استعدادیابی

3:تم توانمندی آینده‌ نگری (Futuristic)کلیفتون

آینده‌نگری

 

تم توانمندی آینده‌ نگری (Futuristic)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “آینده‌ نگری” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی آینده‌ نگری:

افرادی که در دسته‌بندی تم توانمندی آینده نگری قرار می‌گیرند، از فکر کردن به آینده و اتفاقات احتمالی که ممکن است در آینده رخ دهد، انرژی و انگیزه بسیار زیادی می‌گیرند. جالب است بدانید آنان آیندۀ بسیار روشنی را متصور می‌شوند و با بیان دیدگاه خود در مورد آن آینده، به سایر افراد نیز انرژی، انگیزه و امید می‌دهند.

افراد برخوردار از تم توانمندی آینده‌ نگری علاقۀ بسیار زیادی به نگاه کردن به افق‌های دور و فکر کردن به آینده دارند. آنان آینده را با جزئیات کامل می‌بینید و همین موضوع سبب می‌گردد تا آن‌ها برای آینده بهتر و بیشتر تلاش کنند و انگیزۀ فراوانی داشته باشند.تم توانمندی آینده‌ نگری:

توجه داشته باشید که ممکن است هنگامی که از تصورات ذهنی خود از آینده با سایر افراد صحبت می‌کنید، برای درک بهتر آن‌ها لازم باشد تا جزئیات را شفاف‌تر، بهتر و با بیانی صریح‌تر به آن‌ها منتقل کنید.

شما جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌توانید به همکاران خود انگیزه بدهید که تا حدودی از پیش اتفاقات آینده را ببینند. شما قادر هستید تا دورنمایی از کارها را مشخص و بیان کنید.

 

 

 

 

 

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی آینده‌ نگری، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • حتماً سعی کنید تا در فعالیت‌های مرتبط با برنامه‌ریزی‌های آینده شرکت داشته باشید. برای مثال: کارآفرینی و حوزه‌های مرتبط با آن، می‌تواند تا حد بسیار زیادی مناسب شما باشد.
  • زمان بیشتری را برای فکر کردن در مورد آینده به خود اختصاص دهید؛ چرا که این زمان، تا حد بسیار زیادی به شما کمک خواهد کرد تا به دید و درک بهتری در خصوص شرایط خود برسید.47 03 min 4 11zon
  • افرادی که از دورنمای شما آگاهی داشته باشند، انتظار خواهند داشت که این دورنما را عملی سازید؛ دقیقاً همین انتظاری که سایر افراد از شما دارند، مبنای بسیار مهمی برای انگیزۀ شما خواهد شد.
  • حتماً سعی کنید تا با افرادی که همانند شما از تم توانمندی آینده‌ گرا برخوردارند در تعامل باشید و با آنان برنامه‌های دوره‌ای داشته باشید. حتماً طی این تعاملات، در مورد احتمالات آینده صحبت کنید؛ چرا که دقیقاً در این‌گونه ارتباطات است که خلاقیت شما به اوج می‌رسد.
  • مطالعۀ مطالبی در زمینه تکنولوژی، علوم و انجام کارهای تحقیقاتی و… را به هیچ وجه از برنامۀ خود خارج نکنید؛ چرا که این‌گونه مطالعات می‌تواند تا حد بسیار زیادی برای شما مفید واقع شود.
  • آن دسته از افرادی که ویژگی فعال‌کننده دارند، می‌توانند گزینۀ بسیار مناسبی برای تشکیل یک تیم جدید باشند؛ چرا که آنان به شما یادآوری خواهند کرد که قطعاً تصویر آیندۀ شما با اقدامات امروز شما به حقیقت خواهد پیوست.

 

 

۳ ویژگی بارز تم توانمندی آینده‌ نگری:

  • این دسته از افراد بسیار رؤیاپرداز هستند.۳ ویژگی بارز تم توانمندی آینده‌ نگری:
  • تا حد بسیار زیادی به آینده امیدوار هستند.
  • آینده را با تمام جزئیات ریز و درشت می‌بینند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی آینده‌ نگری:

  • کارآفرینی
  • اختراع
  • مشاوره

 

 

 

 

 

 

کلام آخر:

در آخر جالب است بدانید که تم توانمندی آینده‌ نگری، می‌تواند به افراد کمک کند تا به یک مشاور و مربی بسیار خوب و عالی‌مرتبه برای دیگران تبدیل شوند. از جملۀ نکات بسیار کاربردی این افراد، آن است که می‌توانند افق‌های بسیار دوری را ببینید که ممکن است دیگران آن را نبینند؛ به همین سبب، آنان می‌توانند به افراد و شرکت‌ها در پیدا کردن دورنماها کمک کنند.۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی آینده‌ نگری:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “3:تم توانمندی آینده‌ نگری (Futuristic)کلیفتون

نظرات بسته شده است.