شبکه‌های اجتماعی

هشتگ در توییتر چیست + نحوه کار با آن

هشتگ در توییتر

می‌توان گفت امروزه اکثر مردم نه تنها نام یکی از شبکه های اجتماعی معروف مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و تلگرام را در طول زندگی خود شنیده‌اند، بلکه بیش‌تر آن‌ها خود یکی از کاربران این شبکه های اجتماعی هستند و در آن‌ها فعالیت دارند. هشتگ‌ها در همه شبکه های اجتماعی استفاده می‌شود و کاربرد بسیار وسیعی را دارند.
ما در این مقاله مبحث هشتگ در توییتر و نحوه کار با آن را بررسی می‌کنیم و سؤال مهم چگونه در توییتر هشتگ بگذاریم را برایتان به طور کامل توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید با هشتگ های ترند آشنا شوید، مقاله هشتگ های پربازدید اینستاگرام را بخوانید.

هشتگ در توییتر چگونه کار می‌ کند؟

از هشتگ‌ها در توییتر برای دسته‌بندی توییت‌های مختلف استفاده می‌شود. در برخی موارد بیش‌تر کاربران در مورد موضوع خاصی توییت می‌زنند که با افزودن هشتگ خاصی به توییت خود می‌توانند توییت خود را در دسته‌بندی خاص آن هشتگ قرار دهند تا دیگر کاربران فقط با سرچ کردن نام هشتگ توییت آن‌ها را در میان انبوهی از توییت‌های ارسالی کاربران پیدا کنند.

هشتگ‌ها جزو مهم‌ترین امکانات توییتر محسوب می‌شود که کاربران استفاده از آن‌ها را در توییت‌های خود ترجیح می‌دهند. یکی از نکات مهمی که باید در این باره بگوییم استفاده درست و به‌جا از هشتگ‌ها است. چراکه اگر هشتگ غیر مربوط راجع به محتوای توییت خود را قرار دهید ممکن است توییتر توییت شما را در دسته توییت‌های اسپم قرار دهد و همین مسئله امتیاز منفی برای حساب کاربری شما باشد.

هشتگ‌ها در توییتر باعث می‌شوند کاربران مختلفی در سرتاسر دنیا بدون این‌که یکدیگر را بشناسند در سمت یک جریان مشابه حرکت کنند که علت این مسئله این است که این کاربران راجع به موضوع مشترکی توییت می‌زنند و هشتگ‌های مشابهی را در توییت خود به کار برده‌اند. در اصل می‌توان این‌طور گفت که کاربرد اصلی هشتگ توییتر برای این است که بتوانید با سرچ کردن یک هشتگ خاص تمامی توییت‌های مربوط به آن هشتگ را مشاهده کنید یا از آن هشتگ در توییت‌های خود استفاده کنید. به همین علت هشتگ‌ها عضو جدانشدنی و مهم شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر هستند و بهتر است نحوه کار هشتگ‌ها در توییتر را یاد بگیرید.

اگر می خواهید بیشتر در مورد هشتگ ها بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله هشتگ چیست را مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی:   17 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام + نکات مهم سال 2024

چگونه در توییتر هشتگ بگذاریم

برای آشنایی بیشتر با نقش هشتگ و استفاده آن در استوری اینستاگرام مقاله نحوه هشتگ زدن در استوری اینستاگرام  را بخوانید.

چگونه در توییتر هشتگ بگذاریم؟

هشتگ در توییتر مانند اینستاگرام استفاده می‌شود برای اینکه بتوانید در توییتر از هشتگ استفاده کنید فقط کافی است به‌صورت همیشگی قبل از کلمه مورد نظرتان، علامت # قرار دهید و سپس آن کلمه به یک هشتگ تبدیل می‌شود که کاربران می‌توانند آن کلمه را در میان خیل عظیمی از هشتگ‌ها پیدا کنند.

برای مثال:
آژانس دیجیتال مارکتینگ #پردیسا_یوسفی یکی از #بهترینها در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. علامت # را قبل از هر کلمه یا عبارتی که می‌خواهید آن را هشتگ کنید قرار دهید تا در قسمت جستجوی توییتر پست توییت شده شما هم در قسمت مربوط به آن هشتگ قرار بگیرد. هشتگ‌ها به علت این‌که نباید فاصله داشته باشند برای هشتگ‌های فارسی که چندکلمه‌ای هستند از آندرلاین باید استفاده کنید تا از این طریق به هم وصل شوند. در توییتر با کلیک کردن بر روی یک هشتگ خاص می‌توانید توییت‌های کاربران دیگری که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند را نیز ببینید. هشتگ‌هایی که زیاد استفاده می‌شوند و جزو هشتگ‌های پرطرفدار می‌شوند در لیست ترندها که در کنار تایم لاین و قسمت جستجو در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

نکته: برای درج هشتگ نمی‌ توانید از فاصله و نشانه‌ ها استفاده کنید

ترفندهای توییتری: شما در توییتر اجازه دارید به تعداد مورد نظرتان از هشتگ استفاده کنید اما توصیه می‌کنیم برای گرفتن بهترین نتیجه در هر توییت بیش‌تر از دو هشتگ را استفاده نکنید. هشتگ گذاری بیش از حد در توییتر مناسب نیست و هنگامی‌که یک کاربر دیگر آن را مشاهده می‌کند ممکن است به علت شلوغی و بی‌نظمی در محتوا حواس او پرت شود و شکل ظاهری توییت نیز جالب به نظر نیاید به همین علت از هشتگ‌های کمی استفاده کنید.

 

آموزش هشتگ گذاری در توییتر

 

هشتگ‌ها جزو بهترین راه‌هایی است که باعث می‌شود هشتگ شما در توییتر محبوب شود و جلب توجه دیگر کاربران را جلب کند، البته این اتفاق هنگامی می‌تواند بیفتد که هشتگ‌های شما به‌درستی در توییت شما قرار داده شود و صرفاً از علامت هشتگ در پشت هر کلمه معمولی و بی‌معنی استفاده نکرده باشد.

فراموش نکنید که کاربران دیگر مطالب و توییت‌ها را با استفاده از هشتگ‌ها پیدا می‌کنند و استفاده بی‌مورد از هشتگ و به‌نوعی هشتگ‌های اسپم باعث تلف شدن وقت دیگر کاربران می‌شود، اگر از هشتگ‌ها سوءاستفاده کنید فالوورهای شما کاهش می‌یابند و استفاده بی‌مورد از هشتگ‌ها باعث پایین آمدن ارزش حساب کاربری‌تان در توییتر می‌شود. برای مثال برای دسته‌بندی کردن توییت‌ها طبق موضوعات و اهداف مخصوصی می‌توان از توییت‌های پیشنهادی و رسمی توییتر استفاده کرد مثلاً هشتگ #followfriday برای پیشنهاد دادن یک توییت جدید به دوستان خود یا تمام کاربران توییتر در دنیا است.

هشتگ‌ها مانند پلاک‌های ماشین هستند که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید توییت موردنظر خود رابین میلیون‌ها توییت ارسالی کاربران در توییتر پیدا کنید.

چگونه یک هشتگ را در توییتر ترند کنیم

چگونه یک هشتگ را در توییتر ترند کنیم؟

همان‌طور که توییتر اعلام کرده است، هشتگ‌ها صرفاً به خاطر تعداد بالای استفاده از آن‌ها ترند نمی‌شوند بلکه به خاطر محبوبیت بالایی که در زمان معینی دارند در لیست ترند قرار می‌گیرند، اگر این قانون وجود نداشتن هشتگ‌هایی مانند #Love یا #Trump و#Selfie همیشه در صدر هشتگ‌های ترند توییتر قرار می‌گرفتند.

علاوه بر الگوریتم تعیین‌شده، توییتر تعداد منشن‌ها، ری توییت ها را نیز محاسبه می‌کند همچنین جذابیت و زیبایی توییت را نیز در نظر می‌گیرند. اگر حساب توییتر شما به توییت‌های کاربران جواب دهد ترندها جالب‌تر نیز می‌شوند، جواب‌هایی که به دیگر کاربران توییتر می‌دهید باید عاقلانه و باارزش باشند و فقط از شکلک و کلمه ممنون برای پاسخ‌های توییت خود استفاده نکنید چرا که توییتر ارزش کمی برای این نوع پاسخ‌ها در نظر می‌گیرد.

برای این‌که جواب سؤال چگونه یک هشتگ را در توییتر ترند کنیم پاسخ دهیم لازم است فاکتورهایی دیگری را نیز دراین‌باره برایتان بازگو کنیم. برای مثال همیشه برای توییت‌های خود برنامه زمانی توییت کردن داشته باشید و هیچ‌وقت به‌صورت یک‌باره توییت‌های زیادی را پست نکنید. برای اینکه بتوانید به ترند شدن هشتگ در توییتر کمک کنید می‌توانید از اینفلوئنسرها استفاده کنید، چرا که همیشه تعداد فالورهای آن‌ها بالا است و از این طریق می‌توانند باعث ترند شدن هشتگ شما شوند.
برای ترند شدن هشتگ در توییتر همچنین می‌توانید مسابقات جالب و مهیجی را برگزار کنید و جایزه‌های مناسب و خوبی را نیز برای آن‌ها تعیین کنید.
یکی از دلایلی که باعث می‌شود هشتگ شما سریع‌تر ترند شود، محتوا و متن توییت شما است، این محتوا باید به‌قدری خوب و جذاب باشد که کاربران در آن بحث شرکت کرده و آن را ادامه داده و با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند.

زمان شروع فرآیند ترند شدن هشتگ خود را هنگامی شروع کنید که رقابت زیاد نباشد و بتوانید به‌راحتی این کار را انجام دهید برای مثال بهترین زمان برای شروع ترند کردن یک توییت در زمان صبح است.

اگر میخواهید در مورد اینفلوئنسر ها بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ را مطالعه کنید.

یکی از قابلیت‌های جالب توییتر این است که توییتر به شما قدرت هر هشتگی که تایپ می‌کنید را نشان می‌دهد و شما از این راه می‌توانید بهترین استراتژی را انتخاب کنید. حتی تفاوت‌های جزئی در انتخاب هشتگ‌ها می‌تواند باعث شود میزان افرادی که توییت‌های شما را می‌بینند به طور قابل‌توجهی زیادتر از قبل شود. همچنین می‌توانید از برنامه Rite Tag میزان استفاده کاربران از یک هشتگ خاص را مطلع شوید. همچنین می‌توانید سری به سایت Hashtagify.me بزنید تا بدانید کاربران در دنیا برای موضوعات مشابه از چه هشتگ‌هایی بیش‌ترین استفاده را می‌کنند.

هشتگ توییتر

علت ترند شدن هشتگ توییتر

هشتگ‌ها در توییتر که دارای موضوعات و مبحث‌های مختلف با هشتگ خاص خود هستند هنگامی‌که بالاترین میزان تعامل و مشارکت کاربران را در مدت‌زمان معینی دریافت می‌کنند در کنار پروفایل توییتر به‌عنوان هشتگ‌های ترند نمایش داده می‌شوند. همچنین هشتگ‌های ترند در مناطق و کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. ترندها جزو پراستفاده‌ترین ابزارهای موجود در توییتر هستند، مخصوصاً هشتگ‌های ترند در حیطه خبری و اطلاع دادن رویدادهای مختلف به‌وسیله توییتر کاربرد زیادی را دارند و اغلب ترندهای روزانه و تیتر اخبار را می‌توان در جستجوی گوگل مشاهده کرد.

5 نکته برای اینکه یک هشتگ در توییتر با موفقیت ترند شود؟

• برای ترند کردن هشتگ در توییتر فالوورهای زیادی را باید داشته باشید. بیشتر افرادی که موفق به ترند کردن هشتگ‌های اختصاصی خود می‌شوند بیش‌تر از 50 هزار فالوور در حساب کاربری خوددارند.
• هشتگ اختصاصی خود را نوعی تعیین کنید که ارزش و پتانسیل‌ترند شدن را داشته باشد.
• به دنبال کنندگان خود دلیلی بدهید تا با هشتگ توییت کنند. برای فالوورهای خود انگیزه و دلیل خوبی را بدهید تا از هشتگ اختصاصی شما در توییت‌هایشان استفاده کنند.
• از فالوورهای خود درخواست توییت و ری توییت کردن هشتگ اختصاصی خود را بکنید.
• برای ادامه توییت به مردم دلیل بیاورید. برای اینکه توییت کردن هشتگ اختصاصی‌تان توسط مردم و فالوورهایتان ادامه بیابد دلیل خوبی برای آن‌ها بیاورید.

آموزش هشتگ گذاری در تویتتر

مزایای هشتک در توییتر

• محتوای استفاده‌شده در هشتگ‌ها را همه کاربران می‌توانند بخوانند و دیگر احتیاجی نیست هر فردی محتوا را به‌صورت جداگانه منتشر کند.
• با استفاده از هشتگ‌ها، دیگر احتیاجی به سرچ کردن موضوع مورد نظرتان نیست، شما می‌توانید مطالب مختلف مربوط به هم را بخوانید و همچنین با کمک جستجوی گوگل هشتگ‌های مورد نظرتان را سرچ کرده و مطالبی که با آن هشتگ در ارتباط است را مطالعه کنید.
• استفاده از هشتگ برای بالا بردن میزان معروفیت یک موضوع خاص
• دسته‌بندی و مرتب کردن توییت‌ها و پست‌های به اشتراک گذاشته ‌شده در شبکه‌های اجتماعی
• بالا بردن میزان فالوور و دوستان در توییتر
• دادن امکان تبلیغ به کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلف برای برند و محصولات تولید خود

مطالب پیشنهادی:   8 ایده برای هایلایت اینستاگرام + ایده اسم هایلایت

سخن پایانی

هشتگ‌ها برای اولین بار در توییتر مورد استفاده قرار گرفتند به همین علت، هشتگ‌هایی که در این شبکه اجتماعی استفاده می‌شود کاربردهای بیش‌تری نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام و غیره را دارد. از هشتگ‌های توییتر معمولاً برای دسته‌بندی کردن موضوعات و مطالب متفاوت استفاده می‌شود. در قسمت هشتگ‌های ترند می‌توانید فهرستی از هشتگ‌هایی که ممکن است آن‌ها را دوست داشته باشید را ببینید که عمده این هشتگ‌ها بر اساس هشتگ‌های مورداستفاده خودتان نمایش داده می‌شوند. استفاده جهانی از هشتگ‌ها در توییتر شروع شد اما امروزه بیشتر شبکه‌های اجتماعی نیز از هشتگ استفاده می‌کنند.

هشتگ‌ها ابزارهای مفید و کاربردی هستند که استفاده بسیار راحت و آسانی را دارند و اگر از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنید می‌توانند مزیت‌های فراوانی را برایتان داشته باشند. در این مقاله هشتگ در توییتر و نکات مهم درباره آن را برایتان بررسی کردیم. به شما گفتیم چگونه در توییتر هشتگ بگذاریم؟
اکنون بگویید شما اغلب از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنید؟ هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید بیش‌تر در کدام شبکه اجتماعی قرار دارند؟

برخی از سوالات رایج :

هشتگ در توییتر چگونه کار می‌ کند؟

از هشتگ‌ها در توییتر برای دسته‌بندی توییت‌های مختلف استفاده می‌شود. در برخی موارد بیش‌تر کاربران در مورد موضوع خاصی توییت می‌زنند که با افزودن هشتگ خاصی به توییت خود می‌توانند توییت خود را در دسته‌بندی خاص آن هشتگ قرار دهند تا دیگر کاربران فقط با سرچ کردن نام هشتگ توییت آن‌ها را در میان انبوهی از توییت‌های ارسالی کاربران پیدا کنند.

علت ترند شدن هشتگ توییتر چیست؟

هشتگ‌ها در توییتر که دارای موضوعات و مبحث‌های مختلف با هشتگ خاص خود هستند هنگامی‌که بالاترین میزان تعامل و مشارکت کاربران را در مدت‌زمان معینی دریافت می‌کنند در کنار پروفایل توییتر به‌عنوان هشتگ‌های ترند نمایش داده می‌شوند. همچنین هشتگ‌های ترند در مناطق و کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. ترندها جزو پراستفاده‌ترین ابزارهای موجود در توییتر هستند، مخصوصاً هشتگ‌های ترند در حیطه خبری و اطلاع دادن رویدادهای مختلف به‌وسیله توییتر کاربرد زیادی را دارند و اغلب ترندهای روزانه و تیتر اخبار را می‌توان در جستجوی گوگل مشاهده کرد.

بازگشت به لیست

6 دیدگاه در “هشتگ در توییتر چیست + نحوه کار با آن

  1. بازتاب: اهمیت و نحوه گذاشتن هشتگ در استوری اینستاگرام - پردیسا یوسفی
  2. خورشیدی گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون عجب نسل جالبی شده ما قدیما هر کاری که داشتیم باید کلی دنبال طرف میگشتیم تا پیداش کنیم مثلا برا لوله بازکنی برچسب های در و دیوار رو زیر و رومیکردیم اما الان طرف برای بازکردن چاه خونش هم اینترنتی درخواست میده مخصوصا توی این کرونا که بیرون رفتن از خونه مکافاتیه..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *