تبلیغات

تبلیغات نمایشی چیست؟ + مزایا و معایب Cost Per Mile

CRM چیست

امروزه تبلیغات از جایگاه مهمی برخوردار است و از همین جهت بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان برند، برای آن هزینه جداگانه‌ای را در نظر می‌گیرند. دقت داشته باشید که اگر تبلیغات به درستی انجام شود، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری به حساب آید و مخاطبین شما را تحت تاثیر قرار دهد. حال باید متذکر شد که تبلیغات انواع گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها را می‌توان تبلیغات نمایشی یا cpm در نظر گرفت. شاید برای شما سوال پیش آید که cpm چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد تا جواب این سوال را پیدا کنید.

تبلیغات نمایشی چیست؟

تبلیغات cpm چیست؟ تبلیغات بر اساس نمایش یا همان cpm یا پرداخت به ازای نمایش از جمله تبلیغات کلیکی محسوب می‌شود که در شاخه دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. در این نوع تبلیغات شما هزینه‌ای را می‌پردازید و متناسب با هزینه پرداخت شده، تبلیغات مورد نظر شما به نمایش گذاشته می‌شود. برای این شیوه از تبلیغ که با نام‌هایی چون تبلیغات نمایشی، تبلیغات بر اساس نمایش، Cost Per Mile و cpm شناخته می‌شود، قوانین و شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شده است؛ برای مثال شما باید به ازای هر 1000 بازدیدی که از تبلیغ شما می‌شود، هزینه‌ای را پرداخت کنید.

اگر میخواهید در مورد دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بازاریابی دیجیتال را مطالعه کنید.

Cost Per Mile چه نوع تبلیغی به حساب می‌ آید؟

شاید برای شما سوال پیش آید که تبلیغات بر اساس نمایش چیست و آن را چه نوعی از تبلیغ می‌توان در نظر گرفت؟ در رابطه با این موضوع باید گفت تبلیغات cpm در واقع از مرسوم‌ترین روش‌های قیمت‌گذاری برای تبلیغات آنلاین به حساب می‌آید که بر اساس نرخ کلیک اندازه‌گیری می‌شود. دقت داشته باشید که نرخ کلیک، نشان‌دهنده تعداد افرادی است که روی لینک تبلیغ شما کلیک کرده و آن را دیده‌اند. این نوع از تبلیغات به هدف برندینگ شما نیز کمک زیادی میکند.

مطالب پیشنهادی:   0 تا 100 بوم مدل کسب و کار چیست + نمونه بوم مدل کسب‌ و کار

تبلیغات نمایشی چیست

یک نوع دیگر تبلیغات که امروزه زیاد از آن استفاده میشود تبلیغات اینترنتی است. در مقاله تبلیغات اینترنتی چیست با این روش تبلیغی آشنا شوید.

به نوعی باید گفت هزینه در نظر گرفته شده برای این شیوه از تبلیغ، بر اساس تعداد بازدید تعیین می‌شود و از همین جهت بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای کسب و کار خود یا استارت اپ خود این شیوه از تبلیغ را در نظر گیرند.

 

اگر با واژه و نحوه کار استارتاپ ها آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله  استارتاپ چیست  را مطالعه نمایید.

مزایای تبلیغات نمایشی

تبلیغات cpm از جمله شیوه‌های تبلیغ به حساب می‌آید که برای آن نقاط قوت و مزیت‌های گوناگون در نظر گرفته شده است و از همین جهت استفاده از آن موفقیت‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت. در ادامه برای شما مهم‌ترین مزیت‌های این شیوه از تبلیغ را خواهیم گفت تا با آن‌ها آشنا شوید.

  • بالا رفتن میزان آگاهی از برند

 مهم‌ترین هدف از انجام تبلیغات را می‌توان جذب مخاطب و مشتری در نظر گرفت؛ بنابراین باید تعداد افرادی که برند شما را می‌شناسند، بیشتر شود. تبلیغات نمایشی از جمله شیوه‌های تبلیغ به حساب می‌آید که آمار به دست آمده از آن به شما نشان می‌دهد که تبلیغ شما تا چه میزان دیده شده است.

  • سود آوری و فروش بیشتر

بدون شک زمانی که تبلیغ شما دیده شود، تعداد مشتری‌های بیشتری نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند و از همین جهت میزان فروش شما بیشتر خواهد شد که این موضوع سود بیشتری را نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

 

توضیح جامع تر در این باره را می توانید در مقاله مراحل بازاریابی و فروش مطالعه نمایید.

  • تبلیغ مقرون‌ به‌ صرفه

اگر به دنبال شیوه‌ای از تبلیغ هستید که هزینه کمتری برای شما به همراه داشته باشد، تبلیغات نمایشی انتخاب مناسبی خواهد بود؛ به طوری که استفاده و بهره‌گیری از آن می‌تواند خروجی خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

مطالب پیشنهادی:    مهم‌ ترین تفاوت استعداد و هوش چیست + 10 تفاوت بزرگ

تبلیغات نمایشی یا cpm چیست

معایب تبلیغات نمایشی

در بخش قبل به بررسی مزایای در نظر گرفته شده برای Cost Per Mile پرداختیم؛ اما موضوعی که وجود دارد، این است که هر چیز خوبی، معایبی نیز دارد. در ادامه شما را با معایب این شیوه از تبلیغات نیز آشنا می‌کنیم تا بررسی‌های لازم را انجام دهید و سپس تصمیم بگیرید که از این شیوه استفاده کنید یا خیر.

  • عدم هم خوانی تبلیغات با واقعیت محصول

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که افراد برای محصول خود تبلیغ جذابی را تدارک می‌بینند تا مشتری بیشتری را جذب کنند. باید متذکر شد که این شیوه مناسب نخواهد بود و می‌تواند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد؛ چرا که کم‌کم مشتری و مخاطبین اعتماد خود را به شما از دست می‌دهند.

  • بازدهی کمتر از انتظار

این شیوه از تبلیغ برای افرادی که به دنبال بازدهی در مدت زمان کوتاه هستند، مناسب نخواهد بود؛ چرا که امکان دارد کاربران تنها از تبلیغ شما بازدید کنند و واکنش خاصی از خود نشان ندهند. از همین جهت اگر به دنبال شیوه‌ای زودبازده هستید، به سراغ تبلیغات نمایشی نروید.

  • تمرکز روی نمایش تبلیغ

همان‌طور که گفته شد، تبلیغات CPM بر روی تعداد دفعاتی که تبلیغ به نمایش درمی‌آید تمرکز می‌کند؛ از همین جهت در این راستا مشکلات گوناگونی پیش می‌آید که می‌توان به مواردی چون احتمال تقلب و سودجویی اشاره کرد؛ چرا که امکان دارد بازدید تبلیغ شما توسط افراد دیگری که از مخاطبین شما نیستند انجام شود. از همین جهت تاثیر مثبتی برای شما به همراه نخواهد داشت.

روش محاسبه مقدار بازدید CPM

تا به این‌جا به بررسی ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای تبلیغات نمایشی پرداختیم و اطلاعاتی در رابطه با آن را در اختیارتان قرار دادیم. حال شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش آید که چگونه می‌توان مقدار بازدیدهای CPM را محاسبه کرد؟

در رابطه با این موضوع باید گفت این کار چندان سخت نیست و شما می‌توانید از طریق چند فرمول این کار را به راحتی انجام دهید. این فرمول را برای شما خواهیم گفت تا از طریق آن به این محاسبه بپردازید.

CPM = (هزینه کل) / (بازدید کل)

شما می‌توانید از طریق این فرمول به راحتی میزان و تعداد بازدیدهای تبلیغ منتشر شده را به دست آورید. البته باید متذکر شد که برخی از سیستم‌ عامل‌ها و رسانه‌ها، امکان این که بتوانید از طریق آن‌ها تعداد بازدیدها را شمارش کنید ندارند و بنا به همین دلیل برای آن مبنای احتمالی 1000 بازدید را در نظر می‌گیرند.

تبلیغات بر اساس نمایش چیست

دلیل اهمیت روش CPM

شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش آید که چرا باید از تبلیغات نمایشی استفاده کرد؟ باید گفت که استفاده از شیوه‌های دیگر برای انجام تبلیغات و به صورت عادی، برای شما هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت. برای مثال شما باید هزینه‌های بسیاری را در جهت تهیه بیلبورد، بنر و… بپردازید. در حالی که Cost Per Mile این‌چنین نیست و شما می‌توانید هزینه کمتری را پرداخت کنید و بر اساس آن، بازدید به دست آورید. با این اوصاف، شیوه CPM برای تبلیغات، بهترین شیوه‌ای به نظر می‌رسد که می‌توانید از طریق آن به انجام تبلیغات بپردازید.

هدف بهره ‌گیری از تبلیغات نمایشی چیست؟

بدون شک برای هر موضوعی هدفی در نظر گرفته می‌شود و تبلیغات نمایشی نیز از چنین موضوعی مستثنا نیستند و اهداف گوناگونی وجود دارد که با استفاده از این شیوه تحقق پیدا می‌کنند. از جمله این اهداف باید به مواردی چون برند سازی و آگاهی از برند، افزایش نرخ تبدیل در کمپین‌های با عملکرد بالا و نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی:    معرفی 10 تا از بهترین مراکز استعدادیابی ورزشی کودکان در تهران

تفاوت‌ تبلیغات CPM با CPC

شاید علاوه‌ بر نام تبلیغات CPM، نام تبلیغات CPC را نیز شنیده باشید. باید متذکر شد که هر دو از شیوه‌های تبلیغات کلیکی به حساب می‌آیند که تفاوت‌هایی نیز دارند و در حالت کلی باید گفت که CPM است که یک گام از CPC جلوتر به نظر می‌رسد. در ادامه به برخی از تفاوت‌هایی میان این دو شیوه دیده می‌شود اشاره خواهیم داشت تا از آن‌ها مطلع شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

  1. درآمدی که از طریق تبلیغات CPM به دست می‌آید، در مقایسه با درآمد CPC بهتر و با ثبات بیشتر است.
  2. هزینه‌های در نظر گرفته شده برای تبلیغات CPM در مقایسه با هزینه تعیین شده برای CPC بیشتر است.
  3. هدف‌گذاری برای تبلیغات CPC اثرگذاری بیشتری دارد؛ چرا که در این شیوه، شما باید تنها روی یک لینک کلیک کنید.

مزایای تبلیغات نمایشی

جمع‌ بندی

همانطور که مطالعه کردید، در این مقاله به بررسی و توضیح تبلیغات نمایشی پرداختیم و به سوال CPM چیست پاسخ دادیم. اکنون شما می‌دانید که این شیوه از تبلیغ چگونه است و بر چه اساس استفاده می‌شود. از همین جهت می‌توانید استفاده از این شیوه را برای کسب و کار خود در اولویت قرار دهید و به بهره‌گیری از آن بپردازید.

البته توصیه می‌شود حتما پیش از تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع، مزایا و معایب را نیز مورد بررسی قرار دهید. همچنین از تمام ویژگی و خصوصیات مربوط به این شیوه مطلع شوید تا امکان تصمیم‌گیری درست برای شما فراهم شد. در آخر امیدواریم که این مقاله اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید از مطالب و نکات گفته ‌شده در آن بهترین استفاده را ببرید و مسیر موفقیت خود را هموار کنید.

سوالات متداول :

تبلیغات بر اساس نمایش چیست؟

تبلیغات بر اساس نمایش یا همان cpm یا پرداخت به ازای نمایش از جمله تبلیغات کلیکی محسوب می‌شود که در شاخه دیجیتال مارکتینگ قرار دارد در این نوع تبلیغات شما هزینه‌ای را در جهت آن می‌پردازید و متناسب با هزینه پرداخت شده، تبلیغات مورد نظر شما به نمایش گذاشته می‌شود.

Cost Per Mile چه نوع تبلیغی به حساب می‌آید؟

تبلیغات cpm در واقع از مرسوم‌ترین روش‌های قیمت‌گذاری برای تبلیغات آنلاین به حساب می‌آید که بر اساس نرخ کلیک اندازه‌گیری می‌شود. دقت داشته باشید که نرخ کلیک، نشان‌دهنده تعداد افرادی است که روی لینک تبلیغ شما کلیک کرده و آن را دیده‌اند. این نوع از تبلیغات به برندینگ و برندسازی شما نیز کمک زیادی میکند.

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “تبلیغات نمایشی چیست؟ + مزایا و معایب Cost Per Mile

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *