استعدادیابی

18: تم توانمندی فعال‎‌کننده (Activator) کلیفتون

تم توانمندی فعال‎‌کننده (Activator)

تم توانمندی فعال ‎‌کننده (Activator)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “فعال‎‌کننده” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی فعال ‎‌کننده:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، متخصص تبدیل رؤیاها به واقعیت هستند. سؤالات همیشگی آنان این است که از چه زمانی می‌توانم شروع کنم؟ آنان افرادی به‌شدت بی‌تاب و کم‌صبر برای عمل‌کردن هستند. جالب است بدانید که آنان پس از تصمیم‌گیری دربارۀ موضوع یا مسائل گوناگون، با اینکه شاید هنوز چیزهایی وجود داشته باشد که آن‌ها ندانند، اما واقعاً برایشان چه اهمیتی دارد؟ چون آن‌ها قطعاً شروع می‌کنند و هرآنچه که لازم باشد را طی مسیر می‌فهمند.

به‌طورکلی، این دسته از افراد بر این باورند که عمل و تفکر مغایر نیستند و عمل را بهترین و برترین وسیله برای یادگیری می‌دانند. فرایند اغلب امور زندگی این دسته از افراد، بدین صورت است که تصمیم می‌گیرند، اقدام می‌کنند، نتیجه را بررسی می‌کنند، یاد می‌گیرند و این فرایند اقدام بعدی آنان را آسان‌تر و همچنین آگاهانه‌تر می‌کند. آنان بدین موضوع اعتقاد دارند که آدم‌ها با عملشان قضاوت می‌شوند و نه با حرف‌هایشان! افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی فعال‌کننده و یا همان عملگرا برخوردارند، قادرند با به عمل درآوردن افکار و ایده‌ها، فرایند انجام کار را به‌خوبی پیش می‌برند.

تم توانمندی فعال‎‌کننده:

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی فعال‎‌کننده، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • توجه داشته باشید که حتماً کارها و مشاغلی را انتخاب کنید که تصمیم‌گیر و مجری خود شما باشید؛ چرا که شما می‌توانید یک کارآفرین بسیار ماهری باشید.
  • در مواقعی که عضو یک گروه می‌شوید، سعی کنید مسئولیت انجام کارها و امور را برعهده بگیرید.
  • حتماً سعی کنید که اگر قرار است در جایی مشغول به کار شوید، تحت پوشش مدیرانی کار کنید که برای ارزیابی شما به خروجی شما نگاه کنند تا فرایند انجام کار شما؛ چرا که ممکن است فرایند انجام کارتان خیلی هم جالب نباشد.
  • بهتر است در اماکن و فضاهایی مشغول به کار شوید که بیشتر کارها و امور اجرایی انجام دهید؛ چرا که اغلب مناسب کارهای تحقیقاتی نیستید.
  • شما قادر هستید ایده‌ها و تفکرات دیگران را سریعاً به اجرا برسانید.
  • یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های مرتبط با این تم توانمندی، آن است که ممکن است گاهاً دیگران را متهم به تنبلی کنید! از این پس به یاد داشته باشید که همه به اندازۀ شما نمی‌توانند عمل‌گرا باشند؛ پس هنگامی که می‌خواهید دیگران را به عمل‌گرایی تشویق کنید، ابتدا زمان و مکان مناسب را در نظر بگیرید.
  • شما جزء آن دسته از افرادی هستید که از تجربیات مشهود و واقعی بیشتر درس می‌گیرید تا تئوری‌هایی که در خصوص موضوعی مطرح می‌شود؛ پس توجه داشته باشید که بهتر است از دانش، مهارت و توانایی‌های خود بهره بگیرید و عملکرد خود را در شرایط اجرایی مورد بررسی قرار دهید.
  • حتماً حتماً حتماً با اشخاصی که از ویژگی استراتژیک، تمرکز و تحلیل برخوردارند تیم شوید؛ چرا که این دسته از افراد به شما کمک خواهند کرد که سطح و به قولی ارتفاع پلۀ بعدی‌تان را قبل از گام برداشتن تخمین بزنید.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی فعال‎‌کننده:

  • از جمله بارزترین ویژگی‌های این دسته افراد، تبدیل سریع فکر به عمل است.
  • علاقۀ بسیار زیادی به شروع ایده‌ها دارند و تا حدودی تحلیل ایده‌ها برایشان بی‌اهمیت است.
  • کلاس‌ها و جلسات تئوری تا حد بسیار زیادی برایشان خسته‌کننده خواهد بود.۳ ویژگی بارز تم توانمندی فعال‎‌کننده:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی فعال ‎‌کننده :

  • کارآفرین
  • فروشندگی
  • امور تأسیساتی و ساختمانی

 

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی فعال‎‌کننده برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما می‌توانید گزینۀ بسیار مناسبی برای به مرحلۀ اجرا رساندن ایده‌ها باشید و همچنین شما می‌توانید به هر ایده‌ای جامۀ عمل بپوشانید.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “18: تم توانمندی فعال‎‌کننده (Activator) کلیفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *