استعدادیابی

23: تم توانمندی خودباوری (Self Assurance) کلیفتون

تم توانمندی خودباوری (Self Assurance)

تم توانمندی خودباوری (Self Assurance)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “خودباوری” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

تم توانمندی خودباوری:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، به توانایی بالای خود در ریسک‌پذیری و همچنین مدیریت زندگی باور دارند. جالب است بدانید که آنان حتی به قضاوت‌های خود هم اطمینان دارند و می‌دانند که هیچ‌کس نمی‌تواند به‌جای آن‌ها برایشان تصمیم‌گیری کند؛ البته ممکن است دیگران آن‌ها را راهنمایی کنند و پیشنهادی بدهند، اما قطعاً نتیجه‌گیری کار خود آن‌ها خواهد بود.

این دسته افراد در هر موقعیت و شرایطی می‌دانند که تصمیم درست چیست و چه تصمیمی می‌تواند به‌عنوان بهترین گزینه برایشان به‌شمار رود. آنان به‌راحتی با استدلالات افراد دیگر روبه‌رو نخواهند شد و حتی برایشان مهم نیست که استدلال آنان چقدر قانع‌کننده و منطقی باشد.

افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی خودباوری یا همان متکی به خود، افرادی بسیار ریسک‌پذیر هستند و تا حد بسیار زیادی تمایل دارند که زندگی‌شان را در دستان خود بگیرند و خودشان به‌تنهایی آن را مدیریت کنند. در خصوص این افراد می‌توان گفت: این افراد راهنمایی درونی دارند که به آن‌ها اعتماد به نفس و احساس اطمینان خواهد داد که تصمیماتشان درست است.

برای آشنایی بیشتر با تست کلیفتون که 34 تم توانمندی افراد را مشخص میکند، به مقاله تست استعدادیابی کلیفتون آنلاین مراجعه کنید.

تم توانمندی خودباوری:

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی خودباوری، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • هنگامی که قرار بر آن است که تصمیمات متعددی بگیرید، قطعاً عملکرد بهتری خواهید داشت؛ به همین منظور مشاغلی که حوزۀ کارآفرینی باشد، می‌تواند برای شما مناسب باشد. البته لازم به ذکر است که شما در زمینه‌های مدیریت و فروش نیز می‌توانید به دستاوردهای عظیمی دست یابید.
  • بر خلاف دیدگاه بسیاری از افراد جامعه، خودباوری به معنای نادیده‌گرفتن و بی‌اهمیت شمردن نظرات و عقاید دیگران در فرایندهای تصمیم‌گیری نیست؛ به همین سبب پیشنهاد می‌شود که حتماً از راهنمایی و نظرات دیگران در اخذ تصمیمات خود استفاده کنید.
  • به‌منظور برخورداری از مقادیر بالایی از تم توانمندی خودباوری در شما، گاهاً این امکان وجود دارد که دیگران از پیروی شما سرپیچی کنند. درصورتی‌که چنین اتفاقی برای شما رخ می‌دهد، بهتر است با اشخاصی تیم شوید که بتوانند نقطه نظرات دیگران را به‌خوبی توضیح دهد.
  • توجه داشته باشید که افرادی که از تم توانمندی استراتژیک، دقیق و موشکاف و آینده‌نگری برخوردارند، گزینۀ بسیار مناسبی برای تشکیل یک تیم با شما محسوب خواهند شد؛ چرا که این افراد قادرند تا حد بسیار زیادی در انتخاب اهداف مناسب به شما کمک کنند.
  • به‌منظور برخورداری شما از این تم توانمندی، شما قادر هستید ساعت‌های بسیار طولانی را بدون خستگی کار کنید؛ اما نکتۀ ماجرا آنجاست که در نظر داشته باشید که چنین انتظاری را نمی‌توان از دیگران داشت.
  • شما قادر هستید اهداف بزرگ رؤیایی و بلند‌پروازانه‌ای داشته باشید؛ به همین سبب ممکن است دیگران نتوانند به‌خوبی تفکرات و اهداف شما را درک کنند؛ پس از اینکه اهداف و تفکرات شما برای سایر افراد قابل‌درک نباشد، به‌هیچ‌وجه نگران نباشید؛ چرا که این تم توانمندی به شما کمک خواهد کرد تا دستاوردهایی بیش از آنچه که تصور می‌کنید به‌دست آورید.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی خودباوری:

  • این دسته افراد، اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند.
  • افراد به‌شدت ریسک‌پذیری هستند.
  • از جمله ویژگی آنان، این است که به‌راحتی قانع نخواهند شد.۳ ویژگی بارز تم توانمندی خودباوری:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی خودباوری:

  • کارآفرینی
  • مدیریت
  • حوزۀ فروش

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی خودباوری برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما مظهری از اعتماد به نفس هستید و قادر به برگزیدن برترین و درست‌ترین تصمیمات هستید.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “23: تم توانمندی خودباوری (Self Assurance) کلیفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *