بازاریابی و فروش

 معرفی کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی 1403

کسب وکار خانگی بدون سرمایه

امروزه با پیشرفت ارتباطات از طریق فضای مجازی، روش‌های جدید و نوآورانه‌ای برای داشتن درآمدهای مناسب ایجاد شده است. کسب‌ و کارهای کوچک پرسود خانگی، تنوع و تعدد زیادی پیدا کرده و افراد را از مشاغل کارمندی به سمت خود جذب می‌کنند. در واقع با بهره‌مندشدن از شغل خانگی پرسود، می‌توانیم لذت استقلال مالی را تجربه کرده و به خواسته‌ها و اهداف شخصی خود دست پیدا کنیم. کسب و کار خانگی می تواند سودآور و درعین حال سرگرم کننده باشد. افرادی که به این نوع کسب و کار می اندیشند اغلب می پرسند بهترین مشاغل خانگی (مشاغل خانگی پرسود) برای شروع کدام ها هستند؟ پاسخ این است: بهترین کسب و کارهای خانگی، کسب و کارهایی هستند که شامل درآمد خوب، یک برنامه انعطاف پذیر، تعادل زندگی کاری؛ هزینه راه اندازی کم، متناسب با سطح مهارت و دانش و تخصص فرد، علاقه و عواملی نظیر این‌ها باشد.

گاهی افراد با داشتن ایده‌ هایی ناب و خلاقانه می ‌توانند کارآفرینی با کارگاه تولیدی کوچک با سرمایه کم را تجربه کنند و به سودی قابل قبول در این راه برسند حتی اگر این کار با سرمایه 1 میلیون شروع شده باشد. در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با چند مورد از فرصت‌های شغلی که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان شغل دوم یا حتی حرفه اصلی خود بهره‌مند شوید، آشنا کنیم. اگر به دنبال کسب درآمد از طریق کسب‌ و کارهای کوچک پرسود و کار پرسود خانگی هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است. با ما همراه باشید…

کسب‌ و کارهای کوچک پرسود خانگی
اگر نمیدانید رهبر چه نقشی در کسب و کار دارد و باید چه ویژگی هایی داشته باشد، مقاله رهبری کسب و کار چیست را از دست ندهید.

 معرفی 40 کسب‌ و کار کوچک خانگی

همان‌طور که در بخش اول مطلب نیز گفته شد، امروزه کارهای خانگی تنوع و تعدد بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. در نتیجه داشتن شغلی پردرآمد و پرسود مانند گذشته سخت نبوده و هر فردی می‌تواند با سرمایه‌ای کم، مشغول به کارهای خانگی شود. این دسته از کارها معمولاً برای خانم‌های خانه‌دار که قصد درآمدزایی دارند، یا آقایانی که خواهان شغل دوم هستند گزینه بسیار خوبی به شمار می‌روند. در ادامه به معرفی چند مورد از کسب‌ و کارهای کوچک پرسود خانگی پرداخته‌ایم.
  •  طراح وب

به عنوان یک کسب و کار خانگی پرسود ، طراحی وب سایت‌ های جدید یا به روزرسانی وب سایت‌ های موجود را شروع کنید. برخی از طراحان وب از ابزارهای سازنده وب سایت مانند وردپرس استفاده می ‌کنند. برخی دیگر از ابتدا کد می ‌زنند و از ابزارهای طراحی گرافیک استفاده می‌ کنند. کسب سود از مشاغل جدید در طراحی وب به دلیل هزینه ‌های پایین آسان است. (می توانید برای ایده و کسب و کار خود سایت طراحی کنید و از طریق آن بفروشید و یا در خانه باشید و با کارفرماهای دیگر صحبت کرده و قرارداد کاری با آن‌ها ببندید.)

  • طراح و پشتیبان شبکه‌ های اجتماعی

همچنین می ‌توانید با راه اندازی شبکه‌ های اجتماعی و مدیریت آن‌ ها درآمد کسب کنید. این فرصت دیگری است که یک طراح گرافیک و شبکه‌ های اجتماعی می ‌تواند داشته باشد. (می توانید برای ایده و کسب و کار خود شبکه ‌های اجتماعی را ایجاد کنید و از طریق آن بفروشید و یا در خانه باشید و با کارفرماهای دیگر صحبت کرده و قرارداد کاری برای مدیریت شبکه‌ های اجتماعی با آن‌ها ببندیدکه نمونه ای از کسب و کار خانگی اینترنتی است.)

  •  مشاغل مراقبت روزانه در منزل

آیا از کار با بچه‌ها لذت می‌برید؟ می‌توانید شغل پرستار کودک را انتخاب کنید و از بچه‌ها در خانه خود مراقبت کنید. حتما خانه خود را ایمن کنید. مراقبت از کودکان مسئولیت بزرگی است. خدمات مهد کودک کاری است که نیاز به ارتباط خوب با کودکان و والدین آن‌ها دارد. برای تأمین هرگونه شرایط صدور مجوز نیز به مدارکی احتیاج خواهید داشت.

  • نمایندگی فروش لباس آنلاین

بدون نیاز به یک فروشگاه فیزیکی می‌توانید به عنوان یکی از کسب‌ و کارهای کوچک پرسود خانگی لباس‌های نو و حتی دست دوم را از طریق وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی که راه اندازی می‌کنید بفروشید که از جمله کسب و کار خانگی بدون سرمایه محسوب میشود.

  •  معلم موسیقی

کارآفرینان با استعداد در حوزه موسیقی می ‌توانند به عنوان یک معلم موسیقی یک شغل مستقر در خانه را شروع کنند. خانه خود را به روی هنرجویانی که مایل به یادگیری ساز هستند باز کنید. جلسات آموزش را می ‌توانید هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری برگزار کنید.

اگر دوست دارید در کسب و کار خود موفق باشید اما راه آن را نمیدانید، مقاله راز موفقیت در کسب و کار را از دست ندهید.

بهترین کسب و کار خانگی

اگر با کسب و کار و انواع آن آشنایی ندارید، قبل از راه اندازی کسب و کارتان مقاله انواع کسب و کار در مغازه را مطالعه کنید.

  •  برنامه ریز مهمانی ‌ها و مجالس؛ یک کسب و کار خانگی هیجان‌ انگیز

مردم اغلب برای برنامه ریزی مراسم‌ های خود، از تولد تا جشن فارغ التحصیلی و ازدواج و غیره به کمک نیاز دارند. اگر از برنامه ریزی و کار با مردم در این شرایط لذت می ‌برید ممکن است این کار یکی از کارهای خانگی پرسود و ایده آل برای شما در خانه باشد، اگر چه ممکن است مجبور شوید گاهی اوقات با مشتری در مکان ‌های بیرون از خانه و محل مراسم ملاقات داشته باشید.

مطالب پیشنهادی:   4 روش برای پیشرفت شغلی به بهترین شکل + مسیر پیشرفت شغلی
  •  مربی رقص

به عنوان یک مربی رقص می ‌توانید در خانه کلاس‌های خصوصی برگزار کنید. با استفاده از این ایده و گرفتن مجوز می ‌توانید کار خود را شروع کنید. همچنین می ‌توانید به صورت غیرحضوری و در قالب ویدئو کلاس‌ های خود را سازماندهی کنید.

  •  امور نظافت منزل

سرویس نظافت منزل راهی برای تأمین معاش و کسب استقلال مالی است.

  •  از YouTube کسب درآمد کنید

با ایجاد انواع محتوای ویدئویی آموزشی و با ارزش از خانه خود شروع کنید. آن‌ ها را در یوتیوب قرار دهید و کسب در آمد کنید.

