شبکه‌های اجتماعی

سوشیال سیگنال چیست؟ تاثیر سوشیال سیگنال بر برندینگ

سوشیال سیگنال

سوشیال سیگنال‌ها (Social Signals) اشاره‌ها یا نشانه‌هایی هستند که از فعالیت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشأت می‌گیرند و می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر رتبه‌بندی و بازدید وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل داشته باشند. این سیگنال‌ها شامل لایک‌ها، شیرها، نظرات، و فالوها در پلتفرم‌های مختلفی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین هستند.

اما در این مطلب به جنبه‌ی دیگری از کاربرد رسانه‌های اجتماعی می‌پردازیم که تحت عنوان «سوشیال سیگنال» انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا با هم موضوع سوشال سیگنال چیست و همچنین خرید سوشال سیگنال را بررسی کنیم.

سوشیال سیگنال چیست ؟

سوشیال سیگنال یا «Social signal» را می‌توان پیوند رسانه‌های اجتماعی با مطالب وبسایت‌ها در نظر گرفت؛ به طوری که اشتراک‌گذاری مطالب یک وبسایت در صفحات اجتماعی و دریافت بازخورد از آن‌ها بر میزان سئوی مطالب سایت تأثیر می‌گذارد.

وقتی یک بخش از مقاله یا مطلب کاربردی سایت در رسانه‌هایی چون توییتر و فیسبوک، لایک و کامنت خوبی دریافت کرده و همچنین به‌صورت گسترده توسط کاربران اشتراک‌گذاری شود، گوگل این مطلب را کاربردی تشخیص داده و رتبه آن را بالاتر می‌برد.

اگر به دنبال ساخت برند خود هستید، پیشنهاد می شود مقاله پرسونال برندینگ چیست را مطالعه نمایید.

سوشیال سیگنال چیست

هرکاری که کاربران در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با مطالب موجود در وبسایت شما انجام دهند، سوشیال سیگنال محسوب شده و به حد زیادی در سئوی سایت تأثیر دارد. از جمله فعالیت‌هایی که در این رسانه‌ها مورد توجه گوگل قرار می‌گیرد، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • اشتراک‌گذاری
  • لایک
  • کامنت
  • ریتوئیت
  • ذخیره‌سازی
  • و …..

هریک لایک، کامنت یا اشتراک‌گذاری می‌تواند رتبه مطالب سایت‌ها در گوگل را افزایش دهد. سوشیال سیگنال یکی از فاکتورهای اصلی و اساسی نتایج سرچینگ گوگل محسوب می‌شود.

اهمیت سوشیال سیگنال

موتور جستجوگر گوگل به عنوان بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین موتور جستجوی جهان همواره در پی راه‌های تازه‌ای است تا بتواند به بهترین شیوه ممکن، نتایج جستجوها را به کاربران نشان دهد. گوگل با ارائه دادن الگوریتم‌های پی در پی، سعی دارد تا مطالب مفید و کاربردی موجود در وب را در رأس نتایج جستجو قرار داده و رضایت اکثریت کاربران خود را جلب کند.

وقتی به دنبال برندسازی هستید چه هدفی را باید دنبال کنید؟ مقاله هدف برندینگ در این مورد به شما کمک می‌کند.

مطالب پیشنهادی:   دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال

قطعاً چنین سرویس قدرتمندی تأثیر بسزای شبکه‌های اجتماعی را نادیده نگرفته و فعالیت‌های موجود در آن‌ها را نیز در نتیجه‌ی سئوی وبسایت‌ها و الگوریتم‌های خود لحاظ می‌کند. ممکن است یک مطلب در وبسایت شخصی یک فرد به خوبی دیده نشود، اما همان مطلب در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت گسترده دست به دست شود. پس موضوع سوشیال سیگنال و ارتباط رسانه‌های اجتماعی با وب توسط گوگل، بسیار منطقی و درست به نظر می‌رسد.

کدام شبکه‌ های اجتماعی در سوشیال سیگنال رتبه بالاتری دارند؟

رسانه‌های اجتماعی بسیاری در سطح جهان وجود دارند که همگی آن‌ها طرفداران و کاربران مختص به خود را دارند. اما در بین تمام این رسانه‌ها، برخی از نظر سوشال سیگنال‌ های گوگل در سطح بالاتری قرار گرفته‌اند و بیشتر از سایرین بر سئو تأثیر می‌گذارند. از جمله این رسانه‌ها گزینه‌های زیر مطرح هستند:

  1. فیسبوک (FaceBook)
  2.  لینکدین (LinkedIn)
  3.  پینترست (Pinterest)
  4.  گوگل‌ پلاس (Google+‎)
  5. توئیتر (twitter)

اگرچه این نمونه‌ها تأثیر مستقیمی بر سوشیال سیگنال دارند، اما دیگر رسانه‌ها نیز بر روند سئوی گوگل نقش دارند. اما با توجه به اینکه برخی از رسانه‌ها در داخل ایران محدود و فیلتر هستند، ابزارهای پیوند شبکه‌های اجتماعی به وبسایت‌ها نمی‌توانند سیگنال‌ها را اعمال کنند.

نقش سوشیال سیگنال در سئو

اگر میخواهید با اثرات مشاوره برندیگ و مزایا و معایب آن برای برندینگ آشنا شوید مقاله مشاوره برندینگ چیست را از دست ندهید.

بنابراین رسانه‌هایی چون لینکدین و گوگل پلاس در ایران جایگاه خاصی دارند. در بین رسانه‌های محبوب، اگرچه اینستاگرام بسیار مطرح است، اما چون این برنامه در قرار دادن بک‌لینک با محدودیت‌های زیادی همراه است، در موضوع سوشیال سیگنال به اندازه دیگر برنامه‌ها جدی گرفته نمی‌شود.

از چه راه‌ هایی می‌ توان سوشیال سیگنال را ایجاد کرد؟

قطعاً با قدرت گرفتن شبکه‌های اجتماعی، میلیون‌ها نفر در آن‌ها به‌صورت مستمر فعالیت می‌کنند و یک بازار کاملاً غنی برای پیدا کردن مخاطب و مشتری هدف به حساب می‌آیند. حالا اگر شما صاحب یک وبسایت خدماتی، آموزشی یا فروشگاهی هستید، غفلت از سوشیال سیگنال می‌تواند این بازار غنی را از دسترس‌تان خارج کند. پس بهتر است هرچه زودتر برای اجرای این خاصیت در گوگل دست به کار شده و از طریق راه‌های زیر به اجرای سوشیال سیگنال بپردازید:

  •  ایجاد صفحات متنوع در انواع شبکه‌ های اجتماعی و اشتراک‌ گذاری مطالب سایت در آن‌ ها

فرقی نمی‌کند که صفحات مخصوص سایت شما باشند یا از صفحات شخصی خود برای اشتراک‌گذاری مطالب سایت استفاده کنید. در هر صورت همین‌که محتوای شما در آن صفحات توسط کاربران دیده شده و مورد توجه قرار بگیرند، برای سئوی مطالب شما کافیست. البته باید تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی را هم که بسیار مهم هستند بدانید و لحاظ کنید.

  •  قرار دادن دکمه شبکه‌ های اجتماعی در سایت

شما علاوه بر قرار دادن مطالب سایت به صورت مستقیم بر روی صفحات مجازی، می‌توانید آیکون اشتراک‌ گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی را در وبسایت خود نیز قرار دهید. آن‌گاه اگر کسی از طریق گوگل هم مطلب شما را پیدا کند، می‌تواند آن را در صفحه مجازی‌اش با دوستان خود به اشتراک بگذارد.

اگر می‌خواهید با کسب و کار و انواع آن آشنا شوید مقاله انواع کسب و کار به شما کمک میکند.

سوشال سیگنال چیست

  • راه‌ اندازی کمپین‌ های جذاب

حتماً با هشتگ‌هایی روبه‌رو شده‌اید که گاهاً در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت یکدفعه‌ای مورد توجه اکثریت کاربران قرار می‌گیرند یا برخی از پُست‌ها به صورت وایرال دست به دست می‌شوند. تمام این فعالیت‌ها به‌صورت کمپین‌های از پیش طراحی شده انجام می‌شوند. شما نیز می‌توانید فروش‌های تخفیفی یا دوره‌های آموزشی خود را تحت چنین کمپین‌هایی در رسانه‌های اجتماعی عرضه کرده و سوشیال سیگنال‌های خوبی برای خود ایجاد کنید.

  • قرار دادن پست‌ های جنجالی

این نوع از فعالیت نیز شبیه به اجرای کمپین است، اما جنبه‌ی تبلیغاتی ندارد و صرفاً برای درگیری کاربران انجام می‌شود. برخی از مباحث روز می‌تواند بسته به شرایط موجود، جنجال زیادی را در بین کاربران ایجاد کرده و به سوشیال سیگنال‌های بسیاری منجر شود.

  • گسترش ارتباطات در شبکه‌ های اجتماعی

فعالیت‌های مستمر در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا به‌ صورت کاملاً ارگانیک و طبیعی برای مطالب خود سوشیال سیگنال ایجاد کنید. شما می‌توانید با منشن کردن اشخاص مهم زیر پُست‌های خود، باعث شوید تا این افراد نیز به مطالب شما واکنش نشان دهند که در نتیجه‌ی آن کاربران دیگری به سمت مطالب شما جذب می‌شوند.

سایر راه‌ های ایجاد سوشیال سیگنال

روش‌های ایجاد سوشیال سیگنالی که معرفی کردیم، به صورت طبیعی، سالم و کاملاً قانونی مطالب وبسایت شما را سئو می‌کردند. اما راه‌های دیگری هم برای ایجاد چنین سیگنال‌هایی وجود دارد که طبیعی و مجاز نیستند. برای مثال، اگر بخواهید به ‌صورت رایگان سوشیال سیگنال مصنوعی برای وبسایت خود جذب کنید، می‌توانید از بسترهای زیر کمک بگیرید:

  • FollowLike.ne
  •  Linkcollider.com
  • YouLikeHits.com

در این سایت‌ها می‌توانید با لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پُست سایر کاربران، سکه دریافت کنید. آن‌گاه سکه‌های بدست آمده را برای ایجاد سوشیال سیگنال مطالب خود خرج کنید. البته اگر حاضر باشید برای سوشیال سیگنال هزینه کنید، می‌توانید با احتیاط تمام این سیگنال‌ها را به‌صورت پولی خریداری نمایید. خرید سوشال سیگنال به نسبت خرید بک‌لینک که یکی دیگر از راه‌های بهبود مصنوعی سئوی سایت است، ریسک کمتری دارد.

مطالب پیشنهادی:   17 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام + نکات مهم سال 2024

البته باید در نظر داشته باشید که حتماً سوشیال سیگنال‌های باکیفیتی را خریداری کنید که بتوانند حقیقتاً سئوی شما را بهبود دهند. چراکه برخی از رسانه‌ها سیگنال‌های بی‌کیفیتی را می‌فروشند که تأثیر مورد نظر را ندارند.

اگر میخواهید درمورد استراتژی بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله راهبرد چیست را مطالعه کنید.

چگونگی استفاده از سوشیال سیگنال‌ ها

  • تولید محتوای جذاب و به اشتراک‌ گذاری‌ پذیر: برای جلب توجه و ترغیب کاربران به اشتراک‌ گذاری محتوا، مهم است که محتوای ارزشمند، سرگرم‌کننده، آموزشی یا الهام‌ بخش تولید کنید.
  • فعالیت مداوم در شبکه‌ های اجتماعی: حضور فعال و منظم در شبکه‌های اجتماعی، با انتشار مرتب محتوا و تعامل با کاربران، می‌تواند به افزایش سوشیال سیگنال‌ ها کمک کند.
  • تشویق به اشتراک‌ گذاری: از کاربران خود بخواهید تا محتوای شما را در شبکه‌ های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. این کار می‌تواند با قرار دادن دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی در وب‌سایت یا ایجاد محتوایی که به طور خاص برای اشتراک‌ گذاری طراحی شده است، تسهیل شود.

از چه راهی می‌ توان سوشیال سیگنال را چک کرد؟

قطعاً برای پی بردن به کاربردی بودن سیگنال‌های سوشیال، باید آن‌ها را چک کنید. چند راه برای چک کردن این سیگنال‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان سایت BlackHatLinks را نام برد.

شما با مراجعه به این وبسایت می‌توانید آدرس صفحه مطلب اشتراک‌گذاری شده خود را قرار دهید تا میزان سیگنال سوشیال آن را به شما نشان دهد. آن‌گاه به اثربخشی سیگنال‌های طبیعی و غیرطبیعی‌تان پی خواهید برد.

دیگر راه آسان برای چک کردن سوشیال سیگنال‌ها، اکستنشن « Buzzsumo» است که به مرورگرهای کروم اضافه می‌شود. شما پس از اضافه کردن این اکستنشن به مرورگر خود می‌توانید با وارد کردن آدرس صفحه خود، سیگنال سوشیال‌های خود را بررسی کنید.

تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو

البته این ابزارها کمی کند هستند و دیر به دیر آپدیت می‌شوند. گاهی حتی سیگنال‌های دو ماه پیش را برای شما رصد می‌کنند. پس هنگام استفاده از آن‌ها به این موضوع دقت کافی را داشته باشید تا به اشتباه نیفتید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد می‌دانند کاربرد سوشیال سیگنال چیست و از آن به درستی استفاده می‌کنند به همین دلیل است که استراتژی استفاده آن بسیار مهم است، اما افرادی که از وجود چنین قابلیتی در گوگل آگاه نیستند، ممکن است در رسانه‌های اجتماعی فعالیت خوبی داشته باشند، اما این فعالیت‌ها در سئوی مطالب سایت‌شان لحاظ نشود.

پس اگر فعالیت‌های اجتماعی شما جدا از فعالیت‌های وبسایت‌ شما قرار دارد، در اولین فرصت آن‌ها را به هم پیوند دهید تا گوگل نیز این پیوند را در سئوی شما دخیل کند. قطعاً تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو توسط کارشناسان ارشد گوگل تایید شده و جای هیچ شک و شبهه‌ای در آن باقی نمی‌ماند. نقش سوشیال سیگنال بر سئو یک نقش کاربردی و مفید است که باعث می‌شود افراد در رسانه‌های متنوع بتوانند مطالب سایر رسانه‌های را نیز پیدا کنند. این همه‌رسانی گسترده بیشتر از همه به نفع خود کاربران است.

مطالب پیشنهادی:   برندینگ چیست؟ + اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کار

اگر در اینستاگرام فعالیت زیادی دارید و می‌خواهید آن را نیز در سیگنال‌های اجتماعی خود وارد کنید، باید صبر داشته باشید تا فعالیت‌های آتی گوگل راه این سیگنال‌های اینستاگرام را هموارتر کنند. مطمئنا چنین رسانه محبوب و پرطرفداری از دید کارشناسان برتر شرکت گوگل پنهان نمی‌ماند و راه دریافت سیگنال‌های سوشیال از این رسانه نیز راحت‌تر خواهد شد.

برخی سوالات متداول : 

سوشیال سیگنال چیست ؟

سوشیال سیگنال یا «Social signal» را می‌توان پیوند رسانه‌های اجتماعی با مطالب وبسایت‌ها در نظر گرفت؛ به طوری که اشتراک‌گذاری مطالب یک وبسایت در صفحات اجتماعی و دریافت بازخورد از آن‌ها بر میزان سئوی مطالب سایت تأثیر می‌گذارد.

نقش سوشیال سیگنال در سئو چیست ؟

قطعاً تاثیر سوشال سیگنال بر سئو توسط کارشناسان ارشد گوگل تایید شده و جای هیچ شک و شبهه‌ای در آن باقی نمی‌ماند. نقش سوشیال سیگنال بر سئو یک نقش کاربردی و مفید است که باعث می‌شود افراد در رسانه‌های متنوع بتوانند مطالب سایر رسانه‌های را نیز پیدا کنند. این همه‌رسانی گسترده بیشتر از همه به نفع خود کاربران است.

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “سوشیال سیگنال چیست؟ تاثیر سوشیال سیگنال بر برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *