ویدئوها

8:ویدئو هوش میان فردی گاردنر

ویدئو هوش میان فردی

 

دانلود ویدئو هوش میان فردی گاردنر

(Interpersonal Intelligence)یا به فارسی، هوش میان فردی (بین فردی) که آقای هاوارد گاردنر در نظریه هوش‌های چندگانه خودشان آن را مورد مطالعه و برسی قرار داده‌اند.

هوش میان فردی چگونه هوشی است؟

  • افرادی که این هوش در آنها برجسته‌تر است می‌توانند بخوبی دیگران را درک کنند و با افکار و احساسات آنها ارتباط عمیق و موثری ایجاد کنند همچنین گوش شنوایی دارند و شما می‌توانید ساعت‌ها با آنها درد و دل بکنید و مشاوره بگیرید.
  • افراد با هوش غالب میان فردی برای ما درست مانند نقاطی امن برای حرف‌های ناگفته هستند. ما دوست داریم که با آنها بنشینیم و از حضورشان خسته نمی‌شویم. این ویژگی را افراد محدودی دارند.
  • به دلیل درک احساسات دیگران این افراد توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران را به راحتی دارند و قدرت نتورکینگ و ایجاد روابط در آنها صفتی بارز است.
  • این افراد معمولاً هوش ای کیوی(EQ) بالایی دارند، چرا که هوش میان فردی و ای کیو ارتباطی مستقیم دارند. در نتیجه تسلطی کامل بر احساسات و هیجانات خودشان دارند.
  • این افراد به دنبال برقراری صلح و راهکارهای دیپلماتیک هستند. راهکار آنها مذاکره برای به دست آوردن و تأمین منافع است، چون که با درک و پی بردن به افکار و احساسات طرف مقابلشان توانایی مغلوب کردن بهتر آنها را دارند.
  • نمونه این افراد کسانی همچون :استیو هاروی، رامبد جوان، سروش صحت و اپرا وینفری هستند. که با کلام و درک درست از طرف مقابل خود ،به عمیق‌ترین لایه‌های احساسات فرد دست درازی می‌کنند.

چه شغل‌هایی مناسب افرادی با هوش میان فردی است ؟

مشاوره ،مدیریت منابع انسانی ،مزاکره کننده یا فروشندگی مشاغل مناسب این افراد است.

بازگشت به لیست