بهبود فردی

20 نمونه از سوالات روانشناسی مصاحبه استخدامی با جواب

سوالات تست روانشناسی استخدامی

در این مقاله شمارا با سؤالات مهمی که زندگی شمارا تغییر خواهند داد که به آنها سوالات روانشناسی مصاحبه می گوییم آشنا میکنیم و به شما می آموزیم در جواب این سؤالات چه جوابی بدهید و بتوانید بعد از پاسخ دادن به سؤالات با خیالی راحت خود را روی میز و صندلی کار موردعلاقه تان ببینید و انسان کاملاً موفق و بزرگی شوید. در این مطلب با 20 تا از این سؤالات مهم (جزوه آمادگی برای مصاحبه روانشناسی و روانشناختی استخدام) آشنا میشوید.

سوالات روانشناسی مصاحبه استخدامی

در ادامه 20 سؤال از سوالات روانشناسی در مصاحبه استخدامی با جواب (سوالات روانشناسی مصاحبه با جواب) که در مصاحبه‌های مختلف روانشناسی پرسیده میشوند را برای شما در لیستی آماده کردیم که میتوانید آن‌ها را مشاهده کنید.

این سؤالات نمونه مصاحبه روانشناسی بی شک آنقدری مهم هستند که باعث استخدام و یا رد افراد در مصاحبه شوند و قطعا مهم‌ترین سؤالات استخدامی میباشند.

1. برنامت برای زندگیت بعد از اینکه بری سر کار چیه؟

این یکی از سوالات روانشناسی در مصاحبه استخدامی به شمار می رود. این سؤال بسیار مهم یکی از مهم‌ترین و پر استفاده ترین سوالاتی است که میتوان در قالب روانشناسی در سوالات مصاحبه شغلی جای داد و در مورد آن بحث و گفت و گو کرد. این سؤال برای سنجش اعتماد به نفس در بیان حقیقت و میزان آینده نگری داوطلب پرسیده می‌شود و در جواب شما باید برنامه ای که برای آینده شغلی خود دارید به درستی و بدون کم و کاست پاسخ دهید و همین راستگویی شما تا حدود زیادی شمارا پیش می اندازد.

مطالب پیشنهادی:   18 تکنیک موفقیت در کسب و کار 2024 + معرفی بهترین روش

2. چطور میخوای تعادل بین زندگی شخصی و زندگی کاریت ایجاد کنی؟

این سوال نیز یک نمونه از سوالات مصاحبه روانشناسی استخدامی است. شما باید درک کنید که زندگی کاری شما با زندگی شخصیتان متفاوت هستند و هرگز نباید زندگی شخصی خود را در کار ارتباط دهید و از آن به نفع خودتان استفاده کنید. شما در جواب این سؤال باید بگویید من هیچ ارتباطی میان زندگی کاری و شخصی خودم نمیبینم و تمام تلاشم را می‌کنم که در زمان کار بهترین عمل را به نفع آینده شغلی خودم و وظیفه مهمی که دارم انجام دهم و به شما این قول را میدهم که بی شک یکی از بهترین و مسولیت پذیر ترین کارکنان شما باشم.

3. دوست داری وقتی وارد جمعی شدی، برای جمع سخنرانی کنی؟

این سؤال که میان سوالات روانشناسی استخدامی زیاد به گوش میرسد هدفی جر سنجش میزان علاقه شما نسبت به کار و جاه طلبی شما ندارد. پس باید جوابی مناسب برای آن داشته باشید. در جواب این سؤال شما باید بگویید که اگر فرصتش پیش بیاید سخرانی می‌کنم و از چیز هایی که شما بزرگان شغل به من آموخته اید استفاده می‌کنم تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد.

مهم‌ترین اصل در مصاحبه کاری هوشیاری شما نسبت به دادن جواب صحیح و منطقی نسبت به سؤالات مهم است و شمارا از لحاظ آمادگی کاری میسنجد.

4. توی زندگیت توی تنگنا قرار گرفتی؟ چه محدودیت‌ هایی؟ میشه چندتاشو بگی؟

در بخش هایی از سوالات آزمون روانشناسی استخدامی مانند این بخش از شما سوالاتی می‌شود که گاها فکر میکنید با بزرگ نمایی خودتان را در دل طرف مقابل جای میکنید ولی این باور کاملاً غلط بوده و باعث رد شدن شما می‌شود. همان‌طور که بالاتر نیز گفتیم بهتر است راست‌گو باشید و حقیقت را بیان کنید. پس در جواب این سؤال اگر واقعا تنگی و محدودیتی داشتید آن را با دلیل و مدرک نام میبرید.

5. اگه با همکارت مشکل پیدا کنی، چیکار می‌ کنی؟

قطعا با دعوا و سر و صدا از کار بی کار خواهید شد پس قطعا باید قانونی اقدام کنید. در جواب این سؤال باید بگویید مستقیما با رییس و معاون صحبت می‌کنم و آن ها را با خبر میسازم و سعی می‌کنم ابتدا خودم وضع را ارام کنم و به شرایط مسلط شوم.

6. مهمترین هدفت توی زندگی رو می شود بهمون بگی؟

اگر کمی کلاس کاری خود را بالا بگیرید بهتر است و فرد رو به‌ رویتان میفهمد که شما انسان با فهم و آینده داری هستید، در جواب این سؤال باید بگویید قطعا من جوان هستم و فکر های زیادی در سر دارم و میخواهم انسان بزرگی در زندگی شوم ولی در حال حاظر هدف من گرفتن این شغل است و صلاح نمیدانم راجع به برنامه های شخصی خودم صحبتی بکنم.

7. اگه یه پست بالاتر توی یک جای دور بهت پیشنهاد شود، چیکار میکنی؟

 درست است که در جواب این نمونه سوالات روانشناسی شخصیت استخدامی با نه گفتن و خود شرینی میتوانید خود را در دل افراد سود جو جای دهید ولی بهتر است حقیقت دلتان را بگویید و به او جوابی کامل و تکمیلی دهید. توجه داشته باشید که مصاحبه کننده نباید حس کند که شما برای پول میروید و باید با نهایت کلاس کاری بگویید که اگر کار پیشنهادی باعث پیشرفت من شود با صلاح دید رییس، خواهم رفت.

مطالب پیشنهادی:    معرفی بهترین مرکز استعدادیابی کودکان در تهران و غرب تهران

قبل از فکر کردن به آزمون باید شغل مناسب را انتخاب کنید. مقاله راهنمای انتخاب شغل به شما کمک می‌کند شغل متناسب با خودتان را انتخاب کنید.

سوالات روانشناسی مصاحبه با جواب

نمونه سوالات روانشناسی شخصیت استخدامی

آزمون گیرنده با پرسیدن سوالاتی میزان شخصیت و فهم شما نسبت به موضوعات مختلف را میسنجد و همین خود نشان از مهم بودن مصاحبه‌ های کاری دارد.

8. دنیا توی دیدگاه شما چطوریه؟

باید گفت این سوال از  سوالات تست روانشناسی استخدامی مستقیما مغز شمارا هدف گرفته و باعث سنجش مغز منحرف از کار و یا عاشق کار می‌شود. در جواب این سؤال باید بگویید دنیا را پله ای برای آخرت خود میدانم و تلاش می‌کنم فرد مفیدی در جامعه باشم و بتوانم به خوبی و با قانون مندی کار خود را پیش ببرم و آخرت خود را بسازم.

9. معدل دیپلمت؟

این ویژگی حتما در پرونده شما موجود است و هدفی از پرسش این سؤال از شما وجود دارد. در جواب این سؤال باید نمره حقیقی خود را بیان کنید و از زحمتی که برای به دست اوردنش کشیده اید کمی صحبت کنید تا بتوانید هدف شغلی خود را به طرف مقابل انتقال دهید.

10. اسم معلم کلاس سوم ابتداییت؟

این سؤال حافظه شمارا میسنجد و نشان می‌دهد چقد در مورد حرف هایی که زدید پایبندید و باعث یک نوع انگیزه شناسی در شما برای طرف مقابلتان می‌شود. در جواب نام معلمتان و خصوصیات ایشان را نام ببرید و بگویید که برای شما زحمت فراوانی کشیده و چند مدت پیش او را دیده اید و خیلی از او تشکر کردید.

11. کاری که بهت داده شده، چقدر به خودت اعتماد داری که انجامش بدی؟

این سؤال علاقه شما به کارتان را نشان می‌دهد و به آزمون گیرنده منتقل میکند که چقدر به این کار علاقه دارید. در جواب باید بگویید قطعا اگر باور نداشتم که میتوانم از پس این کار بر بیایم هرگز سمتش نمی آمدم و قول میدهم تا روزی که این کار در دستان من است آن را مهم‌ترین هدف و علاقه خود بدانم.

12. کار گروهی بیشتر دوست داری و یا کار فردی؟

در بعضی سؤالات پاسخ شما پست شما در شرکت را مشخص میکند و این باعث می‌شود که شما به کار مورد علاقتان برسید یا خیر. جوابی که میدهید باید همراه با توضیح باشد. مثلا اگر میگویید کار فردی دوست دارم باید همراهش بگویید دوست دارم در اتاق شخصی خودم باشم و کار هایم را به تنهایی انجام دهم. سختی کار برایم مهم نیست و از شما ممنونم.

13. آینده شغلیت رو چطور میبینی؟

جواب شما باید راجع خودتان مثبت باشد زیرا اگر خود باوری نداشته باشید قطعا یک بازنده هستید پس سعی کنید هر آنچه میخواهید به آن برسید را برای خود دست یافتنی ببینید و بهترین نتیجه را به طرف مقابل بدهید و باعث اعتماد خودتان به خودتان شوید.

سوالات روانشناسی مصاحبه

مطالب پیشنهادی:   رهبری کسب و کار چیست؟ + 10 ویژگی رهبر کسب‌ و کار

سوالات روانشناسی مصاحبه با جواب

این سوالات ادامه سوالات قبلی میباشند که در واقع باعث کمک بیشتر به شما میشوند و میتوانید با استفاده از آنها در کار خود پیشرفت کنید.

14. نقطه ضعفت چیه؟

بی شک هیچکدام از ما بدون ضعف نیستیم و ایراداتی داریم پش بدون شک نمیتوانید بگویید من هیچ ضعفی ندارم، بگویید در ساعت خوابی خود کمی ضعف دارم که آن هم تنظیم می‌کنم و در بهترین حالت خود در خدمت شما هستم.

15. نقطه قوتت چیه؟

هرچقدر بیشتر از خود تعریف کنید بیشتر از چشم طرف مقابلتان می افتید و باعث می‌شود فکر کند شما خودخواه و خودباور هستید. در این مواقع بهتر است بگویید من نمیتوانم راجع خودم حرفی بزنم و بهتر است در طول زمان خودتان از نقاط قوت من باخبر شوید.

16. چه روزی یا روزهایی از هفته رو بیشتر دوست داری؟ برای چی؟

سوالی که نشان می‌دهد شما در مصاحبه موفق بودید، هنگامی که این سؤال را از شما پرسیدند جواب دهید که من عاشق روز های شنبه هستم چون بعد از یک روز بیکاری میتوانم به کار موردعلاقه خودم بازگردم و با انرژی به مردمم خدمت کنم.

17. رنگ مورد علاقت چیه؟

این سؤال نشان می‌دهد شما چقدر به مادیات زندگی توجه میکنید پس بهتر است در جواب بگویید من همه رنگ ها را دوست دارم و رنگ خاصی توجه من را جلب نمیکند و سعی می‌کنم تمرکزم بر روی هدفم باشد تا بهترین خروجی را نشان دهم.

18. چه برنامه‌ ای برای دو سال آینده داری؟ اصلاً برنامه داری؟

این سؤال یک سؤال کاملاً مهم است که جواب شما به آن می‌تواند تیر خلاصی بر قبول و یا رد شدن شما باشد. در جواب این سؤال بگویید در حال حاضر به دنبال شغل موردعلاقه خود هستم و سعی می‌کنم تا در دو سال آینده به ارتقاء شغلی خود فکر کنم و در این راه موفق خواهم بود.

19. سر در ورودی سازمان چی نوشته‌ شده؟ رنگ در ورودی چی بود؟

اگر سؤال قبلی را جواب دهید احتمالاً با این سؤال روبه‌رو میشوید که علاقه کاری شما را نشان می‌دهد. پس سعی کنید همیشه هنگام ورود به جزییات دقت نمایید و آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهید.

20. زبان بدن، شیوایی و قدرت بیان و مهارت‌ های ارتباطی

همان‌طور که میدانید برخورد شما از مهم‌ترین فاکتورهای قبولی در آزمون استخدامی است و همین باعث می‌شود شما رد یا قبول شوید پس سعی کنید قبل از آزمون با روش‌های زیاد موجود، اما ده دادن یک مصاحبه ویژه شوید و بتوانید دل آزمون گیرنده را با حرکت بدن، رفتار و گوش دادن ببرید باعث اعتماد او به خود شوید.

نکته پایانی

ما در این مطلب راجع به سؤالات متداول در آزمون‌های مصاحبه و جواب‌های مناسب آن‌ها با شما صحبت کردیم و امیدواریم توانسته باشیم به شما عزیزان برای آینده دلخواه خود کمکی کرده باشید. همیشه سعی کنید در مصاحبه‌های کاری خود راست‌گو باشید و شک نکنید خداوند همراه شما خواهد بود.

برخی از سوالات رایج :

سوالات روانشناسی مصاحبه استخدامی چه سوالاتی هستند ؟

این سؤالات بی شک آنقدری مهم هستند که باعث استخدام و یا رد افراد در مصاحبه شوند و قطعا مهم‌ترین سؤالات استخدامی میباشند

سوالات روانشناسی شخصیت در مصاحبه روانشناسی چه ویژگی دارند ؟

آزمون گیرنده با پرسیدن سوالاتی میزان شخصیت و فهم شما نسبت به موضوعات مختلف را میسنجد و همین خود نشان از مهم بودن مصاحبه‌های کاری دارد.

 

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “20 نمونه از سوالات روانشناسی مصاحبه استخدامی با جواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *