بهبود فردی

14 شغل دوم اینترنتی بصورت نیمه وقت + میانگین درآمد

شغل دوم

مردم در تمام جهان به دلایل مختلف به‌دنبال یافتن شغل دوم هستند؛ امروزه، افزایش تقاضا برای کار دوم با ظهور فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات و پدیده اینترنت امری متداول و .. است و دلایل گوناگون جستجوی شغل ثانویه می‌تواند داشتن درآمد بیشتر، پرکردن اوقات فراغت، رهایی از بیکاری و … باشد.
دنیای معاصر به‌لحاظ برخورداری از فناوری‌های نوین ارتباط جمعی و صنایع دیجیتالی، عصر ارتباطات و اطلاعات یا عصر الکترونیک نامیده می‌شود. عصر ارتباطات و اطلاعات با پدیده اینترنت که به‌ارمغان آورده است، تغییرات بیشماری را در تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زندگی بشر و سبک زندگی سنتی انسان‌ها بوجود آورده است.

عصر الکترونیک و اینترنت اصطلاح دهکده جهانی را در توصیف جهان آینده و تحت تاثیر ابزارهای الکترونیک و وسایل ارتباط جمعی ایجاد کرد که با ایده جامعه جهانی یکپارچه، اطلاعات از هر چهارگوشه جهان به هر نقطه در همان زمان حرکت می‌کند، فاصله فیزیکی ازبین می‌رود، گروه‌های اجتماعی گسترش می‌یابند و جوامع آنلاین به‌سادگی شکل می‌گیرند.

مطالب پیشنهادی:   شغل پولدارترین افراد جهان + معرفی 10 مورد

اینترنت علاوه بر اینکه عامل بسیار تاثیرگذار و مهمی در پیشرفت و تحول شگرف در جهان امروزی است، فرصت‌های بیشماری را در زندگی انسان‌ها ایجاد کرده است که تا قبل از ظهور اینترنت، جهان از تحولات ناشی از آن بی‌بهره بود. مشاغل ایجادشده به‌واسطه ظهور اینترنت و فرصت‌های شغلی پدیدآمده توسط آن تنها یکی از این تغییرات و پیامدها و نتایج است. پیشنهاد می شود مطلب ما در خصوص مصاحبه شغلی و سوالات رایج مصاحبه شغلی را مطالعه نمایید.

شغل دوم نیمه وقت

شغل دوم

بدون شک با کمی آشنایی با اینترنت و داشتن مهارت در اینترنت، هرگز برای پیداکردن شغل ثانویه به جایی غیر از اینترنت مراجعه نمی‌کنید. سهولت استفاده، دسترسی و کاربردهای بیشمار اینترنت دلیل قاطع و غالب برای روی‌آوردن به آن برای جستجوی شغل دوم نیمه‌ وقت است. بنابراین، اینترنت ایده‌آل‌ترین و بهترین گزینه برای یافتن شغل دوم پار ه‌وقت است.

گاهی اوقات برای انجام کار دوم نیاز به داشتن تخصص، تجربه یا مهارت اضافی دارید، اما در برخی موارد، با تخصص و مهارتی که از آن برخوردار هستید نیز می‌توانید شغل دوم اینترنتی داشته باشید. گستره وسیعی از مشاغل ثانویه اینترنتی وجود دارند که برای انتخاب شغل دوم نیمه‌ وقت یا شغل دوم پار ه‌وقت از میان آنها باید عوامل بسیاری را به‌دقت ارزیابی کنید.

روش‌های بسیاری برای کسب درآمد از طریق اینترنت به‌عنوان کار دوم وجود دارد که میزان درآمد آنها نیز طیف بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود، برخی از آنها نیاز به سرمایه اولیه دارند، اما بدیهی است که نسبت به راه‌اندازی یک کسب‌وکار واقعی، سرمایه اولیه کمتری احتیاج دارند؛ به‌طوری که با سرمایه اندکی می‌توان شروع به فعالیت کرد و البته افراد در برخی از آنها بدون سرمایه اولیه نیز می‌توانند شروع به کسب درآمد کنند. درآمد برخی از مشاغل اینترنتی به‌عنوان شغل دوم حتی در مقایسه با درآمد شغل اول و اصلی بیشتر است.

به‌طور کلی، میزان درآمد شغل ثانویه بسیار متغیر است، درآمد شغل دوم اینترنتی به‌عنوان شغل دوم در منزل یا خارج از منزل بستگی به عوامل متعددی از جمله تعداد ساعات انجام، نوع شغل و تخصصی دارد که برای انجام آن نیاز است. نوع تخصص و تعداد ساعات انجام شغل، به‌ترتیب بیشترین تاثیر را در میزان درآمد آن دارند.

مطالب پیشنهادی:   فرآيند و مراحل انتخاب شغل

فهرست مشاغل ثانویه شامل مشاغلی بسیار متنوع و فراوان است که در این مقاله سعی شده است فهرست مشاغلی معرفی شوند که بالاترین درآمد را داشته باشند؛ میزان درآمد برخی از این مشاغل معرفی‌شده حتی بالاتر از مشاغل اولیه یا اصلی است که افراد به‌صورت تمام‌وقت انجام می‌دهند.

شغل دوم اینترنتی

در ادامه، پرتقاضاترین مشاغل اینترنتی را معرفی می‌کنیم که البته شغل دوم اینترنتی محسوب می‌شوند؛ اگرچه به‌عنوان شغل اول یا شغل اصلی نیز برگزیده می‌شوند.

⦁ انجام مشاغل تخصصی مرتبط با علوم فناوری اطلاعات
گستردگی علوم فناوری اطلاعات و ماهیت مشاغل وابسته به آن باعث شده است که طیف وسیعی از این نوع مشاغل را بتوان به‌عنوان کار اول یا اصلی و نیز کار دوم انجام داد. طراحی وب‌سایت، پشتیبانی وب‌سایت، طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و هر نوع شغلی که به علوم فناوری اطلاعات مربوط شود، از جمله مشاغل این دسته هستند.

⦁ حسابداری یا حسابرسی
موسسات حسابداری و حسابرسی زیادی وجود دارند که به متخصصان این حوزه نیاز دارند. حسابدار یا حسابرس دورکار یک شغل معمول و پرتقاضا برای چنین موسساتی است که به‌دنبال استخدام کارمندان نیمه‌وقت هستند.

⦁ مشاوره
مشاوره از جمله مشاغل حرفه‌ای است که حوزه وسیعی از تخصص‌ها را دربرمی‌گیرد. بر حسب تخصصی که دارید می‌توانید مشاور حوزه بازاریابی و فروش، بیمه یا هر زمینه دیگر که تقاضا برای آن وجود دارد، شوید.

⦁ فروش محصولات از طریق وب‌سایت فروشگاهی
شما می‌توانید با راه‌اندازی یک وب‌سایت شخصی اقدام به فروش محصولاتی کنید که در دسترس دارید؛ این محصولات می‌توانند محصولات خود شما باشند یا شما تامین‌کننده آنها باشید، در وضعیت دوم، شما درصدی از فروش محصولات دیگران دریافت می‌کنید.

⦁ پشتیبانی فنی یا فروش آنلاین
در صورتی که دانش لازم برای پشتیبانی فنی یا فروش محصولات ( کالاها یا خدمات ) داشته باشید، می‌توانید خدمات پشتیبانی فنی یا خدمات پشتیبانی پس از فروش محصولات ارایه دهید. این نوع کار نیاز به برنامه‌ریزی و ساعات معینبرای انجام دارد.

⦁ مطالعات تحقیقاتی و پژوهش‌های علمی
فرصت‌های شغلی بسیاری در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های علمی و دانشگاهی وجود دارند که با ارتباط با دانشگاه‌ها، اساتید، دانشجویان و جستجو در اینترنت می‌توان چنین مشاغلی را پیدا کرد؛ البته برخی از این نوع مشاغل نیاز به تخصص‌ها یا مدارک دانشگاهی نیز دارند.

⦁ آموزش و تدریس
امروزه، اهمیت و ضرورت آشنایی، آموزش و یادگیری علوم مختلف و معارف گوناگون بر کسی پوشیده نیست و تبدیل به اولویت بسیاری از مردم شده است. آموزش و تدریس علوم مختلف مانند تدریس زبان‌های خارجی، علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات و هر دانشی که در بستر اینترنت متقاضی داشته باشد، چه به‌صورت مستقل ( Freelance ) یا در قالب همکاری با موسسات آموزشی، یکی از روش‌های پرکاربرد و رایج کسب درآمد از اینترنت است.

⦁ فروش مهارت‌های زبانی
تقریباً با هر نوع مهارت زبانی می‌توانید شغلی متناسب با آن در اینترنت جستجو و پیدا کنید. ترجمه و تولید محتوا دو شغل پرتقاضا در این دسته هستند. تنوع کار در این دو شغل بسیار فراوان است؛ ترجمه متن، صوت، فیلم یا ویدئو و تولید محتوا در قالب‌های مختلف متن، تصویر و ویدئو در زمینه‌ها و حِرَف گوناگون را می‌توانید با توجه به مهارت‌های خود در این دو شغل انجام دهید.

⦁ منشی‌گری مجازی
برخی سازمان‌ها به‌دنبال استخدام کارمندانی هستند که امور اداری روزمره خود را به‌صورت مجازی انجام دهند. امور اداری ساده مانند تماس‌های تلفنی و پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها توسط منشی مجازی یا دستیار مجازی انجام می‌شود.

شغل دوم در منزل

⦁ استفاده از وب‌سایت‌های مستقل
وب‌سایت‌های مستقل ( Freelance ) فراوانی در اینترنت وجود دارند که انواع مشاغل گوناگون را برای متقاضیان عرضه می‌کنند. با کمی جستجو می‌توانید شغل مطلوب و موردنظر خود را به‌سادگی در آنها بیابید؛ البته در انتخاب این نوع وب‌سایت‌ها به تعداد اعضا و انعطاف‌پذیری و سهولت انجام کار نیز دقت داشته باشید.

مطالب پیشنهادی:   رسالت شغلی چیست؟ | بررسی 0 تا 100 کاربرد رسالت شغلی

تقاضا برای شغل دوم در منزل، چه اینترنتی یا غیراینترنتی، با توجه به قابلیت انعطاف‌پذیری و سهولتی که فرد شاغل در انتخاب ساعات انجام آن دارد، روند روبه‌رشدی دارد؛ این نوع مشاغل، متقاضیان بیشتری نسبت به مشاغل ثانویه که خارج از منزل انجام می‌شوند، دارند.
شغل دوم فقط مختص دانشجویان نیست، هر فردی که به‌دنبال درآمد مکمل است با هر شغل یا سِمَتی مطابق با علاقه‌مندی‌ها و شرایط زمانی خود و انعطاف‌پذیری ساعات انجام که عوامل تعیین‌کننده در انتخاب شغل هستند، می‌تواند این نوع شغل را داشته باشد.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “14 شغل دوم اینترنتی بصورت نیمه وقت + میانگین درآمد

نظرات بسته شده است.