استعدادیابی

22: تم توانمندی حداکثر کننده (Maximizer) کلیفتون

تم توانمندی حداکثرکننده (Maximizer)

تم توانمندی حداکثر کننده (Maximizer)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “حداکثر کننده” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

تم توانمندی حداکثر کننده:

افرادی که در این دسته‌ بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، بر روی نقاط قوت خود و دیگران، به‌عنوان روش و منشی برای تحریک و همچنین تعالی شخصی و گروهی متمرکز خواهند شد.

جالب است بدانید که تبدیل چیزی از سطح متوسط به کمی بالاتر از آن، حتی اگر به همان میزان که برای تبدیل یک چیزی از سطح خوب به عالی نیاز به تلاش داشته باشد، برای شما ارزش کمتری خواهد داشت. احتمالاً این مسئله کمی پیچیده به‌نظر بیاید؛ به ادامۀ مطلب توجه کنید تا به‌طور واضح‌تر به شرح تم توانمندی حداکثر کننده بپردازیم:

به‌طورکلی، این دسته افراد به‌دنبال تبدیل چیزهای قوی به چیزهای عالی هستند.

آنان در واقع مجذوب نقاط قوت می‌شوند؛ حتی اگر آن نقاط قوت، مرتبط با شما نباشند! یادگیری سریع از جمله ویژگی‌های این دسته از افراد به‌شمار می‌رود و به‌طورکلی ترجیح می‌دهند با افرادی وقت بگذرانند که نقاط قوت آنان را تمجید کنند. افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی حداکثرکننده و یا همان ایده‌آل‌گرا برخوردارند، با تمرکز بر توانمندی‌های افراد و گروه‌های مختلف، تلاش می‌کنند تا آن‌ها را شکوفا کرده و به عالی‌ترین حد ممکن برسانند.

تم توانمندی حداکثرکننده:

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی حداکثرکننده، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • از آنجا که شما از این توانایی برخوردارید که نقاط قوت دیگران را به‌خوبی ببینید، حتماً توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه از آن غافل نشوید و حتماً نقاط قوت افراد را به آن‌ها نشان دهید.
  • حتماً توجه داشته باشید که یک روش و منش برای ثبت فعالیت‌های خود و همچنین هم‌تیمی‌های خود در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است که بهترین شیوۀ شناسایی نقاط قوت، نگاه به آن است که چه کارها و اموری را به‌صورت مستمر و همچنین با کیفیت بالا انجام می‌دهید.
  • هنگامی که نقاط قوت خود را به‌خوبی شناختید، گام بعدی آن است که روی آن‌ها متمرکز شوید؛ بدین صورت که مهارت‌ها و دانش خود را در ابتدا افزایش داده و روی چند مورد از آن‌ها که به نظرتان خاص هستند تمرکز کنید.
  • توجه داشته باشید که مطالعه در خصوص داستان‌های موفقیت به شما نشان خواهد داد که چگونه نقاط قوت می‌تواند در موفقیت افراد نقش مهمی ایفا کند.
  • حتماً در نظر داشته باشید که برای نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی داشته باشید. برای مثال: با افرادی کار کنید که نقاط ضعف شما را پوشش دهند.
  • به یاد داشته باشید که حل مسائل ممکن است برای شما انرژی‌بر باشد؛ به همین منظور بهتر است با افرادی تیم شوید که بتوانند در حل مسائل به شما کمک کنند؛ چرا که تشکیل چنین تیمی می‌تواند منجر به موفقیت در رسیدن به اهداف شود.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی حداکثر کننده:

  • از جمله بارزترین ویژگی‌ های این دسته از افراد آن است که از هر چیزی بهترینش را می‌خواهند.
  • جالب است بدانید که چیزهای کم تا حد بسیار زیادی آن‌ها را اذیت می‌کند.
  • تخصص بسیار بالایی در تبدیل موارد خوب به موارد عالی هستند.۳ ویژگی بارز تم توانمندی حداکثرکننده:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی حداکثر کننده:

  • تدریس
  • مشاوره
  • کارآفرینی

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی حداکثرکننده برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما می‌توانید گزینۀ بسیار مناسبی برای ایجاد یک شرایط عالی برای امور هستید و قادرید از هر چیزی بهترین را به‌وجود بیاورید.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “22: تم توانمندی حداکثر کننده (Maximizer) کلیفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *