استعدادیابی

4:تم توانمندی ایده‌پردازی (Ideation)کلیفتون

Clifton-Ideation

 

تم توانمندی ایده‌پردازی (Ideation)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “ایده‌پردازی” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی ایده‌پردازی:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، قادر هستند تا در موضوعاتی که به‌ظاهر تفاوت دارند، شباهت‌هایی را پیدا کنند و از آن‌ها ایده بگیرند.

یکی از ویژگی‌های بسیار بارز و جذاب این دسته از افراد، آن است که وقتی کشف می‌کنند که در پس یک مفهوم پیچیده چه موضوعات و مواردی نهفته شده، احساس رضایت می‌کنند؛ درحالی‌که بسیاری از افراد نیز وجود دارند که از این‌گونه مسائل فرار می‌کنند.

ذهن افراد برخوردار از تم توانمندی ایده‌پردازی، دائماً به‌دنبال پیوندها است؛ به‌طوری که دیگران، این افراد را فردی خلاق و ادراکی و یا حتی باهوش توصیف می‌کنند.

این افراد، همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، مجذوب و مسحور ایده‌ها می‌شوند و قادرند تا میان پدیده‌هایی که نامرتبط به‌نظر می‌رسند، روابط بسیار جالبی را کشف کنند.

تم توانمندی ایده‌پردازی:

 

 

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی ایده‌پردازی، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • حتماً حتماً حتماً در نظر داشته باشید که ذهن شما زود خسته می‌شود؛ به همین منظور، بهتر است هر از چندگاهی تغییراتی در شرایط کاری و زندگی خود ایجاد کنید.
  • فعالیت‌های روحی می‌تواند تا حد بسیار زیادی برای خصوصیات توانمندی و اخلاقیات شما مناسب باشد.
  • در اولین فرصت سعی کنید تا بهترین زمانی که بهترین ایده‌ها به ذهن شما می‌رسد را کشف کرده و از آن بهره بگیرید. هنگامی که مشغول مطالعه، دیدن فیلم و… هستید، می‌تواند تایم طلائی شما برای ایده‌هایتان محسوب شود؛ چرا که تجربیات و ایده‌های دیگران، منبع اصلی کشف ایده‌های نو برای شما می‌باشد؛ پس حتماً زمانی را برای مطالعه و تفکر اختصاص دهید.Clifton Ideation.3
  • حتماً در نظر داشته باشید که پیش از آن که ایده‌های خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید، آن را کامل کنید و پس از تکمیل، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ چرا که این موضوع به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خود را بیشتر پرورش دهید.
  • اشخاصی با ویژگی تم توانمندی فعال‌کننده، گزینۀ بسیار مناسبی برای تشکیل تیم جدید خواهند بود؛ چرا که این افراد می‌توانند به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به مرحلۀ اجرا برسانید.
  • همکاری با آن دسته از افرادی که از ویژگی “تحلیل” برخوردارند، می‌تواند تا حد بسیار زیادی در پردازش و اجرایی شدن ایده‌های شما مؤثر باشد.
  • توجه داشته باشید که افزایش مطالعه در زمینه‌های مختلف، سبب می‌گردد تا ارتباط میان موضوع‌های مختلف را کشف کرده و به ایده‌های جدیدی دست یابید.

 

۳ ویژگی بارز تم توانمندی ایده‌پردازی:

  • این دسته از افراد، از تفکرات خلاقانه‌ای برخوردارند.۳ ویژگی بارز تم توانمندی ایده‌پردازی:
  • آنان دائماً در حال پیدا کردن ارتباط میان پدیده‌ها هستند.
  • علاقۀ بسیار زیادی به توسعه و پیشرفت دارند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی ایده‌پردازی:

  • طراحی
  • مشاوره
  • تبلیغات
کلام آخر:

در آخر خالی از لطف نیست که بدین موضوع هم اشاره‌ای داشته باشیم: اگر فردی هستید که از مقادیر بالایی از تم توانمندی ایده‌پردازی برخوردارید، حتماً می‌بایست در نظر داشته باشید که می‌توانید در شغلی مشغول باشید که به‌خاطر ایده‌هایتان به شما پول بدهند؛ چرا که شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، بهترین ایده‌ها را در ذهن خود شکل دهید.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی ایده‌پردازی:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “4:تم توانمندی ایده‌پردازی (Ideation)کلیفتون

نظرات بسته شده است.