شبکه‌های اجتماعی

ساخت هشتگ | چگونه هشتگ بسازیم در اینستا + واتساپ + تلگرام و ….

ساخت هشتگ

همان‌طور که اطلاع دارید استفاده از هشتگ در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به دو منظور انجام می‌شود، یکی این‌که هدف شما از به اشتراک گذاشتن عکس معلوم شود و دوم این‌که هشتگ گذاری روی عکس‌ها و پست‌هایتان باعث می‌شود کاربران مختلفی پست‌های شمارا ببینند. در این مقاله در نظر داریم در مورد نحوه ساخت هشتگ در سه شبکه اجتماعی اینستاگرام، واتساپ و تلگرام اطلاعاتی را برایتان ارائه دهیم.

هشتگ چیست؟

برای تعریف مفهوم هشتگ باید بگوییم که هشتگ کاربردی مانند برچسب دارد که از آن برای گروه‌بندی و به اشتراک گذاشتن پست‌های شبکه اجتماعی و نظرات افراد مختلف درباره موضوعات متفاوت در دنیا استفاده می‌شود، هشتگ‌ها در ابعاد وسیع‌تر از لیست فالوورها و دوستانتان استفاده می‌شود و باعث تعامل کاربران مختلف در سرتاسر جهان باهم می‌شوند.
اپلیکیشن اینستاگرام همانند دیگر شبکه‌های اجتماعی دارای ویژگی هشتگ گذاری است، این قابلیت در اینستاگرام علاوه بر اینکه بسیار کاربردی است، دارای حائز اهمیت زیادی نیز است.

مثلاً در نظر بگیرید شما دارای پیج فروش زیورآلات تزئینی هستید و عکس یا ویدئویی را مربوط به هنر و کسب‌وکار خود به اشتراک می‌گذارید، برای این‌که بتوانید پست خود را با موضوع مرتبط با پیج‌های مشابه در یک دسته قرار دهید باید از هشتگ‌های مربوط به پست خود استفاده کنید، در این مثال باید از هشتگ‌هایی مانند # زیورآلات_ دست ساز، # زیورآلات_ خاص، #زیورآلات_ شیک استفاده کنید تا پیج شما در این دسته از پیج‌ها قرار بگیرد. در مورد ” هشتگ در توییتر ” بیشتر بخوانید.

تولید هشتگ

چگونه هشتگ بسازیم؟

می‌خواهید بدانید چگونه هشتگ بسازیم؟

برای این‌که بتوانید در اینستاگرام برای پست خود هشتگ بسازید باید به ترتیب مطابق مراحل پایین عمل کنید:
1. وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و روی علامت + در قسمت پایین صفحه ضربه بزنید.
2. بعدازاین که تصویر موردنظرتان را انتخاب کرده و فیلترهای مورد علاقه‌تان را بر روی تصویر اعمال کردید، در بخش write a caption می‌توانید هشتگ دلخواه خود را بنویسید، برای این کار باید با استفاده از علامت # در کیبورد، کلمه موردنظرتان را تایپ کنید، در نظر داشته باشید برای این کار بین # و کلمه هیچ فاصله‌ای نگذارید. برای مثال #Contenic
3. اگر می‌خواهید از تعداد بیش‌تر از هشتگ در پست خود استفاده کنید، برای درج هشتگ بعدی باید یک‌فاصله گذاشته و آن را بنویسید. برای مثال #contenic #content
4. اگر کلمه موردنظرتان برای هشتگ به‌گونه‌ای است که دارای چندین کلمه است، برای تولید هشتگ باید از علامت Underline یا همان زیرخط بدون گذاشتن فاصله استفاده کنید. برای مثال#contenic_content

نکته: هشتگ‌ها می‌توانند جزو کلمات عادی روزانه شما باشند یا به‌صورت مخفف شده یا ترکیبی از حروف و اعداد باشند. بعضی مواقع نیز بسته به سلیقه صاحب پیج از هشتگ‌های استیکری نیز استفاده می‌شود، همچنین بین کلماتی که در هشتگ استفاده می‌کنید نباید هیچ‌گونه فاصله‌ای را بگذارید.

امروزه از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای همه رخدادهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، سرگرمی، ورزشی، حوادث و غیره استفاده می‌شوند.

چگونه برای خودمان هشتگ بسازیم؟

آیا می‌دانید چگونه برای خودمان هشتگ بسازیم؟ و اصلاً این امکان به چه دردی می‌خورد؟
هشتگ اختصاصی به هشتگی می‌گویند که معمولاً صفحات محبوب، اینفلوئنسرها یا همان چهره‌های تأثیرگذار، فروشگاه‌های مجازی و در برخی مواقع توسط سلبریتی برای شروع کمپین یا نظرسنجی‌های مختلف استفاده می‌شود؛ اما سؤالی که در اینجا مطرح است این است که چگونه هشتگ مخصوص خودمان را بسازیم؟ یا چگونه هشتگ پربازدید بسازیم؟ برای جواب دادن به این سؤالات چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید که در ادامه متن آن‌ها را به طور کامل برایتان توضیح می‌دهیم. با استفاده کردن از این نکات به‌راحتی می‌توانید هشتگ مخصوص خود را ایجاد کنید.

1. در مرحله اول لازم است یک فکر بکر و نو برای ساخت هشتگ در اینستاگرام داشته باشید، نحوه ساخت هشتگ در اینستاگرام به‌گونه‌ای است که دارای محدودیت نیست و شما می‌توانید با ایده‌های خلاقانه خود، هشتگ‌های پربازدید و مخصوص به خود را ایجاد کنید.
2. در مرحله بعدی لازم است مطمئن شوید قبلاً از آن هشتگ استفاده‌نشده باشد.
3. درنهایت می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی در مورد هشتگی که ایجاد کرده‌اید با مخاطبان خود صحبت کنید.
4. نحوه استفاده کاربران از هشتگ‌های اختصاصی‌تان را کنترل کنید و بفهمید که آن‌ها در چه پست‌ها و با چه موضوعاتی از هشتگ شما استفاده می‌کنند و درصورتی‌که لازم شد در این باره با آن‌ها گفتگو کنید.

 

چگونه در تلگرام هشتگ بسازیم؟

کاربرد هشتگ در تلگرام با کاربرد آن در اینستاگرام متفاوت است، هشتگ گذاشتن در تلگرام هنگامی به کار می‌آید که افراد صاحب گروه یا کانال تلگرامی برای راحتی ممبرهای خود قصد دسته‌بندی مطالب خود را با استفاده از هشتگ داشته باشند. برای مثال در کانال تلگرام خاصی اگر دنبال مطلب یا فایل خاصی هستید می‌توانید با استفاده از هشتگ به مطلب موردنظرتان دسترسی پیدا کنید مثلاً در یک کانال تلگرامی کنکوری احتمالاً می‌توانید با کمک هشتگ فایل‌های پی‌دی‌اف و فیلم‌های آموزشی مختلف را به‌راحتی پیدا کنید فقط کافی است در قسمت سرچ کانال با اضافه کردن # به ابتدای موضوع موردنظرتان اقدام به پیدا کردن آن بکنید اگر هشتگ مربوط به کلمه سرچ شده وجود داشته باشد به رنگی آبی درمی‌آید.

اگر با این روش نتوانستید مطلب موردنظرتان را پیدا کنید به این معنی است که هشتگی برای آن مطلب تعیین نشده است. ساخت هشتگ در تلگرام همانند اینستاگرام بسیار راحت و کاربردی است، اگر صاحب کانال یا گروه تلگرامی هستید برای اضافه کردن هشتگ به مطالب کانال یا گروه و دسته‌بندی کردن آن‌ها در گروه خاص، کافی است در پایین متن هشتگ مربوط به آن مطلب را بنویسید، بعد از انجام دادن این کار آن مطلب با هشتگ اختصاصی خود قابلیت سرچ شدن در کانال یا گروه را خواهد داشت.

چگونه در واتساپ هشتگ بسازیم

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؟

حتماً قبلاً اصطلاح «ترند شدن هشتگ» را شنیده‌اید. باید بگوییم این اصطلاح در بیش‌تر مواقع برای توییتر استفاده می‌شود. زمانی یک هشتگ ترند می‌شود که کاربران با تعداد بسیار بالایی از یک هشتگ خاص در پیام‌ها یا توییت‌های خود استفاده کنند. کمپانی‌ها، شرکت‌ها و تجارت‌های مختلف به وفور از این قابلیت هشتگ برای اهداف تجاری و تبلیغاتی خود بهره می‌گیرند. مثلاً اگر وارد توییتر شوید و هشتگ معروف #justdoit را سرچ کنید به طور واضح می‌توانید متوجه شوید که شرکت نایکی از این هشتگ برای رایج کردن و معرفی برند خود استفاده می‌کند و می‌توان گفت با این هشتگ به اهداف خود در این باره رسیده است.

• برای ترند کردن یک هشتگ از اینفلوئنسرها استفاده کنید.
• از مهم‌ترین علت‌های ترند شدن یک هشتگ، محتوا و مفهوم مطلب آن است. محتوای شما باید قدرت به چالش کشیدن و علاقه و انگیزه کاربران برای بحث و گفتگو راجع به آن را داشته باشد.
• یکی دیگر از راه‌های ترند شدن برگزاری مسابقه‌های خاص است. برخی مواقع نفرات اول این مسابقه در رویدادهای مختلف خبری، اجتماعی، سیاسی، برنامه تلویزیونی و غیره نمایش داده می‌شوند همین امر باعث‌ ترند شدن هشتگ شما میان مردم می‌شود.
• همچنین برای شروع ترند کردن یک هشتگ، زمانی را انتخاب کنید که رقابت هشتگ‌ها در آن زمان کمترین حد ممکن را دارد برای مثال ساخت هشتگ ترند از ساعت نه صبح می‌تواند عاقلانه باشد.

چگونه برای خودمان هشتگ بسازیم

چگونه هشتگ‌های ترند در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

در توییتر شما می‌توانید هشتگ‌های ترند توییتر را از قسمت داشبورد حساب کاربری توییتر خود بر روی بخش Explore کلیک کنید و در بخش Trending لیست عناوین و هشتگ‌های ترند را مشاهده کنید؛ اما متأسفانه این قابلیت در اینستاگرام وجود ندارد و شما نمی‌توانید هشتگ‌های ترند را به این صورت ببینید، تنها در قسمت جستجوی هشتگ در اینستاگرام می‌توانید تعداد پست‌های منتشرشده برای یک هشتگ خاص را مشاهده کنید، اما شما می‌توانید با تعداد پست‌های آن هشتگ میزان ترند و محبوب بودن آن را حدس بزنید، به این طریق که هرچه قدر تعداد پست‌های انتشاریافته با آن هشتگ زیاد باشد به معنی ترند تر و محبوب‌تر بودن آن هشتگ است.

برای آشنایی بیشتر با نقش هشتگ و نحوه هشتگ گذاری در استوری اینستاگرام مقاله هشتگ در استوری  را بخوانید.

چگونه هشتگ پربازدید بسازیم؟

اگر در نظر دارید هشتگ پربازدید و محبوبی را در اینستاگرام بسازید باید نکات پایین را در ساخت هشتگ در نظر بگیرید:
• هدفتان از ساخت هشتگ را مشخص کنید.
• راهکار استراتژیکتان برای ساخت هشتگ پربازدید چیست؟
• موضوع هشتگ خود را زیبا، جذاب، مختصر و کاربرپسند انتخاب کنید.
• انتخاب کردن یک عنوان جذاب و عالی برای هشتگ پربازدید
• از چاشنی طنز در هشتگ ترند و پربازدید خود غافل نشوید.
• از دوستان و فالوورهای خود برای وایرال کردن هشتگ خود کمک بگیرید.
• نحوه و چرایی استفاده از این هشتگ را برای مخاطبان و کاربران اینستاگرام توضیح دهید.

چگونه هشتگ بسازیم

چگونه در واتساپ هشتگ بسازیم؟

از هشتگ نمی‌توانید در واتساپ استفاده کنید، هشتگ به علت ماهیت خود فقط در شبکه‌های اجتماعی رایج است برخی از کاربران هشتگ را در وضعیت واتساپ خود استفاده می‌کنند اما در حقیقت هشتگی که در آنجا استفاده می‌کنند هیچ نوع کاربردی ندارد. واتساپ یک برنامه پیام‌رسان است که به کاربران امکان چت و به اشتراک‌گذاری مطالب، مکالمه صوتی و تصویری را می‌دهد و به علت این‌که جزو شبکه‌های اجتماعی نیست هشتگ در این اپلیکیشن کاربردی ندارد چراکه این برنامه مثل اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک نیست. در این اپلیکیشن فقط می‌توان از علامت @ برای منشن کردن کاربران در گفتگوها استفاده کرد.

متأسفانه هشتگ‌ها در واتساپ کاربردی ندارند، اما کاربران واتساپ برای گذاشتن نظرسنجی برای مخاطبان خود می‌توانند از برنامه WhatsHash استفاده کنند و سؤالات موردنظرشان به‌صورت فرم نظرسنجی به دوستان و گروه‌های خود در واتساپ ارسال کنند.

سخن پایانی

هشتگ‌ها ابزارهای ساده و کاربردی هستند که در صورت استفاده مفید و درست از آن‌ها می‌توانند مزیت‌های فراوانی را داشته باشند. استفاده کردن از هشتگ احتیاج به داشتن دانش و آگاهی لازم در این باره است، در این مقاله سعی کردیم درباره نکات استفاده از هشتگ و ساخت هشتگ در شبکه‌های اجتماعی معروف مطالبی را برایتان ارائه کنیم.
اکنون شما میدانید که چگونه در تلگرام هشتگ بسازیم؟ چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؟ چگونه هشتگ های پر بازدید بسازیم؟ چگونه در واتساپ هشتگ بسازیم؟ و چگونه برای خودمان هشتگ بسازیم؟
شما در شبکه‌های اجتماعی از کدام هشتگ‌ها استفاده می‌کنید؟ برای ساخت هشتگ ترجیح می‌دهید از کدام شبکه اجتماعی رایج استفاده کنید؟

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “ساخت هشتگ | چگونه هشتگ بسازیم در اینستا + واتساپ + تلگرام و ….

  1. I like this post, enjoyed this one thanks for putting up. “I would sooner fail than not be among the greatest.” by John Keats.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *