استعدادیابی

8:تم توانمندی استراتژیک (Strategic) کلیفتون

تم توانمندی استراتژیک (Strategic)

تم توانمندی استراتژیک (Strategic)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “استراتژیک” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

 

 

تم توانمندی استراتژیک:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، در مواجهه با هر سناریویی سریعاً می‌توانند موضوع پیش رو را تجزیه و تحلیل کنند. نکتۀ بسیار مهم آن است که این توانمندی، مهارتی نیست که قابل آموزش دادن به سایر افراد باشد.

این توانمندی، یک روش متمایز در فکر کردن است که فرد می‌تواند سناریوهای مختلف را بررسی کند. جالب است بدانید که این دسته از افراد، دائماً به این سؤال فکر می‌کنند که “در صورتی که فلان اتفاق بیفتد، چه خواهد شد؟”

افرادی که از مقادیر بالایی از توانمندی استراتژیک برخوردارند، برای پیشروی و جلو رفتن پروژه‌ها و فعالیت‌های مختلف، راه‌های جایگزین را کشف و ارائه می‌کنند. این دسته از افراد، در مواجهه با سناریوهای فرضی گوناگون، سریعاً می‌توانند الگوها و موضوعات مرتبط را تشخیص دهند.

تم توانمندی استراتژیک:

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی استراتژیک، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • اولین و مهم‌ترین گام برای رستگاری در این مسیر، آن است که حتماً زمانی را به تفکر در مورد اهداف خود اختصاص دهید و این عمل را به‌عنوان بخشی از امور روزمرۀ خود بپذیرید تا بتوانید به‌خوبی بر مسائل و راه‌حل‌ها آگاه شوید. لازم به ذکر است که این زمان‌ها اتلاف وقت نیست و لازمۀ تفکر راهبردی و یا همان تفکر استراتژیک است.
  • شما جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌توانند رهبر بسیار لایق و خوبی برای گروه‌های مختلف باشید که از ویژگی راهبردی شما بهره یابند؛ به همین سبب، پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً سعی کنید در یک تیم، در نقش استراتژیست حضور داشته باشید.
  • شما جزء آن دسته از افرادی قرار دارید که می‌توانند مشاوران بسیار ماهر و خوبی برای افراد و یا حتی مجموعه‌های گوناگونی باشید که به‌نوعی سردرگم شده‌اند و از پیدا کردن راه‌حل ناامید شده‌اند. توجه داشته باشید که در این شرایط، شما معمولاً می‌توانید یک راه‌حل دیگر برای ارائه پیدا کنید.Clifton Strategic.3
  • به یاد داشته باشید که برخورداری از تم توانمندی استراتژیک، می‌تواند در تأسیس و راه‌اندازی شرکت و یا کسب و کار شما نقش کلیدی ایفا کند.
  • لازم به ذکر است که نوع تفکرات شما، می‌تواند به پیش‌بینی مشکلات و همچنین موانع احتمالی موجود در مسیر و پیدا کردن راه‌حل‌های بسیار کاربردی برای آن‌ها بسیار کمک‌کننده واقع شود.

 

 

۳ ویژگی بارز تم توانمندی استراتژیک:

  • از قابلیت مدیریت بحران بالایی برخوردارند.
  • آیندۀ مسیرهای گوناگون را می‌بینند.۳ ویژگی بارز تم توانمندی استراتژیک:
  • بهترین مسیر موفقیت را پیدا می‌کنند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی استراتژیک:

  • کارآفرینی
  • مشاوره
  • مدیریت
کلام آخر:

در آخر توجه داشته باشید که: از آنجا که شما قادر هستید مسائل احتمالی گوناگون را بهتر از سایر افراد شناسایی کنید، ممکن است نظرات شما به شکل یک انتقاد و به قولی منفی‌گرایی به چشم دیگران بیاید. به همین سبب، برای جلوگیری از این موضوع، همواره در کنار شرح مشکلات آینده، راه‌حل رفع آن‌ها را نیز به دیگران شرح دهید.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی استراتژیک:

 

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “8:تم توانمندی استراتژیک (Strategic) کلیفتون

نظرات بسته شده است.