استعدادیابی

32:تم توانمندی تمرکز (Focus) کلیفتون

تم توانمندی تمرکز (Focus)

تم توانمندی تمرکز (Focus)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که یکی از ۵ نقطه قوت شما “تمرکز” است، دارای بسیاری از ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی هستید که طی این مقاله به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

تم توانمندی تمرکز:

افرادی که در این دسته‌بندی از انواع تم توانمندی کلیفتون قرار می‌گیرند، در ابتدا هر اموری اول اولویت‌بندی و سپس عمل می‌کنند. یکی از نکات جالب این دسته از افراد، آن است که همیشه به مقصدی مشخص و از پیش تعیین‌شده نیاز دارند و به‌نوعی روی آن تمرکز می‌کنند.

آنان هر هفته و هر ماه اهداف خود را مشخص می‌کنند و به قولی مرتباً برای زندگی خود برنامه‌ریزی می‌کنند. آنان این اهداف تحت عنوان قطب‌نمای خود تلقی خواهند کرد و طبق آن عمل خواهند کرد.

توجه داشته باشید که این اهداف به آنان در تعیین و تشخیص اولویت‌ها و همچنین اصلاحات لازم برای بازگشت به مسیر اصلی‌شان کمک خواهد کرد. آنان بر این باور هستند که اگر چیزی ما را به هدفمان نزدیک نکند، پس اهمیتی ندارد!

افرادی که از مقادیر بالایی از تم توانمندی تمرکز برخوردارند، مسیری را برای خود مشخص می‌کنند و آن مسیر را ادامه می‌دهند و اصلاحاتی را در راستای پایدار شدن در مسیر مورد نظرشان اعمال می‌کنند. همان‌گونه که گفته شد، این افراد ابتدا امور را اولویت‌بندی کرده و سپس اقدام می‌کنند.

تم توانمندی تمرکز:

پیشنهاد ما به شما:

در راستای تم توانمندی تمرکز، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • توجه داشته باشید که وقتی هدفی را تعریف می‌کنید، حتماً خود را ملزم کنید تا زمانی محدود و معیار اندازه‌گیری دقیقی برای آن ایجاد کنید؛ چرا که این کار به شما کمک خواهد کرد تا از پیشرفت خود آگاه شوید.
  • حتماً به خود فرصت دهید و اهداف خود را بنویسید و آن‌ها را مرور کنید؛ چرا که در این شرایط بیشتر احساس کنترل بر زندگی را خواهید داشت.
  • سعی کنید بیشتر در پی فعالیت‌هایی باشید که به نظارت پیشرفت کار نیازی نداشته باشد؛ زیرا این‌گونه شما بدون نیاز به نظارت و بررسی دیگران، در مسیر کار پیش خواهید رفت.
  • اگر احساستان این است که بیش از حد درگیر اهداف کاری شده‌اید، حتماً سعی کنید اهداف غیرکاری هم برای خود تعریف کنید؛ چرا که این عمل به شما کمک خواهد کرد تا به تعادل برسید.
  • بهتر این است مدیر شما بدین موضوع آگاه باشد که شما فردی با اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت هستید؛ چرا که این موضوع سبب می‌گردد تا دیگران هم سطح انتظار خود را با توان شما هماهنگ کنند.

۳ ویژگی بارز تم توانمندی تمرکز:

۳ ویژگی بارز تم توانمندی تمرکز:

  • آنان مقصد و هدف اصلی خود را شفاف‌سازی خواهند کرد.
  • علاقۀ بسیار زیادی به هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت دارند.
  • تا حد بسیار زیادی در مسیر هدف خود پرتلاش هستند.

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی تمرکز:

۳ حوزۀ شغلی مرتبط با تم توانمندی تمرکز:

کلام آخر:

اگر متناسب با موارد ذکر شده طی این مقاله بدین موضوع پی برده‌اید که شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تم توانمندی تمرکز برخوردارید، به شما تبریک می‌گوییم! چرا که شما قادر هستید به‌خوبی برای اهداف میان‌مدت و کوتاه‌مدت خود برنامه‌ریزی کنید.Clifton Focus.5

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *