استعدادیابی

14: تم توانمندی دربرگیرنده (Includer) کلیفتون

تم توانمندی دربرگیرنده (Includer)

 

تم توانمندی دربرگیرنده (Includer)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “دربرگیرنده” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی دربرگیرنده:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، توجه بسیار زیادی نسبت به آن دسته از افرادی که برای مثال بیکار و یا تنها هستند، از خود نشان می‌دهند و دائماً در پی آن هستند که این افراد را هم عضو گروه‌ها کنند و درگیرشان کنند.

در یک جمله:

این افراد، متخصص گسترش دایرۀ ارتباطی و افراد دوروبر خود هستند!
جالب است بدانید که این دسته از افراد، تا حد بسیار زیادی از حسی که ببینند کسی خارج از گروه، فقط نگاه می‌کند، به‌شدت متنفر هستند و سعی می‌کنند او را به داخل گروه بکشند و همچنین از گرمای وجود خود و گروه را به او منتقل کنند.تم توانمندی دربرگیرنده:

یکی از ویژگی‌های بسیار تحسین‌برانگیز و بی‌نقص این افراد، آن است که به هیچ وجه دیگران را قضاوت نمی‌کنند؛ اما توجه داشته باشید که این موضوع نشان از آن ندارد که به‌راحتی اختلافات را می‌پذیرند؛ بلکه بر این باورند که همۀ ما انسان‌ها به یک اندازه مهم و ارزشمند هستیم؛ به همین سبب، هیچ انسانی نباید نادیده گرفته شود!

آنان به‌راحتی دیگران را در زندگی و گروه خود می‌پذیرند و تلاش می‌کنند افرادی که از جمع و یا گروهی طرد شده‌اند را مجدد به گروه بازگردانند.

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی دربرگیرنده، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • اولین و مهم‌ترین گامی که شما می‌تواند در جهت رشد و تعالی خود انجام دهید، آن است که در کارها و اموری وارد شوید که به‌صورت فعالانه با سایر افراد در ارتباط باشید.
  • همان‌طور که خودتان بهتر می‌دانید، شما علاقۀ بسیار زیادی دارید که احساس مهم بودن را به دیگران انتقال دهید؛ به همین منظور، شما می‌توانید صدای آن دسته از افرادی باشید که به قولی شنیده نمی‌شوند.
  • سعی کنید در موقعیت‌ها و شرایطی قرار بگیرید که افراد گوناگون را از فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تجربیات متفاوت را گرد هم بیاورید؛ چرا که شما قادر هستید توانایی و قدرت رهبری بسیار خوبی از خود نشان دهید.
  • از آنجا می‌توانید به‌خوبی به افراد تازه‌وارد احساس مهم بودن را انتقال بدهید، به هیچ وجه از این کار دست نکشید و دریغ نکنید.
  • با توجه به تمام ویژگی‌‌های مطرح شده در خصوص این تم توانمندی، مخصوصاً برخورداری از ویژگی اشتراک‌یابی، شما قادر هستید تا در مذاکرات بسیار مهم به توافق برسید.
  • حتماً سعی کنید تا با افرادی که از ویژگی فعال‌ کننده و فرمان برخوردارند، اقدام به تشکیل یک تیم جدید کنید؛ چرا که قطعاً تیم بسیار خوبی خواهد شد!

تم توانمندی دربرگیرنده کلیفتون:

 

۳ ویژگی بارز تم توانمندی دربرگیرنده:

  • از جمله بارزترین ویژگی این افراد، آن است که همه را در گروه خود وارد می‌کنند.
  • دائماً در تلاش هستند تا به تمام افراد احترام بگذارند.
  • تا حد بسیار زیادی به مشترک‌ها تمایل دارند.۳ ویژگی بارز تم توانمندی دربرگیرنده:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی دربرگیرنده:

  • مشاوره
  • مربیگری
  • رهبری

 

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی دربرگیرنده برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما می‌توانید دوست و همراه بسیار خوبی برای اطرافیان و حتی تیم‌های گوناگون باشید.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی دربرگیرنده:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “14: تم توانمندی دربرگیرنده (Includer) کلیفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *