دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات اینترنتی چیست؟ مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی

مزایا تبلیغات اینترنتی چیست

شاید تا به حال اصطلاح تبلیغات اینترنتی به گوشتان خورده باشد و برایتان سوال پیش آمده باشد که تبلیغات اینترنتی چیست و چه تاثیری بر یک کسب و کار می‌تواند داشته باشد؟ مسلما می‌دانید که امروزه پیشرفت‌های بسیاری در زمینه اینترنت اتفاق افتاده و بسیاری از افراد از طریق این بستر فعالیت و کسب و کار خود را کنترل می‌کنند. از همین جهت انجام تبلیغات درست می‌تواند تاثیرات مثبتی را به همراه داشته باشد.

مزایای تبلیغات اینترنتی، موضوعی است که در این مقاله میخواهیم به توضیح بیشتر به آن بپردازیم. به طور کلی اینترنت و پیدایش تبلیغات اینترنتی تحول عظیمی در تبلیغات کسب و کارها به وجود آورد. دسترسی آسان به اینترنت و علاقمندی افراد به کسب و کارهای اینترنتی سبب شد تا تبلیغات اینترنتی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. با خواندن این مطالب ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که تبلیغات اینترنتی چیست؟ و چگونه میتوان از آنها برای رونق کسب و کار استفاده کرد.

دقت داشته باشید که این دسته از تبلیغات مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت؛ چرا که دیگر نباید هزینه و زمان زیادی را صرف تهیه یک تبلیغ کنید. با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، تصمیم گرفتیم در رابطه با تاثیر تبلیغات اینترنتی و روش تبلیغات اینترنتی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. از همین جهت اگر تمایل به کسب اطلاعات در رابطه با این موضوع دارید ادامه مقاله را از دست ندهید.

همانطور که در ابتدا گفته شد در این مقاله میخواهیم با مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی آشنا شویم، تا پایان با ما همراه باشید.

برای آشنایی با یکی از روشهای تبلیغات اینترنتی، پیشنهاد می شود مقاله ” تبلیغات کلیکی چیست ” را بخوانید.

مزایا تبلیغات اینترنتی چیست

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به بیان ساده تبلیغات اینترنتی یک نوعی از تبلیغات است که در فضای اینترنتی پخش میشود و از این طریق به معرفی کسب و کار در فضای اینترنتی می پردازد‌. از تبلیغات اینترنتی به ویژه برای تبلیغات کسب و کارهای اینترنتی استفاده میشود. لازم به ذکر است که کسب و کار اینترنتی، به آن دسته از کسب و کارها گفته میشود که در فضای اینترنت انجام میشوند.

امروزه عوامل زیادی نظیر دسترسی آسان به اینترنت و آسان بودن راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی سبب شده تا افراد زیادی به فکر کسب درامد از طریق راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی باشند. ناگفته نماند که در این میان تنها افرادی که قصد فروش محصول یا خدمات خود را دارند سبب گسترش کسب و کارهای اینترنتی نشده‌اند، بلکه سایر افراد هم به دلیلی دسترسی آسان برای خرید در این کسب و کارها علاقه زیادی به خرید اینترنتی پیدا کرده‌اند.

تبلیغات اینترنتی نسبت به انواع سنتی آن هزینه کمتری دارد. از طرفی دیگر در فضای اینترنتی میزان تقریبی مخاطبان سایت و یا شبکه اجتماعی مشخص است و می‌توان بازدهی تقریبی تبلیغ را تخمین زد. نکته مثبت دیگری که در مورد تبلیغات اینترنتی وجود دارد این است که فضای اینترنتی قابلیتی دارد که می‌توان با تشخیص علایق مخاطبان هر سایتی احتمال دیده شدن تبلیغ را افزایش داد. به بیان بهتر باید گفت در تبلیغات اینترنتی می توان به محتوا سایت و یا صفحه اجتماعی که می‌خواهید تبلیغ خود را به آن بسپارید، توجه کنید. آنگاه با تبلیغ محصولات و یا کسب و کارهای مرتبط به موضوع مورد علاقه مخاطبان مورد نظر احتمال دیده شدن تبلیغ را افزایش دهید.

با توجه به آسان بودن دسترسی افراد به اینترنت و فعال بودن برخی کسب و کارها در فضای اینترنت بهترین راه تبلیغات آنها در همان فضای اینترنتی است. در ادامه با مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی بیشتر آشنا میشویم. اگر شما هم یک کسب و کار اینترنتی دارید و برای افزایش فروش به دنبال تبلیغات اینترنتی هستید تا پایان با ما همراه باشید.

یکی از روشهای تبلیغ اینترنتی روش CPM است. برای آشنایی بیشتر با آن مقاله تبلیغات نمایشی چیست را بخوانید.

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر کسب و کار

مزایای تبلیغات اینترنتی

در این قسمت میخواهیم به توضیح بیشتر در مورد مزایای تبلیغات اینترنتی بپردازیم‌. با وجود گسترش زیاد تبلیغات اینترنتی هنوز هم شرکت‌ها و کسب و کارهایی هستند که روش های سنتی تبلیغات ( تبلیغات در بیلبوردها، تلویزیون و…) را به تبلیغات اینترنتی ترجیح میدهند. در ادامه با مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی بیشتر آشنا میشوید. پس برای آگاهی در مورد مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی با ما همراه باشید.

مخاطب بیشتر: از جمله مهمترین مزایا تبلیغات اینترنتی داشتن مخاطب بیشتر است. امروزه دسترسی آسان به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی سبب شده تا افراد زیادی روزانه وقت زیادی را در فضای اینترنتی صرف کنند. این امر سبب بیشتر دیده شدن تبلیغات در فضا اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی شده است. حجم زیاد کاربران از نقاط مختلف سبب شده تا احتمال دیده شدن تبلیغات در فضا اینترنتی بیشتر از روش های سنتی تبلیغات باشد.

هزینه کمتر: یکی دیگر از مزایای تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارها مقرون به صرفه بودن آنها است. این دسته از تبلیغات به بودجه کمتری نسبت به تبلیغات سنتی نیاز دارند.

ارتباط با مخاطب: دارا بودن قابلیت ارتباط با مخاطب از دیگر فواید تبلیغات اینترنتی است. به عنوان مثال در تبلیغات تلویزیونی امکان گفت و گو بین مخاطب و صاحب کسب و کار وجود ندارد و اگر برای مخاطب سوالی پیش بیاید نمی تواند پاسخ آن را بیابد. تبلیغات اینترنتی دارای قابلیت برقراری ارتباط بین مخاطب و صاحب کسب و کار در همان فضای اینترنتی است. مخاطب میتواند از طریق این ارتباط اطلاعات بیشتری را کسب کند.

انعطاف پذیری: انعطاف پذیری هم از دیگر مزایای تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارها است. صاحبان کار می توانند در بین روش های مختلف تبلیغ ( فیلم، عکس، متن و…) هر کدام که برای کسب و کار آنها بازدهی بیشتری دارد را انتخاب کنند.

تخمین بازدهی: با توجه به اینکه در تبلیغات سنتی تعداد بازدیدهای تبلیغ قابل تخمین نیست، فرد نمی تواند میزان بازدهی و دیده شدن تبلیغ را تخمین بزند، اما در فضای اینترنتی و شبکه های مجازی تعداد مخاطبان هر سایت و یا شبکه اجتماعی مشخص شده است. این قابلیت را به فرد میدهد تا میزان تقریبی بازدهی تبلیغ را بتواند تخمین بزند‌.

مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی

معایب تبلیغات اینترنتی

از جمله معایب تبلیغات اینترنتی غیر قابل اعتماد بودن برخی سایت ها است. برخی از سایت ها و یا صفحات شبکه های اجتماعی برای خود مخاطبان و یا بازدیدهای فیک درست میکنند‌. این امر سبب بالا رفتن غیرواقعی مخاطبانشان می شود. به عنوان مثال ممکن است شما تبلیغ خود را به یک سایتی بدهید که ۷۰۰ بازدید کننده دارد و هزینه تبلیغ برای این تعداد مخاطب را پرداخت میکنید. اما در پشت پرده بیشتر مخاطبان این سایت فیک هستند و در حقیقت تعداد کمی تبلیغ شما را می بینند‌. بنابراین هنگام تبلیغات اینترنتی باید به درستی سایت و مخاطبانش توجه کنید‌.

نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که برخی سایت ها و صفحات اجتماعی با داشتن تبلیغات مکرر سبب بی میلی مخاطب به دیدن تبلیغات شده‌اند و مخاطب به محتوای تبلیغ توجهی نمی‌کند. بنابراین برای داشتن یه تبلیغات موفق و موثر در زمینه اینترنتی باید جنبه های زیادی را در نظر بگیرید که به برخی از آنها اشاره کردیم.

انواع تبلیغات اینترنتی

  • تبلیغات نمایشی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای تبلیغات اینترنتی به آن اشاره داشتیم، مدل نمایشی بود. منظور از تبلیغات نمایشی، آن دست از تبلیغاتی به حساب می‌آید که به بنر، فیلم، پاپ آپ و غیره مربوط می‌شود. باید متذکر شد که تبلیغات نمایشی از جمله روش‌های به حساب می‌آید که از ابتدای بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گرفته است و امروزه نیز شاهد استفاده از چنین شیوه‌ای هستیم. این روش سبب افزایش بازدید سایت در گوگل نیز می گردد.

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر پایه نمایشی بر کسب و کار

  • تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی

بدون شک شما با این دسته از تبلیغات اینترنتی  در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار مواجه شده‌اید و می‌دانید که این دست از تبلیغات به چه تبلیغاتی گفته می‌شود. باید متذکر شد که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از جمله ساده‌ترین راه‌ها برای تبلیغات به حساب می‌آید که کسب و کارهای کوچک اکثرا از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی گوناگون تبلیغ خود را با هزینه کم و آسانی بیشتر انجام دهید.

از جمله شبکه‌هایی که می‌توان به آن اشاره داشت باید فیس بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام و … را نام برد. از طرفی به دلیل آنکه امروزه پیشرفت‌های بسیاری برای بستر اینترنت در نظر گرفته شده، می‌توان انتظار داشت که این شیوه از تبلیغات تاثیر بسزایی داشته باشد. البته باید بدانید که موفقیت در این شیوه نیازمند توجه به برخی از نکات است. برای مثال تبلیغات شما نباید تکراری یا الگو گرفته شده از یک تبلیغ دیگر باشد؛ چرا که در این صورت مشتری احساس بدی پیدا خواهد کرد و تبلیغ شما تاثیر منفی بر روی او خواهد داشت. با این اوصاف توصیه می‌شود تمام خلاقیت خود را برای استفاده از این شیوه تبلیغات اینترنتی به کار ببرید تا به آنچه می‌خواهید برسید.

  • تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها

جنبه های مختلف تبلیغات اینترنتی

برای آشنایی بیشتر با برندینگ و تفاوت آن با برندسازی مقاله ” تفاوت برندسازی و برندینگ ” را مطالعه نمایید.

یکی از موثرترین شیوه‌هایی که می‌توانید برای تبلیغات دیجیتالی از آن استفاده کنید، تبلیغات از طریق اینفلوئنسرهاست. این موضوع در چند وقت اخیر بسیار دیده شده و طبق آمار موفقیت‌های بسیاری را به همراه داشته است. در این شیوه شما باید تبلیغ خود را به یکی از افرادی که در فضای مجازی محبوبیت بسیاری دارد بسپارید تا آن فرد برند شما را بین طرفداران خود تبلیغ کند. این شیوه به برندسازی شما کمک زیادی میکند و باعث می شود محصولات شما را تعداد افراد بیشتری بشناسند و کسب و کارتان با رشد بیشتری مواجه شود.

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله اطلاعات زیادی در مورد مزایای تبلیغات اینترنتی و معایب آن آورده شده است. به طور ‌کلی می توان گفت با خواندن این مطالب می توانید پاسخ سوال مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟ را بیابید.

 

سوالات متداول:

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به بیان ساده تبلیغات اینترنتی یک نوعی از تبلیغات است که در فضای اینترنتی پخش میشود و از این طریق به معرفی کسب و کار در فضای اینترنتی می پردازد‌.

انواع تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات نمایشی - تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی - تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “تبلیغات اینترنتی چیست؟ مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی

نظرات بسته شده است.