بازاریابی و فروش

مشاوره کسب و کار رایگان + چک لیست مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار

راه ‌اندازی و اداره کردن یک کسب ‌‌و کار موفق در عصر حاضر، به تخصص بالایی نیاز دارد. کسی که بخواهد شغل موفقی برای خود ایجاد کند، باید از تمام زوایای بازار کار خویش، اعم از نوع مشتریان و بازار هدف شناخت درستی داشته باشد.

اگر قبلاً افرادی می‌ توانستند همزمان صاحب چند تخصص مختلف باشند، امروزه این امر امکان ‌پذیر نیست و تمام مشاغل به تخصص عمیق برای پیشرفت نیاز دارند. در چنین شرایطی، مشاوره کسب و کار نقش ویژه‌ ای برای ارتقای سطح مشاغل مختلف ایفا می ‌کند. اما آیا ما نیز به مشاوره کسب و کار نیاز داریم؟!

مشاوره کسب و کار چیست؟

مشاوره کسب و کار گفتگویی است که بین یک «متخصص کسب‌ و کار» و یک «صاحب کسب ‌و کار» صورت می ‌گیرد. صاحب کسب ‌و کار می ‌تواند یک گالری ‌‌دار، فروشنده، مکانیک، سرآشپز، موزیسین، نویسنده، طراح یا صاحب هر حرفه‌ ی دیگری باشد. در این گفتگو، صاحب کسب ‌و کار، مشکلات، چالش‌ ها، فرصت ‌ها، سابقه و دیگر مسائل کاری خود را با مشاور مطرح می ‌کند.

آن‌‌ گاه مشاور می‌ تواند برای پیشبرد برنامه ‌ها و رسیدن به موفقیت کاری و کسب و کار موفق به آن شخص کمک کند. البته گاهی این گفتگو از سطح مشاوره فراتر می ‌رود و مشاور تبدیل به بیزینس‌ کوچ (مربی کسب ‌و کار) یک فرد می‌ شود. مربیان تنها به گفتگو اکتفا نکرده و خود شخصاً تمام مراحل انجام کار را نظارت می ‌کنند. ممکن است یک کسب ‌و کار مشخص، با دریافت یک جلسه مشاوره بتواند چالش‌ های خود را برطرف کند. اما کسب ‌و کارهایی هم هستند که برای پیشرفت خود به جلسات مشاوره پی ‌در‌ پی نیاز خواهند داشت.

مشاوره کسب و کار چیست

مطالب پیشنهادی:   بازاریابی ویروسی چیست؟ + معایب و مزایا بازاریابی ویروسی

آیا دریافت مشاوره کسب و کار برای تمام مشاغل ضروری است؟

نمی توان دریافت مشاوره کسب و کار را برای تمام مشاغل به عنوان یک ضرورت معرفی کرد، اما کسب‌ و کاری که با چالش‌ها و سؤالات زیر روبرو باشد، به مشاوره نیاز خواهد داشت:

  • کسب ‌و کارهایی که می‌ خواهند از موقعیت کنونی خود فاصله گرفته و سهم بیشتری از بازار هدف را ازآن خود کنند.
  • فروشندگانی که می‌ خواهند مقدار فروش خود را بالاتر برده و آن را به دو یا چند برابر قبل برسانند.
  • صاحبان کسب ‌و کاری که رکود بازار و افزایش قیمت‌ ها، آن‌ ها را مضطرب و نگران کرده است.
  • متخصصین یا صاحبان مشاغلی که در کار خود غرق شده‌ و زندگی شخصی و کاریشان با مشکل مواجه شده.
  • کسانی که ایده‌ های خوبی برای اجرا در کسب ‌و کار دارند اما نمی ‌دانند از کجا شروع کنند.
  • افرادی که فکر می ‌کنند موفقیت بیشتر در کار و فروش امکان‌پذیر نیست.
  • چگونگی جذب سرمایه‌ گذار یا اسپانسر برای اجرای یک کسب‌ و کار.
  • و …..

آیا مشاوره برای کسب ‌و کارهای کوچک هم ارائه می‌ شود؟

هر نوع کسب‌ و کاری اعم از کسب ‌و کارهای کوچک و بزرگ برای پیشرفت و افزایش بازدهی به مشاوره و راهنمایی متخصصان این حوضه نیاز دارند. پس مشاوره کسب و کارهای کوچک نیز توسط مشاوره برتر انجام می ‌شود. شما اگر دورکار هستید، اگر یک فروشگاه کوچک دارید، یا حتی اگر به‌ صورت خصوصی تدریس می ‌کنید، می‌ توانید روی راهنمایی‌ ها و مشاوره کسب و کار حساب کنید.

اگر میخواهید از مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کار خود استفاده کنید، مقاله CRM چیست به شما کمک میکند.

مشاوره کسب و کار رایگان

چگونه مشاوره کسب و کار رایگان دریافت کنیم؟

در این بخش به مشاوره رایگان کسب و کار می پردازیم . معمولاً بیشتر متخصصین کسب ‌و کار، جلسه اول مشاوره خود را به‌ صورت رایگان ارائه می ‌کنند. بنابراین شما می‌ توانید به ‌راحتی یک جلسه مشاوره رایگان از چند متخصص کسب ‌و کار دریافت کنید. سپس با هرکدام از مشاورین که راحت ‌تر بودید، جلسات خود را ادامه دهید. ارائه ‌ی رایگان مشاوره برای جلسات اول بوده و تنها برای ایجاد حس اعتماد طرفین مشاوره به هم صورت می‌گیرد. ممکن است با خود فکر کنید که این تنها صاحبان کسب ‌و کار هستند که باید به مشاورین اعتماد کنند و از آن‌ ها مشاوره بگیرند. اما در واقع این‌طور نیست.

باید بدانید که علاوه بر اینکه شما به عنوان یک صاحب کسب ‌و کار باید به مشاور کاری خود اعتماد کنید، او نیز باید به متعهد بودن شما نسبت به انجام فعالیت‌ ها و اصلاحاتی که لازم است، اعتماد کند. وقتی شما به راهنمایی‌ های مشاور خود توجه نکنید، در واقع اعتماد او را جلب نکرده‌اید و ممکن است نخواهد با شما همکاری کند یا اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذارد. پس اعتماد در جلسات مشاوره کسب ‌و کار، باید دوطرفه باشد. این اعتماد معمولاً در جلسه مشاوره کسب و کار رایگان صورت می‌گیرد.

مطالب پیشنهادی:   17 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام + نکات مهم سال 2024

هزینه مشاوره کسب و کار

هزینه مشاوره کسب و کار به‌ صورت قطعی مشخص نیست. در واقع فاکتورهای زیادی در تعیین هزینه‌ ی مشاوره دخیل هستند که از جمله ‌ی آن‌ ها می‌ توان «سطح مشاوره»، «تعداد جلسات مشاوره»، «سطح دانش مشاوره‌ دهنده»، سطح انتظار مشاوره گیرنده»، «محل و چگونگی اجرای مشاوره (حضوری یا غیرحضوری)»، «خدمات افزوده و بیزینس ‌کوچینگ»، «بزرگی پروژه‌ ی کسب ‌و کار» و ….. را نام برد.

مشاوره کسب و کارهای کوچک

بنابراین فاکتورها، هر متخصص کسب ‌و کار، هزینه ‌ی متفاوتی برای ارائه ‌ی مشاوره ‌ی خود در نظر می ‌گیرد. شما می‌ توانید در جلسه اول رایگانی که دریافت می‌ کنید، از هزینه سایر جلسات نیز باخبر شوید.

لیست سوالات در مشاوره کسب و کار

معمولاً صاحبان مشاغل، قبل از دریافت مشاوره کسب و کار باید به یک سری از سؤالات اولیه و شخصی موجود در یک فرم، در مورد خود و کارشان پاسخ بدهند. سپس این فرم را برای دریافت مشاوره به متخصصین ارسال کنند تا زمان مشاوره متعاقباً به ایشان اعلام شود. سؤالات فرم اولیه مشاوره به قرار زیر است:

  1. نام و نام خانوادگی
  2. عنوان کسب ‌و کار
  3. شماره موبایل و آدرس ایمیل
  4. محل کسب ‌و کار خانگی و یا سازمانی
  5. میزان فروش
  6. دلیل درخواست مشاوره

البته این فرم بسته به مشاوره‌ دهنده‌ ی آن می ‌تواند شامل گزینه ‌های کمتر یا بیشتری باشد. بعد از ارسال این فرم و مشخص شدن زمان مشاوره، در جلسه ی اول نیز بسته به نوع کسب ‌و کارتان سؤالات تخصصی مربوط به زمینه‌ کار‌یتان مطرح خواهد شد. مانند:

  • با چه چالشی در کار خود روبرو شده‌اید؟
  • چقدر می‌خواهید در کار خود پیشرفت کنید؟
  • آیا به سیستم‌ سازی نیاز دارید؟
  • و …..

البته اگر شما هنوز کسب ‌و کاری نداشته باشید و در مراحل اولیه ایجاد استارت ‌آپ خود باشید، نوع سؤالات به این شکل خواهد بود؟

  • هدف شما از ایجاد چنین کاری چیست؟
  • به چقدر سرمایه اولیه نیاز دارید؟
  • سرمایه از خودتان است یا به سرمایه‌گذار نیاز دارید؟
  • به چند نفر برای شروع کار نیاز دارید؟
  • در حال حاضر چه افرادی را در اختیار دارید؟
  • آیا تخصص‌ و مهارت لازم برای اجرای ایده‌تان را دارید؟
  • و ….

با مدیریت پروژه در مقاله مدیریت پروژه بیشتر آشنا شوید.

هزینه مشاوره کسب و کار

اگر می خواهید در مورد smm اطلاعاتی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید.

آیا تنها دریافت مشاوره کسب ‌و کار برای پیشرفت در کار کافی است؟

بازار کار در قرن حاضر بسیار رقابتی است. انواع متدهای کاری و بازاریابی شبکه های اجتماعی باعث شده است تا همه افراد بتوانند به بهترین شیوه ‌ها از پلتفرم ‌های عمومی برای ارتقای کسب ‌و کار خود کمک بگیرند. در این بین، کسانی که می‌ خواهند کسب‌ و کار خود را گسترش داده و درآمدشان را چندبرابر کنند، باید با جدیدترین شیوه ‌های بازاریابی آشنا باشند.

اما ممکن است این افراد وقت کافی برای پرداختن به روش ‌های جدید را نداشته باشند، پس باید برای آگاهی از آن ‌ها، مشاوره کسب و کار دریافت کنند. هرچقدر افراد انتظار بیشتری از کسب ‌و کار خود داشته باشند، به خدمات مشاوره و کوچینگ بیشتری هم نیاز خواهند داشت. ممکن است شخصی با حل شدن مشکلات کنونی شغل خود، دیگر نیازی به دریافت مشاوره نداشته باشد؛ اما شخص دیگر با حل شدن هر چالش، به دنبال راهنمایی‌ های بیشتر باشد.

پس کافی بودن یا نبودن مشاوره به انتظار شما از کسب‌وکارتان بستگی دارد.

برخی از سوالات رایج :

منظور از مشاوره کسب و کار چیست ؟

مشاوره کسب و کار گفتگویی است که بین یک «متخصص کسب‌ و کار» و یک «صاحب کسب ‌و کار» صورت می ‌گیرد. صاحب کسب ‌و کار می ‌تواند یک گالری ‌‌دار، فروشنده، مکانیک، سرآشپز، موزیسین، نویسنده، طراح یا صاحب هر حرفه‌ ی دیگری باشد. در این گفتگو، صاحب کسب ‌و کار، مشکلات، چالش‌ ها، فرصت ‌ها، سابقه و دیگر مسائل کاری خود را با مشاور مطرح می ‌کند.آن‌‌ گاه مشاور می‌ تواند برای پیشبرد برنامه ‌ها و رسیدن به موفقیت کاری و ایده کسب و کار موفق به آن شخص کمک کند.

آیا مشاوره در کسب و کار کوچک هم تاثیر دارد ؟

هر نوع کسب‌ و کاری اعم از کسب ‌و کارهای کوچک و بزرگ برای پیشرفت و افزایش بازدهی به مشاوره و راهنمایی متخصصان این حوضه نیاز دارند. پس مشاوره کسب و کارهای کوچک نیز توسط مشاوره برتر انجام می ‌شود. شما اگر دورکار هستید، اگر یک فروشگاه کوچک دارید، یا حتی اگر به‌ صورت خصوصی تدریس می ‌کنید، می‌ توانید روی راهنمایی‌ ها و مشاوره کسب و کار حساب کنید.

بازگشت به لیست

17 دیدگاه در “مشاوره کسب و کار رایگان + چک لیست مشاوره کسب و کار

  1. مشاهده, گفت:

    جهت دریافت مشاوره در زمینه های مختلف کسب و
    کاری مانند مشاوره راه اندازی کسب
    و کار ، مشاوره فروش ، مشاوره حقوقی ، مشاوره مالیاتی، مشاوره مالی و …
    به سایت ما مراجعه کنید

  2. سمساری آنلاین خریدار کلیه لوازم منزل ، اداری ، لوازم گازی ، مبلمان ، فرش لوازم آشپزخانه ، لوازم چوبی و غیره می باشد.
    جهت فروش لوازم خود از طریق اطلاعات تماس در سایت ، با ما تماس بگیرید

  3. مشاوره بازاریابی اصفهان گفت:

    اگر نیاز به مشاوره در زمینه های مختلف کسب و کاری دارید مانند مشاوره راه اندازی کسب و کار ، مشاوره فروش ، مشاوره بازاریابی ، مشا.وره
    افزایش درآمد و … به سایت
    مراجعه نمایید

  4. نجات گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود ، ساختار یافته و هدفمند است
    پیشنهاد شما بیشتر بر روی محوریت مشاوره کسب و کار است یا توسعه شخصی ؟؟
    سایر مشاورین جزییات متفاوتی را اعلام کردند که موجب شده موجب تفاقض باشه

    1. pardisayousefi گفت:

      درود بر شما
      سپاس از نظر سازنده شما
      دوست من هر کسب و کار از افراد و ابزار و افکار در کنار هم شکل می گیرد. من باور دارم وقتی ما ابتدای کاربر روی توسعه فردی خود تمرکز کنیم ناخودآگاه توسعه کسب و کار خود را هم ایه ریزی کرده ایم. البته در کسب و کار استفاده از افراد و مشاوران خبره ای که بتوانند مسیری مناسب تر را به ما پیشنهاد بدهند هم یک تسهیل کننده بزرگ محسوب می شود.

  5. جهت مشاوره کسب و کار ، مشاوره
    فروش ، مشاوره بازاریابی ، مشا.وره
    افزایش درآمد و … از سایت ما بازدید نمایید

  6. سلام مطالبتون کاربردی و آموزنده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *