کسب و کار

30 ایده استارتاپ با درآمد بالای 15 میلیون 2024

ایده استارت‌ آپ

پول ضامن شادی و خوشحالی افراد نیست، اما برای گذران زندگی یک ضرورت است. ممکن است هنوز درباره اینکه حرفه و مسیر شغلی که انتخاب کرده‌اید چقدر درآمدزا است، مطمئن نباشید یا اطلاعات چندانی نداشته باشید. ما در این مقاله با معرفی ویژگی‌های یک ایده استارتاپ موفق و نمونه‌هایی از بهترین ایده های استارتاپی با درآمد بالا به شما کمک می‌کنیم تا با برخی از سودآورترین و منحصربفردترین کسب‌وکارهای استارت‌ آپ یا نوپا که ارزش ریسک کردن دارند، آشنا شوید.

امروزه، میلیون‌ها نفر تمایل به شروع کسب‌ و کار خود دارند؛ چه به‌عنوان شغل اول یا اصلی یا به‌ عنوان شغل دوم که اغلب نیز در زمره مشاغل خانگی قرار می‌گیرند و اخیرا آمارهای رسمی و موثق بیانگر سرعت و شتاب‌گرفتن این نوع گرایش در ابعاد جهانی نسبت به سال‌های گذشته است.

یک سازمان یا شرکت استارت‌آپ، سازمان یا شرکتی نوپا است که توسط کارآفرینان تاسیس می‌شود تا محصولی منحصربفرد را توسعه دهد و به بازار عرضه کند؛ چنین سازمانی برای حل مشکلی که راه‌ حل آشکار ندارد، تلاش می‌کند و البته موفقیت آن تضمین نشده است و ممکن است محصول به مرحله تجاری‌ سازی برسد یا نرسد. مشاغل استارتاپ یا نوپا، کسب‌وکارهایی هستند که جهان را تغییر داده‌ و کارها را برای افراد جامعه آسان‌تر کرده‌اند.

مطالب پیشنهادی:   12 دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی (ایرانی و خارجی)

تمامی کسب‌وکارهای استارت‌ آپ یا نوپا با یک ایده شروع می‌شوند و البته آمارها و شواهد و قرائن حاکی از آن است که در نهایت، درصد بسیار بالایی از این نوع کسب‌وکارها موفق نمی‌شوند؛ در واقع اکثر ایده‌های استارتاپی جدید یا ایده‌های خلاقانه استارت‌آپ موفق به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای استارت‌آپ یا نوپا نمی‌شوند، بدیهی است این عدم موفقیت دلایل بسیار متعددی دارد.

سالانه میلیون‌ها کسب‌ و کار استارت‌آپ بر اساس ایده استارت آپ ها در جهان راه‌اندازی می‌شوند و میلیون‌ها کارآفرین در تمام جهان در تلاش هستند تا کسب‌ و کارهای نوپا با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه آنها در قالب سازمان‌های استارت‌ آپ و کارآفرین تاسیس شوند. جدا از این که یک ایده که نطفه ایجاد یک کسب‌ و کار استارت‌ آپ یا نوپا محسوب می‌شود باید حمایت‌های مالی و معنوی لازم را داشته باشد، با قوانین محلی، منطقه‌ای و جغرافیایی مطابقت داشته باشد و موازین و پشتوانه‌های حقوقی ضروری را رعایت کند، باید ویژگی‌های منحصر بفردی داشته باشد تا بتواند موفق شود و رشد و پیشرفت داشته باشد. پیشنهاد می شود در این زمینه حتما از مشاوره کسب و کار بهره ببرید.

ایده استارتاپ

اگر می‌خواهید بیشتر با تعریف استارت آپ آشنا شوید، مقاله استارت آپ چیست را از دست ندهید.

ایده استارت آپ

این مقاله از دو بخش تشکیل شده است : 1) ویژگی‌های یک ایده استارت‌ آپ موفق و 2) نمونه‌هایی از بهترین ایده استارتاپ با درآمد بالا.
در ادامه به ویژگی‌های یک ایده استارت‌ آپ موفق اشاره می‌کنیم و فهرستی از بهترین ایده‌های استارتاپی جدید یا ایده‌های خلاقانه استارت‌آپ برای کسب درآمد را معرفی می‌کنیم.

اگرمی خواهید بیشتر در مورد کسب درامد دلاری درکشور ایران بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله کسب درآمد دلاری را مطالعه کنید.

 ویژگی‌های یک ایده استارت‌ آپ موفق

هدف از راه‌اندازی کسب‌ و کارهای استارتاپ یا نوپا تولید یا استفاده از محصولات فناورانه با کمک فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان برای تامین نیازهای جدید یا نیازهای معمول با روشی مبتنی بر دانش‌های نوین است؛ این نوع کسب‌وکارها یا سازمان‌ها با کسب‌ و کارها یا سازمان‌های کوچک اقتصادی و زودبازده تفاوت‌ های اساسی و بسیاری دارند که به در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. یک استارتاپ باید:

1- از مدل کسب‌وکاری بهره میگیرد که مولفه‌های زمان، مکان، نیروی انسانی، تامین مالی و ارزیابی عملکرد ،نظارت و پایش مستمر را در چهارچوب این مدل به‌ طور جامع و به‌ درستی گنجانده باشد و نهادینه کرده باشد.
2- ابزار اصلی هویت‌بخشی و گسترش و رشد آن، فناوری‌ها و دانش‌های نو است.
3- ممکن است در ابتدا با سرمایه محدودی شروع شود، اما حجم سرمایه‌بری بالایی دارد و البته به این معنی نیست که پس از راه‌اندازی کسب‌ و کار، هزینه بالایی داشته باشد.
4- متمرکز بر جذب و بکارگیری کارکنان و متخصصان با استعداد و دانش بالا و خلاق و نوآور و است و نیز مزیت رقابتی دارد.
5- ایده‌ای نوآورانه، انعطاف‌پذیر و ارزش‌محور ( ارزش‌آفرین ) داشته و بر اساس تامین نیاز واقعی جامعه و قابل رشد و توسعه است.
6- بر بازارهای جهانی تمرکز دارد.
7- بر بازارهای جدید یا بر محصولات جدید ( بازارهای ماندگار ) تمرکز دارد.
8- از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده مناسبی میکند.
9- به‌ شدت نیاز به آموزش، مشاوره، مشارکت و مربی‌گری دارد.
10- برای کسب‌ و کار یک طرح یا برنامه کسب‌ و کار ( Business Plan ) جامع و همه‌جانبه تدوین و طراحی شده است.

کسب‌وکارهای استارت‌آپ یا نوپا با داشتن این ویژگی‌ها دارای حداقل خطا و ریسک هستند و درصد عدم موفقیت آنها بسیار کاهش می‌یابد.
ایده‌ های ناب استارتاپی ممکن است برای کارآفرینان مشتاق دشوار به‌ نظر برسند، به‌ویژه زمانی که این ایده‌ها قبلاً برای راه‌اندازی کسب‌ و کارها استفاده شده‌اند. با این وجود، همواره بهبود محصولات موجود یا ایجاد محصولات جدید با بهره‌گیری از ایده منحصر بفرد یا بهترین ایده های استارتاپی ضامن موفقیت کسب‌ و کارهای استارت‌آپ یا نوپا بوده است.

مزایای خوداشتغالی ارزش تلاش راه‌اندازی یک کسب‌ و کار به‌ کمک ایده‌های استارتاپی جدید یا ایده‌های خلاقانه استارت‌آپ را دارد. راه‌اندازی چنین کسب‌وکاری علاوه بر آزادی ناشی از مدیر بودن شما می‌تواند رضایت شغلی بیشتر و درآمد بالاتری را نیز به‌ همراه داشته باشد.

یکی از روشهای کسب درامد، تولید محتوا در یوتیوب است. برای آشنایی بیشتر با این روش مقاله کسب درآمد از یوتیوب را از دست ندهید.

ایده‌های استارتاپی جدید

اگر دوست دارید بدانید ثروتمندترین افراد در ایران چه کسانی هستند، مقاله اولین ثروتمند ایران را از دست ندهید. شما میتوانید از تجربیات این افراد استفاده کنید.

 نمونه‌ هایی از بهترین ایده استارتاپ با درآمد بالا

1- کسب‌ وکارهای حوزه تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات
2- حسابداری و حسابرسی
3- خدمات حمل‌ و نقل و رزرو تاکسی
4- خدمات شستشوی اتومبیل ( کارواش )
5- خدمات حوزه گردشگری
6- خدمات حوزه برگزاری، برنامه‌ریزی و مدیریت مراسم، رویدادها، همایش‌ها، سمینارها و موارد مرتبط
7- خدمات حوزه طبخ، آماده‌سازی و تحویل غذا
8- کسب‌وکارهای حوزه مواد غذایی ارگانیک
9- کسب‌وکارهای حوزه خدمات فنی و تعمیرات
10- کسب‌وکارهای حوزه آرایش و زیبایی
11- کسب‌وکارهای حوزه پوشاک و مُد
12- کسب‌وکارهای حوزه کالاهای کم‌مصرف و دست‌دوم
13- مربی‌گری
14- کسب‌وکارهای حوزه مشاوره ( مشاوره کسب‌وکار و تجارت، مشاوره فروش، مشاوره سرمایه‌گذاری و مالی و … )
15- کسب‌وکارهای حوزه ساختمان و بازسازی ساختمان
16- طراحی گرافیک
17- کسب‌وکارهای حوزه هنرهای نمایشی به‌ویژه سینما
18- کسب‌وکارهای حوزه ارتباطات و مخابرات
19- خدمات حوزه بسته‌بندی و تحویل کالا
20- خدمات حوزه درگاه پرداخت

مطالب پیشنهادی:   0 تا 100 انتخاب شغل مناسب به بهترین شیوه (100% تضمینی)
21- خدمات حوزه سیستم مدیریت موجودی
22- کسب‌وکارهای حوزه لباسشویی و خشکشویی
23- کسب‌وکارهای حوزه ساخت جواهرآلات و سنگ‌های قیمتی
24- خدمات حوزه تبلیغات و انتشارات
25- کسب‌وکارهای حوزه محصولات قابل استفاده مجدد
26- کسب‌وکارهای حوزه گیاهان دارویی
27- کسب‌وکارهای حوزه بهداشت و سلامت
28- کسب‌وکارهای حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون
29- کسب‌وکارهای حوزه محصولات سلامت‌محور و دوست‌دار محیط زیست
30- خدمات حوزه بازارپردازی ( تدارک، توزیع و فروش کالا )

اگر میخواهید با روشهای کسب درامد از پادکست آشنا شوید، مقاله چگونه از پادکست پول در بیاوریم را از دست ندهید.

بهترین ایده استارتاپ

اگر به دنبال راه اندازی یک کار با سرمایه کم هستید، مقاله بهترین کسب و کار با سرمایه کم را از دست ندهید.

انواع مشاغل استارت‌ آپ را می‌توان در گروه‌های زیر طبقه‌بندی کرد 

1- مشاغل سبک زندگی
این نوع از ایده های استارتاپی مشاغلی منطبق بر سبک زندگی هستند و ممکن است نتوانند گسترش یابند.

2- مشاغل کوچک
معمولاً این مشاغل برای تامین نیازها و مخارج روزمره راه‌ اندازی می‌شوند.

3- مشاغل بزرگ
هدف از راه‌اندازی این نوع مشاغل، بهبود زندگی افراد جامعه و توده مردم است؛ این مشاغل تغییرات و تحولات بزرگ ایجاد می‌کنند.

4- مشاغل مقیاس‌پذیر
مشاغل مقیاس‌پذیر به تقاضای روبه‌رشد بازار پاسخ می‌دهند. این نوع مشاغل جذابیت بیشتری دارند و دارای سوددهی و طول عمر بیشتری هستند. در برخی موارد، چند دسته از مشاغل استارت‌آپ با ادغام یکدیگر شغلی مقیاس‌پذیر ایجاد می‌کنند.

5- مشاغل قابل خریداری
گاهی ایده برای استارتاپ برای فروخته‌ شدن خلق می‌شود و افراد کسب‌ و کار خود را با هدف فروختن به شرکت‌های بزرگ شروع می‌کنند؛ مشاغل قابل خریداری از این دسته هستند.

6- مشاغل اجتماعی
این نوع مشاغل به‌ دنبال کسب درآمد نیستند و هدف اصلی آنها، ایجاد تغییر در جهت بهبود زندگی مردم است.

مطالب پیشنهادی:   30 ایده استارتاپ با درآمد بالای 15 میلیون 2024

کسب‌وکارها در هر مرحله از حیات خود دستخوش تغییر و تحول می‌شوند و از محیط درون و برون خود تاثیر می‌پذیرند و تغییرات در هر مرحله از کسب‌ و کار خود بر حسب نیاز و مقتضیات محتمل است؛ کسب‌ و کار خود را با انعطاف‌پذیری بالا، آماده تغییرات و انطباق و سازگاری با بازار و شرایط همواره درحال تغییر آن کنید.
ایده کسب‌وکار یا ایده استارت‌ آپ خود را با مطالعه و بررسی دقیق، جامع و همه‌ جانبه بازار و مخاطبان هدف و نیازهای واقعی آنها انتخاب و روند بازار را به‌دقت تحلیل کنید.

کسب‌وکاری را برگزینید که بیشترین تطابق و سازگاری را با انگیزه‌ها، خواسته‌ها، انتظارات، مهارت‌ها، نقاط قوت و توانایی‌ها و امکانات شما دارد.

برخی سوالات متداول

سه مورد از ویژگی های ایده استارتاپ کدامند؟

از مدل کسب‌وکاری بهره میگیرد که مولفه‌های زمان، مکان، نیروی انسانی، تامین مالی و ارزیابی عملکرد ،نظارت و پایش مستمر را در چهارچوب این مدل به‌ طور جامع و به‌ درستی گنجانده باشد و نهادینه کرده باشد. ابزار اصلی هویت‌بخشی و گسترش و رشد آن، فناوری‌ها و دانش‌های نو است. ممکن است در ابتدا با سرمایه محدودی شروع شود، اما حجم سرمایه‌بری بالایی دارد و البته به این معنی نیست که پس از راه‌اندازی کسب‌ و کار، هزینه بالایی داشته باشد.

چند نمونه از بهترین ایده استارت آپ را نام ببرید.

کسب‌ وکارهای حوزه تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات، حسابداری و حسابرسی، خدمات حمل‌ و نقل و رزرو تاکسی، خدمات شستشوی اتومبیل ( کارواش )، خدمات حوزه گردشگری

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “30 ایده استارتاپ با درآمد بالای 15 میلیون 2024

نظرات بسته شده است.