استعدادیابی

34:تم توانمندی احیاکننده (Restorative) کلیفتون

تم توانمندی احیاکننده (Restorative)

تم توانمندی احیاکننده (Restorative)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “احیاکننده” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی احیاکننده:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، در مواجهه با مشکلات گوناگون، مهارت بی‌نظیر و تحسین‌برانگیزی دارند. این دسته از افراد به قولی متخصص کشف مشکلات و علل ایجاد آن‌ها هستند. این موضوع در حالی است که ممکن است دیگران از شکست خود احساس ناراحتی داشته باشند و دائماً خود را سرزنش کنند؛ اما جالب است بدانید که این افراد در چنین شرایطی بیشتر انرژی خواهند گرفت و سریعاً به‌دنبال یافتن راه حلی جدید خواهند بود. (لازم به ذکر است که آنان از این کار لذت بسیار زیادی خواهند برد.)

گاهاً پیش می‌آید که آنان مشکلاتی که مشابه آن در گذشته پیش‌آمده را که در حل آن‌ها به قولی مهارت بسیار بالایی دارند را به مشکلات و موضوعات جدید ترجیح می‌دهند؛ اما برخی مواقع هم پیش می‌آید که فشار مشکلات جدید را تماماً احساس کنند.

اگر بخواهیم این دسته از افراد را در یک جمله توصیف کنیم، باید عارض شویم: آنان از زنده کردن هر چیزی لذت می‌برند!

افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی احیاکننده برخوردارند، در حل مشکلات و مسائل گوناگون مهارت بسیار ویژه‌ای دارند؛ به‌طوری که قادر هستند به‌خوبی ریشه و سرمنشأ مشکلات را پیدا کرده و آن را حل کنند.

تم توانمندی احیاکننده:

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی احیاکننده، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • در ابتدا توجه داشته باشید که کارها و مشاغلی که به‌صورت مشخص با حل مسائل سروکار ویژه‌ای دارد، تا حد بسیار زیادی مناسب شما می‌باشد.
  • حتماً سعی کنید که به خود آرامش و فرصت بدهید؛ چرا که برخورداری شما از این تم توانمندی ممکن است سبب گردد تا شما دائماً از خود انتقاد کنید.
  • سعی کنید تا از این توانمندی در زمینۀ دانش، مهارت و حل مسائل ملموس بهره یابید.
  • در نظر داشته باشید که از این تم می‌توانید در پیشگیری از وقوع مشکلات و مسائل نیز بهره یابید.
  • حتماً سعی کنید بر روی عواملی که سبب تکرار یک مسئله می‌شوند مطالعه داشته باشید؛ چرا که این موضوع می‌تواند به شما در به‌دست آوردن راه‌حل‌های سریع مؤثر واقع شود.
  • به یاد داشته باشید که در پی روش‌هایی باشید که بتوانید از طریق آن به‌سرعت مهارت‌ها و دانش خود را افزایش دهید؛ زیرا این کار به قابلیت‌های حل مسئله شما کمک خواهد کرد.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی احیاکننده:

۳ ویژگی بارز تم توانمندی احیاکننده:

  • از قدرت مدیریت بحران بسیار بالایی برخوردارند.
  • تمرکز بسیار بالایی در انجام امور دارند.
  • از پیشرفت خود و دیگران لذت می‌برند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی احیاکننده:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی احیاکننده:

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی احیاکننده برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما قادر هستید تا بحران‌ها و موانع طی مسیر را به‌خوبی حل کنید و با قدرت به ادامۀ مسیر خود بپردازید.

احیاکننده:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *