استعدادیابی

15: تم توانمندی فردگرایی (Individualization) کلیفتون

تم توانمندی فردگرایی (Individualization)

تم توانمندی فردگرایی (Individualization)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “فردگرایی” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی فردگرایی:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، همیشه و همیشه راهکاری در ذهنشان دارند که بتوانند افراد گوناگون را به‌صورت مؤثرتری در کنار هم قرار دهند و اقدام به انجام امور مختلف کنند.

جالب است بدانید که آنان به‌طور ذاتی به سبک افراد، انگیزه‌های شخصی دیگر افراد، طرز تفکر و چگونگی ایجاد روابط هر فرد توجه ویژه‌ای دارند؛ دقیقاً به سبب همین دقت خاص آنان است که همیشه می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین هدیه را برای اشخاص در نظر بگیرند.

از آنجا که این دسته افراد، آنچه که قرار است به دیگران ارائه کنند را متناسب با خود آن‌ها تطبیق می‌دهند، معلمان بسیار خوبی هم خواهند شد؛ چرا که به‌راحتی می‌توانند شیوۀ تدریس خود را متناسب با نیازها، شخصیت، ویژگی‌ها، توانایی‌های هر فرد و… تطبیق دهند و فحوای کلام خود را به بهترین شکل ممکن به سایر افراد منتقل کنند.تم توانمندی فردگرایی:

افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی فردگرایی برخوردارند، تا حد بسیار زیادی به نقاط قوت هر فرد آگاه هستند؛ به همین سبب می‌توانند بهترین‌های هر فرد را به‌خوبی ترسیم کنند.

آنان به‌منظور بهره‌مندی از قدرت شخصی‌سازی، به‌خوبی می‌توانند اعضای یک تیم‌ها را از میان ده‌ها، صدها و حتی هزاران نفر انتخاب کنند؛ چرا که می‌دانند راز موفقیت تیم‌های بزرگ، به‌واسطۀ نقاط قوت فردی افراد است که ایجاد می‌شود.

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی فردگرایی، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • حتماً تا حد امکان سعی کنید اطلاعات بیشتری در خصوص مشاغلی همچون دبیری، مشاوره، نویسندگی در حوزۀ اجتماعی، فروشندگی و… کسب کنید و در صورت امکان به تجربۀ اندکی در خصوص آن‌ها بپردازید؛ چرا که طبق مطالعات انجام شده، مشاغل بسیار مناسبی برای تم توانمندی شما خواهند بود.
  • توجه داشته باشید که زمانی را به مطالعه در خصوص زندگی افراد موفق اختصاص دهید و ببینید که چه چیزی سبب موفقیت‌ها و دستاوردهای بی‌شمار آنان شده.
  • حتماً سعی کنید که توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را به‌خوبی بشناسید و در ادامه به دیگران هم کمک کنید تا توانایی‌های خود را بشناسند و مسیر آینده‌شان را ترسیم کنند.
  • افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی فردگرایی برخوردارند، علاقۀ به‌شدت زیادی به قابلیت‌ها و خصوصیت‌های خاص اطرافیان خود دارند و قادرند به‌خوبی با افراد متفاوت و همچنین با بازدهی بالا در کنار آن‌ها کار کنند.

تم توانمندی فردگرایی کلیفتون:

 

۳ ویژگی بارز تم توانمندی فردگرایی:

  • به‌راحتی و به‌خوبی قادر هستند استعدادهای دیگران را شناسایی کنند.
  • این دسته از افراد، می‌توانند علایق افراد را به‌درستی شناسایی کنند.
  • از ویژگی بسیار جالب این افراد، آن است که از کودکی می‌دانند که به چه شغلی علاقه دارند!۳ ویژگی بارز تم توانمندی فردگرایی:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی فردگرایی:

  • مربی
  • مشاور
  • تدریس

 

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی فردگرایی برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما می‌توانید به‌راحتی دوستان و همچنین همراهان خود را بشناسید و با آنان مطابق با شخصیتشان در تعامل باشید.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی فردگرایی:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “15: تم توانمندی فردگرایی (Individualization) کلیفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *