محصول

26: تم توانمندی دست‌ یابنده (Achiever) کلیفتون

تم توانمندی دست‌یابنده (Achiever)

تم توانمندی دست‌ یابنده (Achiever)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “دست‌یابنده” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

تم توانمندی دست‌ یابنده:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند می‌توانند خیلی سخت کار کنند و در عین حال استقامت بسیار زیادی داشته باشند.

تا حد بسیار زیادی از شلوغ بودن و صدالبته کارآمد بودن احساس رضایت خواهند کرد. جالب است بدانید که هر روز، برای آنان یک شروع تازه محسوب می‌شود و جالب‌تر از آن، این است که تا پایان روز باید به هدفی ملموس رسیده باشند تا بتوانند با خیال آسوده سر به بالشت خود ببرند؛ تنها در این صورت است که احساس خوبی در مورد خود پیدا خواهند کرد.
پس از دستیابی به یک هدفی که از پیش تعیین کرده‌اند، برای به‌دست آوردن اهداف بعدی خود تشنه‌تر خواهند شد و نکتۀ بسیار مهم آن است که تنها طی مدت‌زمان کوتاهی احساس خوبی خواهند داشت.

موضوعی که به آن اشاره کردیم، یک نیاز بی‌امان به موفقیت است! در این حالت، فرد دائماً می‌بایست با این احساس نارضایتی زندگی خود را پیش ببرد؛ اما خب طبیعتاً نکتۀ مثبتی هم خواهد داشت که سبب می‌گردد انرژی لازم برای کار در ساعات طولانی رو داشته باشند. افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی دست‌یابنده برخوردارند، پشتکار و استقامت بسیار بالایی داشته و می‌توانند مدت‌زمان بسیار زیادی را بدون استراحت فعالیت کنند.

تم توانمندی دست‌یابنده:

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی دست‌یابنده، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • در ابتدا حتماً توجه داشته باشید که محیطی را برای کار و مشاغل خود انتخاب کنید که بتوانید در آن تا حد امکان سخت کار کنید و به قولی آزادی عمل داشته باشید و بتوانید کارایی خود را اندازه‌گیری کنید.
  • از جمله بارزترین ویژگی‌های شما آن است که به‌ هیچ‌ وجه نیازی به تشویق دیگران ندارید؛ به همین منظور پیشنهاد می‌شود ابتدا برای خود هدفی تعریف کرده و با به سرانجام رساندن آن، بهترین مشوق خود شوید.
  • یکی از نکاتی که شما باید بپذیرید و به قولی توقعتان را از دیگر افراد در این خصوص پایین بیاورید، آن است که شما با توجه به تم توانمندی‌تان، زمان بیشتری از دیگران کار خواهید کرد و روز تعطیل و غیرتعطیل برای شما یکسان خواهد بود.
  • حتماً سعی کنید که با افراد سخت‌کوش در تعامل باشید و با آنان کار کنید. همچنین مسائل خود را با این افراد در میان بگذارید؛ چرا که این افراد، طبیعتاً درک بهتری از شرایط شما خواهند داشت.
  • حتماً حتماً حتماً برای خود یک سیستم امتیازدهی تعریف کنید و میزان پیشرفت خود در انجام امور گوناگون را اندازه بگیرید.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی دست‌یابنده:

۳ ویژگی بارز تم توانمندی دست‌ یابنده:

  • از جمله ویژگی‌های بارز این دسته از افراد، آن است که تا به نتیجه نرسند، دست از کار نخواهند کشید. توجه داشته باشید که ممکن است فردی تلاش بسیاری کند اما به نتیجۀ مطلوب نرسد؛ به همین جهت می‌گوییم که منظور ما رسیدن و یا نرسیدن به هدف نیست؛ بلکه منظور ما از این موضوع، میزان تلاشی است که آن‌ها انجام می‌دهند.
  • آنان افرادی به‌شدت پرکار و فعال هستند.
  • از این موضوع که سرشان شلوغ باشد لذت خواهند برد و برای امور خود، به انگیزه‌های بیرونی نیاز ندارند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی دست‌ یابنده:

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی دست‌یابنده برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما می‌توانید سخت کار کنید و در بسیاری از مشاغل، به رتبۀ اول دست یابید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *