دسته‌بندی نشده

تست استعدادیابی هالند

تمام افراد در زندگی خود به طور قطع نیاز به کار و شغل دارند تا برای خود منبع درآمدزایی داشته باشند. اما زمانی این مسیر موفقیت آمیز است که در حرفه ای که شما در آن فعالیت دارید در مسیر استعداد، علاقه و توانایی های شما باشد. اگر شغل خود را متناسب با این گزینه ها انتخاب کنید در نهایت شما به زندگی ایده آل خود در کنار آرامش خواهید رسید. حتی اگر تا به حال استعداد خود را پیدا نکرده اید، با پیگیری و تلاش حتما خودتان را کشف خواهید کرد. پس به هیچ عنوان استعدادیابی را دست کم نگیرید و کشف آن را به فردا نیاندازید. تا زمانی که در مسیر استعداد خود نباشید دستیابی به موفقیت غیرممکن و بعید خواهد بود.

تست هالند چیست؟

تست هالند نوعی استعدادیابی است که به نام هایی مانند رغبت سنج هالند یا کد هالند مشهور است. سوالات تست هالند به نوعی طراحی شده اند که در زمان انتخاب رشته تحصیلی و شغل آینده بسیار کاربرد دارد و مفید واقع می شود. همچنین به دلیل نوع سادگی، سوالات بسیار کاربردی و قابل اجرا است که در ادامه مقاله تست در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید تیپ شغلی خود را کشف کنید تا در زمان آینده از کاری که انجام می دهید نیز حداکثر لذت را ببرید.

این تست توسط روانشناس آمریکایی به نام جان هالند طراحی شده است. این طرح و تست برگرفته از تئوری انتخاب شغل و رشته متناسب با تیپ شخصیتی افراد است. آقای هالند باور داشته که افراد بهترین عملکرد و بازدهی را در محیطی دارند که با علاقه آنها تناسب دارد و جدا از درآمدزایی از انجام آن حرفه نیز لذت خواهند برد.

تست هالند برای چه کسانی مناسب است؟

تست رغبت سنجی هالند برای گروه های سنی ۱۲ سال به بالا مناسب بوده و به دلیل وسیع بودن و کاربردی بودن سوالات شامل دانش آموزان راهنمایی، دبیرستانی و دانشجویان نیز می شود و می تواند تیپ شخصیتی آنها را نیز پوشش دهد.

  • تست هالند در انتخاب رشته

در پایان سال نهم دانش آموز باید انتخابی بسیار مهم و سرنوشت ساز انجام دهد، که از میان رشته های تحصیلی باید یک گزینه را انتخاب کند که این مسیر به تنهایی، مسیر سخت و کمی نگران کننده برای دانش آموز و همینطور والدین است. در این انتخاب پر اهمیت نیز آموزش و پرورش به دانش آموزان کمک می کند و با استفاده از ابزارهای علمی و شناختی هدایت تحصیلی را ارائه می دهد. در طرح هدایت تحصیلی مهم ترین تست شخصیت شناختی، تست رغبت سنجی هالند است و دانش آموزان نسبت به امتیاز های دریافتی، تیپ شخصیتی خود را می شناسند و مسیر انتخاب رشته را تا حدودی برای خود آسان می کنند.

  • تست هالند برای کنکوری ها

دانش آموزان پس از ۱۲ سال تحصیل به مرحله کنکور و نتیجه گیری می رسند که در این زمان دغدغه های متفاوت و استرس بسیار بالایی را تجربه می‌ کنند که این حجم از فشار موجب فراموشی تمام علایق و استعدادها می شود. همچنین پیدا کردن مشاغل سازگار با علاقه خود بسیار مشکل می شود. اما تست هالند در زمان انتخاب رشته دانشگاهی می تواند به فرد کمک کند تا به سرعت خود را پیدا کند و یک تصمیم درست در این مسیر سرنوشت ساز بگیرد.

1.تست کیفیت قطعات قبل از ارسال و حمل و نقل را به خوبی انجام میدهم

1 از 72

3 دیدگاه در “تست استعدادیابی هالند

  1. مجید جنیدی گفت:

    سلام
    نتایج تست خوب بود ، فقط ای کاش یک نتیجه کلی داشت نه اینکه تکه تکه از هر نوع تفکر و نوعی یک قسمتی را جدا کنیم و یگیم بخشی از این ، بخشی از آن . اگر میشد بطور کلی بگیم که این افراد این چنین شخصیتی دارند ، بهتر بود. بهرحال سپاس🌹🙏🌹

  2. فریده کیانی گفت:

    با سلام
    بیشتر سوالاتی که پاسخم گزینه ۳ بود یعنی دوست دارم، به این معنی بود که دوست دارم اینگونه باشم ولی مهارت یا توانایی انجام اون را ندارم یا مثلا تا به حال انجام نداده ام.

  3. محمدرضا گفت:

    این تست خیلی پرسشنامه ی خوبی بود و سوالات خوبی داشت ، اما اگر گزینه ی های بیشتر و متناسب تری برای سوالات بود ، خیلی بهتر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *