ویدئوها

3:ویدئو هوش جنبشی حرکتی گاردنر

هوش جنبشی حرکتی

ویدئو هوش جنبشی حرکتی

دانلود ویدئو هوش جنبشی حرکتی گاردنر

(Bodily-Kinesthetic Intelligence)  یا هوش حرکتی جسمانی که پرفسور هاوارد گاردنر آن را در نظریه هوش چندگانه خود معرفی کرده است.

افرادی که هوش جنبشی_حرکتی بالایی دارند از بدن خودشان برای بیان احساسات و اندیشه‌های خودشان استفاده می‌کنند. این افراد بادی لنگویج یا زبان بدن بسیار فعّالی دارند.

اگر بخواهیم مثالی برای این افراد بزنیم باید کسی را در نظر بگیریم که با هیجان و شور بسیار بالایی صحبت می‌کند و شما زبان بدن و قدرت صدا را در این فرد می‌توانید به راحتی ببیندید و تشخیص بدهید.

این افراد معمولاً هماهنگی بسیار بالایی بین چشم و دستشان دارند که حتی در دسته بندی‌های اوکانر ذکر شده است و جزو اشخاصی طبقه بندی می‌شوند که توانایی بسیار بالایی در انجام کارها با دستشان دارند که یک استعداد برجسته در آنها محسوب می‌شود.

افرادی با ویدئو هوش جنبشی حرکتی بالا همانطور که از اسم این هوش پیداست، اشخاصی هستند پرجنب و جوش و فرز که همیشه در حال تکاپوی فیزیکی هستند و دائماً باید کاری انجام بدهند، در یک کلام آنها از یکجا نشینی بدشان می‌آید. برای همین در کارهای فیزیکی می‌توانند بسیار موفق‌تر باشند. این افراد مهم‌تر از هر چیزی به دلیل فیزیکال بودن رشته‌های ورزشی می‌توانند در قسمت‌های مختلف ورزشی بدرخشند.

اصولاً این افراد توان تولید انرژی بیشتری در بدن خودشان دارند که برای مثال می‌توان از افرادی چون مایکل فلپ، یوسین بولت یا حسن یزدانی نام برد که در رشته‌های مختلف ورزشی نام آورند. ولی نکته جالب و کلیدی اینجاست که در برسی‌هایی که روی این افراد صورت گرفته است ثابت شده که بدن این افراد از لحاظ فیزیکی میزان سوخت و ساز بیشتری نسبت به یک انسان معمولی دارد و توان جنبشی حرکتی آنها با اختلاف بسیار زیادی بالاتر از بقیه افراد قرار می‌گیرد.

در نتیجه با ورود این افراد به رشته‌های ورزشی و آموزش تکنیک‌ها می‌توان از آنها انتضار موفقیت‌هایی به شدّت چشمگیر داشت و مدال‌های این افراد و افتخاراتشان، اثباتی بر این مدعاست.

نتیجه اخلاقی این که اگر شما یک چنین هوشی را در خودتان یا اطرافیانتان می‌بینید، خوشحال باشید چرا که شما استعدادی دارید که با پرورش آن می‌توانید به موفقیت‌هایی به شدّت درخشان و برجسته برسید.

ویدئو هوش جنبشی حرکتی گاردنر

 

بازگشت به لیست