بازاریابی و فروش

0 تا 100 کسب درآمد از یوتیوب + میانگین در آمد یوتوبرها

کسب درآمد از یوتیوب

موضوع کسب درآمد از یوتیوب برای بسیاری از افراد تبدیل به یک بحث داغ شده است. حتی برخی‌ افراد فعالیت خود در این رسانه‌ی جهانی را آغاز کرده و به درآمدهای قابل توجهی هم از طریق آن دست یافته‌اند. شما نیز با انتخاب این روش می توانید کسب و کار جدید در ایران داشته باشید و کسب درآمد کنید. اگرچه استفاده از یوتیوب از داخل کشورمان محدود و فیلتر است، اما راه‌های بسیاری برای ورود به یوتیوب، فعالیت در آن و همچنین کسب درآمد از آن وجود دارد که در این مطلب به‌صورت جامع به بررسی آنها خواهیم پرداخت. اگر موضوع راه های کسب درآمد از یوتیوب (چگونگی کسب درآمد از یوتیوب) برای شما هم جای سؤال دارد، با ما همراه باشید.

یوتیوب «YouTube» چیست؟

یوتیوب یک سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو است که در سال 2005، توسط سه تن از کارکنان سابق شرکت پی‌پال «PayPal» به نام‌های «چاد هرلی»، «استیو چن» و «جاوید کریم» ارائه شد. یوتیوب به کاربران خود اجازه می‌دهد تا انواع ویدئوهای آموزشی، کلیپ‌های فیلم، موزیک ویدئو، ویدئوهای وبلاگی، ویدئوهای اورجینال و … را به نمایش بگذارند. این سایت پس از گوگل، پرطرفدارترین سایت جهان محسوب می‌شود که میانگین حضور هر کاربر در آن به بیش از 40 دقیقه می‌رسد و یکی از راه های کسب درامد با گوشی است.

این آمار در مقایسه با میانگین حضور کاربران در سایر پلتفرم‌های آنلاین، نتیجه شگفت‌انگیزی را بدست می‌دهد! شما هر نوع ویدئویی را که بخواهید، می‌توانید در یوتیوب پیدا کرده و آن را به صورت آنلاین تماشا کنید. خاصیت ویدئو پردازی یوتیوب و پلتفرم مجزای آن یکی از دلایل شهرت و محبوبیت آن در بین کاربران اینترنتی است.

این سایت از سال 1388 در کشور ما به صورت رسمی و دائمی فیلتر اعلام شد و دسترسی به آن تنها از طریق وی‌پی‌ان «VPN» امکان‌پذیر است. البته یوتیوب نه تنها در ایران، بلکه در کشورهایی چون چین، برزیل، امارات، مراکش، پاکستان و لیبی نیز محدود و فیلتر اعلام شده است!

اگر شما هم کسب و کار جدید دارید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله کسب و کار موفق در ایران را مطالعه کنید.

کسب درآمد در یوتیوب

اگر میخواهید با روشهای کسب درامد از پادکست آشنا شوید، مقاله کسب درآمد از پادکست را از دست ندهید.

کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

شاید شما هم بخواهید بدانید که چگونه از طریق یوتیوب کسب درآمد کنیم (چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم) ؟ راه‌های بسیاری برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که افراد از طریق آن‌ها به ثروت‌های هنگفتی رسیده‌اند. افرادی که در کسب درآمد از یوتیوب پیشتاز هستند، با عنوان «یوتیوبر» یا «YouTuber» شناخته می‌شوند. یوتیوبرهای برتر از طریق فعالیت‌های زیر به موفقیت در پلتفرم YouTube دست یافته‌اند:

اگر میخواهید درمورد کسب و کارهای شکست خورده و همچینن دلایل آن بیشتر بدانیدبه شما پیشنهاد می کنیم مقاله دلیل شکست کسب و کار اینترنتی را مطالعه کنید.

  •  تولید محتوای سرگرمی

ویدئوهایی که با هدف طنز و سرگرمی در کانال‌های یوتیوب بارگذاری می‌شوند، می‌توانند خیل عظیمی از کاربران را به سمت خود جذب کنند. بیشتر افرادی که به یوتیوب‌گردی می‌پردازند، با هدف تماشای ویدئوهای سرگرم‌کننده در این رسانه فعالیت می‌کنند. با انجام این کار، تولید‌کنندگان ویدئو، بخش کسب درآمد با یوتیوب را فعال می‌کنند که در نتیجه‌ی آن، در ابتدای تمام ویدئوهای آنان تبلیغات چند ثانیه‌ای گذاشته می‌شود. یوتیوب در برابر هر 1000 بازدید از تبلیغ‌های خود، به صاحبان ویدئوها درآمد مشخصی را تخصیص می‌دهد.

به همین خاطر هرچقدر یک ویدئو در یوتیوب بیشتر دیده شود، درآمد حاصل از آن برای تولیدکننده بیشتر خواهد بود. این یک روش مستقیم کسب درآمد از یوتیوب برای تمام کاربران آن است.

  • تولید محتوای آموزشی

ویدئوهای آموزشی که با موضوعات متنوعی مانند طراحی، معماری، آشپزی، نقاشی، فشن و ….. در یوتیوب آپلود می‌شوند، مانند ویدئوهای سرگرمی، توسط افراد زیادی دیده شده و از تبلیغاتی که یوتیوب در ابتدای فیلم‌های آنان قرار می‌دهد، درآمد کسب می‌کنند. البته افرادی که خود سایت اختصاصی داشته باشند، می‌توانند مخاطبین یوتیوب را به سمت سایت شخصی خود هدایت کنند و در آن‌جا دوره‌های آموزشی خود را به آنان بفروشند که راه دیگری برای کسب درآمد از یوتیوب است.

  • فروش محصول

فروشندگان می‌توانند محصولات و خدمات خود را در بستر یوتیوب به مخاطبین معرفی کرده و از این طریق به فروش خوبی برسند. با این وجود، دیگر نیازی به فعال کردن بخش تبلیغات یوتیوب نیست و افراد از سود محصولات خود به درآمد می‌رسند. فروش لوازم خانگی، آرایشی، الکترونیکی، پوشاک، جواهرات و …. در یوتیوب توسط افراد زیادی انجام می‌شود که همگی بازار غنی خود را در آن می‌یابند. کاربران پس از انتخاب محصول خود می‌توانند از طریق ایمیل یا شماره همراه با افراد تماس گرفته و محصول خود را مستقیماً سفارش دهند. این روش، کسب درآمد از یوتیوب به صورت غیرمستقیم خواهد بود.

  •  ویدئوهای نقد و بررسی

در برابر ویدئوهای طنز، سرگرمی و آموزشی، نوع دیگری از ویدئوها نیز در یوتیوب وجود دارند که توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند. این ویدئوها با هدف نقد و بررسی فیلم‌های روز دنیا، بازی‌های ورزشی، بازی‌های رایانه‌ای و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی تولید و ارائه می‌شوند و راه دیگری برای افزایش بازدیدکننده و کسب درآمد مستقیم از یوتیوب هستند.

اگر می‌خواهید با ایده های جدید برای کسب درامد آشنا شوید، مقاله ایده های پولساز خارجی را از دست ندهید.

چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم

  • همکاری در فروش

همکاری در فروش، یکی از بهترین راه‌ های کسب درآمد از یوتیوب است که در آن افراد با معرفی محصولات دیگران (شرکت‌های اصلی تولید کننده یک محصول) به جذب مخاطب هدف می‌پردازند. برای مثال افراد می‌توانند نحوه راه‌اندازی یک استودیوی خانگی را در ویدئوی خود آموزش داده و در بطن آن، تمام تجهیزات لازم برای راه‌اندازی این استودیو را معرفی کنند. سپس لینک تهیه محصولات را در آخر ویدئو قرار دهند تا افراد برای تهیه آن‌ها به سایت تولیدکننده مراجعه کنند.این افراد در برابر هر مشتری که از طریق یوتیوب جذب می‌کنند، از تولیدکنندگان اصلی آن محصولات، پورسانت می‌گیرند. افراد می‌توانند در فروش هر محصولی اعم از محصولات فشن، خانگی، زیبایی، الکترونیکی، سرگرمی و ….. مشارکت کنند.

مطالب پیشنهادی:    0 تا 100 تکنیک مذاکره + اصول و فنون مذاکره حرفه ای
  •  اعضای ویژه یوتیوب

اگر ویدئوها و محتوای شما در حد تخصصی قرار داشته باشند، شما می‌توانید با فعال کردن بخش «اعضای ویژه» در یوتیوب، برای عضو کردن افراد در آن بخش ویژه، به صورت ماهانه از آن‌ها هزینه دریافت کنید. افرادی که به محتوای تخصصی شما نیاز داشته باشند، این هزینه را پرداخت کرده و به مخاطبین ویژه شما تبدیل می‌شوند.

کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها چگونه است؟

کاربران یوتیوب از هرکجای دنیا می‌توانند از طریق فعالیت‌هایی که عنوان کردیم به کسب درآمد از یوتیوب بپردازند. اما موضوع حائز اهمیت برای ما ایرانی‌ها، تحریم بودن و چگونگی واریز درآمدهایمان از یوتیوب است. اگرچه برای دریافت پول از یوتیوب محدودیت‌های بسیاری برای ما وجود دارد، اما از طریق دو روش زیر می‌توانیم تحریم‌ها را دور زده و درآمد خود را از یوتیوب دریافت کنیم:

  • عضویت در یوتیوب با اطلاعات یک پارتنر خارجی

اگر آشنا یا دوستی در خارج از کشور دارید (یکی از کشورهای اروپایی که در لیست تحریم نیست و یوتیوب را هم فیلتر نکرده) می‌توانید از وی بخواهید که در یوتیوب با اطلاعات شخصی خودش عضو شود و سپس ایمیل شما را به عنوان یکی از مدیران کانال در یوتیوب ثبت کند. آن‌گاه اطلاعات حساب شما مربوط به آن شخص است و شما به عنوان یک مدیر می‌توانید محتوای موردنظرتان را بارگذاری کنید. وقتی موقع تسویه حساب رسید، دوست شما با حساب خارجی خود وجه را دریافت کرده و سپس از طریق صرافی، آن را به حساب شما در ایران منتقل می‌کند. این روش، بهترین راه برای دریافت درآمدهای مستقیم از یوتیوب برای ایرانی‌ها است.

  •  افتتاح حساب پی‌ پال از طریق سرور مجازی

اگر هیچ آشنای قابل اعتمادی در خارج از کشور نداشتید، می‌توانید راه دیگری را امتحان کنید که البته کمی هم ریسک دارد. شما می‌توانید از طریق یک سرور مجازی (ماشین مجازی) اقدام به باز کردن حساب بین‌المللی پی‌پال با آی‌پی یک کشور دیگر کنید. البته این ماشین مجازی باید همیشه فعال باشد و هرگز از کار نیفتد تا یوتیوب به هویت شما شک نکند (برای فعالسازی سرور مجازی باید به سایت‌های هاستینگ مراجعه کرده و در برابر فعالسازی آن به آن شرکت‌ها هزینه ماهیانه پرداخت کنید!)

البته اگر شما به صورت غیرمستقیم از یوتیوب درآمد کسب کنید، هیچ نیازی به داشتن حساب بین‌المللی نیست و یوتیوب تنها بستری برای تبلیغ و معرفی محصولات شما به مخاطبین هدفتان خواهد بود.

چگونه از طریق یوتیوب کسب درآمد کنیم

مقدار درآمد از یوتیوب چقدر است؟

اگر شما هم می پرسید هر هزار بازدید در یوتیوب چند دلار است (هر هزار بازدید یوتیوب چقدر درامد دارد) ؟ لازم است بگوییم که نمی‌توان مقدار دقیق کسب درآمد از یوتیوب را محاسبه کرد؛ چراکه مقدار این درآمد با فعالیت شما، تعداد بازدید ویدئوها، تعداد سفارشات و اعضای ویژه کانال شما رابطه مستقیم دارد. بنابراین مقدار درآمد غیرمستقیم از یوتیوب هیچ محدودیتی ندارد، اما تعرفه درآمد از یوتیوب به صورت مستقیم، برای هر 1000 بازدید، یک الی دو دلار است. شاید در نگاه اول این مبلغ بسیار ناچیز به نظر برسد، اما گاهی در یک فیلم، چهار تبلیغ قرار می‌گیرد و ممکن است آن فیلم حدود 1000 یا 2000 بازدید هم در طی چند روز دریافت کند که در نهایت مبلغ خوبی می‌شود، به‌خصوص برای ایرانیان، کسب درآمد دلاری از یوتیوب بسیار ارزشمند خواهد بود. البته یوتیوب برای فیلم‌های علمی، پرداخت بیشتری در نظر می‌گیرد! به طور متوسط، میانگین درآمد یوتیوبرهای برتر از یوتیوب حدود 10 الی 20 هزار دلار در ماه است.

مطالب پیشنهادی:    معرفی کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی 1403

چطور می‌ توانیم فعالیت در یوتیوب را آغاز کنیم؟

برای آغاز فعالیت در یوتیوب، شما باید ابتدا در این سایت ثبت‌نام کرده و یک کانال ایجاد کنید. سپس موضوع موردنظر خود را مشخص کرده و در رابطه با آن موضوع به تولید محتوا بپردازید. اگر به دوربین‌ها و تجهیزات فیلمبرداری حرفه‌ای دسترسی ندارید، دوربین گوشی تلفن همراهتان می‌تواند اولین ابزار تولید محتوای ویدئویی شما در یوتیوب باشد.

هرچقدر محتوای شما بهتر، کاربردی‌تر یا سرگرم‌کننده‌تر باشد، بازدید بیشتری هم خواهد داشت. بنابراین اگر قصد شروع فعالیت در این رسانه را دارید، آموزش کامل کسب درآمد از یوتیوب شما با انتخاب موضوع مناسب شروع می‌شود. شما در هرکاری مهارت داشته باشید، می‌توانید همان را موضوع فعالیت خود قرار داده و سپس دیگر مراحل آموزش کامل درآمد از یوتیوب را دنبال کنید.

اگر به دنبال ایده برای درامد دلاری هستید، مقاله ایده های پولساز در امریکا را از دست ندهید.

هر هزار بازدید یوتیوب چقدر درامد دارد

در مقاله پردرامد ترین شغل ها در ایران کارهای پولساز را به شما معرفی کردیم.

نکات تکمیلی کسب درآمد از یوتیوب

یک سری نکات هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند دید بازتری نسبت به فعالیت در یوتیوب به شما بدهد. این نکات به قرار زیر هستند:

  • برای اینکه بخش درآمد مستقیم از یوتیوب را در راستای کسب درآمد دلاری در ایران ، فعال کنید، باید کانال شما 1000 عضو (Subscribe) داشته و همچنین ویدئوهای شما روی هم 4000 دقیقه دیده شده باشند (برای مثال، کلا 4 ویدئوی 10 دقیقه‌ای در کانال خود گذاشته باشید که 100 نفر آن‌ها را تماشا کرده باشند، حالا 4000 دقیقه بازدید شما کامل شده است!)
  •  برای کسب درآمد دلاری از یوتیوب، باید حتماً حساب یوتیوب خود را به حساب گوگل ادسنس متصل کرده باشید. بیشتر مخاطبان از طریق گوگل به کانال شما می‌آیند. پس عضویت در گوگل‌ادسنس یک ضرورت برای کسب درآمد از یوتیوب است.
  • مشخصات شخصی شما باید حتماً در هر دو حساب یوتیوب و گوگل ادسنس شما یکی باشد.

برخی از سوالات رایج:

مقدار کسب درآمد از یوتیوب چقدر است؟

نمی‌توان مقدار دقیق کسب درآمد از یوتیوب را محاسبه کرد؛ چراکه مقدار این درآمد با فعالیت شما، تعداد بازدید ویدئوها، تعداد سفارشات و اعضای ویژه کانال شما رابطه مستقیم دارد. بنابراین مقدار درآمد غیرمستقیم از یوتیوب هیچ محدودیتی ندارد، اما تعرفه درآمد مستقیم از یوتیوب برای هر 1000 بازدید، یک الی دو دلار است

راه های کسب درآمد در یوتیوب کدامند؟

تولید محتوای سرگرمی - تولید محتوای آموزشی - فروش محصول - ویدئوهای نقد و بررسی

بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “0 تا 100 کسب درآمد از یوتیوب + میانگین در آمد یوتوبرها

  1. سلام وقتتون بخیر مقالتون کاربردی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *