استعدادیابی

13:سرعت بالای درک بصری (Graphoria)اوکانر

سرعت بالای درک بصری (Graphoria)

سرعت بالای درک بصری (Graphoria)

 

در ابتدا بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که کمتر کسی در این کرۀ خاکی وجود دارد که استعداد سرعت بالای درک بصری را به‌خوبی بشناسد و یا اصلاً بداند که درک بصری، یک نوع استعداد است!

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از وجود این استعداد و حتی از عدم وجود آن بی‌خبرند، حتماً طی این مقاله با ما همراه باشید…

  • استعداد سرعت بالای درک بصری:

استعداد سرعت بالای درک بصری یا همان گرافوریا، استعداد تندخوانی، درک سریع نوشته‌ها، اعداد و نمادها می‌باشد. طبق نتایج تست استعدادیابی مطرح شده توسط اوکانر، آن دسته از افرادی که در این استعداد امتیاز بالایی کسب می‌کنند، اغلب متوجه استعداد خود در زندگی نیستند.

آنان بر این باور هستند که تمام انسان‌ها قادرند همانند آن‌ها در خواندن و درک نوشته و اعداد، سریع عمل کنند. انجام سریع آزمون‌های تستی، پر کردن سریع برگه‌های اداری، سرعت در مطالعه و حل جدول و… از جمله فعالیت‌های روزانه و معمولی این دسته از افراد به‌شمار می‌رود.استعداد سرعت بالای درک بصری:

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، اغلب افرادی که در این دسته‌بندی از انواع استعداد مطرح شده توسط اوکانر قرار می‌گیرند، از وجود این استعداد درون خود، بی‌خبرند.

  • آزمون سنجش استعداد سرعت بالای درک بصری:

بنیاد استعدادیابی اوکانر، آزمون سنجش این استعداد را تحت عنوان بررسی شماره (checking number) نام‌گذاری کرده است. اوکانر در ابتدا از این تست به‌منظور استخدام نیروی انسانی در بخش حسابداری شرکت جنرال الکتریک استفاده کرد؛ به همین منظور، توانایی سنجیده شده در این آزمون، مهارت حسابداری فرد نامیده می‌شود.

آزمون سنجش شماره، بدین صورت انجام خواهد شد:

در ابتدا دو ستون از اعداد به فرد آزمون‌دهنده ارائه می‌شود که میان هر دو جفت از اعداد موجود در ستون‌ها شبیه هم هستند، یک علامت قرار داده می‌شود. امتیازدهی و نمره‌ای که فرد آزمون‌دهنده در این آزمون کسب می‌کند، بر اساس سرعت و دقت انجام خواهد شد؛ سپس در ادامه، بر اساس نتایج این تست استعدادیابی، آن دسته از افرادی که در این نوع استعداد، نمره و امتیاز پایینی کسب می‌کنند، پر کردن انواع برگه‌ها، فرم‌ها، آزمون‌ها و… بسیار خسته‌کننده خواهد بود.

آزمون سنجش استعداد سرعت بالای درک بصری:

 

 

لازم به ذکر است که برای این افراد، مشاغلی که در آن نیاز به روخوانی مداوم باشد، ناخوشایند محسوب می‌شود. این دسته از افراد، معمولاً طی دوران تحصیل خود، نمی‌توانند هم‌زمان هم جزوه بنویسند و هم درس استاد را درک کنند.

  • مشاغل مرتبط با استعداد گرافوریا:

این استعداد در مشاغلی که بیشترین سر و کار را با اعداد دارد، کارآمدتر خواهد بود. از جملۀ این مشاغل، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بانکداری
  • حسابداری
  • امور مالی
  • امور اقتصادی
  • پرستاری
  • پزشکی
  • سرمایه‌گذاری
  • بیمه
  • و…مشاغل مرتبط با استعداد گرافوریا:

طبق آزمون استعدادیابی اوکانر، آن دسته از افرادی که از استعداد گرافوریا برخوردارند، در محیط‌هایی شکوفا خواهند شد که نیاز به بررسی جزئیاتی همچون فرم‌ها دارد. به‌جرئت می‌توان گفت که استعداد گرافوریا، تقریباً برای تمام افراد با در هر شغلی لازم و ضروری است؛ چرا که در هر شغلی، برگه‌ها و فرم‌هایی برای پر کردن وجود دارد که سرعت عمل در آن‌ها بسیار کمک‌کننده است.

  • کلام آخر:

لازم به ذکر است که در خصوص موارد و خصوصاً مشاغل ذکر شده، کوچک‌ترین خطای انسانی، می‌تواند هزینۀ بسیار زیادی به‌همراه داشته باشد.

با این وجود که لوازم و تجهیزاتی همچون اسکن بارکد، بسیاری از مشاغل مرتبط با این استعداد از بین برده، اما مشاغلی که در زمینۀ امور مالی و تجارت و… فعالیت دارند، فرصت زیاد و خوبی برای این افراد پدید آورده است.

در آخر، هرگز فراموش نکنید که در صورتی که استعداد گرافوریا با استعداد استدلال استقرایی همراه شود، به افراد کمک می‌کند تا سریع‌تر بین سوابق مالی مشکوک ارتباط برقرار کنند.

OConnor Visual Perception.5

 

 

 

 

بازگشت به لیست