ویدئوها

4:ویدئو هوش تصویری_فضایی گاردنر

ویدئو هوش تصویری_فضایی گاردنر

دانلود ویدئو هوش تصویری_فضایی گاردنر

یکی از هوش‌های چند‌گانه گاردنر (Visual-Spatial Intelligence) است.

هوشی که ما در زبان فارسی به آن هوش تصویری-فضایی می‌گوییم. ویژگی افرادی که هوش غالبشان هوش تصویری فضایی است،  شامل موارد زیر است :

  1. در حواس پنجگانه‌شان، حس بینایی قوی‌تری دارند و می‌توانند تصاویر، شکل‌ها و اشیاء را بهتر ‌ببینند.
  2. این افراد می‌توانند به عکاس‌ها، نقاش‌ها و فیلمبردار‌های ماهری تبدیل ‌شوند، چرا که زوایایی را می‌بینند که دیدشان را از افراد معمولی، متمایز می‌کند.
  3. این افراد قدرت تجسم وتصور بالایی دارند، که قوه تخیلشان را در مرحله‌ای بالاتر از افراد عادی قرار می‌دهد. به عبارتی می‌توانند در پشت ذهنشان ابتدا یک سوژه را خلق کنند، سپس آن را به صورت عینی بسازند، درست مثل یک طراح لباس. یک طراح تراز اول اتومبیل را در نظر بگیرید. این فرد سوژه‌ و طرحی که در ذهنش شکل گرفته است را ابتدا در ذهن خلق می‌کند، سپس طرح را روی کاغذ طراحی می‌کند و بعد شروع به ساخت آن اتومبیل می‌کند.
  4. افرادی با این قابلیّت به شدّت ریزبین و جزئی نگرند و از آنجا که به جزئیات دقت می‌کنند تصاویر و چهره‌ها را به راحتی به ذهن می‌سپارند.
  5. به افرادی که خاطره‌، یا فیلمی را برای شما تعریف می‌کنند، دقت کرده‌اید؟ بعضی از دوستانمان چنان با دقت، ریز،موشکافانه و با جزئیات درباره آن فیلم یا خاطره توضیح می‌دهند که آدمی احساس می‌کند در آن لحظه حضور دارد. چون این افراد تصاویر، شکل‌ها و فیلم‌ها را به خوبی در ذهن نگه می دارند و باز تولید می‌کنند.
  6. اگر بخواهید به افراد با هوش تصویری-فضایی بالا، مطلب را آموزش بدهید،بهتر است با زبان تصویر با آنها صحبت کنید، تا بتوانند آن مطلب را به خوبی یاد بگیرند.درست مثل آموزش‌های زبان انگلیسی با فیلم.
  7. عمدتاً نقشه خوان‌های قابلی هستند که مسیرشان را با دیدن محیط اطرافشان پیدا می‌کنند.
  8. پازل‌ها را بخوبی حل می‌کنند.
  9. این افراد در هنر‌های تجسمی ید طولایی دارند و می‌توانند در این رشته ها هنرمند‌ان قابلی بشوند.

فکر می‌کنید هوش تصویری-فضایی شما چقدر قدرتمند است؟

ویدئو هوش تصویری_فضایی گاردنر

بازگشت به لیست