بازاریابی و فروش

چک لیست ساخت اسم شرکت + بهترین نرم افزار ساخت اسم شرکت

نمونه اسم شرکت

انتخاب نام را می‌ توان یکی از اصلی ‌ترین و اساسی ‌ترین مراحل احداث شرکت دانست. یک نام مناسب برای شرکت و برند تجاری شما می ‌تواند تاثیر زیادی روی میزان موفقیت و محبوبیت شرکت شما داشته باشد. ساخت اسم شرکت بهتر است به گونه ‌ای انجام شود که بعدا مجبور به تغییر نام شرکت نباشید. همان‌ طور که می ‌دانید انتخاب یک نام مناسب شرکت (اسامی خلاقانه برای برند ) کار آسانی نیست؛ اما یکی از ضروری‌ ترین و مهم ‌ترین مراحل ثبت شرکت محسوب می ‌شود.

به همین دلیل لازم است که شما نکاتی را در این ‌باره بدانید و با اطلاعات کافی نسبت به انجام این کار اقدام کنید. در این مقاله ما نکات و مراحلی را جمع ‌آوری کرده ‌ایم که با استفاده از آن ‌ها بتوانید برای ساخت اسم شرکت و برند تجاری خود اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر با مراحل ساخت اسم شرکت (اسامی پیشنهادی برند)  و دیدن نمونه اسم شرکت تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ساخت اسم شرکت عالی در ۱۶ قدم

در این قسمت از مقاله ما ۱۶ قدم بسیار مهم برای ساخت اسم شرکت عالی را برای شما بیان می‌کنیم که با کمک آن ‌ها ‌بتوانید نام مناسب شرکت خود را راحت ‌تر و اصولی ‌تر انتخاب کنید.

1. معتقد باشید که انتخاب نام تجاری برای شرکت شما یک مرحله مهم و حیاتی است

نام‌گذاری مناسب برای شرکت تجاری شما، بخش اعظمی از کسب‌ و کارتان را شامل می‌شود و تاثیر زیادی بر میزان شهرت، موفقیت و تجارت شما دارد. درواقع انتخاب یک نام تجاری مناسب برای برند و کسب ‌و کارتان می ‌تواند معرف تجارت شما باشد و شما نباید آن را سرسری و راحت بگیرید. درباره انتخاب یک اسم مناسب برای برند تجاری خود بیشتر فکر کنید و توجه بیشتری داشته باشید. چرا که اسم مناسب شرکت تنها یک اسم ساده نیست؛ این نام هویت شرکت‌تان را به دوش کشیده و سعی دارد آن را در اختیار مخاطبان عام و خاص قرار دهد.

2. اسم برند تجاری خود را با توجه به لیست اسامی شرکت‌ های رقیب انتخاب کنید

برای توسعه و تغییر زاویه دید خود در زمینه انتخاب نام برند تجاری می ‌توانید یک لیست از اسامی شرکت ‌های رقیب تهیه کرده و برای انتخاب نام برند تجاری خود از آن استفاده کنید. انجام این کار به یافتن یک ایده بهتر و مناسب ‌تر و انتخاب یک نام متمایز و جذاب در میان رقیبان شما کمک می ‌کند. اما این نکته را فراموش نکنید که ساخت اسم شرکت نباید کاملا با نام رقیبان برابر و اصطلاحا کپی باشد. اگر این اتفاق رخ دهد آن شرکت این اجازه را دارد که از شما شکایت کند و در چنین شرایطی مجبور به پرداخت غرامت‌هایی سنگین خواهید بود که هیچگاه برای شرکت‌ها مخصوصا تازه تاسیس‌ها اتفاق خوبی به شمار نمی‌رود.

ساخت اسم شرکت

3. نام برند تجاری خود را با توجه به ویژگی ‌های مخاطبین خود انتخاب کنید

مخاطبین نقش بزرگی را در انتخاب نام برای شرکت شما ایفا می‌ کنند. هدف از انتخاب نام تجاری را درواقع می ‌توان شناخته شدن برند تجاری در میان مخاطبین و مشتریان دانست؛ بنابراین بهتر است که این انتخاب نام به گونه‌ ای باشد که مورد استقبال و توجه مخاطبین قرار گرفته و در ذهن آن ‌ها باقی بماند‌. برای انجام این کار بهتر است که شما تمامی اطلاعات و دانسته ‌های خود را درباره مشتریان خود، سلیقه و خواسته‌ های آن‌ها روی کاغذ بیاورید و با استفاده از این اطلاعات نسبت به انتخاب یک نام مناسب برای برند تجاری اقدام کنید.

4. نام شرکت تجاری خود را به گونه ‌ای انتخاب کنید که تلفظ آن برای مخاطب شما مشکل نباشد

بعضی از شرکت ‌ها با اعتقاد به این موضوع که انتخاب یک نام تجاری سخت ‌تر و عجیب‌تر می‌ تواند آن ‌ها را از رقبای کاریشان در آن زمینه متمایز کند، نسبت به ساخت اسم شرکت خود اقدام می‌ کنند. آن‌ها تصور می‌کنند که یک نام تجاری سخت و خیلی خاص می ‌تواند توجهات بیشتری را نسبت به انتخاب اسامی ساده ‌تر به خود جلب کند. اما مشاوره کسب و کاری که در زمینه ساخت اسم شرکت به صورت حرفه ‌ای فعالیت دارند، این کار را جایز و صحیح نمی ‌دانند. در حقیقت اگر مخاطب نتواند با اسم شرکت ارتباط خوبی برقرار کند ذهنیت مثبت خود را نسبت به آن از دست می‌دهد و اگر آن نام را از اشخاص دیگری نیز بشنود با طرز فکری منفی از آن یاد می‌کند؛ بنابراین برای مخاطبان ارزش قائل شوید و از نظرات آنها به عنوان اهرمی برای پیشرفت بهره بگیرید.

اسم شرکت تجاری شما باید به گونه‌ ای انتخاب شود که هم به راحتی نوشته شده و هم به راحتی خوانده شود. در غیر این صورت، نه تنها اسم برند تجاری شما به شهرت حرفه ‌ای شما کمکی نخواهد کرد بلکه می ‌تواند حتی به کسب ‌و کار شما آسیب وارد کند. اسامی سخت ‌تر و پیچیده ‌تر به سختی تلفظ شده و به همین دلیل به سختی در ذهن مخاطب شما باقی خواهند ماند. برای موفقیت و ماندگاری بیشتر نام برند تجاری خود بدون انجام تبلیغات سنگین با هزینه‌ های بالا، بهتر است یک نام تجاری کوتاه و ساده انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی:   12 دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی (ایرانی و خارجی)

5. از خلاقیت خود برای ساخت نام برند تجاری بهره بگیرید

تنها ساده و کوتاه بودن نام برند تجاری نیست که باید مورد توجه شما باشد. برای ساخت اسم شرکت بهتر است که شما خلاقانه عمل کرده و نامی را انتخاب کنید که مفهوم ویژه ‌ای متناسب با نوع کسب‌وکار شما به مشتری‌ هایتان ارائه کند و ماندگارتر باشد. در واقع نمونه اسم شرکت انتخاب شده می‌بایست به ساده‌ترین شکل ممکن حوزه فعالیتی و یا سبک کاری شرکت را به مخاطب شرح دهد تا در ذهن آنها حک شود.

نرم افزار ساخت اسم شرکت

دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی را نمی‌توان تنها به یک دلیل واحد نسبت داد، چراکه دلایل بسیاری در این شکست‌ ها دخیل هستند. تعداد کارها و فعالیت ‌های اینترنتی هر روز بیشتر می‌ شود. در مقاله دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی به انواع شکست در مسیر کسب و کار اینترنتی پرداختیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

6. برای ساخت اسم شرکت از تمامی زوایای موجود به این موضوع نگاه کنید

برای داشتن انتخابی بهتر جهت ساخت اسم شرکت بهتر است از زوایای مختلف به آن نگاه کنید. برای مثال از زاویه دید مشتری یا مخاطب خود به آن نگاه کنید و ببینید که به ‌عنوان یک مخاطب، آیا این اسم برای شما جذاب است یا خیر. مطمئنا در صورتی که ساخت اسم شرکت از نگاه اکثر مشتریان بد به نظر برسد با کاهش بازخورد مواجه خواهد شد و شما در این مرحله قصد جلوگیری از این اتفاق ناگوار را دارید. سعی کنید به تمام جنبه‌های یک انتخاب به خوبی بنگرید و تحلیلگر خوبی باشید.

7. انتخاب نام برند خود را به فعالیت ‌های حال حاضر تان محدود نکنید

برای ساخت اسم شرکت خود، دقیقا نامی را انتخاب نکنید که بیانگر فعالیت ‌های اختصاصی شرکتتان باشد. به این دلیل که امکان دارد بعدا قصد گسترش کسب و کار و تجارت خود را در زمینه ‌های دیگری هم داشته باشید. بهتر است که نام شرکت خود را به طور اختصاصی در زمینه فعالیت کنونی خود انتخاب نکنید تا بعدا مجبور به تغییر نام شرکتتان نشوید.

8. برای این انتخاب با دوستان خود مشورت کنید

نام‌ های مورد نظر خود را با دوستانتان درمیان بگذارید و از آن ‌ها بخواهید که برای انتخاب بهترین نام به شما کمک کنند یا خلاقیتی در این باره به خرج دهند و اسامی جدیدی را پیشنهاد کنند. پیشنهاد اسم شرکت از سمت دوستانتان می ‌تواند دید شما را در دامنه اسامی پیشنهادی بازتر کند. اما توجه داشته باشید که تنها با افرادی مشورت کنید که به کار بیزینس آشنا هستند و طرز فکر گسترده‌ای دارند.

9. برای ساخت اسم شرکت از افراد زیادی مشورت نگیرید

هرچه تعداد افرادی که در این باره با آن ‌ها مشورت می‌ کنید بیشتر باشد، انتخاب نام برای برند تجاری‌ تان مشکل ‌تر خواهد بود؛ زیرا منجر به انتخاب اسامی ساده‌ تری می‌ شود و همچنین امکان دارد که شما برای مخالفت با اسامی پیشنهادی معذب شوید. برای انجام این کار بهتر است با عده‌ محدودی که آینده شرکت برایشان بسیار مهم و حیاتی است مشورت کنید.

10. انتخاب یک اسم کوتاه برای شرکت تجاری خود

انتخاب یک اسم کوتاه و راحت می ‌تواند هزینه ‌های شما را برای تبلیغات تا حد زیادی کاهش دهد و بهتر در ذهن مخاطبین شما باقی خواهد ماند.

ایده برای اسم شرکت

11. از اسامی مخفف شده استفاده نکنید

انتخاب یک نام کوتاه و ساده بسیار مهم است؛ اما توجه کنید که بهتر است از اسامی مخفف شده استفاده نکنید. استفاده از نام‌ های مخفف شده برای کسب ‌و کارهای جدید و کوچک مناسب نبوده و نیازمند هزینه ‌های بالای تبلیغاتی است.

12. ساخت اسم شرکت خود را کپی نکنید

به دلیل رعایت مسائل حقوقی بهتر است برای انتخاب نام شرکت خود به هیچ وجه از شرکت ‌های دیگر کپی برداری نکنید. کپی نام برندهای تجاری دیگر می ‌تواند روی تبلیغات شما نتیجه عکس داشته باشد و مانع از موفقیت و شهرت شما شود. همانطور که در اوایل مطلب نیز اشاره شد این کار می‌تواند ضررهای مالی فراوانی را برایتان به همراه داشته باشد. بنابراین جدا از آن خودداری کنید.

13. برای ساخت اسم شرکت، سابقه نام تجاری خود را بررسی کنید

حتی اگر نام تجاری شما قبلا مورد استفاده قرار گرفته باشد، ارزش خود را از دست می ‌دهد و موفقیت زیادی را به دنبال نخواهد داشت. به همین دلیل بهتر است که پیش از تایید نام تجاری خود به خوبی درباره تاریخچه آن تحقیق و جست ‌و جو کنید. تا به مشکلی مانند اشتراک اسم شرکت بر نخورید.

مطالب پیشنهادی:   بازاریابی شبکه اجتماعی چیست؟ + کاربرد smm

14. به اسامی فرا منطقه ‌ای فکر کنید

یکی از نکاتی که می‌تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد این است که به هیچ عنوان انتخاب اسم برای شرکت خود را محدود به منطقه خاصی نکنید؛ زیرا این امکان وجود دارد که در آینده بخواهید کسب ‌و کار خود را در محدوده تجاری بزرگ ‌تری گسترش دهید. به همین علت از نام ‌هایی استفاده کنید که در سطح بین المللی شناخته شده باشند.

15. برای ساخت اسم شرکت از نام خودتان استفاده نکنید

ثبت ‌کردن نام تجاری شما به اسم خودتان می ‌تواند در آینده مشکلاتی را برای کار شما ایجاد کند‌. برای مثال چنانچه شما قصد فروش شرکت خود را داشته باشید، به دلیل اسم برند شما خریداران کمتری مایل به همکاری خواهند بود. در همچین شرایطی تنها با توجه به نام نامناسبی که انتخاب کرده‌اید قادر نخواهید بود که شرکت‌تان را به فروش برسانید و فرصت‌های زیادی را از دست خواهید داد.

16. از انتخاب نام‌ های کلیشه ‌ای برای ساخت اسم شرکت پرهیز کنید

انتخاب اسامی کلیشه‌ ای و پراستفاده می ‌تواند برای مخاطبین شما خسته کننده باشد و آن ‌ها را برای همکاری با برند تجاری شما مشتاق نکند‌. . ناگفته نماند که این نام‌ها در ساخت اسم شرکت از ارزش بسیار پایینی برخوردارند و در بیشتر مواقع بازخورد به شدت کمی را از خود به نمایش می‌گذارند؛ بنابراین هیچگاه به دنبال چنین نمونه‌ها نروید و یک اسم خاص برای شرکت خودتان انتخاب کنید.

 

اگر میخواهید با کسب و کارها آشنا شوید مقاله  انواع کسب و کار را از دست ندهید.

معرفی بهترین نرم افزار ساخت اسم شرکت

از آنجایی که انتخاب نام برای شرکت بسیار مهم و حیاتی است، نرم افزارهایی برای کمک به این کار تولید شده اند که به شما کمک کنند تا ایده‌های خلاقانه و منحصربه‌فردی را پیدا کنید. در ادامه، سه نرم‌افزار برتر انتخاب اسم شرکت را معرفی می‌کنیم:

  • نملیکس (Namelix):

این ابزار آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی، نام‌های تجاری مختصر و جذاب را بر اساس ایده کسب و کار شما ایجاد می‌کند. امکان فیلتر کردن بر اساس سبک و نوع برند وجود دارد، و شما می‌توانید نام‌های دلخواه خود را ذخیره کنید.

  • اسکوئید هلپ (Squadhelp):

این نرم‌افزار  ایده‌ها و توصیه‌هایی برای نام دامنه ارائه می‌دهد. علاوه بر این، امکان آزمایش گزینه‌های نام با بازار هدف از طریق تست مخاطبان و ارائه تجزیه و تحلیل جامع علامت تجاری را فراهم می‌آورد​​.

  • نیم مش (Name Mesh):

یک ابزار که به ساخت اسم شرکت کمک می‌کند. این وب‌سایت نکاتی را در مورد چگونگی تولید نام‌های دامنه مؤثر ارائه می‌دهد و ویژگی‌های خاص خود را دارد​​ و در نهایت به شما پیشنهاداتی نیز ارائه می‌کند.

انتخاب نام شرکت

چند نمونه اسم شرکت خارجی و ایرانی

در این قسمت ما تعدادی از اسامی شرکت‌ های خارجی و ایرانی را برای دریافت ایده برای اسم شرکت (اسامی زیبا برای شرکت) به شما معرفی می ‌کنیم. شما می ‌توانید از انواع اسم شرکت خارجی و یا ایرانی  برای انتخاب نام برند خودتان ایده بگیرید و استفاده کنید. توجه داشته باشید که شرکت‌های موفق خارجی بهترین گزینه برای انتخاب اسم شرکت هستند. اسم شرکت خارجی در تمامی کشور‌ها طرفداران بخصوصی دارد، چرا که امروزه زبان انگلیسی در بیشتر کشور‌ها رواج یافته و همین امر می‌تواند موجب پیشرفت شرکت‌های تازه تاسیس گردد. بنابراین از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را کرده و از اسامی معرفی شده بهترین بهره را ببرید.

نمونه اسامی شرکت ها ، نمونه اسم برند خارجی و ایرانی:

  • Click Studio Captures
  • Color Shot Studio
  • Weddring Photographers
  • A Fine Portrait
  • A Lasting Impression
  • Wild Image Photography
  • Say Cheese Photo Studio
  • Sublime Pearl Smiles
  • بوتان
  • تلاونگ
  • دلپذیر
  • دامداران
  • شیلتون
  • زر ماکارون
  • و …
مطالب پیشنهادی:   برندینگ چیست؟ + اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کار

نتیجه گیری

ساخت اسم شرکت را می ‌توان یکی از مهم ‌ترین و اصلی ‌ترین مراحل برای شروع یک کسب ‌و کار دانست. نام مناسب می‌ تواند تاثیر زیادی روی آینده کاری شرکت شما داشته باشد و به موفقیت شما در آینده کمک زیادی کند. برای انتخاب بهترین نام برای شرکت تجاری خود، باید نکاتی را رعایت کنید که ما در این مقاله به تعدادی از آن‌ ها اشاره کردیم. همچنین برای دریافت ایده برای اسم شرکت تجاری خود می ‌توانید از لیست اسامی خاص برای برندسازی که در مقالات مختلف وجود دارند استفاده کنید و بهترین و اصولی ‌ترین اسم را برای برند تجاری خود انتخاب کنید.

برخی از سوالات متداول :

ساخت اسم شرکت چگونه است؟

ساخت اسم شرکت بهتر است به گونه ‌ای انجام شود که بعدا مجبور به تغییر نام شرکت نباشید. همان‌ طور که می ‌دانید انتخاب یک نام مناسب شرکت کار آسانی نیست؛ اما یکی از ضروری‌ ترین و مهم ‌ترین مراحل ثبت شرکت محسوب می ‌شود

چند نمونه اسم شرکت خارجی معروف کدامند؟

Click Studio Captures, Color Shot Studio, Weddring Photographers, A Fine Portrait, A Lasting Impression

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “چک لیست ساخت اسم شرکت + بهترین نرم افزار ساخت اسم شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *