استعدادیابی

11:تم توانمندی پرورش‌دهنده (Developer) کلیفتون

تم توانمندی پرورش‌دهنده (Developer)

 

تم توانمندی پرورش‌دهنده (Developer)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “پرورش‌دهنده” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

 

تم توانمندی پرورش‌دهنده:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، قادرند پتانسیل نهفته و درونی دیگران را پیدا کنند و در ادامه آن را پرورش دهند؛ در واقع این دسته از افراد، در هر چیزی پتانسیلی می‌بینید که سایر افراد اغلب آن را نمی‌بینند.

آنان هر علامت و نشانه‌ای از پیشرفت‌های کوچک را کشف می‌کنند و به آن پر و بال می‌دهند. جالب است بدانید که آنان معتقدند هیچ فردی به‌طور کامل شکل نگرفته و تمام انسان‌ها دائماً در حال تکامل و پیشرفت هستند.

افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی پرورش‌دهنده برخوردارند، در تعامل با دیگران، هدفی برای کمک کردن به آن‌ها برای موفقیتشان است. جالب است بدانید که در این خصوص، حتی ممکن است دیگران را به چالش بکشند.تم توانمندی پرورش‌دهنده:

این دسته از افراد، منبع بسیار عظیمی از انرژی خود را از علائم رشدی که در دیگران می‌بینند، دریافت می‌کنند؛ چرا که این‌گونه احساس قدرت و رضایت بیشتری می‌کنند.

آنان ظرفیت‌های بالقوه‌ای که افراد برای پیشرفت دارند را در آن‌ها تشخیص داده و رشد می‌دهند. همان‌طور که گفته شد، آنان در دیدن کوچک‌ترین نشانه‌های پیشرفت در افراد، متخصص هستند و لذت بسیار زیادی از این موضوع می‌برند.

داشتن چنین افرادی در زندگی تحت عنوان دوست، رفیق، همسر، مشاور و… یک نعمت بسیار بزرگی محسوب می‌شود!

 

 

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی پرورش‌دهنده، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • برای آن که منبع انرژی خود را افزایش دهید، لیستی از افرادی که تا کنون به آن‌ها کمک کرده‌اید تا رشد کنند، تهیه و تنظیم کنید؛ چرا که مرور این لیست، تا حد بسیار زیادی می‌تواند به شما انرژی بدهد. لازم به ذکر است که این امر سبب می‌گردد تا به خود یادآوری کنید که چقدر مؤثر بوده‌اید.تم توانمندی پرورش‌دهنده:
  • توجه داشته باشید که مشاغلی از قبیل معلم، مشاور شغلی، مدیریت و… می‌تواند گزینۀ بسیار مناسبی برای شما باشد.
  • جزئیات رشد و پیشرفت افراد گوناگون را به آن‌ها گوشزد کنید؛ چرا که با این کار می‌توانید روز و یا حتی روزهای بسیار زیبایی را برای خود و دیگران بسازید.
  • حتماً حتماً حتماً برای رشد شخصی خود هم برنامه‌ای بر اساس توانایی‌های خود تهیه و تنظیم کنید.
  • افرادی با ویژگی فردیت یا همان فردگرا، گزینۀ بسیار مناسبی برای تشکیل یک تیم جدید می‌باشند؛ چرا که چنین اشخاصی می‌توانند به شما کمک کنند تا هر شخصی را در محدودۀ توانایی‌های خودش ببینید، نه بیشتر!

 

 

 

 

 

 

 

۳ ویژگی بارز تم توانمندی پرورش‌دهنده:۳ ویژگی بارز تم توانمندی پرورش‌دهنده:

  • به رشد دیگران کمک می‌کنند.
  • استعدادها را کشف می‌کنند و آن‌ها را رشد می‌دهند.
  • عاشق پیشرفت و تعالی هستند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی پرورش‌دهنده:

  • مدیر
  • رهبر
  • مدیر ورزشی
  • تدریس

 

 

 

 

کلام آخر:

در آخر، حتماً توجه داشته باشید که توجه و متمرکز شدن بیش از حد شما بر ویژگی‌ها، حمایت و راهنمایی دیگران، ممکن است سبب آن شود که از رشد خود غافل شوید. در این خصوص به یاد داشته باشید که مؤثر واقع شدن شما برای دیگران، در گروی رشد خود شما خواهد بود.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی پرورش‌دهنده:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “11:تم توانمندی پرورش‌دهنده (Developer) کلیفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *