استعدادیابی

2:تم توانمندی چشم‌انداز (Context)کلیفتون

تم توانمندی چشم‌انداز (Context)

 

تم توانمندی چشم‌انداز (Context)

 

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “چشم‌انداز” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی چشم‌انداز:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، با نگاه به گذشته و همچنین تحلیل آن، به‌دنبال پاسخ‌هایی برای حل مسائل حال هستند و برای طرح‌ها، اهداف خود برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌کنند و اغلب در مواجهه با افراد جدید، تا حدودی با تأمل جهت‌گیری می‌کنند.تم توانمندی چشم‌انداز:

افراد برخوردار از تم توانمندی چشم‌انداز، از تفکر درمورد گذشته بسیار لذت خواهند برد. جالب است بدانید که آنان به‌وسیلۀ تحقیق و بررسی گذشته، موقعیت زمان حال را درک خواهند کرد و تا حد بسیار زیادی قادرند اتفاقات کنونی را تحلیل کنند.

این دسته از افراد، پیش از شروع پروژه‌ها، به گذشته و تاریخچۀ پروژه نگاهی می‌اندازند.

جالب است بدانید که این دسته از افراد، عقیده‌ای دارند که آن را به دیگران نیز منتقل می‌کنند و آن عقیده این است که:

کسی که گذشته را به یاد نیاورد، محکوم به تکرار آن است!

 

 

 

 

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی چشم‌انداز، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • به‌خاطر داشته باشید که جمع‌آوری خاطرات و تجربیات گذشته در قالب متن و تصویر، تا حد بسیار زیادی می‌تواند برای شما انگیزه‌بخش عمل کند؛ به‌گونه‌ای که گویا بمبی از انرژی را در درون خود فعال کرده‌اید.
  • از جمله مواردی که می‌تواند درس و تجربۀ بزرگی برایتان محسوب گردد، داستان‌های تاریخی و زندگی‌نامه‌ها می‌باشد. این‌گونه مطالعات، به شما دیدگاهی برای درک بهتر شرایط و موقعیت کنونی خواهد داد.
    Clifton Perspective.3
  • از عوامل بسیار تأثیرگذار در زندگی این دسته از افراد آن است که با افرادی که آینده‌نگر هستند و یا ویژگی استراتژیک دارند تیم تشکیل دهید؛ چرا که دیدگاه آنان سبب می‌گردد تا شما در گذشته باقی نمانید و در تقابل دیدگاه شما نیز سبب می‌گردد تا آن‌ها گذشته را نادیده نگیرند؛ به همین منظور است که ترکیب این دو گروه از افراد می‌تواند در نهایت منجر به خلق آثاری گردد که برای همیشه باقی بماند.
  • درصورتی‌که در حوزۀ شغلی تدریس مشغول به کار هستید، بهتر است تا نمونه‌های موفق موضوعی که در آن مشغول به تدریس هستید را بیابید و آن را به سایر افراد نیز ارائه کنید و از توانایی‌های خود بهره‌یابید تا با درک گذشته تصویری از آینده ترسیم کنید.
  • در نهایت نوبت به آن می‌رسد که به یکی از اصلی‌ترین نکاتی که می‌بایست به آن توجه کنید، بپردازیم: حتماً حتماً حتماً سعی کنید که پذیرای تغییرات باشید و به قولی تغییرات احتمالی زندگی را بپذیرید.

 

 

۳ ویژگی بارز تم توانمندی چشم‌انداز:

  • بررسی گذشته و بهره‌یابی از آن‌ها به‌عنوان عبرت یا تجربه.۳ ویژگی بارز تم توانمندی چشم‌انداز:
  • علاقۀ بسیار زیادی به مباحث تاریخ دارند.
  • برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای اهداف خود دارند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی چشم‌انداز:

  • معلم تاریخ
  • تحلیل و بررسی پیشینیان
  • مشاور

 

کلام آخر:

در آخر لازم به ذکر است که تم توانمندی چشم‌انداز، به معنای زندگی در گذشته نیست؛ بلکه این توانمندی می‌گوید که همان‌قدر که برگشت به گذشته ممکن است مانع پیشرفت شما شود، می‌تواند شما را به یک کارشناس اعمال تغییرات موفق تبدیل کند. این توانمندی می‌تواند به افراد کمک کند تا درس‌های گذشته را برای ایجاد آینده‌ای پایدارتر به کار ببندند.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی چشم‌انداز:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “2:تم توانمندی چشم‌انداز (Context)کلیفتون

نظرات بسته شده است.