک هشتگ، زمانی را انتخاب کنید که رقابت هشتگ‌ها در آن زمان کمترین حد ممکن را دارد برای مثال ساخت هشتگ ترند از ساعت نه صبح می‌تواند عاقلانه باشد.

چگونه هشتگ‌های ترند در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

در توییتر شما می‌توانید هشتگ‌های ترند توییتر را از قسمت داشبورد حساب کاربری توییتر خود بر روی بخش Explore کلیک کنید و در بخش Trending لیست عناوین و هشتگ‌های ترند را مشاهده کنید؛ اما متأسفانه این قابلیت در اینستاگرام وجود ندارد و شما نمی‌توانید هشتگ‌های ترند را به این صورت ببینید، تنها در قسمت جستجوی هشتگ در اینستاگرام می‌توانید تعداد پست‌های منتشرشده برای یک هشتگ خاص را مشاهده کنید، اما شما می‌توانید با تعداد پست‌های آن هشتگ میزان ترند و محبوب بودن آن را حدس بزنید، به این طریق که هرچه قدر تعداد پست‌های انتشار یافته با آن هشتگ زیاد باشد به معنی ترند تر و محبوب‌تر بودن آن هشتگ است.

برای آشنایی بیشتر با نقش هشتگ و نحوه هشتگ گذاری در استوری اینستاگرام مقاله هشتگ در استوری  را بخوانید.

چگونه هشتگ پربازدید بسازیم؟

در ادامه آموزش هشتگ نویسی باید بگوییم اگر در نظر دارید هشتگ پربازدید و محبوبی را در اینستاگرام بسازید باید نکات پایین را در ساخت هشتگ در نظر بگیرید:

  • هدفتان از ساخت هشتگ را مشخص کنید.
  • راهکار استراتژیکتان برای ساخت هشتگ پربازدید چیست؟
  • موضوع هشتگ خود را زیبا، جذاب، مختصر و کاربرپسند انتخاب کنید.
  • انتخاب کردن یک عنوان جذاب و عالی برای هشتگ پربازدید
  • از چاشنی طنز در هشتگ ترند و پربازدید خود غافل نشوید.
  • از دوستان و فالوورهای خود برای وایرال کردن هشتگ خود کمک بگیرید.
  • نحوه و چرایی استفاده از این هشتگ را برای مخاطبان و کاربران اینستاگرام توضیح دهید.

سخن پایانی

هشتگ‌ها ابزارهای ساده و کاربردی هستند که در صورت استفاده مفید و درست از آن‌ها می‌توانند مزیت‌های فراوانی را داشته باشند. استفاده کردن از هشتگ احتیاج به داشتن دانش و آگاهی لازم در این باره است، در این مقاله سعی کردیم درباره نکات استفاده از هشتگ و ساخت هشتگ (چطوری هشتگ بسازیم) در شبکه‌های اجتماعی معروف مطالبی را برایتان ارائه کنیم. اکنون شما میدانید که چگونه در تلگرام هشتگ بسازیم؟ چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؟ چگونه هشتگ های پر بازدید بسازیم؟ چگونه در واتساپ هشتگ بسازیم؟ و چگونه برای خودمان هشتگ بسازیم؟

شما در شبکه‌های اجتماعی از کدام هشتگ‌ها استفاده می‌کنید؟ برای ساخت هشتگ ترجیح می‌دهید از کدام شبکه اجتماعی رایج استفاده کنید؟

برخی سوالات رایج

هشتگ چیست؟

امروزه هشتگ در طبقه‌بندی موضوعات و عنوان‌ها کاربرد دارد. می‌توان آن را مدل ساده‌تر یک موتور جستجو به حساب آورد که اگر واژه دقیق هَشتگ شده را در رسانه‌های اجتماعی جستجو کنیم، موضوعات مرتبط با آن عبارت را برای ما لیست می‌کند. در واقع Hashtag باعث می‌شود تا بتوانیم مطالب و محتوای موردنظر خود را با راحتی بیشتری پیدا کنیم. هشتگ کاربردی مانند برچسب دارد که از آن برای گروه‌بندی و به اشتراک گذاشتن پست‌های شبکه اجتماعی و نظرات افراد مختلف درباره موضوعات متفاوت در دنیا استفاده می‌شود، هشتگ‌ها در ابعاد وسیع‌تر از لیست فالوورها و دوستانتان استفاده می‌شود و باعث تعامل کاربران مختلف در سرتاسر جهان باهم می‌شوند.

چگونه هشتگ بسازیم؟

وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و روی علامت + در قسمت پایین صفحه ضربه بزنید. بعدازاین که تصویر موردنظرتان را انتخاب کرده و فیلترهای مورد علاقه‌تان را بر روی تصویر اعمال کردید، در بخش write a caption می‌توانید متن و هشتگ دلخواه خود را بنویسید. برای این کار باید با استفاده از علامت # در کیبورد، کلمه موردنظرتان را تایپ کنید، در نظر داشته باشید برای این کار بین # و کلمه هیچ فاصله‌ای نگذارید. برای مثال #Contenic

مشاهده دیدگاه ها

  • I like this post, enjoyed this one thanks for putting up. "I would sooner fail than not be among the greatest." by John Keats.

نوشته های اخیر

  • محصول

معرفی استعدادیابی ژنتیکی ورزشی + انواع روش‌ها

استعدادیابی ژنتیکی ورزشی یکی از حوزه‌های نوظهور و جذاب در علم ژنتیک و علوم ورزشی… ادامه مطلب

4 روز پیش
  • محصول

معرفی انواع تست استعدادیابی برای انتخاب رشته

در عصر حاضر، انتخاب رشته‌ی تحصیلی و شغلی یکی از مهم‌ترین و در عین حال… ادامه مطلب

5 روز پیش
  • شبکه‌های اجتماعی

هشتگ چیست ؟ + چگونه هشتگ بسازیم ؟

همان‌طور که اطلاع دارید استفاده از هشتگ در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به دو… ادامه مطلب

6 روز پیش
  • محصول

بازاریابی هیاهو چیست + معرفی انواع آن

در دنیای پر سرعت و پیچیده امروز، بازاریابی دیگر تنها به تبلیغات سنتی و روش‌های… ادامه مطلب

2 هفته پیش
  • بازاریابی و فروش

بازاریابی درونگرا چیست؟ انواع ابزار Inbound marketing

بازاریابی زوشهای مختلفی دارد و یکی از مهترین این روشها بازاریابی درونگرا است. اما بازاریابی… ادامه مطلب

2 هفته پیش
  • بازاریابی و فروش

0 تا 100 کسب درآمد از یوتیوب + میانگین در آمد یوتوبرها

موضوع کسب درآمد از یوتیوب برای بسیاری از افراد تبدیل به یک بحث داغ شده… ادامه مطلب

2 هفته پیش