  • ساخت جواهرات دست ساز

ساخت جواهرات دست ساز یک راه کسب و کار کوچک پر سود خانگی است. مردم جواهرات سفارشی را دوست دارند. روش‌ ها و وسایل زیادی برای ایجاد جواهرات دست ساز وجود دارد: از جمله فلزات گرانبها، سنگ ‌های قیمتی و مهره ها. فروش جواهرات بصورت آنلاین، یا در نمایشگاه‌ های صنایع دستی و یا عمده فروشی به خرده فروشان می ‌تواند درآمد خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

  • مربی ورزشی شخصی

در خارج از سالن ‌های ورزشی، در منزل یا اتاق تمرین خود و یا در خانه هنرجو می ‌توانید تمرینات ورزشی ارائه داده و بر روی تناسب اندام و یا آمادگی هنرجو برای مسابقات ورزشی اقدام کنید. یکی از بهترین کسب و کارهای خانگی تمرین دادن آنلاین به کسانی است که نمیتوانند از خانه خارج شوند. آن‌ها دوره ‌های آموزشی و تناسب اندام را از طریق برنامه‌ های کنفرانس ویدیویی مانند Skype ارائه می ‌دهند.

  •  تولید محتوای تبلیغاتی

شرکت ‌های تبلیغاتی و بازاریابی همیشه به دنبال نویسندگان مستقل برای کمک به پروژه ‌های خلاقانه هستند. یک دفتر کار خانگی راه اندازی کرده و اگر از استعداد نویسندگی برخوردار هستید از همین حالا شروع کنید. مراحل بازاریابی اگر به صورت اصولی انجام شوند احتمال فروش محصول و خدمات چندین برابر می‌ شود

  •  طراح لباس؛ یک کسب و کار خانگی دیگر

فرصت ‌های زیادی برای طراحان وجود دارد تا به عنوان یکی از بهترین کسب و کارهای خانگی لباس ‌های موردنظر خود را در خانه طراحی کرده و بدوزند و بفروشند.

کسب و کار کوچک پر سود

  • ماساژ درمانی

ماساژ تراپیست ‌های مجاز می‌ توانند مکان مناسب ماساژ را در خانه‌ های خودشان راه اندازی کنند تا با مشتریان ملاقات کنند و خدمات خود را ارائه دهند.

  •  آرایشگر مو

آرایشگران می‌ توانند اتاقی را برای پذیرش قرار ملاقات با مشتری در خانه ‌های خود مستقر کنند. با این حال، برای اطمینان از رعایت موارد مورد نیاز برای صدور مجوزهای ایالتی و محلی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  •  طراح داخلی

طراح داخلی یکی از بهترین ایده ‌های کسب و کار در خانه برای هر کسی است که دارای مهارت در حوزه سبک و طراحی است.

  •  فروشنده کالاهای آنتیک

اگر به اشیا عتیقه یا کالاهای کلاسیک علاقه دارید، به یک فروشنده تخصصی در فضای مجازی تبدیل شوید. یک کسب و کار مستقر در خانه پیرامون کالاهایی که دوست دارید ایجاد کنید.

  • عکاس

شما می ‌توانید یک عکاس پرتره، عکاس عروسی یا عکاس طبیعت باشید. برخی از عکاسان انتخاب می‌کنند که به دیگران نحوه یادگیری عکاسی را بیاموزند. پس شروع کنید!

  •  تنظیم کننده سبد هدیه

مردم انواع سبدهای هدیه را برای اهداف منزل و مشاغل خریداری می ‌کنند. سبدهای هدیه می‌ توانند بسیار خلاقانه باشند! اگر از چیدمان و طراحی سبدهای غذایی، محصولات مراقبت شخصی یا محصولات مشابه لذت می‌برید، ممکن است یک ایده جالب برای کسب و کار خانگی باشد که باید به آن توجه کنید.

مطالب پیشنهادی:   پادکست چیست و چگونه پادکست بسازیم؟
  • بازسازی اسباب و اثاثیه

بسیاری از مکان‌ های مجازی و فیزیکی وجود دارد که می ‌توانید مبلمان و کالاهای خانگی را در آن‌ ها بفروشید. قطعات قدیمی را در بازارهای دست دوم یا فروشگاه‌ های دست دوم پیدا کنید. پس از رفع مشکلات، به روزرسانی‌ های خود را انجام داده و اثاثیه را مجدداً به فروش برسانید.

  •  تعمیرکار باشید.

اگر عاشق وسایل نقلیه مانند دوچرخه هستید و از تعمیر وسایل لذت می ‌برید، می ‌توانید گاراژ خود را به یک کارگاه تبدیل کنید.

  •  با آشپزی کسب درآمد کنید.

یکی از کسب‌ و کارهای کوچک پرسود پخت نان و غذا است که برای بسیاری از افراد سرگرم کننده و در عین حال سودآور است. پخت مربا و درست کردن ترشی هم در کنار غذا میتواند سود خوبی داشته باشد.

کار های خانگی پر سود

اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید بلاگر بشوید، مقاله بلاگر کیست را از دست ندهید.

  •  بلاگر

مهارت شما ممکن است به عنوان یک وبلاگ ‌نویس حرفه ‌ای به یک کسب و کار کوچک خانگی منجر شود.

  • اجاره اتاق

اتاق و یا خانه بلا استفاده خود را در تعطیلات اجاره دهید. آیا در خانه خود یک اتاق، آپارتمان یا فضای اضافی دارید که استفاده نمی‌شود؟ آن را به اجاره تعطیلات تبدیل کنید.

  • تریدر ارز

اگر علم آن را دارید، تریدر ارزهای دیجیتال یا بازار بورس شوید. در خانه بنشینید و با داشتن اطلاعات کافی در مورد ترید ارزهای دیجیتال روزانه به سودهای جذابی دست یابید.

مطالب پیشنهادی:   سوشیال سیگنال چیست؟ تاثیر سوشیال سیگنال بر برندینگ
  •  برنامه ریز سفر

برنامه ریزی تعطیلات به لطف ابزارهای جدید آنلاین بسیار آسان شده است. اما شرکت‌ها و گروه‌ های بزرگ هنوز هم هنگام برنامه ریزی و تنظیم برنامه‌ های سفر به کمک نیاز دارند. اگر این موردی است که از آن لذت می ‌برید، برای ارائه خدمات خود شرکتی تاسیس کنید.

  • دستیار مجازی

شما به عنوان یک دستیار مجازی به کارآفرینان و صاحبان مشاغل کمک می‌ کنید تا قرار ملاقات ‌ها را تعیین کنند

  • انجام کارهای گرافیکی (گرافیک دیزاین)
اگر به نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ یا ادوبی پریمیر و اَفتر اِفکت تسلط دارید، می‌توانید به‌عنوان طراح گرافیکی مشغول به کار شوید. برای این کار تنها کافی است یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی داشته باشید و از کارفرمایان به‌صورت آنلاین و فریلنسری پروژه دریافت کنید.
  • فروش آثار هنری
کسانی که در هنر خاصی مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند آثار هنری خود را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به فروش برسانند و از این طریق کسب درآمد کنند. در واقع در این کار هیچ سرمایه اولیه‌ای به‌جز هنر خود نیاز نخواهید داشت. ناگفته نماند که فرقی نمی‌کند از چه هنری برخوردار هستید؛ آثار هنری در هر عرصه و زمینه‌ای طرف‌داران بخصوص خود را داشته و مطمئناً می‌توانند گزینه خوبی برای کسب درآمد باشند.
  • بازاریابی دیجیتال (مشارکت در فروش)
با گسترش اینترنت و همه‌گیرشدن آن، بسیاری از مشاغل نیز از حالت سنتی به آنلاین تغییر جهت دادند. بازاریابی دیجیتال امروزه یکی از مشاغل پردرآمد خانگی به‌حساب می‌آیند؛ لازمه این شغل روابط اجتماعی بالا و تسلط به فنون مذاکره تلفنی و دیجیتال است. با این کار می‌توانید در فروش سازمان‌ها مشارکت داشته و دستمزد خود را به‌صورت پورسانتی دریافت کنید.
شغل های پردرآمد خانگی
  • مترجمی
یکی دیگر از مشاغل پول‌ساز خانگی، مبحث مترجمی زبان‌های خارجی است. البته ناگفته نماند که این کار در سال‌های آینده توسط هوش مصنوعی قابل‌انجام بوده و در واقع گزینه همیشگی برای افراد به‌حساب نخواهد آمد. اما اگر به دنبال کسب درآمد مقطعی هستید و به زبان‌های خارجی مختلف یا حتی محدودی تسلط دارید، این گزینه برای شما بهترین مورد خواهد بود.
  • پرورش گیاه‌ های خانگی و آپارتمانی
اگر ساکن شهرهای پر جمعیت یا حتی کم‌جمعیت هستید، می‌توانید به پرورش گیاه‌های آپارتمانی مشغول شوید. امروزه به دلیل کمبود فضای سبز در شهرهای بزرگ و علاقه افراد به نگهداری از گل‌وگیاه، فروش گیاهان آپارتمانی نیز گسترش‌یافته است. برای انجام این کار به سرمایه‌ای نه‌چندان زیاد برای خرید لوازم موردنیاز پرورش گیاه احتیاج دارید و مقداری وقت برای نگهداری از گیاهان.
  • نویسندگی
اگر به نویسندگی علاقه داشته و می‌توانید مطالب جذابی بنویسید، نویسندگی شغل خوبی برایتان خواهد بود. نویسندگی را می‌توانید به‌عنوان کسب‌ و کار کوچک خانگی شروع کرده و ابتدا برای مجلات و سپس در زمینه‌های دیگری مثل رمان و مطالب آموزشی ادامه دهید. تنها پیش‌نیاز شما برای این کار قلم شیوا و جذابتان خواهد بود.
  •  وبلاگ‌نویسی و تولید محتوای اینترنتی
وبلاگ‌نویسی به‌عنوان یکی از کسب‌ و کارهای کوچک خانگی پرسود شناخته می‌شود که مانند مورد قبلی، تنها به نویسندگی مربوط می‌شود. در این کار می‌بایست برای وب‌سایت‌های اینترنتی محتواهای موردنیازشان را باتوجه‌به قواعدی مشخص بنویسید. سرمایه مورد نیازتان در این کار یک لپ‌تاپ، کامپیوتر یا حتی تلفن همراه هوشمندتان است. همچنین اطلاعات عمومی بالا در این شغل بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
  • پخت کیک و شیرینی‌ خانگی
خانم‌های خانه‌داری که به آشپزی و پخت کیک و شیرینی علاقه دارند می‌توانند به کسب‌ و کار کوچک پرسود شیرینی‌پزی مشغول شوند. از طریق پخت کیک و فروش آن به‌صورت اینترنتی می‌توان کسب درآمد کرد. همچنین فروش این کیک‌ها به کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها نیز فرصت خوبی برای درآمدزایی به شمار می‌رود.
  • مربیگری ورزشی آنلاین
بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند به باشگاه بروند. اگر مدرک و توانایی لازم برای مربیگری را دارید می‌توانید به این افراد کمک کرده و به عنوان یکی از شغل های خانگی پر سود، کلاس‌های ورزشی آنلاین برگزار کنید.
اگر میخواهید درمورد راههای موفقیت در کسب و کار اینترنتی بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله عوامل موفقیت در کسب و کار اینترنتی را مطالعه کنید.
کسب و کار کوچک پرسود
  • مشاوره تخصصی
مشاوره تخصصی در زمینه‌ای که در آن تخصص دارید، شغل خانگی سودآوری برایتان خواهد بود. کافی است افراد را با روش‌های استاندارد آشنا کرده و راه درست را به آن‌ها نشان دهید. مشاوره در هر زمینه‌ای می‌تواند باشد و مستقیماً به تخصص خود شما بازمی‌گردد.
  • ادمین سایت و فضای مجازی
ادمین سایت و فضای مجازی جزو کارهایی به‌حساب می‌آید که هر شخصی با هر سن و سالی می‌تواند مشغول به انجام آن شود. در این کار می‌بایست وب‌سایت یا صفحه مجازی شرکت‌ها یا افراد سرشناس را مدیریت کرده و امور مرتبط با آن‌ها را انجام دهید. تنها سرمایه شما در این کار تلفن همراه یا لپ‌تاپ شما است و به چیز دیگری احتیاج ندارید.
  • برنامه‌ ریزی مالی برای افراد و شرکت‌ ها
افرادی که فکر می‌کنند از هوش مالی خوبی برخوردارند، می‌توانند شغل برنامه‌ریزی مالی را امتحان کنند. در این شغل می‌بایست برای شرایط مختلفی مثل خرید سهام، خرید ارز دیجیتال، خریدهای مهم و اساسی و دوره بازنشستگی افراد، برنامه‌ریزی مالی انجام دهید. ناگفته نماند که این کار نیازمند دانش و تجربه بالایی از بازارهای مالی بوده و به افراد تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود.
مطالب پیشنهادی:   18 تکنیک موفقیت در کسب و کار 2024 + معرفی بهترین روش
  • تدریس
اگر فکر می‌کنید در تدریس موضوع یا درس خاصی استعداد دارید، می‌تواند تدریس آنلاین را امتحان کنید. با این کار می‌توانید شاگردان خصوصی داشته و از برگزاری کلاس‌های آنلاین خصوصی کسب درآمد کنید. فراموش نکنید که برای این کار می‌بایست تخصص خود را در یک زمینه مشخص کنید تا شاگردان بیشتری جذب کنید. همچنین برای معرفی خود به بازار کار می‌توانید از فضای مجازی بهره ببرید.
 کلام آخر
 همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید کسب‌ و کارهای کوچک پرسود خانگی برای تمامی افراد، با سوابق و تخصص‌ های گوناگون مفید و کاربردی هستند. در این مطلب تنها به معرفی ۱۵ مورد کسب‌ و کار کوچک پرسود (بهترین کار خانگی پرسود) پرداختیم که قطعاً تعداد و تنوع آن‌ها بسیار بیشتر از این است. در واقع فرقی نمی‌کند اکنون مشغول به چه‌کار یا حرفه‌ای هستید، چرا که قطعاً می‌توانید حرفه خود را به‌صورت خانگی و آنلاین گسترش داده و کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید.
اگر میخواهید درمورد دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی بیشتر بدانید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله علت شکست کسب و کارهای اینترنتی را مطالعه کنید.
برخی سوالات متداول

بهترین مشاغل خانگی برای شروع کدامند ؟

بهترین کسب و کارهای خانگی، کسب و کارهایی هستند که شامل درآمد خوب، یک برنامه انعطاف پذیر، تعادل زندگی کاری؛ هزینه راه اندازی کم، متناسب با سطح مهارت و دانش و تخصص فرد، علاقه و عواملی نظیر این‌ها باشد.

چند نمونه از کسب و کارهای کوچک پر سود خانگی را نام ببرید.

طراح و پشتیبان شبکه‌های اجتماعی / طراحی وب / مشاغل مراقبت روزانه در منزل / معلم موسیقی / نمایندگی فروش لباس آنلاین / مربی رقص / از YouTube کسب درآمد کنید/ امور نظافت منزل / ساخت جواهرات دست ساز / مربی شخصی ورزش و ...

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *