شبکه‌های اجتماعی

هشتگ در استوری + اهمیت و نحوه گذاشتن هشتگ

هشتگ گذاری در اینستاگرام شکل های فراوانی دارد به طوری که علاوه بر پست‌ها از ویژگی هشتگ گذاری می‌توانید در استوری‌های اینستاگرام نیز بهره‌مند شوید. کاربران اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌های به خصوصی را فالو کنند و در استوری‌های خود از هشتگ‌های مختلفی استفاده کنند. این قابلیت استوری کاربردهای مخصوص خود را دارد. در این مقاله به اموزش هشتگ گذاری در اینستا، اهمیت و نحوه گذاشتن هشتگ در استوری اینستاگرام می‌پردازیم.

 

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری‌ها در اینستاگرام به صورت داستان کوتاهی در بالای حساب کاربری شما نشان داده می‌شوند که فقط 24 ساعت بعد از به اشتراک‌گذاری می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید و بعد از اتمام این زمان به صورت خودکار از اینستاگرام پاک می‌شوند مگر این‌که فردی که استوری را منتشر کرده است آن را به صورت هایلایت در حساب خود ذخیره کند. موضوع استوری‌های اینستاگرام می‌تواند شامل بخشی از روند زندگی روزمره شما باشند و یا می‌توانند شامل تبلیغات موضوعات مختلف باشند.

اما این قسمت از اینستاگرام امکانات زیادی را با خود به همراه دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها عکس‌ها یا ویدئوهایتان را با فیلترها و افکت‌های موردعلاقه و ایموجی‌های مناسب تزئین کنید. می‌توانید روی عکس یا ویدئوهای خود هر نوع متنی که مایل باشید بنویسد یا در قسمت استوری خود سؤالات خاصی را از فالوورهای خود بپرسید و یا نظرسنجی‌های مختلفی را در بخش استوری خود قرار داده و منتشر کنید. همچنین می‌توانید لینک‌های خارجی را به استوری‌های خود اضافه کنید یا هشتگ‌های دلخواهتان را به استوری‌های خود اضافه کنید، نحوه گذاشتن هشتگ در استوری (نحوه هشتگ گذاری در استوری اینستاگرام)  بسیار راحت و ساده است که در ادامه این موضوع را برایتان توضیح خواهیم داد.

در حالت کلی استفاده کردن از این قسمت اینستاگرام راحت و جالب است به‌طوری‌که کاربران به صورت خودجوش علاقه وافری به استفاده از آن رادارند. اینستاگرام در این قسمت قابلیت‌هایی زیادی را قرار داده است و فقط لازم است مقداری از خلاقیت خود استفاده کنید. قسمت لایو اینستاگرام نیز از این قسمت فعال می‌شود و شما می‌توانید به صورت لایو با فالوورهای خود صحبت کنید.

اگر میخواهید بیشتر در مورد هشتگ بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله اموزش هشتگ گذاری در اینستا را مطالعه کنید.

نحوه هشتگ گذاری در استوری اینستاگرام

در قسمت بالا در سمت چپ صفحه، آیکون هشتگ استوری قرار دارد که با اسم Instagram story می‌توانید آن را مشاهده کنید، همچنین برخی از استوری‌هایی که در حساب‌های کاربری عمومی وجود دارد را نیز می‌توانید از این قسمت مشاهده نمایید. با استفاده کردن از هشتگ در استوری‌تان می‌توانید برند و حساب خود را با کاربران زیادی به اشتراک بگذارید.

برای اینکه از نحوه گذاشتن هشتگ در استوری باخبر شوید باید بگوییم می‌توانید از دو راه برای این کار استفاده کنید، اولین راه استفاده کردن از استیکر نماد هشتگ و عوض کردن متن آن است. بعد از انتخاب استیکر هشتگ باید کلمه موردنظرتان برای هشتگ را اضافه کنید، دومین روش هم این است که می‌توانید از همان روشی که به ‌طور معمول برای هشتگ گذاری پست‌هایتان استفاده می‌کنید در قسمت استوری نیز همانند آن با استفاده از ابزار نوشتن در استوری با کمک نشانه # هشتگ موردنظر خود را در قسمت استوری درج کنید.

همچنین قابل ذکر است در پست‌های معمولی می‌توانید از 30 هشتگ استفاده کنید و در استوری‌های اینستاگرام هم فقط می‌توانید از 10 هشتگ استفاده کنید، اما دقت کنید صفحه استوری خود را پر از هشتگ نکنید یا اگر می‌خواهید از تعداد بالایی از هشتگ‌ها در استوری استفاده کنید تا جایی که ممکن است هشتگ‌های قرار داده شده را کوچک کنید و یا آن‌ها را پشت شکلک، استیکر و گیف‌ها پنهان کنید.

استوری‌ها جزو محبوب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام محسوب می‌شوند که کاربران فقط 24 ساعت فرصت نگاه کردن به آن‌ها رادارند، استوری‌های اینستاگرام برخلاف عقیده بسیاری با استقبال زیاد کاربران مواجه شد و تأثیر آن‌ها بر روی پیشرفت صفحه و تعامل با مخاطبان غیرقابل‌انکار است.

اهمیت هشتگ در استوری اینستاگرام

استوری‌ها برای اولین بار در آگوست 2016 به اینستاگرام اضافه شدند و هم‌اکنون بیش از پانصد میلیون کاربر اینستاگرام از استوری‌ها در پست‌های خود استفاده می‌کنند. در طول این مدت‌زمان کاربران قبل از نگاه کردن به تایم لاین خود و دیدن پست‌های عادی معمولاً جذب استوری‌ها می‌شوند. به علت این‌که استوری‌های در بالاترین نقطه از صفحه حساب کاربری هر فرد قرار دارند توجه زیادی را به‌طرف خود جلب می‌کنند، علاوه بر این به خاطر اینکه کاربران داده‌های جالب و جذاب‌تری را از خود در استوری‌ها به اشتراک می‌گذارند علاقه کاربران اینستاگرام به بخش استوری بیش‌تر از دیگر مکان‌های اینستاگرامی است.

با در نظر گرفتن این دلایل حتماً در پیج های تجاری و کاری خود از استوری‌ها استفاده کنید و به‌طور میانگین علاوه بر منتشر کردن پست‌های عادی حداقل روزانه یک استوری در پیج تجاری و کاری خود قرار دهید تا همیشه بتوانید در خاطر فالوورهای خود باشید. بیشتر کاربران زمانی که جذب یک استوری می‌شوند دوست دارند سری به پیج آن نیز بزنند. بررسی‌های مختلف در این باره نشان داده است، زمانی که یک استوری جالب به اشتراک گذاشته می‌شود تعداد مراجعه کنندگان به حساب کاربری فرد منتشرکننده به‌صورت قابل‌توجهی بالا می‌رود.

این مسئله کاملاً وابسته به میزان خلاق بودن و ابتکار شما دارد، هنگامی‌که یک مطلب جالب در استوری خود قرار می‌دهید، کاربران نسبت به شما و کسب‌وکاری که دارید کنجکاو می‌شوند و برای سر زدن به حساب شما ترغیب می‌شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید میزان فالوورهای خود را بالاتر ببرید علاوه بر پست‌های معمولی از قابلیت استوری‌ها نیز غافل نشوید. از لوکیشن و هشتگ مناسب در استوری‌ها استفاده کنید.

اهمیت هشتگ در استوری اینستاگرام (نحوه هشتگ زدن در استوری اینستاگرام) به‌ قدری بالا است که شما می‌توانید با انتخاب درست هشتگ و تگ کردن موقعیت مکانی در استوری میزان بازدید از استوری خود را به طور محسوسی افزایش دهید، به‌هیچ‌وجه از هشتگ‌ها یا موقعیت‌های مکانی نادرست و بی‌ربط در استوری خود استفاده نکنید. فقط لازم است قبل از این‌که استوری را در پیج خود منتشر کنید در میان کسب‌وکارهای مشابه خود جستجو کنید و با لوکیشن و هشتگ‌های مرتبط با موضوع پیج خود آشنا شوید.

در عرض چند دقیقه می‌توانید متوجه شوید کدام هشتگ‌ها و موقعیت‌های مکانی جزو پربازدیدترین ها هستند و استفاده کردن از کدام‌یک از آن‌ها می‌تواند باعث بیشتر دیده شدن محتوای شما شود. برای مثال در نظر بگیرید اگر کسب و کار و تجارت شما در شهر تهران است یا محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید در تهران واقع است، موقعیت مکانی Asia-Tehran بین همه تگ‌های موقعیت مکانی که مربوط به تهران است بیشترین میزان بازدهی را دارد.

همچنین بهتر است بدانید هشتگ‌ها در قسمت استوری اهداف خاص خود رادارند و به منظور تزئین از آن‌ها استفاده نمی‌شود، اگر به صفحه مربوط به یک هشتگ خاص نگاهی کنید سریعاً می‌توانید متوجه شوید که استوری‌هایی که دارای هشتگ خاصی هستند در این قسمت نشان داده می‌شود و در صورتی که هشتگ مربوطه را لمس کنید لوگوی خاص آن هشتگ نمایش داده می‌شود، همچنین کاربرانی که هشتگ خاصی را فالو کرده باشند، استوری‌های برتر مربوط به آن هشتگ را در صفحه اصلی پیج خود در کنار استوری‌های دیگر خود مشاهده خواهند کرد، اهمیت هشتگ در استوری اینستاگرام برای این است که اگر در استوری خود از هشتگ خاصی استفاده کنید استوری‌های شما برای کاربران مختلفی نشان داده می‌شود که شاید حتی فالوور پیج شما نیستند.

اگر میخواهید بدانید بهتر است از چه هشتگ هایی استفاده کنید، مقاله هشتگ های پربازدید فارسی را از دست ندهید.

هشتگ‌ها را در استوری‌ اینستاگرام قرار دهید

اضافه کردن هشتگ به قسمت استوری اینستاگرام در حالت‌های متن، استیکر یا تگ‌های لوکیشن می‌تواند باعث شود محتوای پیج شما توسط کاربران جدید و مختلفی دیده شود. البته لازم به ذکر است قرار دادن هشتگ‌ها در عکس‌ها یا ویدئوهای اینستاگرامی‌تان به خودی خود باعث دیده شدن هشتگ‌های مورداستفاده‌تان در حجم بالایی نمی‌شود چراکه این مسئله بسته به کیفیت محتوای قرار داده شده و میزان تعاملتان با فالورهایتان است.

  • از تگ‌های لوکیشن استفاده کنید

تحقیقات مختلفی ثابت کرده است پست‌ها و استوری‌هایی که در آنها از تگ‌های لوکیشن استفاده می‌شود نسبت به پست‌ها یا استوری‌هایی که در آن‌ها از تگ‌های لوکیشن استفاده نشده است به میزان 79 درصد تعامل بیش‌تری را دریافت می‌کنند. اما نکته‌ای که باید بگوییم این است که تگ‌های لوکیشن استفاده‌ شده در پست‌ها و استوری‌های علاوه بر شباهت ماهیتشان تفاوت‌هایی را نیز باهم دارند که می‌توان به این مورد اشاره کرد که تگ‌های لوکیشن در استوری را می‌توانید با استیکر منتشر کنید به صورتی که هیچ نوع متنی در آن نمی‌توان نوشت و هر عکس یا ویدئو تنها اجازه دارد دارای یک لوکیشن یا مکان باشد.

  • از تگ‌ها برای افزایش فالوور و بازدید پیجتان استفاده کنید

هشتگ‌های اینستاگرام اگر با ظرافت و خلاقیت بالا قرار داده شوند می‌توانند ابزاری تأثیرگذار برای زیاد کردن فالوورها از طریق ایجاد تعامل با فالوورها و دوستان آن‌ها باشد.

گذشته از اهمیت هشتگ‌ها در استوری، از امکانات متنوع ساخت استوری مانند استیکرهای جذاب، نظرسنجی میان مخاطبان، برچسب سؤال، فیلترهای متنوع، موقعیت مکانی، شمارش معکوس و غیره برای بالا بردن نرخ تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید.

 

اگر به دنبال ایده های جدید برای هایلایت اینستا خودتان هستید مقاله ایده برای هایلایت اینستاگرام را از دست ندهید.

اگر از توییتر استفاده میکنید با نقش هشتگ در آن در مقاله هشتگ در توییتر آشنا شوید.

سخن پایانی

استوری‌های اینستاگرام یکی از بهترین امکانات این شبکه اجتماعی محبوب و معروف است که به کاربران خود اجازه بازاریابی رایگان را می‌دهد. امکانات و قابلیت‌های متنوعی در استوری اینستاگرام وجود دارد که کاربران مختلف بسته به نیاز خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اگر از این امکانات نتوانید به‌خوبی استفاده کنید می‌توان گفت یک نوع امتیاز منفی برای پیج تان مطرح می‌شود.

هشتگ‌ استوری یکی از امکانات استوری است که نقش پررنگی را در بیشتر دیده شدن استوری و پیج شما ایفا می‌کند. در این مقاله اهمیت و نحوه گذاشتن هشتگ در استوری اینستاگرام را برایتان توضیح دادیم. شما برای ساختن استوری‌های خود از چه امکاناتی استفاده می‌کنید؟ به نظرتان کدام‌یک از روش‌هایی که در استوری خود از آن استفاده می‌کنید بیشترین بازدهی را برای شما به ارمغان آورده است؟

برخی سوالات متداول

نحوه هشتگ گذاری در استوری اینستاگرام چگونه است؟

اولین راه استفاده کردن از استیکر نماد هشتگ و عوض کردن متن آن است. بعد از انتخاب استیکر هشتگ باید کلمه موردنظرتان برای هشتگ را اضافه کنید، دومین روش هم این است که می‌توانید از همان روشی که به ‌طور معمول برای هشتگ گذاری پست‌هایتان استفاده می‌کنید در قسمت استوری نیز همانند آن با استفاده از ابزار نوشتن در استوری با کمک نشانه # هشتگ موردنظر خود را در قسمت استوری درج کنید.

اهمیت هشتگ در استوری چیست؟

اگر به صفحه مربوط به یک هشتگ خاص نگاهی کنید سریعاً می‌توانید متوجه شوید که استوری‌هایی که دارای هشتگ خاصی هستند در این قسمت نشان داده می‌شود و در صورتی که هشتگ مربوطه را لمس کنید لوگوی خاص آن هشتگ نمایش داده می‌شود، همچنین کاربرانی که هشتگ خاصی را فالو کرده باشند، استوری‌های برتر مربوط به آن هشتگ را در صفحه اصلی پیج خود در کنار استوری‌های دیگر خود مشاهده خواهند کرد، اهمیت هشتگ در استوری اینستاگرام برای این است که اگر در استوری خود از هشتگ خاصی استفاده کنید استوری‌های شما برای کاربران مختلفی نشان داده می‌شود که شاید حتی فالوور پیج شما نیستند.

مشاهده دیدگاه ها

  • This is the right blog for anyone who wants to find out about this topic. You realize so much its almost hard to argue with you (not that I actually would want…HaHa). You definitely put a new spin on a topic thats been written about for years. Great stuff, just great!

نوشته های اخیر

  • دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ به معنی بازاریابی دیجیتال است که شامل ابزارها و فعالیت ‌هایی است که… ادامه مطلب

4 روز پیش
  • استعدادیابی

استعداد عددی چیست + استعداد کار با اعداد اوکانر

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای جمع و تفریق‌های ساده… ادامه مطلب

4 روز پیش
  • محصول

معرفی استعدادیابی ژنتیکی ورزشی + انواع روش‌ها

استعدادیابی ژنتیکی ورزشی یکی از حوزه‌های نوظهور و جذاب در علم ژنتیک و علوم ورزشی… ادامه مطلب

2 هفته پیش
  • محصول

معرفی انواع تست استعدادیابی برای انتخاب رشته

در عصر حاضر، انتخاب رشته‌ی تحصیلی و شغلی یکی از مهم‌ترین و در عین حال… ادامه مطلب

2 هفته پیش
  • شبکه‌های اجتماعی

هشتگ چیست ؟ + چگونه هشتگ بسازیم ؟

همان‌طور که اطلاع دارید استفاده از هشتگ در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به دو… ادامه مطلب

2 هفته پیش
  • محصول

بازاریابی هیاهو چیست + معرفی انواع آن

در دنیای پر سرعت و پیچیده امروز، بازاریابی دیگر تنها به تبلیغات سنتی و روش‌های… ادامه مطلب

3 هفته پیش