ویدئوها

2:ویدئو هوش کلامی_زبانی گاردنر

ویدئو-هوش کلامی زبانی

دانلود ویدئو هوش کلامی_زبانی گاردنر

(Linguistic-Verbal Intelligence) یا به فارسی ویدئو هوش کلامی_زبانی که در نظریه هوش‌های چندگانه پرفسور هاوارد گاردنر ذکر شده است.

هوش کلامی-زبانی چگونه هوشی است؟ و چه ویژگی‌های متمایز کننده‌ای برای افرادی با این هوش غالب دارد؟

(هوش زبانی کلامی)، همانطور که از این دو لغت مشخص است، قدرت فوق العاده بالا در استفاده از کلام و زبان، دایره لغات گسترده،‌ همچنین دقت بالا در استفاده از واژگان ،ویژگی اصلی این افراد است. خیلی خلاصه این افراد از زبان به مثابه ابزاری بُرنده، همچون یک جراح با چاقوی جراحی استفاده می‌کنند.

موارد کاربردی هوش زبانی-کلامی چیست؟ و افراد در چه موقعیت‌هایی می‌توانند از آن استفاده مفید بکنند؟

فردی که زبان بسیار قدرتمند و قوی‌ای داشته باشد و کلمات را درست استفاده بکند، درگفتار خود با کلمات به خوبی بازی می‌کند، درست مثل افرادی که سخن‌ور، سخنران، لیدر، نماینده سیاسی و حتی بازیگر هستند. این افراد قدرت سخنوری بالایی دارند و به خوبی صحبت می‌کنند.

نمونه دیگری از افراد با هوش زبانی-کلامی بالا وجود دارند که این هوش خود را در نوشتار و قلم خود نشان داده و به رخ می‌کشند، درست مثل یک شاعر، نویسنده، فیلمنامه نویس که می‌تواند از قدرت خودش در کلام استفاده بکند، در جهت آفرینش یک اثر و انتقال مفاهیم و داستان به مخاطب خودشان.

افرادی که فن بیانی عالی دارند درست مثل لیدرها یا سخنرانان  فن بیان و توانایی ارائه سخن را به بهترین نحو دارند.

پس اگر افرادِ با هوش کلامی_زبانی از این توانایی خودشان در کلام استفاده بکنند می‌توانند سخنوران بسیار قدرتمندی بشوند.

هر چند قدرت سخنوری یک مهارت اکتسابی است اما یک سری از افراد استعدادی عجیب در این کار دارند، یا درست است که نوشتن هم یک مهارت اکتسابی است اما افرادی هستند که مهارتی بسیار زیاد در قلم خودشان دارند، فارغ از مهارت نویسندگی‌ای که به آنها آموزش داده شده است.

ویدئو هوش کلامی_زبانی گاردنر

بازگشت به لیست